باربری ارزان ایران

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از مهر، علی میرمیرانی، سخن سنج شوخی در روزنامه ها و مطبوعات متولد سال ۱۳۵۰ است و با اسم مستعار ابراهیم مختار به نگاشتن آثار طنز می پردازد. او درباره کتاب جدیدش و دستاویز نگارش آن می گوید مردان و زنان، در تماس با هم، در تمام حوالی های تاریخ و درون همان جا ها در حال درگیری و لگن بوده اند ولی دانشمندان می گویند مردان و زنان همان عزت که به هم مخالفت دارند، به هم طول اندوه دارند.

مستقل در تاریخچه «مردان و زنان مردمآزار» بوسیله مساله طول و کشمکش های بین نسوان و مردان پرداخته است. او بوسیله قول خودش در حدّ همه جوری با این مساله طنز کرده و همراه آن، داخل حدّ خدامرگم بده، با با رسا شناسان و علم رسا شناسی. او می گوید درون این تاریخ با هرچیزی که بین زوجه و مرد می گذرد، شوخی کرده است.

ادیب این تاریخچه طنز در اثر پیش رو، کتاب های گویا شناسی حوزه عروسی را دستمایه شوخی های خود قرار داده است؛ به این شکل که داخل هر بخش کتاب شروع جمله یا جملاتی از یک کتاب روان شناسی را نقل کرده (به قول خودش عمدتا «مردان مریخی، زنان ونوسی») و بعد با توجه به آن جمله شوخی های خویشتن را آورده است. توضیح قطعی رها درباره مسائلی که درون کتابش با آن ها شوخی کرده، این است که قضایا همان ناموس که شدید هستند به همان اندازه و شاید هم بیشتر، متلک اند.

تو قسمتی از این کتاب می خوانیم:

«بزرگترین کام و خواسته مردها راضی کردن زنان است.»

این مورد را غصه از چند آقای محترم سوال کردیم. به لباس مودبانه ای گفتند: برو پدر حال نداری!

«مردها مسبوق نیستند زوجه ها وقتی حرفی می زنند الزاما نمی خواهند کسی با آن ها پیوستگی کند، می خواهند حرفشان شنیده شود.»

یکی از دوستان براساس همین تئوری فقط به حرف های زنش شنوایی می کرد و در هیچ موردی اعلام موافقت نمی کرد، یک هفته مجبور شد در هتل بماند! همه جفا حرفی را جدی نگیرید.

«مردان و زنان مردمآزار» با ۲۱۰ صفحه بوسیله مقدار ۳۷ هزاره و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.
  • ۹۹/۰۸/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی