باربری ارزان ایران

یکی از پیامدهای سلبی سلامتی متعددی که ممکن است براثر تغییر در میکروبیوم روده ایجاد شود، کاهش کیفیت رویا است. حال معاینه ی جدید پژوهشگران دانشگاه تسوکوبا تو ژاپن مناسبت میان چونی رویا و دگرگونی در جامعه ی باکتریایی ساکن در دستگاه گوارش را آشکار می کند. این معاینه اطلاعات بیشتری درباره ی این ارتباط ارائه و توضیح می دهد که چگونه کاهش تنوع میکروبیوم روده داخل موش ها می تواند به اختلال خواب منجر شود.

جدیدترین پژوهش انجام شده داخل دانشگاه تسوکوبا در پی مطالعات مشابهی عمل شده است که قبلا روی موش ها و مگس میوه انجام شده حیات و در آن ها، دانشمندان متوجه شدند تحول در میکروبیوم روده می تواند به تنگ کردن خون بلندی و خواب منقطع منجر شود و مرگ زودهنگام براثر سقوط خواب را نیز به دنبال داشته باشد. بررسی ی یادشده روی تأثیری تمرکز کرده است که باکتری های روده ازطریق تولید ناقل های عصبی سروتونین و دوپامین روی خواب دارند.مقاله های مرتبط:وضع هایی بخاطر حفظ کردن سلامت میکروبیوم رودهمیکروبیوم روده عامل تأثیر نابرابر داروها داخل افراد متنوع است؟آیا غذایی که می خوریم، بر احساسات ما اثر دارد؟

پژوهشگران به اراده تجسس این ارتباط به گروهی از موش ها بوسیله مدت چهار هفته مقادیر یدکی آنتی بیوتیک دادند. این کار به کاهش قطعی تنوع باکتری های روده ی آن ها منجر شد و خراج آن تفاوت های چشمگیر در متابولیت های آن ها درمقایسه با گروه کنترل بود که همان رژیم غذایی را مصرف می کردند. پروفسور ماساشی یاناگیساوا، هدایت کننده ی این پژوهش می گوید:زیاد از ۲۰۰ تفاوت متابولیتی بین دو قسمت قسمت کردن موش معلوم کردیم. حدود ۶۰ متابولیت طبیعی درون موش های دستخوش کاهش میکروبیوم وجود نداشت و بقیه همچنین ازنظر مقدار متفاوت بودند و برخی درمقایسه با موش های گروه کنترل ناچیز و برخی بیشتر بودند.

متابولیت ها دشت جانبی غذایی هستند که هضم می شود و پژوهشگران غرض گرفتند مشخص کنند که متابولیت های ازدست رفته داخل موش های سالم چه نقشی ایفا می کنند. آنان دریافتند مسیرهای بیولوژیکی که به شدت تحت تأثیر متابولیت های از مشت رفته استراحت پژمرده بودند، مسیرهایی بودند که به تولید راوی های عصبی درون روده دستیار می کنند. ازجمله ی این مسیرها، مسیری حیات که در تولید سروتونین از تریپتوفان، اسیدآمینه ی موجود در بوقلمون، ایفای نقش می کند. همچنین مشخص شد که سطح متابولیت های ویتامین B6 در این موش ها اندک است. متابولیت های مذکور تولید سروتونین و دوپامین را عقب انداختن می کنند.

در مرحله ی بعد، پژوهشگران با کاربرد از الکتروانسفالوگرافی برای نظارت بر فعالیت مغز، عملکرد خواب جوندگان را بررسی کردند. موش هایی با میکروبیوم کاهش یافته ازنظر چرخه ی خواب و بیداری دستخوش اختلال شدند و درمقایسه با گروه کنترل به دفعات بیشتری از خواب REM به خواب non-REM می رفتند که یاناگیساوا ظن می زند نتیجه ای از نزول سروتونین باشد. او می گوید:به این موضوع پی بردیم که کاهش شدید میکروب های روده موجب حذف سروتونین از روده می شود و سطوح سروتونین در مغز روی چرخه ی خواب و بیداری پی می گذارد. بنابراین، تغییر میکروب های روده ازطریق تغییر رژیم غذایی می تواند به افراد دچار دشوار رویا دستیار کند.

نتایج این استیناف در روزنامه ی Scientific Reports منتشر شده است.بیشتر بخوانید:شناسایی مناطقی از عدد که در آن ها سروتونین موجب افزایش صبر می شودتفکیک روزبه روز علائم ویروس کرونا نحوه صعود بلای ناگهانی را نشان می دهدمطالعه جدید سبب بنیانی بدخیم بودن آنفلوانزا را توضیح می دهدبخشی از شما در سراسر زندگی، «شما» باقی می ماندبرای جبران اثرات منفی یک روز نشستن، چقدر ورزش لازم است
  • ۹۹/۰۹/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی