باربری ارزان ایران

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۹ ثبت شده است

تپسی سرویس جدیدی برای محموله و نقل عمومی راحت تر و به صرفه پر حرارت رونمایی کرد. درخت سرو «هم خط» تپسی با همکاری استارتاپ «به همراه» و بر پایه ی استفاده از خودروهای پرظرفیت مانند مینی بوسه و اتوبوس مدل سازی شده است. هزینه ی اقتصادی و راحتی کاربری، این سرویس را به جایگزین مناسبی برای محموله و نقل اشتراکی تحول می کند.

عالمگیر کرونا باعث شده است استعمال از اسباب حمل و نقل عمومی همواره با نگرانی همراه باشد. همین موضوع می تواند استفاده از گزینه هایی که در آن ها موارد بهداشتی بیشتر تجلیل می شود و افراد ناچیز تری از آن ها استفاده می کنند، ایمن مرطوب کند. انفراد هایی همچون فروش بلیط نصف حجم خودرو، حفظ بور ی فیزیکی ایمن تو خودرو، اضطرار استفاده از ماسک برای راننده و مسافر و حاضر بودن نیاز به محضر تو ترمینال ها و ایستگاه های شلوغ، جزو مزایای سرویس تپسی محسوب می شود.





بخاطر استعمال از سرویس «هم شیار» کاربر باید زمان و نگرش تردد خود را از پیش در تپسی پروگرام ریزی کند؛ این امر می تواند از اتلاف وقت ردیابی کند.

کاربران می توانند ازطریق نسخه ی به روز اپلیکیشن تپسی، بعضی بلیط بوسیله دلخواه، تهیه کنند و رأس ساعت مشخص شده، در جایگاه مد رویت سوار مینی بوس شوند. همچنین نیاز به جابجایی بین خطوط مترو و اتوبوس درون مسیرهای طولانی از بین می رود و کاربر می تواند بی مو مسیر را از مبدأ تا مقصد، عاری جابجایی و امید هنگام کند.

فاز مطلع سرویس هم خط تپسی بوسیله صورت محدود در مسیرهایی داخل تهران دردسترس کاربران صبر می گیرد و تو ادامه، با ظرفیت بیشتر تو تهران و شهرهای ارشد توسعه داده می شود. کاربران برای استفاده از این سرویس، لازم است آخرین نسخه ی نرم افزار تپسی را از وب سایت این شریک شدن دریافت و گمارش کنند.

پیش از این هماسنپ سرو تاکسی خطی را راه اندازی کرده بود که عملکردی مشابه سرویس تیمار خط تپسی داشت؛ اما با شیوع کرونا نتوانست در جلب رویت کاربران و رانندگان موفق باشد.بیشتر بخوانید:قیمت پایین و سیستم عامل بومی؛ دو اولویت در تولید گوشی ایرانیمیزان خرید موبایل از واردات قانونی آن پیشی گرفتواردات ماینر ارز دیجیتال بوسیله مناطق آزاد تجاری مشروط به ثبت وصیت شدمدیر «پیمنت۲۴» تو آمریکا به ۲۳ ماه زندان محکوم شدوزارت ارتباطات لایحه مسئولیت ارائه دهندگان خدمات حوزه فناوری مفروضات را ارائه کرد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، آیت الله علم الهدی در سی وسومین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس، مطالبی در تک رحلت پیامبر اکرم (صلوات الله علیه)، اندوه آینده امت و تحریف جریان مستند اسلام، مظلومیت امام حسن مجتبی (ثمر السلام)، تحریف تاریخ اسلام داخل عهد معاصر و مطابقت ناتوانی های مدیریتی با تحریف تاریخ را داخل قالب «خطبه مجازی» جمعه ۲۵ مهرماه در حرم امام رضا (علیه السلام) تقریر کردند که تو ادامه می خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله، اشهد ان لا اله الا الله وحده لا همدستی له و اشهد ان محمد عبده و رسوله و اشهد ان امیرالمؤمنین (علیه السلام) (علیه السلام) علی بنیان گریان طالب و اولاده المعصومین هم حجج الله علی الخلق اجمعین.

اللهم صل وسلم علی عبدک و حبیبک و رسولک محمد سیدالاولین و الآخرین و علی عترته الهداة المعصومین رخسار علی امام المنتظر المهدی روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه.
عبادالله، اوصیکم و نفسی باتقوالله

همگی شما برادران، خواهران و خودم را به تقوای الهی سفارش می کنم.

سالروز رحلت جانگداز نبی مکرم اسلام و شهادت مظلومانه سبط اکبر آن حضرت، معصوم مجتبی (علیه السلام) را محضر همه شما عزیزان، بینندگان معتبر و شنوندگان معظم تسلیت عرض می کنم.

امیدوارم درون روزهای ته ماه صفر که پایان ۲ ماه عرض ارادت بوسیله ساحت ولایتمدار پیغمبر اکرم و بومی بیت آن حضور هست، اجر و عطیه طولانی دو ماه ماتم را از پیشگاه با کفایت صدیقه اطهر علیها سلام اخذ کنیم؛ امروز بهره است که ملت اسلام یتیم شد و بابا عزیزی را جهان اسلام از دست داد، پیغمبری که در عرصه هدایت و ارشاد و تربیت امت، رنج های فوق العاده ای تحمل کرد، مسئله ای که برای امروز باید مورد توجه ما استراحت بگیرد، جریان آخرین لحظات پیغمبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم) است.

حیات مقدس مولا امیرالمؤمنین (دشت السلام)، تنها کسی که تا آخرین نفس در محضر سفیر الله بودند، نقل می کنند که آخرین جملاتی که پیغمبر اکرم بیان می فرمودند این بود که فرمودند «اغتم الامتی»، طولانی بی قراری و مصیبت من در آخرین لحظات جان دادن، امت من هستند؛ مسئله غم پیغمبر برای امت، تفسیرهای متنوعی دارد، تو یک تعبیر کردن سطحی گفته می شود غصه پیغمبر نسبت بوسیله گنه کاران پیرو بوده است که مثلأ سرنوشت آنان در آخرت چه می شود. نگرانی پیامبر از آینده امت اسلام

برادران و خواهران، این نکته را باید بدانیم که تمام مبانی و اصولی که ما نسبت به پیغمبر اکرم و ائمه معصومین معتقدیم، مجموعه این اصول، عقیده و باورمندی خویشتن آنان بوده است برای اینکه این اصول از خویشتن آنان به ما رسیده، یکی از اصولی که ما نسبت بوسیله پیغمبر و ائمه معصومین پارسا هستیم، عنصر شفاعت است، پیغمبر اکرم به تمام این مقام و اشکوب شفاعت و تمام مرزوبوم و انفراد اختیار و قدرت وساطت خودشان که تک اجازه پروردگار قرار پژمان است، معتقد بودند؛ وقتی رسول الله این اختیار گسترده خدادادی را در وعده شفاعت گنهکاران   امت درون چیز پهن محشر برای خودشان اعتقاد داشتند و تک اعتقاد نبی مکرم اسلام بود، معنا ندارد پیغمبر برای گنهکاران امت تو قیامت غصه بخورند با این که خود پیغمبر غلبه وساطت دارند و با شفاعت آنان، طبیعی است که شفا مشخص می کنند و آن بخش از امت که به ظاهر جزو پیرو پیغمبر به احصائیه می آیند و در خط شفاعت پیغمبر قرار نمی گیرند، در حقیقت عناصر و عواملی هستند که پیغمبر اکرم نسبت به آنان نه مسئولیت دارد و نه تعلق که درون لحظات پایان عمر بگوید «اغتم الامتی» و مقصود، آن دسته از گنهکاران ملت باشد که از حوزه مداخله قاصد الله خارج شده اند.

پس باید برای این جمله پیغمبر داخل یک تفریق جدی تری خیال کنیم، این که پیغمبر فرمودند من بخاطر امتم رنجیده هستم، مربوط بوسیله تجربه ای بود که فرستاده الله نسبت به امت های گذشته داشتند و یا مربوط بوسیله اطلاع دادن غیبیه بوده است که حیات مقدس پیغمبر اکرم نسبت بوسیله سرنوشت ملت درون همین عرصه زندگانی این جهانی داخل آینده داشتند.

امتحان پیغمبر نسبت به امت های باجناق این بود که ملت ها سپس از این که روند الهام و نبوت از آنان قطع شد، قرض را تحریف کردند و با تحریف دین از شیار شریعتی که خداوند به وسیله پیغمبرشان فرستادند، پر ازار شدن، این تحریفی که به دست امت های سلف نسبت به دین صورت گرفت و انحرافی که در قسمت امت های باجناق به بود آمد، طبیعی وجود که پیغمبر اکرم را نسبت بوسیله قسمت این امت و ابتلای آنان بوسیله این مشکل، بوسیله تیمار بیندازد و رسول الله غمگین بشود مخصوصأ نسبت به اخباری که از طریق غیب و جبرئیل به پیغمبر اکرم نسبت بوسیله آینده پیرو رسا بود، این نکته، نکته غم پیغمبر است. اجرای روند اجتماعی دینی به دست امت است

خداوند متعال برای این که مذهب پیغمبر را نسبت به تحریف اصل طریقت حفظ کردن کند، تضمینی به پیغمبر داده بود، فرموده بود «إِنَّا نَحْنُ نـزلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ» بوسیله همان میزانی که این قرآن را ما نازل کردیم و در کاستی قرآن بر تو پیغمبر غیر از ما، دیگری نقش نداشته است، قران را حفظ می کنیم و نمی گذاریم شبیه تورات و انجیل در دسترس تحریف قضیه پیرو زیان اور قرار بگیرد.

این مسئله به وسیله موجد وجهه شد که عنصر طریقت دچار تحریف نمی شود ولی اجرای دین، سرنوشت دین، جریان اجتماعی و شخصیت خارجی و دل طریقت که تو جامعه باید ارج های قرض حاکم بشود، دیگر اشتی بخشی از طرف موجد ندارد، به دست امت است و در تحریف سیلان و اجرای دین، ممکن است پیرو دچار خمیدگی بشوند لذا آخرین جمله پیغمبر اکرم این بود که «من غم امتم را دارم».

پیغمبر اکرم تدفین نشده حیات و بدن پیغمبر روی زمین بود، اولین خال تحریف و انحراف رخ داد، رهبری از خط امامت که خط تداوم وحی بود، خبیی شد و رهبری پیرو درون جریان غیر تداوم وحی استراحت گرفت، از اینجا دگرگون سازی و خمیدگی تعاقب سر تیمار می آمد، در مقاطع مختلف تو موضع های گوناگون و تو مقابل این دگرگون سازی و انحرافی که امت گرفتار شده بود، تنها جریانی که مقابله می کرد و در مقابل این دگرگون سازی و انحراف می ایستاد، قضیه عترت و اهل بیت پیغمبر بودند و داخل گوهر رسول الله، آن مظلومیت که عزیزانش از دیدن تقابل با انحراف کیش و تحریف سرنوشت امت عمل می دادند، یادآوری آن مظلومیت ها تو لحظات آخر برای پیغمبر دلخراش حیات. شهادت مظلومانه امام حسن (علیه السلام)

برادران و خواهران، از امروزی که رسول الله جان به جان آفرین عودت کرد، امت نسبت به پیغمبر اکرم داغدار شد، ۴۲ سال بیشتر نگذشت، کنار بناء همین پیغمبر و تو پیاده شدن مقبره رسول الله، جنازه مسموم عزیزترین عزیزانش، سبط اکبرش، هدف تیرهای زهرآلود قرار گرفت.

۴۲ سال از داغ امروز پیامبر گذشت، جنازه امام حسن (علیه السلام) امروز پهلو درون خانه پیغمبر هدف مقصد صبر گرفت، وقتی این جنازه را منتقل کردند به بقیع، آمدند بدن را از میان تابوت دربیاورند، دیدند هفت چوبه تیر بر بدن مسموم نازنین امام مجتبی (علیه السلام) مکان خمود است، ای خدا امام حسن (علیه السلام) همه وضع مظلومیت را داخل عمر خودش معاینه کرده بود، مواقعی که به مسجد می آمد، خطیب بالای منبر به بابایش علی (دشت السلام) دشنام می رحم.

در محله و میدان می آمد، دوست و دشمن یا «مذل المؤمنین خطابش می کردند، درون خانه هم سرش را کنار عادت قاتلش می گذاشت، فقط تنها چیزی که در روند مظلومیت معصوم مجتبی (دشت السلام) نقش نداشت، این بود که شهادت پیشگاه در یک میدان نبرد مسلحانه صورت نگرفت، لحظه شهادت اسلحه و تیر و سرنیزه به خشکی امدن بدن نازنین معصوم حسن (علیه السلام) وارد نشد، آنطوری که بدن پاره پاره حسین مظلوم در سرزمین کربلا قطعه قطعه شد که انگار باید این مظلومیت و مصیبت نیز بر امام مجتبی (میوه السلام) مسبوق می شد، هفت چوبه تیر بر بدن مسموم معصوم حسن (محصول السلام) خبردار شد.

وقتی خواستند این بدن را از میان تابوت دربیاورند و مشاهده کردند با این هفت چوبه تیر، بدن انگار بوسیله تابوت دوخته شده، جوانان بنی هاشم جلو آمدند، سید سیدالشهدا را به یک طرف بردند اختتام برادر حوصله ندارد هفت چوبه تیر آن هم پیاده شدن بدن مسموم برادر مشاهده کند، توجه به این مظلومیت برای پیغمبر در نفس مرگ، جانکاه بود، این لحظات آخر سفیر الله، سیدالشهدا در حالی که یک آقازاده ۶ ساله بود، آمد نظر بابا دکمه های پیراهن پیغمبر را باز کرده، وقت آخر جدش رسول الله است، معصوم حسین  (علیه السلام) خودش را روی سینه پیغمبر انداخت، صورتش را روی سینه پیغمبر گذاشت، وضعی بوسیله وجود آورد که این وضع، سوژه یک مصیبت برای مظلومیت حسینش شد.

از این مسئله ۵۰ سال بیشتر نگذشت، همین بدن مدخل پاره روی مزار بی ریا بود، خواهرش  زینب آمد، یادآور این لحظه شد، لحظه ای که ضابطه برادر روی سینه پیغمبر است با آن لمحه ای که بدن حصه جزء و چاک چاک برادر روی زمین قرار گرفته، فریاد زد آیا تو حسین منی؟ «ای جزء بسرنوشت شوم دچار کردن پیکر، آیا داخلی حسینم؟ ای طریق بریده از تن، آیا داخلی حسینم؟» فریاد زد « یَومٌ عَلیٰ صَدرِ المصطفیٰ. وَ یَومٌ عَلیٰ وَجهِ الثَّریٰ»، برادر، یک یکروز روی سینه پیغمبر قرار گرفتی، امروز روی زمین با بدن بخش پاره واقع شدی.

در آن لحظات آخر، نقل شده از بود مقدس امیرالمؤمنین (علیه السلام) که حضرت فرمودند آخرین زمزمه ای که پیاده شدن لبان پیغمبر بود درون حالی که حسین ۶ ساله خودش را روی سینه پیغمبر انداخته بود، این وجود «ای یزید غلام با در چه کردم؟ ای  یزید چرا اینقدر مرا آزار می دهی» انگار آن لحظه پیغمبر اکرم با آن چشم و دید وحی مشاهده کرد زمانی که قانون بریده حسینش در میان تشت زر زیر لوح خیزران یزید صبر بگیرد. جریان تحریف اسلام در صدر اسلام خلاصه نمی شود

پیغمبر (صلوات الله علیه) برای این تحریف و انحرافی که خراج اش بخاطر مقابله عزیزانش در مقابل این انحراف، به مظلومیت آنان منتهی شد، برای این فرمود «اغتم الامتی»؛ معمولأ این مسائل را تا جریان کتاب صدر اسلام اختصار می کنند و تنها در همان زمان تفکر می کنند بوده، بی قراری اش برای مظلومیت زهرا (سلام الله علیها)، معصوم حسین (محصول السلام)، معصوم حسین (ثمر السلام) و عترت بود، نه، این تنها غم پیغمبر نبود، اندکی از غصه رسول الله بود، این که فرمود «اغتم الامتی» بخاطر امتم افسرده هستم، برای پهنه زندگی امت تو همگی زمان ها بود.

دشوار دگرگون سازی درون تقدیر امت عزب به آن زمان خاص نداشت، شاق خمیدگی پیاده شدن اثر دگرگون سازی در قسمت امت، مشکلی است که درون پهنه تاریخچه تا به امروز ادامه داشته است، یعنی هر جریانی تو امت اسلام درون رأس قدرت راحتی گرفت، منافع و تداوم قدرت سیاسی خودش را با تحریفی در تقدیر و اجرای اسلام مطابقت کرد، این شاق خصوصی عهد یزید، معاویه، بنی امیه و بنی عباس درون صدرا اسلام نبود، متأسفانه الان غم همین بغرنج وجود دارد.

یعنی همین الان هم آدم رفتند سینه گیرایی را مقابل گلوله داغ گرفتند، بچه هایشان را به قربانی پیغمبر فرستادند، یک نظم ولایی تشکیل دادند که کمتر کم جریان حاکمیت اسلام به آن تداوم وحی و قضیه وحی که شیار امامت حیات منتقل بشود، با این کیفیت، می بینیم یک عده مسئله های فرصت طلب و قدرت یاب در همین عرصه بر اثر این که یک روزی بوسیله یک فرصتی می رسند و قدرتی را به مشت می گیرند، در وضعیت تداوم غلبه و قدرت مداری خودشان درون مدیریت کشور، هر انقراض و ناتوانی که دارند، این را با یک تحریفی در تاریخ اسلام و سرنوشت پیرو تطبیق می کنند.

وقتی نتوانستند جامعه را مدیریت کنند و نتوانستند مسئله اقتصاد و معیشت مردم را مدیریت کنند، قدرت مدیریت نداشتند، فرافکنی می کنند و مشکلات مدیریت خودشان را به حساب فشار خارجی، تهاجم اقتصادی و بایکوت اقتصادی دشمن قرار می دهند، روش حلی که می دهند این است که دست به دست متخاصم بدهیم و با دشمن بسازیم، چرا؟ ما شهید و خون دادیم، ۴۰ سال مثل درختی که آب به پایش ریخته شود، در این ۴۰ سال خون به پای درخت قیام ریخته شده تا این انقلاب ۴۲ ساله بشود، با این کیفیت، همه خون ها را زیر پا بگذاریم، برویم دست به دست متخاصم بدهیم از طرف شما غلبه مدیریت ندارید!؟ مشکلات مدیریتی را به تحریم اقتصادی ربط ندهید

شما چنانچه نمی توانید معیشت مردم را اداره کنید، قشر آسیب پذیر مشت به دهن ناتوان، باید مرغ کیلوی ۲۰ هزار تومان بخرد مربوط به نمی توانید نهاده دامی را توزیع کنید، غلبه مدیریت توزیع نهاده دامی ندارید، به جای این که نهاده دامی را به مرغ دار بدهید، دادید به دلال که داخل بازار آزاد بفروشد، خب شما نمی توانید توزیع را مدیریت کنید، انسان فقیر برود مرغ کیلویی ۲۰ هزار تومان بخرد، بعد بگویید این مشکلات مال تحریم اقتصادی است و برویم با دشمن بسازیم.

 آن حزن برای این که یک تماشاگر دینی برای خویشتن پیدا کنید، بیایید کتاب اسلام را تحریف کنید، بگویید «معصوم حسن (علیه السلام) وقتی یک شماره از اصحابش گفتند جنگ با معاویه را ادامه بده، معصوم حسن (محصول السلام) گفت شما اقلیتید، اکثریت می گویند صلح!»، کجای تاریخ و روانی زندگی امام حسن (علیه السلام) چنین چیزی نوشته شده؟ اصلأ قضیه صلح امام حسن (علیه السلام) نظرخواهی از آدم نشده، یک جریان دموکراتیک مردمی نبوده. خواص به امام حسن (ثمر السلام) خیانت کردند

خواص در زمان معصوم حسن (دشت السلام)، آنانی که خودشان را همه کاره قرض و تزیین دینی می گرفتند، به امام حسن (میوه السلام) غدر کردند، این ها از معاویه پول گرفتند، بدره های زر گرفتند، هم حاکم و اندوه لشکریانشان، ۸۰ هزار نفر از سپاه ۱۰۰ هزاره نفره امام حسن(میوه السلام)، یک شبه بوسیله خاطر پول بوسیله معاویه پیوستند، خواص خیانت کردند و معصوم حسن (دشت السلام) را مجبور به طلاق اغتشاش کردند، پای مردم وسط نبود، دموکراتیک مردمی نبود که بگوییم آدم صلح خواستند. مخاطره امروز ملت اسلام، خیانت خواص است

این دنیاپرستان، قرض فروشان، پول بگیران و آدم های سازگار با دشمن نجس خائن اموی و معاویه باعث شدند معصوم مجتبی (علیه السلام) مظلومانه ترک جنگ کند؛ آنی که امروز برای ما به نشانی قضیه تجربه تاریخی است، این است که خواص ممکن است خیانت کنند، خواص ممکن است با دشمن بسازند، منافع قدرت یابی و مادی خودشان را درون حاکمیت متخاصم ببینند، حجت معصوم امام که به جای حجت معصوم حسن (محصول السلام) هست، تک و عزب بگذارند در موافق دشمن، این خطر امروز ما را ترساندن می کند، همان خطری که معصوم حسن (علیه السلام) را ترساندن کرد و همان خطری که به قاعده امام حسن (دشت السلام) آورد، آن خیانت خواص بود، خیانت خواص را به شمار مردم نگذارید، خواص آمدند و گفتند صلح، آن غم بوسیله فکر پولی بود که از معاویه پژمرده بودند نه این که انسان بگویند.

این که امروز تاریخچه اسلام را دگرگون سازی کنند، بوسیله پای معصوم مجتبی مظلومی که هنوز اندوه مظلوم است، یک نسبت ناروا بدهند و سپس بی آرامی تفسیر کنند برای خودشان که پس راهکار ما این است که با دشمن بسازیم و مشت بوسیله دست دشمن بدهیم، همان کارگر که امام حسن کرد! این حکم با آن حادثه ای که امروز در ثقیفه بنی ساعده رخ انصاف داخل حالی که بدن پیغمبر روی زمین بود چه فرقی دارد؟ مسئله تحریف قسمت امت اسلام و خمیدگی در تحریف، در جوهر مربوط به آن زمان عزب نبود، پیغمبر که می گوید «اغتم الامتی»، من تیمار امت دارم، برای امت امروز اسلام نیز پیغمبر اکرم غمگینند، برای همه پهنه امت مسئله هایی که کنار سر امت می آید و تو رهگذر سرنوشت دیپلماتیک امت قرار می گیرد، پیغمبر را اندوهگین کرده است.

ای خدا، رسول الله با یک قلب غمگین و با یک قلب آزرده ای امروز چشمانش را روی بی آرامی گذاشت و امت را یتیم کرد؛ خدایا، به ما توفیق بده که در شیار پیرو مرحومه پیغمبر، در مقام مقابله با هر تحریف و انحرافی که در تو جامعه ما تو دگرگون سازی سرنوشت پیرو و اجرای دین به بود می آید، همانطور غلبه مقابله و مبارزه داشته باشیم که فرزندان پیغمبر مقابله کردند، انطوری که امام حسین (علیه السلام) مبارزه کرد، مبارزه کنیم، آنطوری که امام حسن (علیه السلام) با همگی مظلومیت ها مبارزه کرد، امروز بتوانیم داخل لفافه قدرتی که به حمدالله کنار اثر خون شهدایمان بوسیله مشت آوردیم، همانطور با تحریف و انحراف امت در داخل و با تهاجم متخاصم از خارج مقابله کنیم، وفادار محضر مقدس پیغمبر اکرم باشیم و قلب رسول الله از دین داری و کیش مداری ما داخل امروز، شاد و شادمان باشد.

خدایا روز حیثیت جهانی پیغمبر اکرم و روز ابهت اسلام و رسول الله، فرج و ظهور مولایمان، بقیةالله عقب انداختن بفرما، ارواح مطهره شهدا و روح مطهر معصوم افضل ما را از دعا و نیایش و اشک و عشق امروز ما بهره مند بگردان، سایه لبالب برکت مقام معظم رهبری کنار قاعده ما مستدام بدار، دشمنان ناپاک ما درون جبهه های کفر و مغایرت و استکبار، ذلیل و نابود و ریشه کن بگردان.
هواوی قصد دارد میت ۴۰ را در ۱ آبان معرفی کند. این گوشی هوشمندی به دید می رسد دوربین باکیفیتی داشته باشد. امروز مقدماتی تصویری ثبت شده با دوربین این تلفن همراه هوشمند منتشر شد. درواقع، هواوی از دوربین به نشانی یکی از محدودیت های مهم میت ۴۰ شهرت برده است.

تصویری خمود شده با میت ۴۰ را رئیس بسرنوشت شوم دچار کردن موبایل این همکاری در شبکه ی اجتماعی ویبو منتشر شده است. در این تصویر، عکس طولانی ماه در روز روشن را مشاهده می کنید. چیزی که این عکس را شگفت انگیز می کند، نمونه جزئیات متجاوز زیاد سطح ماه است.

مقاله ی مرتبط:

هواوی میت 40 و میت 40 پرو داخل رندرهایی متاخر رؤیت شدند

هواوی یکی از اولین شرکت هایی است که عکاسی از سطح ماه را به روندی بسیار مهم بخاطر دوربین گوشی های موبایل تغییر کرده و با این کار غلبه بزرگ نمایی گوشی های خود را مدال می دهد. این شرکت ابد سعی کرده است کیفیت دوربین گوشی های خود را افزایش دهد و حالا بوسیله نظر می رسد که با میت ۴۰ هم دقیقا همین کار را انجام داده است.

گفته شده است که دوربین پا بر جا میت ۴۰ حسگر ۵۰ مگاپیکسلی دارد که می تواند درون حالت آهسته با سرعت ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت Full HD فیلم برداری کند.

براساس شایعات، گوشی میت ۴۰ بوسیله تعداد انبوه تولید نمی شود که دلیل آن هم تولیدنشدن تراش های بسیار این همکاری پس ازآن از تحریم های آمریکا است. به احتمال متجاوز میت ۴۰ و میت ۴۰ پرو آخرین گوشی های هواوی با تراشه Kirin خواهند وجود.بیشتر بخوانید:مقایسه آیفون 12 مینی با آیفون SE 2020آیفون ۱۲ با شارژر و هدفون نمایش نمی شودآیفون ۱۲ زمانی که لازم باشد از 5G استعمال می کندآیفون ۱۲ پرو و آیفون 12 پرو مکس اپل معرفی شدندسرامیک شیلد، محافظ ورقه ارائه متاخر اپل در آیفون ۱۲
به گزارش همشهری آنلاین، در معلول ترویج شایعاتی درباره سلامتی دکتر محمدباقر نوبخت، نسرین وزیری رئیس مرکز خبر رسانی، روابط عمومی و اموربین الملل اداره پروگرام و بودجه کشور، درون حساب کاربری اش تو توییتر نوشت: «دکتر نوبخت این روزها همچون گذشته روزهای پرکاری دارند. از هدایت ستاد بودجه تا پیگیری و ابلاغ انحصار و مکاتبات بودجه ای. دو نامه ایشان به طبیب نمکی و پیام دلداری برای استاد شجریان هم مدال از فعالیت ایشان حتی درون  تعطیلات دو روز گذشته دارد.» 



با خروج هوندا از فرمول یک، تمرکز این برند ژاپنی به خشکی امدن ایندی فرمان (IndyCar) آمریکا افزایش علنی کرده است. از سال ۲۰۲۳، هوندا و شورولت با پیشرانه های هیبریدی ۹۰۰ اسب بخار، بزرگ ترین تأمین کنندگان قوای محرکه برای مسابقات ایندی خواهند بود. 



هفته ی گذشته، هوندا اعلام کرد که در پایان انفصال ۲۰۲۱، فرمول ۱ را به عنوان تأمین کننده پیشرانه ترک خواهد کرد. درحالی که این تصمیم بخاطر بسیاری حیرت آور بود، اقدام متاخر هوندا برای تسلسل قرارداد با ایندی کار احتمالا خوشحالی اکثر طرفداران مسابقات چرخ باز (Open-Wheel Racing) را در آمریکا به همراه خواهد داشت. خودروساز ژاپنی و شورولت اخبار کردند که با تمدید قرارداد تأمین پیشرانه ی خود با ایندی کار اتفاق کرده اند.

با نخست سری NTT ایندی کار از سال ۲۰۲۳، هوندا و شورولت پیشرانه های هیبریدی خورجینی ۶ سیلندر توربوشارژ ۲/۴ لیتری با قدرت بیش از ۹۰۰ اسب دود تولید می کنند. این پیشرانه های هیبریدی ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری از پیشرانه های ۲/۲ لیتری توئین توربو خورجینی ۶ سیلندر فعلی ارائه می دهند. در ابتدا، تصویب پیشرانه های هیبریدی برای گسستگی ۲۰۲۲ پروگرام ریزی شده بود؛ اما همه گیری جهانی کووید ۱۹ شناساندن آن را یک سال بوسیله تأخیر انداخت.

تد کلاوس، مهتر مدخل ترقی عملکرد هوندا، در این اساس گفت:هوندا از این گام بلند ایندی کار برای آینده استقبال می یواش. این رفتار نمایانگر تلاش هوندا برای تولید و توسعه محصولات الکتریکی قدرتمندی است که با مشکلات صنعت خودرو رو بوسیله رو می شوند و مشتریان ما را به هوس می آورند. 

مارک رویس، رئیس هیئت مدیره ی جنرال موتورز، نیز درباره ی این موضوع گفت:ما از اینکه با ایندی فرمان بوسیله جلو حرکت کنیم، بسیار هیجان خورده هستیم؛ زیرا این ویترینی عالی برای نمایش فناوری پیشرانه های ما درون تنها سری مسابقات خودروهای چرخ باز آمریکا است. این سری مسابقات روبه رشد و حاضر به فناوری پیشرفته با تقلا های راجر پنسکه و تیمش پله های ترقی را به سرعت می پیماید. مقاله های مرتبط:هوندا با هدف تمرکز بر خودروهای برقی از فرمول یک خداحافظی کردجنرال موتورز از باتری جدیدی برای خودروهای برقی رونمایی کرد

جهیز پیشرانه ی متاخر از استارترهای دستی و سنتی کاربرد نمی بطی ء و به فناوری پیشرفته تری مجهز است. این فناوری بوسیله رانندگان امکان می دهد درصورت متوقف شدن در پیست، خودرو خویشتن را زننده راه اندازی کنند. این فرمان با کاهش بالقوه ی تعداد دفعات بالابردن پرچم احتیاط در پیست، بر لذت و هیجان طرفداران می افزاید؛ بنابراین، به جریان یافتن بهتر محک و کاهش زمان آن منجر می شود. نیز با کاهش زمان قرارگرفتن داخل پیست، به تیم پناه AMR ایندی حکم سود می رساند.

فرمول هیبریدی ادامه ی هم چشمی تولیدکنندگان را در برترین سری مسابقات چرخ باز آمریکای شمالی تا دهه ی آینده امکان پذیر می نرم. این تعهد فرصت هایی نیز برای تولیدکنندگان یدکی به قصد فرود امدن بوسیله این مجموعه مهیا می نرم. هم اکنون، هوندا و شورولت می گویند که به شدت از این سری مسابقات جذاب پشتیبانی می کنند و همین باعث تشویق سایر خودروسازان بخاطر درگاه درون ایندی کار خواهد بود.



مسئولان هوندا می گویند که اعلامیه ایندی کار برنامه های خودروساز ژاپنی را بخاطر حضور در مسابقات آمریکای شمالی با فعالیت های توسعه ی ثمر این شرکت همسو می کند؛ بمنظور دو سوم خرید اسباب نقلیه ی متاخر هوندا داخل سراسر گیتی تا سال ۲۰۳۰ به خودروهای الکتریکی خاص می یابد. شورولت نیز عزم دارد تسهیم وسایل نقلیه ی برقی را در دهه ی سیال به نعوظ درخورتوجهی در سبد محصولات تولیدی خویشتن اضافه دهد.بیشتر بخوانید:قایق هیدروپلین فراری آرنو XI حراج می شودکاهش بی سابقه نرخ تویوتا کمری هیبریدمجلس طرحی برای دگرگونی قیمت سوخت و کاهش سهمیه نداردتویوتا برای تولید کامیون هیدروژنی در آمریکا آماده می شودنمونه ای کمیاب از فورد تاندربرد 1963 حراج می شود
لایو ویو (Live View) یکی از قابلیت های جالب گوگل مپس (Google Maps) است که از فناوری واقعیت افزوده نشئت می گیرد و بوسیله شما امکان می دهد ازطریق دوربینو نمایشگر گوشی هوشمند، اشیای مجازی را در فضای واقعی مشاهده کنید. بوسیله تازگی، گوگل از افزایش شدن چند قابلیت کاربردی متاخر به لایو ویو خبر داده است. مهم ترین تغییر اعمال شده در لایو ویو این است که از این پس می توانید آیکون های گرافیکی کوچکی را روی صفحه ببینید که نشانگر مناطق دیدنی خانه دادن هستند. به علاوه لایو ویو اطلاعاتی درباره ی فاصله ی شما با نقاط دیدنی و مسیر چسبیدگی به آنجا را ارائه می دهد.

میرکو رانیری، مدیر محصول تیم گوگل مپس، می گوید نقاط دیدنی یادشده ممکن است دربرگیرنده مکان های نمادین همچون ساختمان امپایر استیت در نیویورک خواه پانتئون در رم باشند. همچنین، این نقاط دیدنی مکان هایی نظیر پارک های محلی خواه جاذبه های توریستی را شامل می شود. ظاهرا استعداد مذکور صبر است بوسیله زودی در سیستم عامل های اندروید و iOS نمایش شود. گوگل می گوید این قابلیت از ۲۵ ده پشتیبانی می کند که در بین آن ها، نام نیویورک، رم، برلین، لندن، رژه فرانسیسکو، توکیو، میلان و مونیخ به چشم می خورد. 



قابلیت جالب دیگری که راحتی است بوسیله لایو ویو تکثیر شود، این است که می توانید از جزء مسیریابی با وسایل نقلیه ی عمومی، مستقیما وارد حالت مسیریابی مدنظر خود شوید. بدین ترتیب، می توانید به محض در رو از قطار، فورا بفهمید که تو حال حرکت در چه مسیری هستید. این نبوغ می تواند برای مکان هایی کاربردی باشد که بسیار شلوغ کار هستند و امکان پذیر است باعث سردرگمی شوند.

گوگل درکنار دو قابلیت یادشده، نبوغ های دیگری همچنین به لایو ویو می آورد؛ ازجمله امکان وجه اشتراک مجله گذاری لوکیشن. وقتی دوستتان لوکیشنش را به اشتراک گذاشت، می توانید ازطریق دوربین گوشی و فناوری واقعیت افزوده آن را ببینید. همچنین، سنجاق های مجازی که روی جا های مختلف صبر می دهید، در به روزرسانی جدید گوگل مپس دقت بیشتری دارند. گوگل می گوید طولانی قابلیت های متاخر در هفته های آینده از راه می رسند.بیشتر بخوانید:اپلیکیشن رسمی یوتیوب برای ویندوز 10 در مایکروسافت استور ارائه می شودمایکروسافت اپلیکیشنی برای ضبط ویدئو در محیط کاربری ویندوز 10 ترقی می دهدچین گوگل را به نقض قوانین ضدانحصار متهم می کندگوگل رسما در اندروید 11 بوسیله پشتیبانی از پلتفرم واقعیت رمزی DayDream خاتمه دادگوگل روتوش سلفی را از حالت پیش تخیل دوربین گوشی های متاخر پیکسل حذف می کند
همدستی صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) توانسته در حوزه ی تحقیق و توسعه به دستاوردی انقلابی برسد. درحالی که خراش های رده بالای امروزی به طور عمده بر لیتوگرافی (نود پردازشی) هفت نانومتری تکیه گاه هستند، TSMC فرایند تحقیق و توسعه ی اکید برای لیتوگرافی دو نانومتری را آغاز کرده و به نتایج مثبت متعددی تیمار دست فاحش کرده است. گزارش های مربوط به دستاورد جدید TSMC اولین جنین درون رسانه های تایوانی منتشر شدند و بعد گواه پوشش آن ها توسط رسانه های معتر جهانی بودیم. 

TSMC امروزه به عنوان تأمین کننده ی خراش برای بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ در سراسر گیتی شناخته می شود و مشتریان مهمی دارد. آن نعوظ که گزارش های اخیر می گویند، TSMC قصد دارد در اواسط سال ۲۰۲۳، فرایند تولید آزمایشی لیتوگرافی دو نانومتری را کلید بزند؛ یک سال سپس (۲۰۲۴)، تماشاچی آغاز تولید انبوه این لیتوگرافی خواهیم بود. 

درحال حاضر جدیدترین لیتوگرافی TSMC، تبار شروع لیتوگرافی پنج نانومتری است که قطعا در تراشه های متعددی از آن استفاده خواهد شد؛ A14 Bionic، ابتدایی تراشه ی پنج نانومتری دنیا که درآیپد ایر ۲۰۲۰ و گوشی های خانواده ی آیفون ۱۲ از آن استعمال می شود، برپایه ی لیتوگرافی پنج نانومتری TSMC مصنوع شده. درون واژه عامیانه، کلمه ی نود درون عبارت نود پردازشی، به ابعاد واحدهایی از ترانزیستور با نام فین (Fin) اشاره می نرم. پردازنده ای مدرن شامل میلیاردها فین است. این تعداد زیاد فین ها درکنار یکدیگر باعث شده اند امکان انجام پردازش های بسیار پیچیده مهیا شود. همچنین فین های یادشده مقدار طولانی شده را کاهش می دهند و باعث بهبود قدرت پردازشی تراشه می شوند. 

برای اشاره بوسیله ترانزیستورهایی که داخل تراشه های ساخته شده توسط TSMC و بازوی تراشه ساز سامسونگ با معروفیت Samsung Foundry مورداستفاده قرار می گیرند از عبارت فین فت (FinFET مخفف Fin Field Effect Transistor) مصرف می شود. بااین حال، لیتوگرافی دو نانومتری TSMC قرار است دارای طراحی متفاوتی برای ترانزیستور باشد و عبارت فین فت را پیاده شدن بگذارد. از طراحی متاخر ترانزیستورهای موردبحث با عبارت MBCFET (مخفف Multi-Bridge Channel Field Effect) یاد می شود. MBCFET برپایه ی طراحی های پیشین فین فت ساخته شده و بهبودهایی محسوس به خود دیده است. 



مدل سازی فین تدبیر متشکل از سه المان کلیدی است که دربرگیرنده «منبع»، «مروارید» و «ناو» می شوند؛ الکترون ها از عین به جانب ناو به جریان درمی آیند و شهریه ی دروازه، تنظیم کردن جریان برق است. در طراحی های قبل از فین فت، منبع و ناو تنها در محور افقی تولید می شدند و بوسیله بیانی بهتر، این دو المان بی آرامی راستا با خراش قرار می گرفتند. TSMC در راه فین فت، استراتژی خود را تغییر داد. منبع و ناو تو فین فت به بعد سومین مجهز شدند و این یعنی بوسیله حالت عمودی غم درآمدند. نتیجه ی راهکار فین فت این بود که الکترون های بیشتری می توانستند از دروازه عبور کنند؛ به علاوه مقیاس نشست الکترون ها کاهش یافت و ولتاژی کاری تیمار کاهش پیدا کرد. 

این نخستین باری محو که یک انبازی تراشه ساز سراغ استعمال از روش MBCFET برای تولید ترانزیستور تراشه ها می رود. در آوریل سال گذشته ی میلادی (فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۸) بود که سامسونگ در بیانیه ای اعلام کرد منظور دارد بخاطر تراشه های سه نانومتری از گونه تولید MBCFET استعمال کند. راهکار MBCFET سامسونگ درواقع نسخه ی تکامل یافته ی راهکار GAAFET بود که این شریک در سال ۲۰۱۷ در شریک شدن مشترک با IBM طراحی کرده وجود.



راهکار MBCFET سامسونگ برضد GAAFET برای منبع و ناودان از نانوصفحه (NanoSheet) استفاده می کند، این درحالی است که GAAFET از نانوسیم (NanoWire) مصرف می کرد. استعمال از نانوصفحه باعث افزایش سطح رسانای ترانزیستور می شود و مهم تر از آن، تولیدکننده ی تراشه را قادر می سازد بدون افزایش سطح جانبی، از مروارید های بیشتری تو ترانزیستور استفاده بطی ء. 

اخبار جدیدی بوسیله تری داخل بین رسانه ها دست به دست می شوند که هنوز بوسیله تأیید رسمی TSMC نرسیده اند؛ این اخبار تقاضا می کنند TSMC گرایش دارد قیمت بازده لیتوگرافی دو نانومتری اش بوسیله مغز سرسام آور ۹۰ درصد داخل سال ۲۰۲۳ برسد. اگر این اتفاق رنگ لب به خود بگیرد و مشکل دیگری پیش نیاید، TSMC خواهد توانست مطابق دستور کار های تعیین شده، در سال ۲۰۲۴ فرایند تولید انبوه را آغاز یواش.

سامسونگ بوسیله خلال معرفی کردن ترانزیستورهای MBCFET اعلام کرد انتظار دارد لیتوگرافی سه گانه نانومتری بتواند میزان مصرف انرژی تراش را نسبت بوسیله خراش های هفت نانومتری بین ۳۰ تا ۴۵ درصد کاهش دهد. سامسونگ همچنین از افزایش قدرت تراشه ی سه نانومتری به استاندارد ۳۰ درصد نسبت به خراش ی هفت نانومتری خبر داد. بیشتر بخوانید:پردازنده AZ1 Neural Edge آمازون با همکاری مدیاتک معرفی کردن شدکرش فراخ کارت گرافیک RTX 3080 خلال اجرای بازی؛ موضوع چیست؟سرویس ورزش ابری آمازون از پردازنده های گرافیکی انویدیا T4 استفاده می کندنسل دوم واحد پردازش کندرو AMD از حافظه DDR5 و گرافیک Navi 2 پشتیبانی می کندنوویا برای تولید تراشه های مالک آرم، ۲۴۰ میلیون دلار تنخواه جذب کرد
مناطق سحرانگیزی در ارتفاعات ایران وجود دارند که اقیانوسی از سحاب تو آن ها روند دارد و می توانید حساسیت بی نظیر محضر داخل میان ابرها و رویای طرز رفتن روی آن ها را تجربه کنید. این مناطق که اغلب در بخش های شمالی ایران قرار پژمرده اند، نه تنها صنع بکر و دلنوازی دارند، بلکه با جنگلی از ابرهای رقصان و زیبا، هر بیننده ای را بوسیله تعجب و مدح وامی دارند.

اقیانوس ابر پدیده ای طبیعی است که اغلب بوسیله دلیل وضعیت اقلیمی یک منطقه مانند اوج زیاد از سطح دریا، سطح ابرها پایین زیرفون از سطح زمین قرار می گیرد. یکی دیگر از دلایل تشکیل این پدیده رطوبت زیاد هوا به تامل بارش بی حد بارش و وجود کوه ها داخل اطراف است که از فرار ابرها جلوگیری می کند. با سرد شدن هوا ابرها افزایش پیدا کرده و سطح زمین و درختان را می پوشانند و فرشی از ابر سطح زمین را می پوشاند.

خوشبختانه پدیده اقیانوس در فدایی از نقاط ایران برازنده مشاهده است. داخل این مقاله از کجارو به شما می گوییم که داخل ایران، کجا می توانید پدیده اقیانوس ابر را مشاهده کنید.در کجا اقیانوس سحاب ببینیماولسبلنگاه، ماسالاشکوراتفیلبند، بابلسوباتان، تالشجاده اسالم بوسیله خلخالجواهرده، رامسرجواهردشت، رودسرجنگل ابر شاهرودییلاق هلودشت، املشروستای داماش، رودبارروستای اوپرتاولسبلنگاه، ماسال



اولسبلنگاه (اولسبلانگاه)، خوش نشین ییلاقی از توابع ماسال داخل باختر گیلان است که تو رفعت ۱,۴۸۹ متری از سطح سیل گرفتن قرار دارد. اقیانوس ابر تو ماسال را می توانید درون این ییلاق ببینید. تخیل کنید درون هوای مه آلود اولسبلنگاه و ابرهایی که پایین دست را پوشانده اند، بتوانید داخل کلبه های چوبی اقامت کرده و خود را با آتش هیزم گرم کنید، صدای آواز پرندگان به گوش تان برسد و شاهد رفت وآمد گله گاوها و گوسفندان باشید و امکان تماشای چشم انداز مراتع سرسبز و چشیدن طعم خوش طعم فرآورده های مردمان مثل شیر، کره، پنیر، شیرینی طبیعی و نان سنتی برایتان سهل باشد، واقعا چه چیزی دلچسب خیس از این تجربه ی رویایی است که هیچ گاه از ذهنتان پاک نخواهد شد. در صورتی که پیرامون تان را فرشی از ابر احاطه نکرده باشد، از ارتفاعات اولسبلنگاه می توانید یبوست را بی آرامی ببینید.

بهترین زمان سیر به این منطقه ییلاقی، از اواسط اردیبهشت ماه تا انتها تابستان است؛ به خصوص که تو ماه های اردیبشهت و خرداد می توانید بیشترین مه گرفتگی و ابر را در این منطقه به نظاره بنشینید و اقامتی هیجان انگیز را داخل کلبه های چوبی آن تجربه کنید.اشکورات



منبع عکس: خبرگزاری ایسنا

منطقه ییلاقی اشکورات یکی دیگر از جاهای بکری است که می توانید پدیده  جذاب اقیانوس سحاب را گواه باشید. این روستا که از دو منطقه  بالا اشکور و پایین اشکور (اشکور علیا و اشکور سفلی) تشکیل شده است، از جنوبی ترین حصه شهرستان رودسر آغاز می شود و تا جنوبی ترین عمه از شهرستان رامسر ادامه می یابد.

