باربری ارزان ایران

و فراغت است که درون وعده شروع دفاتر بازآفرینی شهری در شهرها ایجاد شود و احترام ۷/۴۳ میلیارد تومانی برای ایجاد این دفاتر و اجرا و ساماندهی فضاهای شهری هزینه شود. طرح بازآفرینی شهری با توجه به نیازهای محله های دهکده بوده و اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی در محلات با توجه به شوق محله و پاسخگویی به احتیاج جدید مسکن داخل برزن های ولایت در این طرح دیده شده است.

یکی از اهداف اصلی اجرای این طرح مطمئن مسکن است، به طوری که احتیاج مسکن جدید استان در بافت های هدف طرح بازآفرینی شهری تامین شود. از این رو عملیات اجرایی طرح های ستاد بازآفرینی شهری با جدیت در بافت های حاشیه نویسی ای و ناتوان و تاریخی ادا می شود تا با این کار تیمار شرایط عمر در این بافت ها تسهیل شود و بی آرامی از توسعه شهر درون حاشیه ها جلوگیری شود. در دنباله گفت وگوی روزنامه همشهری با «محسن صادقیان» معاون هماهنگی عمرانی استانداری یزد را درباره طرح بازآفرینی شهری می خوانید.   اجرای طرح بازآفرینی شهری در استان چه رویکردهایی را دنبال می کند؟

بازآفرینی شهری اولویت شهرهای استان یزد است. وقار شهرها ما را پهلو آن داشته است که بخاطر ارتقای روز به روز خدمات در آنها گام برداریم. ولی باید توجه داشت که هر فعالیت بدون وجود مدیریت سازمان یافته با اهداف محسوس و برنامه ریزی دقیق بوسیله بی نظمی می رسد. تعدد بخش ها و عوامل برده در اجرای برنامه های شهری بدون داشتن پایه واحد و بدون بود نظام مدیریت شهری واحد مشکلات فراوانی در عمل ابداع خواهد کرد و خراج مطلوب خراج نخواهد شد. نظام مدیریت شهری باید منجر به خدمات رسانی بهتر و خرسند مردمی شود. اساسی ترین راه بخاطر چسبیدگی به این اهداف داشتن بانک اطلاعاتی داخل بخش های مختلف و مشت یابی به مسئله معرفت و اطلاعات در موجب ایجاد سیستمی بخاطر غرض سازی بهتر برای مسئولان و کاهش خطاها در تصمیم گیری و انجام است.

ما نیازمند دست یابی بوسیله راهبردهای کم قیمت برای ایجاد و افزایش خرسند در مردم و بهینه سازی زندگی ساکنان شهرهای استان هستیم و این جز با اجرای پروگرام های راهبردی داخل این دست خط میسر نمی شود. باید از بین عوامل مهم و تاثیرگذار تو خلق کردن و ساماندهی زندگی شهری دربرگیرنده محیط زیست، محموله و نقل شهری، ایمنی شهری، آموزش و فرهنگ، بهداشت و سلامت، برنامه ریزی شهری و مدیریت شهری نگاه نکته سنج و موشکافانه به نقاط خوراک و شکست نواحی، مناطق و محلات شهر داشته باشیم. نقش بازآفرینی شهری تو تحقق این دستور کار ها چیست؟

بازآفرینی شهری می تواند عنوان راهبرد نمایان ما داخل این زمینه باشد. رویکرد واقعی دولت در حال فراهم در شهرهای کشور اجرای طرح بازآفرینی شهری و تاکید بر حرکت پرشتاب شهرداری ها برای اجرای این طرح است. بازآفرینی با هدف رفاه، عدالت، ترقی پایدار، امنیت و مصونیت جامعه، حاجت به اطلاع محله، شناخت نیازهای محله و تهیه اطلاعاتی کم ارزش و جامع و کامل در تمامی بخش های اجتماعی و عمرانی برزن به ما در مشت یابی بوسیله بانک اطلاعاتی کوچه و بخانه برگشتن کمک خواهد کرد. شهرداری های استان به عنوان محور طولانی فعالیت های عمرانی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی محلات ده می توانند با تعامل با مایه های اجرایی برده در بازآفرینی شهری ضمن ایجاد بانک اطلاعاتی کامل، برنامه ریزی مناسبی در راستای گلچین راهبردهای پرمنفعت برای بهینه سازی زندگی ساکنان قریه داشته باشند.