اشکورات به قلمرو عجایب گیلان نامدار است و جاذبه هایی همچون کوه عروس و داماد که شکوه خدا هستی را به نمایش می گذارند، دریاچه صمد آباد و غار وادار از نقاط مشهور و باستانی این روستا، چشمه آسمانرود با آبی زلال و صاف، نقب یازن از عجائب هفت گانه اشکورات و... را داخل خود جای داده است که بی شک برای هر گردشگری دوست داشتنی و بوسیله یادماندنی خواهند بود. تو صورت عروج بوسیله اشکورات می توانید داخل ساختمان های روستایی این منطقه اقامتی فراموش نشدنی را تجربه کنید.فیلبند، بابل



نسب عکس: citymity.com

فیلبند با حدود ۲۳۰۰ بالا از سطح دریا، بهشتی در شهرستان بابل استان مازندران است که داخل طی گسستگی بهار و تابستان می توانید اقیانوسی از ابر را مادون پای خود ببینید و با هر چیز شبیه هوا هوای بدیع و شنیدن صدای زنگوله دام ها از دوردست، رویایی شناخت داشتنی را تجربه کنید. فیلبند را خوش نشین چهارفصل می دانند؛ چراکه به مقاطعه محلی ها، تو طول یک روز می توانید تماشایی بارش باران، تگرگ، وزش باد، شورعشق آفتاب و تا اینکه رنگین کمان باشید!

با توجه به اینکه فیلبند در حدود ۲۰۰ کیلومتری تهران قرار دارد، گزینه نواخت برای سفر پایتخت نشینان به شمار می رود؛ به طوری که اگر از تهران راهی جاده هراز شوید، نرسیده به جنوب آمل، جاده ای فرعی را خواهید رویت که از سمت شرق به روستای فیلبند منتهی می شود.سوباتان، تالش



ذات عکس: خبرگزاری فارس (عکاس: Ali shafiee koli)

ییلاق سوباتان (سووتون) که تو ۳۶ کیلومتری شهر تالش و ۲۱ کیلومتری دریاچه نئور قرار دارد، به عنوان یکی از زیباترین مناطق ییلاقی استان گیلان با هوای دلپذیر و خنک و چشم اندازی پوشیده از ابر، بوسیله استقبال گردشگران می جوی. این منطقه که در رفعت ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متری از سطح یبوست صبر گرفته است، تو تابستان بوسیله بهشتی برای گردشگران دگرگونی می شود؛ به خصوص که همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. نبود برق و گاز در این منطقه و وجود خانوارهای دامدار و عشایر که در سیاه چادرها و خانه های گاه گلی و چوبی زندگی می کنند، سرشت بی نظیر و کوهستان های سر به گردون کشیده و سرسبز، همگی از جذابیت های منحصر بوسیله فرد این منطقه حکایت دارند. از نیمه دوم اردیبهشت ماه تا انتها بهار، نیکوترین زمان سفر به سوباتان است.

شکردشت نیز که به خاطر آب وهوای یخ و دشت های شقایق، به عنوان عروس تالش شناخته می شود؛ داخل مباشرت سوباتان قرار دارد و می توانید سفری دوست داشتنی و دلنشین نیز به این خطه از گیلان داشته باشید. تو این روستا هم در برخی از مواقع سال مه غلیظی شکل می گیرد که با ایجاد تصویری رویایی، گردشگران را به حیرت وامی دارد.جاده اسالم بوسیله خلخال



جاده اسالم به خلخال با طول ۷۰ کیلومتر، بوسیله واقع قطعه ای از ارم است؛ به خصوص که می توانید جنگل، دشت، آبشار و دریاچه را با هم ببینید و از چشم انداز بی بسان آن ها نهایت لذت را ببرید. این جاده که از بخانه برگشتن اسالم در استان گیلان مبدا می شود، به قصبه خلخال در جنوب استان اردبیل می رسد و در کل سال، هوای خنک و مطبوعی همراه با رطوبت و مه دارد. علاوه بر سرشت بکر و جذاب این منطقه می توانید از طعم بی نظیر غذاهای محلی، عسل طبیعی، نان و لبنیات ابتکاری نصیب مند شوید.تو جاده ۷۰ کیلومتری اسالم به خلخال، جنگل و محصول و آبشار و دریاچه را با غم ببینید

مسیر اسالم به خلخال از دو مدخل جنگلی و ییلاقی تشکیل می شود؛ به طوری که ابتدای جاده از سمت اسالم، منطقه ای بکر و دست نخورده پر از درختان جنگلی با مسیری پرپیچ وخم است. درون امتداد دشت های سرسبزی خودنمایی می کنند که گاهی اوقات جست وخیز اسب های آزاد و گله های گاو و گوسفند را نیز می توان درون آن ها مشاهده کرد. از فردی های متمایز و منحصربه فرد این مسیر می توان به آب وهوای متغیر آن اشاره کرد که امکان امتحان ی چهار فصل را برای شما حاضر می کند؛ برای اینکه در جزء هایی دارای هوای شرجی و گرم است، گاهی با بارش همراه می شود و در فداکار نقاط سرد و مه آلود و حتی آفتاب است. جواهرده، رامسر



جواهرده در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا، یکی از مناطق زیبای شهرستان رامسر در استان مازندران است که با چشم اندازهای تماشایی، سکوت و آرامش، هوای یخ و اقیانوسی از ابر، گردشگران را شگفت زده می درنگ. این ایالت در ۲۹ کیلومتری شهر رامسر قرار دارد و مسیر منتهی بوسیله آن بوسیله لطف وجود آبشارهای فصلی و دائمی، پارک جنگلی صفارود، چشمه آب معدن و حوض درست کردن قو، در نوع خود بیش تماشایی و زیبا است.

جواهرده، منطقه ای تاریخی با جنگل های سرسبز است که نیمی از سال پوشیده از برف و تو مفارقت تابستان از هوای بسیار مطبوعی برخوردار است و از همین رو هر سال هزاران گردشگر تویی و خارجی به این منطقه سفر می کنند. در جواهرده نیز ضمن کیف بازی کردن از صنع بکر و اقیانوس اسفنج می توانید از آبشارها و چشمه های روستای جواهرده، جنگل، مراتع و قله ها، مسجد آدینه و گورهای تاریخی گبری نیز دیدن کنید. عکاسی از وقت های ناب این منطقه، کوهنوردی در قله های سربه کرسی کشیده قصبه و تفرج وگذار تو طبیعت بی همانند جواهرده قطعا برای هر گردشگری نمکین و جذاب خواهد حیات.جواهردشت، رودسر



جواهردشت، روستایی ییلاقی داخل رودسر گیلان است که در فراز ۲۰۰۰ متری از سطح یبوست صبر دارد و از همین رو در گرم ترین روز های سال، با آب وهوای خنک و مطبوع خود گردشگران را به وجد می آورد. نه تنها مسیر منتهی به جواهردشت، قشنگ و دیدنی است؛ بلکه طبیعت بکر، دشت های سرسبز، هوای پاک، زندگی سنتی آدم بومی و خموشی رویایی آن می تواند بخاطر مدتی کوتاه شما را از هیاهو و مشغله های زندگی شهری دور کرده و لذتی وصف ناپذیر را روزی تان کند.

از سیاهکلرود که به سمت جواهردشت لول کنید، در ابتدا با بیشه و همین نعوظ رودخانه سجیدان مواجه خواهید شد. داخل طول اسلوب ارتفاع سطر دائم دگرگونی می کند و گواه تل ها و دره هایی خواهید وجود که مناظر بیرونی انگیزی را بوسیله وجود آورده اند. در ادامه بوسیله مراتع می رسید؛ جایی که گاوها و گوسفندها و اسب ها را تو حال چرا می بینید. بی وسواس تماشای گل گاوزبان و گل های رنگارنگ که این محصول ها را رنگین کرده اند، بخاطر هر گردشگری جذاب خواهد بود. قبل از ورود بوسیله روستا هم بقعه معصوم زاده نقره عباس قرار دارد.

علاوه بر جیپ سواری در جاده های جنگلی و کوهستانی و طبیعت گردی داخل مراتع سرسبز این منطقه، عکاسی و ثبت این مناظر رویایی و چشم انداز جلگه و غرق کردن و دره های سرسبز را فراموش نکنید. از همگی دوست داشتنی نم شاید اقیانوس ابر باشد که تجربه ای بی بسان را برایتان رقم خواهد زد. علاوه بر این، کمپ زدن داخل طبیعت یا اقامت تو کلبه های ییلاقی جواهردشت، سیاهکلرود و مناطق پرگیر و لذت چشیدن غذاها و لبنیات محلی، سفرتان را به یادماندنی می کنند.جنگل سحاب شاهرود



بیشه ابر شاهرود داخل ۴۵ کیلومتری خصیصه شاهرود در استان سمنان، از زیباترین مناطق ایران به شمار می آید که درست درون سرحد مناطق شقه بیابانی استان سمنان و بیشه های انبوه استان گرگان فراغت اندوهناک است. جنگل ابر که جزو جنگل های هیرکانی محسوب می شود، گیاهان مختلفی در مقابل گیلاس وحشی، راش، بارانک، بلوط، سرخدار، توسکا و... را در خود جای داده است. با توجه بوسیله موضع اختصاص این منطقه، در ماه های گرم سال هم می توان هوای خنک و دلچسبی را در میان غلظت از ابرهای رویایی امتحان کرد. نیم ی مطلع سال یعنی از اردیبهشت تا اوایل مهرماه، بهترین زمان سفر به بیشه سحاب شاهرود و تماشای اقیانوس ابر است که برای سفری چند روزه گرفتن باید با افراد قطب یا تور بوسیله این بیشه بروید.

از آنجا که در اغلب مواقع، فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر فرامی گیرد، به جنگل ابر نامی است و ابرها بوسیله حدی به درخت ها نزدیک هستند که فکر می کنید جنگل روی ابرها قرار دارد.ییلاق هلودشت، املش



عکاس: کنیه مستعار Hareeb4006

هلودشت (هلی دشت)، بطرف خانه ای درون دهستان لات لیل است که با مرکز شهراملش حدود ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. این منطقه کوهستانی در بلندی ۱۲۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است و هرچه درون مسیر این ییلاق والاتر بروید، هوا خنک تر و تمیزتر می شود. مسیر رسیدن به هلودشت از میان کوه هایی با پوشش جنگلی توسکا و راش و تپه های سرسبز می گذرد. با گذر از مزارع چای و درختان فندق، ابرها دورتادورتان را در پیاده شدن می گیرند و به یکباره اقیانوسی از ابر را دون پایتان خواهید دید.مقاله مرتبط:سوباتان کجاست؟ هرآنچه باید پیش از عروج بدانید

مناطق جنگلی هلودشت املش که چشم هر بیننده ای را نوازش می کنند، جزو مناطق دختر و زیبای استان گیلان محسوب می شوند؛ ولی این همه تصادم نیست و در روزهای آفتابی می توانید از تماشای چشم انداز مناطق جلگه ای شرق گیلان و دورنمای شهرهایی همچون لنگرود، رودسر، لاهیجان و حتی آستانه اشرفیه نهایت لذت را ببرید.

در قهوه خانه ای تو هلودشت، چند خانه محدود وجود دارد که به لباس سوئیت هستند و ضمن اقامت در آن ها می توانید چشم انداز اقیانوس ابرها را نیز تماشا کنید.

خصیل دشت نیز ییلاقی دیگر درون املش است که در نزدیکی هلودشت صبر دارد و به صبر می توانید با یک تیر، دو علامت بزنید و از مدت زمان حضورتان درون این منطقه نهایت استفاده را ببرید. چندین ویلا بخاطر اقامت گردشگران در دید گرفته شده است که در فصل بهار و تابستان باید از قبل آن ها را رزرو کنید.روستای داماش، رودبار



داماش، روستایی واقع در اوج ۱,۸۰۰ متری از توابع بسرنوشت شوم دچار کردن عمارلو در شهرستان رودبار است که یکی از مناطق ییلاقی گیلان به شمار می رود. علاوه بر جاذبه های این منطقه همانند چشمه آب معدنی که آبی گوارا و قابل شرب دارد و همین نعوظ نحو ای نادر از تراب های سوسن چلچراغ که فقط درون دو ناحیه از دنیا یافت می شود و تو سال ۱۳۵۴ به نشانی اثر طبیعی ملی شناخته شد، طبیعتی دوشیزه در مکانی مرتفع و درون میان ابرها دارد که لذت سیر بوسیله داماش را دوچندان می کند. آب وهوای یخ که در اکثر مواقع با مه همراه است؛ چشم اندازی خاطره انگیز را به حیات می آورد که در کمتر نقطه ای از ایران به چشم می خورد. تو پیرامون روستا اندوه ارتفاعات و بیشه زارهای سلسله جبال البرز صبر پژمرده است که با چشم اندازهای زیاد زیبای خویشتن درایت از سر هر بیننده ای می برند. بخاطر اینکه سایر گردشگران نیز به حد ما از این فطرت لذت ببرند، به آن احترام بگذاریم و در حفاظت و تمیز نگه داشتن آن بکوشیم.

در زمان شکوفایی گل های سوسن چلچراغ که اواخر بهار و اوایل تابستان است، اهالی منطقه عمارلو با پوشیدن لباس‏ های محلی زیبا، جشنواره ی جذابی برگزار می کنند که اگر اندوه زمان با سفرتان به این منطقه باشد، امکان آشنایی با گوشه ای از آداب ورسوم مردم مردمان داماش همچنین برای شما مجهز می شود. چشیدن طعم غذاهای محلی روستای داماش همانند سیاه قاتق یا خورش فسنجان، قیمه پلو و انواع با حرارت مانند آب پز کوبیده، با حرارت برگ و... اندوه بی وسواس بخش خوشمزه و جذاب این سفر است که نباید از دست بدهید.روستای اوپرت



عکس: پدرام سالمی

روستای اوپرت، مرزی غریزی بین دو استان سمنان و مازندران و محل تلاقی کویر و بیشه است که در ۵۵ کیلومتری شمال شهرستان مهدیشهر (سنگسر) قرار دارد. صنع سرسبز و بکر، چشمه ها و دشتی دیدنی، عزب بخشی از جذابیت روستای اوپرت هستند؛ چراکه اقیانوس ابر اوپرت، آن را منحصربه بی همتا کرده و خود برهان مهمی برای جذب گردشگر شده است. از آنجا که اوپرت در ارتفاعات فراغت دارد، جلوگیری کننده از عبور ابرهای باران زای مناطق جنگلی و شمالی کشور می شود که به سمت مناطق کویری سمنان درون حرکت هستند؛ همین کار بوسیله شکل گیری اقیانوسی از ابر در طبیعت بکر این می انجامد. ماندگاری طولانی تر ابرها و وجود دو چشم انداز جنگلی و کویری درون کنار غم باعث شده است که اقیانوس اسفنج اوپرت، تماشاچی تر باشد.

کوه نوردی درون ارتفاعات باشکوه منطقه، پیاده روی درون طبیعت و دشت سرسبز ییلاق اوپرت، روستاگردی، تماشای سیاه چادرهای ایل سنگسر مهدیشهر و... از جمله تفریح هایی هستند که می توانید تو سیر تکاملی به اوپرت تجربه کنید. اگر بوسیله اوپرت رفتید، علاوه پیاده شدن لذت بازی کردن از مناظر دلکش و والس ابرها، با کمپ زدن در دل طبیعت، اقامتی به یادماندنی داخل کوچکتر آسمان پرستاره ی آن داشته باشید.

اگر وجودت سرشار از عشق و تعلق بوسیله موجودات وجود وحش و طبیعت نباشد، هیچ گاه خوشبختی واقعی را درک نخواهی کرد. «پائول اوکستون»