مردم و ساکنان برزن ها اصل و پایه فعالیت های بازآفرینی هستند و عاری همراهی مردم موفقیت لازم بوسیله مشت نخواهد آمد. بنابراین ورود به موضوع بازآفرینی شهری به دلیل بود مجموعه هایی ذی نفع و ذی نفوذ، وجود منافع گروهی یا خصوصی و همچنین، چندگانگی و حتی تناقض و نفاق منافع موضع را پیچیده تر و غیرقابل پیش بینی خواهد کرد. به همین دلایل و قرار گرفتن در موضع های مختلف و پیچیده غرض گیری به دید می رسد که طرح های تام و بلندمدت شهری اعتبار و قدرت اجرایی ندارند و بهترین روش طرح های راهبردی شهری است و بازآفرینی در این زمینه می تواند بسترسازی مناسبی برای طرح های راهبردی باشد. بازآفرینی شهری می تواند پایه و اساس طرح های تفصیلی شهری قرار گیرد و با بهره گیری از این ظرفیت، طرح های تفصیلی قابلیت اجرایی مناسبی خواهند داشت. بازآفرینی می تواند مقدمه شروع مدیریت یکپارچه در شهر باشد. حاجت است دستگاه های مختلف متشابه استانداری، وضع و شهرسازی، دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه های خدمات رسان در امور زیربنایی، و پاره ها و دایره های متعدد شهرداری با تعامل و تفاهم با یکدیگر بتوانند به نفع مدیریت شهری دامنه بردارند و این مدیریت همچنین می تواند بخاطر تمامی دستگاه های مرتبط حاصلخیز باشد. برنامه های استان برای اجرای طرح بازآفرینی شهری چیست؟

جلسات بازآفرینی شهری بوسیله صورت هفتگی در استان برگزار می شود. در این جلسات به دو موضوع مهم شامل ایجاد فضاهای شهری جدید یا ساماندهی فضاهای شهری و راه اندازی دفاتر بازآفرینی شهری پرداخته شد. دخالت خواه ناهماهنگی وسیله های اجرایی یکی از معضلات اجرای این طرح در شهرستان های استان یزد است و هنوز هم نتوانسته اند به هماهنگی لازم بخاطر اجرای این طرح مشت یابند. اعتبار استان برای اجرای این طرح چقدر است؟

سال گذشته ۷/۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در شهرستان های استان یزد مصوب شد و حداکثر تا یک ماه آینده به تناسب تخصیصی که داده می شود درون شهرستان های ابرکوه، میبد، مهریز و یزد و عمدتا در شهرهای مراکز استان این پروژه ها آغاز خواهند 
شد. اولویت این طرح ها چیست؟

این طرح ها شامل ساماندهی امام زاده احمد و احداث مرکز محله درب قلعه در شهرستان ابرکوه، ساماندهی باغ بهار، پیدایش زمین های ورزشی و چمن مصنوعی، کف سازی و بدنه سازی باغ پهلوان پور و ساماندهی مجموعه نرمی پادین داخل شهرستان مهریز، اتمام پارک محله و مسکن محله، ترمیم شبکه آب شهیدیه، کف سازی و ساماندهی محله شهیدیه، بهسازی و آسفالت معابر محله علی آباد و ساماندهی معابر برزن سربالا در شهرستان میبد است. داخل شهرستان یزد غم اجرای طرح بهسازی معابر در محله های اسکان، حسن آباد، پشت باغ، بعثت و کشتارگاه، احداث کلانتری تو محله حسن آباد، اجرا قبض تملکات درون خیابان نهضت یزد و تکمیل و بدنه سازی میدان پادشاه طهماسب در اجازه کار است.
  • ۹۸/۰۳/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی