باربری ارزان ایران

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

یک قطعه ی کوچک رزبری پای می تواند نقشی بسیار مهم و خطیر در مبارزه ی جهانی با ویروس کرونا (کووید ۱۹) انجام درنگ. براساس اطلاعیه ای جدید، بنیاد رزبری پای (Raspberry Pi Foundation) از مدتی پیش میزان تولید رزبری پای زیرو (Raspberry Pi Zero) را بوسیله مدل درخورتوجهی افزایش داده است؛ چون ظاهرا تولیدکنندگان مایه های تنفس جعلی (ونتیلاتور) از این رایانه ی مورد برد ۵ دلاری در محصولات شان استفاده می کنند تا جان مردم را رهایی دهند. 

آمار مدال می دهد طی هفته های اخیر میزان تقاضا برای تمامی مدل های رایانه های رزبری پای افزایش داشته است. به رویت می رسد مردم ترجیح می دهند از این رایانه های مناسب قیمت برای اجرا برخی کارهای اختصاص نظیر آموزش از راه دور و پیش برد شماری از پروژه های کاری مصرف کنند. هرچه نیاز به دستگاه های نفس کشیدن بدلی بیشتر می شود، تولیدکنندگان این دستگاه ها بیشتر از قبل به دنبال بُرد های کنترل کننده می گردند تا از آن ها به عنوان قلب تپنده ی ونتیلاتور بهره بگیرند. مدتی پیش درون گزارشی اخبار شد شماری از تولیدکنندگان ونتیلاتور از اینتل خواسته اند ۲۰ هزار واحد از پردازنده های سری برادول (Broadwell) تولید نرم تا از آن ها در وسیله هایشان بهره بگیرند. بن رزبری پای از منابع و زیرساخت های لازم بخاطر تولید سریع قطعات جدید روزی مند است و بوسیله همین برهان می تواند در زمانی نه چندان طولانی، حصه مهمی از سفارشات را آماده نرم.

مقاله های مرتبط:سودا رزبری پای از مرز ۳۰ میلیون دستگاه گذشت۱۰ پروژه کاربردی رزبری پای برای بدیع کاران

ابن آپتون، مدیرعامل و بن گذار شالوده رزبری پای، درون این بنیاد می گوید: «یکی از اصلی ترین چالش هایی که بوسیله هنگام افزایش تصادفی تولید محصولاتی همانند رزبری پای در پیش روی تولیدکنندگان قرار می گیرد این است که گرچه امکان افزایش تولید وسیله های تنفس جعلی فراهم می شود، اما همچنان لازم است عناصر کنترل کننده را همچنین ارائه دهید. این عناصر داخل قطعه ی نهایی داخل اغلب مواقع باید بازه ی زمانی ۲۰ هفته ای را بگذرانند و ما امیدوار هستیم تا فرا رسیدن آن زمان، همه گیری کروناویروس هبوط کرده باشد. البته فراموش نکنید که ما بوسیله نعوظ متعارف شمار درخورتوجهی از رایانه های مورد سرما رزبری پای را تولید و آماده می کنیم. بنابراین در حال حاضر یا شمار زیادی از آن ها را به رخ آماده در دسترس داریم خواه مدخل مهمی از سیلان تولید آن ها پیش تر بوسیله اتمام رسیده و اکنون باید زمان کمتری برای نهایی کردن تولید صرف شود».

گرچه بنیاد رزبری پای، رایانه های موردبحث را پیش نم در ظرفیت وسیعی تولید کرده و احصائیه درخورتوجهی از آن ها را نیز در دسترس داشته، اما همچنان با مشکل کمبود مواجه شده است؛ در مقابل توقع برای این رایانه ها به دلیل نیاز بیشتر بوسیله تولید وسیله های نفس کشیدن مصنوعی، بلندی رفته است. ابن آپتون می گوید مبنا رزبری پای توانسته است در سه ماهه ی نخست سال جاری میلادی ۱۹۲ هزار واحد از رایانه های سری زیرو را که دربرگیرنده Zero و Zero W می شود تولید یواش. این شالوده ظاهرا عزیمت دارد در آینده ای نزدیک احصائیه دستگاه های تولیدشده را به ۲۵۰ هزار واحد برساند. این اولین باری است که در تجهیزات پزشکی از رایانه های تک برد رزبری پای کاربرد می شود

اگر با رزبری پای آشنایی داشته باشید، می دانید که Pi Zero تو حقیقت ضعیف ترین رایانه ی مورد برد به شمار می آید که بن رزبری پای امروزه تولید می نرم. این رایانه ی ۵ دلاری از پردازنده ی مرکزی مورد هسته ای Broadcom BCM2835 با فرکانس پردازشی ۱ گیگاهرتز بهره می گیرد و ۵۱۲ مگابایت حافظه ی رم دارد. این درحالی است که Raspberry Pi 4 B با قیمت ۳۵ دلار از پردازنده ای چهار هسته ای به همراه ۲ گیگابایت ذهن ی رم بهره می گیرد؛ درضمن نسخه ی دیگری از آن با ۵۵ دلار قیمت، ۴ گیگابایت حافظه ی رم دارد. دلیل اصلی تمایل باهم اتحاد کردن های تولیدکننده ی ونتیلاتور به استعمال از ضعیف ترین میزان چیست؟ آپتون می گوید معتقد است این موضوع به خود دستگاه ونتیلاتور برمی گردد. ظاهرا این دستگاه ها نیازی بوسیله قدرت پردازشی زیاد ندارند. نکته ی دیگر نیز بوسیله اندازه ی کوچک رزبری پای زیرو مربوط می شود.



ابن آپتون در دنباله ی سخنانش می گوید: «من متقی هستم که افزایش استاندارد دعوی بخاطر رزبری پای زیرو بوسیله این موضوع برمی گردد که رایانه ی تک سرما موردبحث می تواند نیازهای اندک پردازشی دستگاه های تنفس قلابی را به خوبی برطرف نرم. احتمالا از این رایانه برای کنترل قطعات مربوط به هدایت فضا استفاده می شود و این قطعات نیازی به قدرت پردازشی رفعت ندارند. درضمن رابط کاربری ونتیلاتورها همچنین بیش سهل و ریختگی است. همچنین می دانم که برخی از تولیدکنندگان به دنبال تولید ونتیلاتورهای کوچک نمدار و ریختگی پیمانه تر شبیه بوسیله آنچه تو آمبولانس ها بود دارند هستند؛ بنابراین احتمالا معادل ی کوچک رزبری پای زیرو همچنین تو تکثیر تقاضا برای آن اثرگذار بوده است».

مدیرعامل بنیاد رزبری پای می گوید باتوجه به اطلاعاتی که در دست دارد این اولیه باری است که از رایانه های مورد برد رزبری پای در دستگاه های پزشکی استفاده می شود. در همین راستا چند روز پیش خبرگزاری بی بی سی در گزارشی ول مدعی شد که دو بیمارستان درون کلمبیا قصد دارند در آینده به صورت رسمی به آزمایش ونتیلاتورهای حاضر به رایانه های رزبری پای بپردازند تا در صورت موفقیت آمیز وجود داشتن آزمایش ها، از آن ها کاربرد کنند. رزبری پای Zero غلبه پردازشی موردنیاز ونتیلاتور را به این وسیله ارائه می دهد و حد ای کوچک دارد

رزبری پای قطعه ای نوظهور در بین مایه های پزشکی به شمار می آید و احتمالا به مرور زمان استقبال از آن بیشتر خواهد شد. عاری درنظرگرفتن تقاضا از سوی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، معامله رزبری پای از جوانب دیگری نیز با افزایش مواجه شده است. آمار رسمی مدال می دهند تنها در سه ماهه ی مطلع سال ۲۰۲۰، ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار واحد رزبری پای تو بکلی دنیا به فروش رفته است. ابن آپتون می گوید افزایش ناگهانی ابتیاع رزبری پای به شیوع ویروس کرونا و روی آوردن مردم بوسیله کار در ساختمان ارتباطات تنگاتنگی دارد. او می گوید آدم از رایانه های رزبری پای برخی انجام فداکار کارها همانند آموزش و یادگیری از راه دور روزی می گیرند و تا اینکه سازمان های مختلف نیز از رزبری پای برای برقراری وابستگی با کارمندان استفاده می کنند. براساس برخی اخبار، کمبود لپ تاپ در فروشگاه های بریتانیا باعث شده است یکی از نهادهای بنیانی این نصیب و قسمت با نام سرویس سلامت همگانی (موسوم به NHS) مجبور شود به کارمندان دورکارش رایانه های رزبری پای را نمایش دهد.

مدیرعامل بنیاد رزبری پای می گوید کمبود رایانه های سری Zero موقتی است و این کاستی نتوانسته روی تولید و عرضه ی دیگر مقیاس ها نظیر Raspberry Pi 4 B اثرگذار باشد. او همچنین در اندکی تو مصاحبه ی خویشتن گفته است که تکثیر تولید رزبری پای Zero به مجرد از دست عدول کردن منابع لازم و درنتیجه کاهش تولید مدل های دیگر رزبری پای نیست. درواقع تولید مدل های دیگر همچنین همچنان قرار است به خواربار خود باقی بماند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد نقش رایانه ی ۵ دلاری رزبری پای زیرو درون مبارزه با ویروس کرونا چیست؟ جدیدترین آمار و اعلام و مقالات مربوط بوسیله ویروس کرونا را تو صفحه ی ویژه ی آن در زومیت معاینه کنیدبیشتر بخوانید:ظن بروز سندرم های خستگی پس از ویروس کرونا وجود داردهمکاری اپل و گوگل برای ترسیم و ردیابی تماس افراد و اجرای طرح Contact Tracingطرح جدید چروک برای تسلط پیاده شدن استانداردهای بین المللی فناوریهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲۹ فروردین ۹۹]نگرانی از بازگشایی میدان فروش حیوانات وحشی در چین
ASGMSIAROOOON لپ تاپ های متنوعی دارد که شماری از آن ها داخل گروه ی لپ تاپ های گیمینگ قرار می گیرند. این شرکت روز گذشته با پراکندن بیانیه ای مطبوعاتی از معرفی لپ تاپ های جدید سری GS Stealth و GE Raider شناسایی داد. در مدل های متاخر لپ تاپ MSI، شاهد استفاده از پردازنده ی موبایلی دودمان دهمی سری Comet Lake-H H اینتل به همراه مدل Super کارت های گرافیک موبایلی سری RTX انویدیا. هستیم درمجموع، امکان تهیه ی ۱۲ لپ تاپ متاخر MSI وجود. دارد درضمن، کاربران هریک از لپ تاپ ها را می توانند با باطراوت افزاری خاص نظیر پردازنده ی Core i9 یا Core i7 شخصی سازی کنند و بنابه سلیقه و نیازشان از کارت های مختلف سری RTX 2080 Super نصیب.



ببرند مطالعه ها مدال می دهند پردازنده های دودمان دهمی جدید اینتل، یعنی خانواده ی Comet-Lake H، بهبود هایی تقریبا پشیز درمقایسه با معیار های پیشین به خویشتن دیده. اند این پردازنده ها توانایی دستیابی بوسیله فرکانس پردازشی توربو (بیشتری به معیار حداکثر ۵۰۰) مگاهرتز دارند و از رم DDR4 با فرکانس ۲۹۳۳ مگاهرتز پشتیبانی می. کنند داخل برخی شرایط، چنین بهبودهایی می تواند بوسیله عرضه ی عملکرد پردازشی بهتر منجر.

شود MSI گفته است لپ تاپ های جدیدش عملکردی تا ۵۰ درصد بهتر از خود مدال می دهند؛ اما طبق ادعای کارشناسان و با بررسی باطراوت اسباب این محصولات، متوجه می شویم احتمالا ادعای MSI چندان با واقعیت هم خوانی. ندارد نکته ی مهم این است که پردازنده های خانواده ی کامت-لیک اچ اینتل همچنان با اتکا کنار لیتوگرافی ۱۴ نانومتری مخلوق می. شوند این در حالی است که AMD پردازنده های موبایلی جدید سری رایزن ۴۰۰۰ را با لیتوگرافی هفت نانومتری تولید کرده. 



است این موضوع درباره ی پردازنده های مرکزی اینتل برای کارت های گرافیک جدید سری Super انویدیا نیز صدق می. کند براساس مطالعه ها، این کارت های گرافیک انویدیا همچنین درمقایسه با میزان های RTX تفاوت بنیادی ای به خود ندیده. اند امروزه، امکان تهیه ی نوت بوک هایی حیات دارد که از کارت های قدرتمند سری RTX استفاده می کنند و عملکرد پردازشی بسیار رضایت بخشی. دارند هر دو کارت گرافیک RTX 2080 Super و RTX 2070 Super درون مقایسه با میزان های غیرسوپر خویشتن هسته های اضافی (کودا) CUDA دارند؛ اما فرکانس پردازشی بوست آن ها کمتر. است بااین حال، نباید فراموش کنید کارت های جدید از فناوری های Dynamic Boost و Advanced Optimus غصه پشتیبانی می کنند تا تجربه ی بازی ها برای کاربران کیف بسرنوشت شوم دچار کردن پر حرارت. 

شود درکنار بهبود شیرهدار افزار داخلی، لپ تاپ های متاخر MSI اختلاف های جزئی دیگری نیز بوسیله خود دیده. اند براساس اطلاعات رسمی، لپ تاپ های جدید GE66 Raider و GS66 Stealth باتری پرظرفیت تری از قبل (دارند/۹۹ ۹ وات). ساعت ناگفته نماند براساس قوانین، امکان محموله باتری های پرظرفیت تر از/۹۹ ۹ وات روزگار در هواپیماها وجود.



ندارد لپ تاپ های یادشده نمایشگر فول HD با ارزش ترمیم ۳۰۰ هرتز. دارند با درنظرگرفتن این نکته که امکان تدارک ی لپ تاپ های جدید MSI با کارت گرافیک RTX 2080 Super وجود دارد، یکروز مندی آن ها از صفحه نمایش ۳۰۰ هرتز اتفاقی مثبت برای گیمرها به احصائیه می. آید غلبه پردازشی درخورتوجه RTX 2080 Super ممکن است در مواردی امکان دهد برخی بازی ها را حتی با ارج ۳۰۰ فریم بر لحظه غم اجرا کنید و از مزیت های صفحه نمایش حداکثر بهره را. ببرید MSI گفته است نیت دارد GS66 Stealth را افزون پیاده شدن رنگ جزیی های قبلی در رنگ مشکی نیز.

بفروشد برجسته ترین لپ تاپ متاخر MSI را می قابلیت Creator 17 به شمار. آورد MSI ادعا می کند کریتور ۱۷ نخستین لپ تاپ دنیا با نمایشگر مینی LED. است ناگفته نماند نمایشگرهای مینی LED مقدار کم ارزش رطوبت از نمایشگرهای OLED دارند؛ اما از بسیاری از مزیت های آن ها بهره مند. هستند کریتور ۱۷ به صفحه نمایشی ۱۷ اینچ با وضوح 4K، حداکثر شعاع ۱،۰۰۰ نیت، پوشش ۱۰۰ درصدی از فضای رنگی-DCI P3 و پشتیبانی از استاندارد HDR 1000 حاضر. است براساس اعلام رسمی، امکان استفاده از کارت گرافیک GeForce RTX 2080 Super و پردازنده ی Core-i7 10875H تو لپ تاپ جدید MSI وجود.  دارد MSI افزون بر لپ تاپ های مذکور، معیار جدید لپ تاپ های Creator 15M و Creator 17M را همچنین با پردازنده های نسل دهمی جدید اینتل و کارت های گرافیک سری RTX Super معرفی کرده.



است امکان تهیه ی تمامی لپ تاپ های جدید MSI از فردا، ۲۷ فروردین، مجهز می.

شود نرخ به روز و مشخصات فنی و هر داده ها موردنیاز دیگر برای معامله ارزان و آگاهانه ی گوناگون لپ تاپ های اداری و گیمینگ را در بخش محصولات زومیت. بیابید داخل این بخش، علاوه کنار مشخصات فنی دقیق لپ تاپ های ایسوس، ایسر، اپل، لنوو و بیرونی و اچ پی و پاسخ به پرسش های شما، امکان مقایسه ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی دردسترس خواهد.بود مشاهده سواد قیمت لپ تاپبیشتر:بخوانید جدیدترین لپ تاپ های گیگابایت با پردازنده دودمان دهمی اینتل از رویه رسیدندریزر بلید 15 جدید با پردازنده سلسله دهمی اینتل و نمایشگر ۳۰۰ هرتز معرفی کردن شدلیجن 7i و لیجن 5i، جدیدترین لپ تاپ های لنوو با پردازنده تبار دهمی اینتل، معرفی کردن شدندMSI لپ تاپ های متاخر گیمینگ مجهز بوسیله پردازنده نسل دهمی اینتل معرفی کردMSI از سه نمایشگر گیمینگ جدید با مقدار ترمیم ۲۴۰ هرتزی رونمایی
به گزارش همشهری آنلاین، «در رو» سال گذشته داخل بخش مسابقه سودای سیمرغ سی و هشتمین عید فیلم فجر حضوری خیر چندان مظفر داشت. این نخستین فیلم در تاریخ سینمای ایران است که پیش از اکران عمومی در سینماها، به لطف شیوع کرونا با پخش آنلاین به خانه های انسان می جوی و زمان حال حاتمی کیا تو یک پیام ویدئویی از انسان خواسته با استقبال از «خروج»، بقای سینما را تضمین کنند.

کارگردان «خروج» تو پیام خویشتن به مردم چنین گفت: «با توجه بوسیله آینده ای مبهم که پیش روی ما و سینمای ایران، عزیزان راه اندازی فراز تصمیم گرفتند که بوسیله راه اینترنتی این حکم را انجام بدهند. موثر که در سینمای ایران قیافه نداده و ما پیشگامان این حروف به شمار می رویم. به هر حال، این متد هم شدنی است که دارد جواب می دهد. آدم این روزها تو خانه هایشان پهلو عزیزان خویشتن هستند و چه خوب که ما هم شما را داخل لذت تماشای این فیلم سهیم کنیم.»

حاتمی کیا با طلبیدن کردن از مردم برای دیدن خانوادگی «در رو» در خانه افزود: «موجد را تشکر می کنم فیلم من از نوعی است که خانواده ها می توانند کنار اندوه آن را سیاحت کنند. غلام امیدوارم فیلم به لباس غیرقانونی پخش نشود و البته معتقدم مردم را بوسیله اندازه ای فهیم شده اند در حوزه های فرهنگی و می دانند این کار یعنی ضربه زدن به ارکان سینما و تولیدکننده های این فیلم. بقای ما به این است که تنخواه تولید بازگردد.»

«خروج» تازه ترین فیلم ابراهیم حاتمی رایزنی که از یکشنبه ۲۴ فروردین به رخساره آنلاین و پیش از اکران عمومی در سینماها داخل سامانه فیلیمو در دسترس استراحت می گیرد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی گفت: برای دو روز آینده در اغلب مناطق سرزمین به جز سیستان و بلوچستان و هرمزگان تماشایی بارش باران، رعد و برق، وزش بادهای اکید موقتی و حتی تگرگ و بخاطر مناطقی از ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف را خواهیم داشت.

وی گفت: در روزهای جمعه و شنبه نیز بوسیله سوا مناطقی از جنوب و جنوب شرق بارش ها ادامه خواهد داشت و همچنین دریای خزر داخل ٢٤ ساعت آینده مواج است.

ممیز سازمان هواشناسی افزود: امروز در استان های گیلان و مازندران بارش ها شدت می گیرد که نسبت به رعایت نکات هشدار داده شده است. بر این بنیاد بارش بارش داخل بیشتر جاده های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، کرمانشاه، قزوین، قم، البرز و سمنان شدت خواهد گرفت.

گودرزی افزایش کرد: هم چنین بارش برف در ارتفاعات محورهای کرج ـ چالوس، فیروزکوه و هراز را خواهیم داشت.

گودرزی گفت: امروز بارش باران، رعد و صاعقه و وزش بادهای شدید را برای تهران پیش بینی می کنیم که ممکن است باعث پشته آمدن آب رودخانه ها شود. هم چنین دمای هوا در تهران امروز به ١٢ درجه بالای صفر خواهد رسید.
آخرین گزارش اقتصادی شاپرک برای اسفند ۱۳۹۸ نشان دهنده ی این است که نمونه تراکنش های شاپرکی داخل اسفند درمقایسه با بهمن ۱/۳۷ درصد کاهش پیدا کرده است. این یعنی شیوع ویروس کرونا در کشور و تو پی آن، خانه نشینی الزامی مردم باعث کاهش مدل خریدها و تراکنش های کارتی در بستر شاپرک شده است. گزارش شاپرک مدال می دهد درون اسفند ۱۳۹۸ حدود ۲،۲۸۱ میلیون تراکنش با ارزش ۳،۲۸۲ هزار میلیارد ریال داخل شبکه ی الکترونیک پرداخت کارت پردازش شده است که درمقایسه با بهمن، رشد منفی ۱/۳۷ درصدی در تعداد و ۱/۲۲ درصدی داخل ارج ریالی را امتحان است.



این داخل حالی است که تعداد تراکنش های شاپرکی در اسفند هر سال درمقایسه با ماه های قبل تکثیر معین می کرد؛ ولی امسال اندک شدن خریدهای شب عید مردم به موجب شیوع ویروس کرونا به خوبی ازطریق آمار ارائه شده مشاهده می شود. تو بخش دیگری از گزارش شاپرک و در مقایسه ی تعداد تراکنش های اسفند ۱۳۹۸ با اسفند ۱۳۹۷ نشان داده شده است که تراکنش ها اسفند ۱۳۹۸ درمقایسه با ماه مشابه سال ۱۳۹۷ از رویت تعدادی ۲/۸۰ درصد و از دید ریالی ۱۱/۶۵ درصد نمو کرده است؛ درحالی که این ارقام در مقایسه ی تراکنش های اسفند ۱۳۹۷ و اسفند ۱۳۹۶ از دیدن تعداد رشد ۲۶/۵ درصدی و از نظر ریالی نمو ۵۳/۶۸ درصدی یافته اند.



شاپرک درون مدخل دیگری از گزارش اقتصادی اسفند ۱۳۹۸ درباره ی سهم تراکنش های هریک از ابزارهای قبول اطلاعاتی داده است. طبق واضح شاپرک، کارت سفره فروشگاهی با سهم ۹۰/۹۷ درصدی، بیشترین تعداد تراکنش را در بین سایر ابزارهای پسند داشته است و سپس از آن، ادوات پسند موبایلی و اسباب پذیرش اینترنتی بوسیله نظم تو رله های بعد اینده قرار گرفته اند.

عواملی شبیه محدودیت انجام تراکنش داخل ابزار پذیرش موبایلی و تعداد هنگفت کارت سفره فروشگاهی و بی نیازی کارت خوان فروشگاهی بوسیله تجهیزات مکمل مانند کامپیوتر خواه گوشی موبایل ازجمله عوامل تأثیرگذار بر تعداد تراکنش های ابزار قبول کارت خوان فروشگاهی است. برای مصرف از ابزار قبول اینترنتی، به بستر اینترنتی ایمنی و برای افزار پذیرش موبایل به حیات وسیله گوشی تلفن همراه حاجت است که شاید هنگام خرید دردسترس همگی استراحت نداشته باشد.



طبق گزارش اقتصادی شاپرک، متوسط تراکنش هر اسباب مقبول شاپرکی در اسفند ۱۳۹۸، ۲۱۱ تراکنش است که درمقایسه با میران متشابه در ماه گذشته، کاهش ۴/۷۰ واحدی (سلبی ۲/۱۸ درصدی) تجربه کرده است. بیشترین کاهش متوسط تعداد تراکنش مربوط به وسایل پذیرش اینترنتی است. متوسط تعداد تراکنش های اینترنتی با کاهش ۱۶/۷۹ درصدی، از ۱۱۸ تراکنش تو بهمن ۱۳۹۸ بوسیله ۱۰۱ تراکنش در اسفند ۱۳۹۸ روان است. همچنین، متوسط تعداد تراکنش هر اسباب پذیرش موبایلی ۶۹ تراکنش است که درمقایسه با ماه گذشته کاهش ۵/۰۷ واحدی داشته است. متوسط تعداد تراکنش هر وسایل کارت خوان فروشگاهی نیز با ۳/۰۸ درصد کاهش درمقایسه با بهمن ۱۳۹۸ حدود ۲۴۹ عدد در اسفند ۱۳۹۸ بوده است.



سهم تعدادی و مبلغی تراکنش های ادوات کارت خوان فروشگاهی در اسفند ۱۳۹۸ درمقایسه با بهمن به ترتیب افزایش ۰/۹۶ و کاهش ۱/۱۵ درصدی و تعداد و مسکوک تراکنش های ابزار پسند اینترنتی درون اسفند ۱۳۹۸ درمقایسه با بهمن به ترتیب کاهش ۰/۷۸ درصدی و افزایش ۱/۱۵ درصدی یافته است. داخل بررسی تعداد و سکه تراکنش های ابزار اجابت موبایلی نیز، کاهش ۰/۱۸ درصدی درون تعداد تراکنش ها و اضافه ۰/۰۰۵ درصدی در مبلغ تراکنش ها دیده می شود.



تعداد و مبلغ تراکنش های وسایل کارت سفره فروشگاهی در اسفند ۱۳۹۸ درمقایسه با اسفند ۱۳۹۷ بوسیله ترتیب با افزایش ۱/۹۰ و کاهش ۵/۸۶ درصدی و تعداد و مبلغ تراکنش های ادوات پذیرش اینترنتی به ترتیب با کاهش ۰/۳۸ درصدی و افزایش ۵/۸۹ درصدی همراه بوده است. همچنین در زمان مشابه، تعداد تراکنش ابزار تصویب موبایلی کاهش ۱/۵۲ درصدی و مبلغ تراکنش های این وسایل کاهش ۰/۰۳۲ درصدی را امتحان کرده است.بیشتر بخوانید:انتها وعده ها برای بهبود چونی و سرعت اینترنت چه خواهد بود؟سازمان نظام صنفی رایانه ای تصرف وکارها را به غصه فکری بخاطر برون رفت از مجادله کرونا تشجیع کردشرکت های واردکننده موبایل تا ۲۰ فروردین تعطیل شدندراه اندازی شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) بوسیله تعویق افتادرئیس نماینده فتا: برای خریدهای ناچیز از صدهزار تومان نیز از رمز پویا کاربرد کنید
برای مدتی است که گزارش هایی از گوشیمعرفی نشده اپل به معروفیت آیفون ۹ یا گوشی آیفون SE 2 به گوش می رسد. آیفون ۹ درواقع جانشین آیفون SE است که سال ۲۰۱۶ برای علاقه مندان به گوشی های هوشمند اپل عرضه شد.مقاله های مرتبط:تایید شناساندن آیفون 9 پلاس با بررسی کدهای iOS 14افشای فدایی از ویژگی های آیفون 9 و آیپد پرو جدید با بررسی کدهای iOS 14

مهم ترین فردی آیفون SEدر پیاده شدن مشخصات ابدار افزاری نسبتا متناسب قبول، برخورداری از بها رقابتی بود و حال به دیدن می رسد که به زودی نسخه جدیدی از آن معرفی می شود. در گزارش ها آمده است که کوپرتینویی ها برای ۲۷ فروردین آماده می شوند تا جدیدترین معیار آیفون به نام آیفون ۹ خواه آیفون SE 2 را رونمایی کنند.

این اطلاعات روز گذشته طی میتینگ ای تویی میان سران شرکت اپل با سهام داران در میان گذاشته شده است و طی آن به اهداف و برنامه های اپل خلال سال ۲۰۲۰ نیز رمز شده است.

علاوه پیاده شدن موارد فوق، میزان تاثیر عالمگیر بیماری کرونا روی عرضه و ابتیاع محصولات اپل نیز از موارد رادیکال اشاره شده در میتینگ بوده است. جان پروسر، تحلیلگر حوزه فناوری، داخل حساب توییتر خود اخبار کرد که اپل می خواهد آیفون ۹ را ۲۷ فروردین معرفی کردن و بعد ۳ اردیبهشت به میدان عرضه کند.



پروسر در توییت خود گفته است که زمان اعلام شده ممکن است تحول یابد؛ زیرا شیوع بیماری کرونا و درنتیجه خانه نشین شدن کارکنان اپل و تعطیلی کارخانه ها ضربه بدی بوسیله روند تولید محصولات جدید کوپرتینویی ها خورده است.

از نظر مشخصات باطراوت افزاری انتظار می رود که داخل آیفون ۹ تماشاگر نمایشگری ۴/۷ اینچی باشیم و طراحی مشابه در آیفون ۸ را داخل جدیدترین گوشی هوشمند اپل ببینیم. درگذشته اعلام شد که آیفون ۹ در ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) رونمایی می شود؛ ولی همانطور که می دانید شیوع بلای ناگهانی کرونا باعث بوسیله تاخیر افتادن معرفی آیفون SE 2 شد.بیشتر بخوانید:مقایسه قیمت گوشی های درفش دار از سال ۲۰۱۰ تاکنوناپل از مدل های جدید هوم پاد، آی مک و آیپد رونمایی می کنداپل اپلیکیشن دارک اسکای را خرید؛ از این پس انحصاری برای iOSمنابع بیشتری از تجهیز اپل واچ سری 6 به قابلیت پایش خواب خبر می دهندمک بوک ایر 2020 نمره تعمیرپذیری ۴ از ۱۰ از iFixit دریافت کرد
بهسازی واشتراک گذاری مستقیم فیلم از گوشی آیفونو آیپد از همیشه آسان تر شده است. باهم اتحاد کردن اپل بوسیله iOS 13 کلکسیون ی وسیعی از از ابزارهای ویرایش ویدئو را افزودن کرده است که بوسیله شما کمک می کند تا بتوانید عاری استفاده از برنامه ی ویرایش گر خاصی ویدئو را کراپ کرده بچرخانید و بهسازی کنید.چگونه یک فیلم را تو آیفون یا آیپد اصلاح کنیم؟

اصلاح یک فیلم یکی از اساسی ترین بخش های بهسازی است که می قابلیت انجام داد. شما می توانید فیلم خویشتن را قبل از ابونمان گذاری روی اینستاگرام اصلاح کنید؛ این امر را می توانید به فراغت درون اپلیکیشن عکس تبلتآیپد خواه گوشی آیفون انجام دهید. برای اصلاح ویدئو خود می توانید به راه زیر ارتکاب کنید:فیلمی که می خواهید ارامش کنید را انتخاب کنید.در گوشه پایین جانب عبث روی Edit  کلیک کنید.حال باید دکمه پخش و تایم لاین یا خط زمانی فیلم را ببینید. از فِلِش سمت چپ برای دگرگونی نقطه نخست و از فِلِش سمت راست بخاطر تغییر نقطه پایان فیلم کاربرد کنید.بخاطر پیش نمایش حکم تکمه Play را کلیک کنید.اگر از بهسازی خود شادمان هستید روی انجام شد Done و سپس ذخیره ی ویدئو Save Video خواه در موارد تکراری ذخیره ی ویدئو به عنوان کلیپ جدید Save Video as New Clip را انتخاب کنید.



ویرایش فیلم در iOS باعث از بین رفتن فیلم خامنمی شود، به این معنی که اگر در سرانجام کار ذخیره ی ویدئو را انتخاب کردید هیچگاه فیلمی را از دست نمی دهید؛ یعنی هر زمانی می توانید فیلمی را مجدداً ویرایش کنید که قبلا آن را اصلاح کرده اید.چرخاندن و برش فیلم روی آیفون و آیپد

پیش از این بخاطر تصحیح جهت فیلم باید از اپلیکیشن های مخصوص این امر استفاده می کردید، اما حالا تو iOS 13 می توانید عاری حاجت به اپلیکیشن خاصی فیلم ها را برش زده و بچرخانید. برای این کار مراحل زیر را عقب کنید:فیلم تک نظر را انتخاب کنید.Edit را از گوشه پایین جانب راست تفویض کنید.تو پایین ورق روی آیکون Rotate/Crop کلیک کنید. (مانند تصویر)داخل گوشه بالا جانب چپ روی آیکون ۹۰ درجه چرخش را کلیک کنید (کادر با فِلِش روی آن) تا بزمین نشستن بوسیله وضعیت مناسب به کلیک کردن ادامه دهید.روی Done داخل پایین سمت حق کلیک کنید تا بهسازی نهایی شود.

روش ادغام فیلم ها روی آیفون و آیپد

برای ادغام فیلم ها درون آیفون و تبلت اپل نیاز به اپلیکیشنی مانند iMovieدارید که کم ارزش این کار باشد. این اپلیکیشن را می توانید بوسیله رخساره مجانی دانلود کنید.

مراحل ادغام دو فیلم به صورت زیر است.iMovie را روی مایه خویشتن نصب کنید.با اجرای دستور کار شما صفحه Projects را خواهید دید. برای شروع یک پروزه جدید روی ( ) کلیک کرده و هنگامی که از شما خواست، Movie را انتخاب کنید.فیلم هایی که می خواهید ادغام کنید را انتخاب کنید. لبه یا پهلو فیلم را بگیرید تا کلیپ های خود را یمین در این ورق فراغت دهید.با انتخاب کلیپ های مورد نظرتان، روی ایجاد فیلم Create Movie در پایین کلیک کنید.

کلیپ های برگزیده شما یکی پس از دیگری روی تایم لاین صبر می گیرند. برای نیکو کردن آن ها روی فیلم خویشتن کلیک کنید تا بتوانید آن ها را گزینش کنید سپس لبه های هر فریم را بگیرید و به وزن مورد نیاز بکشید.



چنانچه می خواهید فیلم های خود را مکرر ترتیب بندی کنید روی فیلم مورد نظر کلیک کنید و آن را نگه دارید تا به حالت شناور در بیاید سپس آنرا داخل تایم لاین به چپ و راست خواه جلو و عقب حرکت دهید و آن را در جلوی کلیپ دیگر رها کنید تا بعد از آن قرار گیرد.

پس از اتمام کار، بخاطر انتقال فیلم خود، می توانید مراحل مافوق را اجرا دهید.روی Done تو گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.با انتخابPlay پیش نمایش امر را ببینید و سپس با زدن روی share فایل خود را ارسال کنید.از آیکون مشخص شده برای انتخاب جایی که می خواهید ویدیوی خود را پول اعانه بگذارید استعمال کرده خواه از گزینه Save video برای انتقال مستقیم به محل ذخیره تصاویر مصرف کنید.

روش اعمال و حذف فیلترهای ویدیویی

همان طور که برای عکس ها می توانید از فیلتر استفاده کنید می توانید از فیلترهای اپلیکیشن های اختصاصی iOS برای قرار دادن فیلتر روی فیلم استعمال کنید. استفاده از این فیلترها انقلابی نیست به این معنی که شما داخل هر عمه از ویدئو می توانید فیلتر را مبادله خواه حذف کنید.

بخاطر حذف یا افزایش کردن فیلتر به فیلم می توانید مراحل تحت را دنبال کنید.فیلم مورد نظر را انتخاب کنید.روی آیکون Edit درون گوشه پایین سمت عبث کلیک کنید.درون پایین ورق روی آیکون Filter کلیک کنید. (تصویر زیر را ببینید)پیش ارائه فیلتر را ممارست و یکی را برگزینی کنید. یا با انتخاب Original می توانید، فیلترها را حذف کنید.روی Done در پایین و جانب عبث کلیک کنید تا فیلتر اعمال شود.



اندازه و کیفیت تصاویر و اینکه چه مدت طول می کشد که فیلترها اعمال شود را توانایی دستگاه شما تعیین می کند.چگونه نور، کنتراست و دیگر پارامترها را تنظیم کنیم؟

شما می توانید پارامترهای مختلف تصاویر ویدیویی را در iOS 13 نظیر عکس ها تنظیم کنید. دارندگان آیفون و آیپد به مجموعه ی کاملی از ابزارهای تصحیح از جمله بهبود خودکار تصاویر دسترسی دارند. این مراحل اندوه مثل مراحل قبل غیر انقلابی است بنابراین می توانید تصاویر را پس ازآن از انجام تغییرات بوسیله حالت قبل برگرداند.

مراحل مافوق را برای انتظام پرتو ویدئو، کنتراست و . . . . دنبال کنید.فیلم مورد نظر را برگزینی کنید.در گوشه پایین جانب راست روی Edit کلیک کنید.داخل پایین روی آیکون تنظیمات کلیک کنید.(مطابق تصویر دون)پارامتر مورد نظر را تفویض و برای انتظام تصویر، نوار لغزنده را حرکت دهید.چنانچه از تصحیح ارتکاب شده راضی هستید Done را کلیک کنید.

مقاله های مرتبط:زوم اپ: iMovie؛ بهترین اپلیکیشن بهسازی ویدئو برای iOSآموزش ویرایش آسان تصاویر دیجیتال با درنگ ادوات عکس GIMP

می توانید تمام پارامترهای مافوق را انتظام کنید.نوردهی ( Exposure)  عالی سازی (Highlights)سایه ها (Shadows)مغایرت (Contrast)روشنایی ( Brightness)اشباع ( Saturation)نوسان ( Vibrancy)گرما ( Warmth)رنگ (Tint)وضوح (Sharpness)کاهش سروصدا(Noise Reduction)آراستن(Vignette)

بهترین راه یادگیری موارد بالا آزمایش آن ها است.چگونه یک فیلم را به حالت اول برگردانیم؟

شما می توانید با اپلیکیشن عکس هر فیلم خواه عکسی را به حالت اولیه خود برگردانید. بخاطر این کار فیلم تصحیح شده را انتخاب کنید. روی Edit داخل گوشه پایین و سمت ضایع کلیک کنید و بعد روی برگرداندن Revert کلیک کنید.



این کار روی عکس و فیلم قابل اجراست و می تواند روی هر نوع اصلاح، فیلتر، چرخش، تنظیمات و ویرایش اعمال شود.ایجاد تولیدات با چونی تر با iMovie

iMovie یک اپلیکیشن تصحیح ویدئو مجانی مخصوص مشتریان اپل است که به شما امکان ویرایش خطی فیلم را می دهد به این معنا که تصحیح فیلم تو یک دست خط واحد انجام می شود. (بوسیله جای تصحیح چند خطی که کا را پیچیده می کند)

iMovie یک ویرایشگر ویدیویی با کاربرد آسان است که بوسیله شما امکان می دهد که فیلم ، عکس و ندا را در خط زمانی صبر دهید. همچنین می توانید صداگذاری کنید، ویدئو را مستقیم روی تایم لاین صبر دهید خواه سایر فایل ها را از جهیز خویشتن روی iCloud قرار دهید. وقتی برای اولین وهله یک پروژه iMovie را شروع می کنید برای پیدایش یک فیلم عادی روی Movie  و بخاطر ساخت یک فیلم خودکار به سبک تریلر فیلم، روی trailer کلیک کنید. 



در حالت Movie روی علامت ( ) کلیک کنید تا مدیای مورد نظر بوسیله تایم لاین افزودن شود. بخاطر بهسازی مدیای مورد نظر، افزودن متن، تبدیل سرعت پخش خواه اضافه کردن کلیپ، روی آن کلیک کنید. اگر می خواهید تنظیمات نواخت را روی ویدئو انجام دهید (نور، کنتراست و غیره) باید قبل از اینکه آن را به تایم لاین افزایش کنید این کار را در اپلیکیشن عکس آیپد یا آیفون خویشتن عمل دهید.تصحیح سطح بالا با Lumafusion

iMovie یک پروگرام مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش اما دارای محدودیت است ازآنجاکه اپل اپلیکیشن حرفه ای ویرایش خویشتن یعنی Find Cut را برای iOS منتشر نکرده است این وظیفه پیاده شدن حمام توسعه دهندگان نرم افزار افتاده تا جای تهی آن را پر کنند. درون حال فراهم Lumafusion نیکوترین برنامه بهسازی فیلم در آیفون و آیپد است. این برنامه کبد لاین برای نغمه و تصویر و شش لاین بخاطر دیگر صداها از جمله موسیقی، جلوهای صوتی و صداگذاری در اختیار شما می گذارد.

این اپلیکیشن دارای ویژگی هایی است که فقط در ویرایشگرهای حرفه ای وجود دارند از جمله این ویژگی ها می توان به موارد تحت رمز کرد.نشانگرهاتوانایی خلق پیوند وقطع پیوند کلیپ هاکِی فریم (Keyframes) برای سطوح صدافیلترهای صوتی و متعادل سازی صدالایه بندی اثرتوانایی کپی و چسباندن ویژگی های کلیپسفارشی سازی نسبت ابعادپشتیبانی از گوناگون متنوع نرخ فریم

Lumafusionرا می توان با نرخ ۲۹/۹۹ دلار می توانید از اپلیکیشن استور خریداری کنید که ممکن است برای یک iOS گرانبها باشد با این حال در مقایسه با نرم افزارهای بهسازی فیلم مانندFinal Cut Pro X تو مک ۲۹۹/۹۹ دلار خواه اشتراک Adobe Premiere Pro با قیمت ۲۴۰ دلار برای یک سال، خرید خوبی محسوب می شود.

برای استفاده بیشتر از استعداد ها و توانایی عکسبرادی و فیلم برداری دستگاه خود می توانیدFilmic Pro را هم تجربه کنید.فیلم برداری، ویرایش، ترویج

بخاطر خبرنگاران، فیلمبرداران حرفه ای و فیلمسازان استفاده از یک مایه ویژه برای فیلم برداری، ویرایش و اشتراک گذاری بسیار متداول است. چنانچه شما بی آرامی جزو این دسته از افراد هستید احتمالاً ارشد ترین مانع شما باتری و فضای ذخیره سازی است. چنانچه اراده بهسازی دارید مبدا مایه خویشتن را به برق وصل کنید و برای حل مسئله فضای  ذخیره سازی برنامه iCloud storage خود را بروز کنید تا بتوانید کتابخانه Photo iCloud را کوشا کنید این امر باعث راهنمایی کتابخانه مدیای شما به سمت ابر می شود و در آخر اگر می خواهید از فیلم خود داخل پروژهای آنلاین استفاده کنید به یک اتصال اینترنتی تامین نیاز دارید.  بیشتر بخوانید:اپل از ظن تعویق چندماهه ی عرضه آیفون 12 به انگیزه مسری کرونا خبر داداپل از افزوده شدن استعداد های جدید ویژه ی تصرف وکارها و خرد آموزان خبر دادتصاویر رندر آیفون 12 از نمایشگری بدون ترک خوردگی خبر می دهدچالش جدید بخاطر اپل؛ توقف ۲۱ بسرعت تولید آیفون در هند به علت شیوع کروناهمکاری اپل با بی ام و برای نقشه کشی کلید دیجیتال CarKey در گوشی آیفون
پس از ماه ها گمانه زنی و بخیه اطلاع دادن مربوط به پرچم داران متاخر هواوی، این باهم اتحاد کردن گوشی های هوشمند سری پی 40 را معرفی کرد. همراه با رونمایی محصولات یادشده، هواوی از زمانه هوشمند جدیدی با نام هواوی واچ GT2e پرده برداشت. GT2e نسخه ای اسپرت از ساعت هوشمند GT2 است که بوسیله جای ۲۵۰ یورو در نسخه ی معمولی، ۲۰۰ یورو قیمت خواهد داشت.

مدلِ دارای پسوند e، برپایه ی نسخه ی ۴۶ میلی متری از ساعت هوشمند GT2 است و همان نمایشگر ۱٫۳۹ اینچی AMOLED با رزولوشن ۴۵۴ در ۴۵۴ پیکسل را دارد. بااین حال، حاشیه های ساعت هوشمند جدید هواوی نسبت به GT2 ضخیم زیرفون و ابعاد کلی آن، ۵۳ در۴۶٫۸ میلی متر است؛ ابعاد نسل پیشین این ساعت، ۴۵٫۹ درون ۴۵٫۹ میلی متر حیات.

دگرگونی دیگر نسبت به نسل پیشین، استفاده از بند غیرقابل تعویض TPU داخل وسیله جدید است که برای بهبود نفس کشیدن پوستی، سوراخ هایی را روی خویشتن دارد. بدنه ی ساعت از استیل ضدزنگ ساخته شده است و تا ضیق ۵ اتمسفر، دربرابر نفوذ کردن آب مقاومت دارد.

مقاله های مرتبط:هواوی P40 ،P40 پرو و P40 پرو پلاس معرفی شدندهواوی واچ GT 2 با نمایشگر همیشه روشن و عمر باتری دوهفته ای شناساندن شد

ساعت هوشمند GT2e، به لطف تراش ی Kirin A1 که خود هواوی ساخت آن را برعهده داشته است، تا ۲ هفته عمر باتری دارد. البته چنانچه کاربر، از ردیاب GPS بخاطر تمرینات ورزشی استفاده کند، این محصول ۳۰ ساعت دوام خواهد آورد. قابلیت دیگری که ساعت هوشمند جدید هواوی مجهز می کند، امکان گوش دادن به موسیقی ازطریق بلوتوث است. با کاربرد ی مداوم از قابلیت یادشده، عمر باتری GT2e درحدود ۲۴ شایسته کردن خواهد بود. همچنین این ساعت اسپرت ۴ گیگابایت حافظه دارد که بخاطر پس انداز سازی ۵۰۰ آهنگ کافی است.

ساعت هوشمند GT2e از تمامی انواع تمرینات ورزشی، از اسکیت سواری و صخره نوردی اندوهناک تا موج سواری و رقص خیابانی پشتیبانی می درنگ. حتی می توان از این دستگاه برای انجام شنا، اندوه تو استخر شنا و هم تو آب های آزاد استفاده کرد. داخل خانه نیز می قابلیت آن را همراه با دستگاه تردمیل، وسیله پله نوردی و قرین ساز قایق سواری به فقره سرما.

حسگر SpO2 این امکان را ایجاد می نرم که شایسته کردن هوشمند GT2e، توانایی بدن تو استفاده اکسیژن (VO2MAX) را اندازه گیری کند؛ ارقام بیشتر مدال دهنده ی استقامت بیشتر بدن کاربر هستند. همچنین، ساعت هوشمند ورزشی هواوی قادر به نظارت بر تمرینات هوازی و بی خشکی است. باتوجه به اینکه دشت یادشده، ترفیع کاربر تو پیشبرد تمرینات هفتگی را رصد می کند، حجم تمرین و زمان ریکاوری (بهبود) را دراختیار او قرار می دهد.

فردی TruRelax هواوی درون GT2e به کاربر معاون می کند تا با ارتکاب تمرینات تنفسی، میزان استرس خویشتن را مدیریت نرم. ویژگی دیگری درون این دستگاه، با وقوف ۶ جنس از مشکلات دخیل داخل بی خوابی، بها خواب کاربر را رصد کرده و کمک می یواش تا او بیشتر صبر کند.

هواوی واچ GT2e تو رنگ جزیی های مشکی گرافیت (Graphite Black)، قرمز گدازه ای (Lava Red)، سبز نعنایی (Mint Green) و سفید یخی (Icy White) با ارج ۲۰۰ یورو دردسترس خواهد بود. همچنین، هواوی نسخه ی ۴۲ میلی متری از ساعت هوشمند GT2 را با رنگ Champagne Gold معرفی کرد. این دستگاه با قیمت ۲۳۰ یورو، در بازه ای بین نسخه ی ۴۶ میلی متری از شایسته کردن هوشمند GT2 که ۲۵۰ یورو بها دارد و ساعت هوشمند  ۲۰۰ یورویی هواوی واچ GT2e قرار می گیرد. هنوز برملا زدودن که اعضای متاخر خانواده ی زمانه های هوشمند هواوی، از چه زمانی در دسترس صبر خواهند گرفت.بیشتر بخوانید:هواوی P40 در برابر رقبامدیرعامل هواوی: بلای ناگهانی کرونا تاثیری روی عرضه سری هواوی معلول 40 نداردتعداد کاربران ماهیانه سرو های موبایلی هواوی از مرز ۴۰۰ میلیون نفر عبور کردهواوی P40 پرو و P40 پرو پلاس دربرابر گلکسی اس 20 اولترا و دیگر پرچمداران بازارهواوی P40 و P40 پرو با دوده قبل چه تفاوت هایی دارند؟
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ محمدباقر سلیمی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به کاهش ترددهای برون و داخل شهری، اظهار کرد: تو پاسبان راهور ترددهای روزانه را رصد می کنیم؛ از بازه ۲۸ اسفند نامدار به "طرح نوروزی"، شاهد کاهش ۷۳ درصدی درون ترددهای بین شهری و جاده ای نسبت بوسیله مدت قرین سال گذشته هستیم.

رئیس پاسبان ترافیک شهری نماینده راهور با بیان اینکه در معابر شهری نیز ترددها به صورت میانگین کاهشی ۴۵ درصدی داشته، امتداد قسط: در کلان شهرها درون طرح نوروزی هر سال گواه سقوط شدید ترددها هستیم که امسال نیز در طرح نوروزی تاکنون در شهر تهران تو ساعات اوج ترافیک تماشایی کاهش ۷۰ تا ۷۵ درصدی ترددها نسبت به مدت مانند سال گذشته بوده ایم.

وی تصریح کرد: امروز همچنین که نخستین روز غیرتعطیل در سال ۹۹ بود، باز غم گواه کاهش ۵۰ درصدی تردد افزار نقلیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم ولی همچنان امید داریم که ترددها بیش از این کاهش روبرو کند.

این مقام پاسبان راهور خاطرنشان کرد: به دیدن می رسد همچنان تو معابر شهری حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد و در معابر جاده ای ۱۰ تا ۱۵ درصد ترددهای غیرضروری حیات دارد.

سلیمی متذکر شد: نقطه نگران کننده این است که همچنان در همین بازه طرح نوروزی در هر ۵۰ لحظه یک حادثه روی می دهد، هر سه دقیقه یک نفر از هموطنان پیاده شدن پی سوانح رانندگی مجروح می شود و هر ۸۰ دقیقه نیز یک نفر از هموطنان جان خویشتن را در این تصادفات از دست می دهد.

وی با رمز به مجروحیت حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر در تصادفات نوروزی، گفت: قاعدتاً مصدومان نیاز بوسیله خدمات درمانی دارند و بخش اعظمی از امکانات درمانی که می تواند آماده خدمت رسانی به بیماران مشغول به کرونا باشد، بنده رسیدگی به مصدومان سوانح رانندگی می شود.

مهتر پلیس ترافیک شهری نماینده راهور یادآور شد: به دید می رسد خلوتی معابر، جذابیتی برای افزایش سرعت خلق کرده و شاهد این حوادث هستیم.

این مقام پاسبان راهور از هموطنان کام از سیر و تردد تا حدامکان جلوگیری کنند و عنوان کرد: تیمهای ثابت و سیار پاسبان راهور درون معابر در و برون شهری حضرت فعال دارند و با تخلفات تلاقی می کنند.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس؛ همزمان با آغاز سال نو، فاطمه گاموری و محمد درخشان زوج بالغ ماهشهری نیز هنگام یک اقدامی پسندیده زندگی مشترک خویشتن را بدون هیچگاه تشریفاتی آغاز کردند، بخاطر  حفظ مصونیت خود و عزیزانشان جشنی دو نفره گرفتند و راهی خانه بخت شدند.

 زیباترین اتحاد زندگی این که جوان خوشبخت در میسر ترین حالت ممکن شکل گرفت که با این اقدام قابل تحسین خود پیامی را به هموطنان منتقل کنند و درون این شرایط حساس و بحرانی کشور که هر روز گواه جان باختن چندین نفر از انسان کشورمان هستیم، از انسان بخواهند با ماندن در خانه، رعایت نکات بهداشتی و پارسایی از حضور غیرضروری تو هر اجتماع و امکان عمومی، سلامتی خود را تضمین کنند.

هر دختر و فرزند شباب وقتی نصف گمشده خود را فاش می کنند و پیمانی ابدی می بندند که سال ها داخل کنار تیمار زندگی کنند؛ آرزو دارند داخل این روز قوم شان به خصوص پدر و مام در کنارشان باشند تا این این روز را برای آن ها دلپذیرتر سازند، اما در این شرایط این زیتون جوان رسم زناشویی شان را به دور از خانواده سندیت جشن گرفتند تا پیام مهمی را به حزن وطنان خویشتن نقل مکان کنند و بار دیگر ابهت و سعی مقابله با شیوع کروناویروس را یادآور شوند.

از دیگر جوانان در آستانه وصلت نیز بخواهند به این شکل و عاری نیاز به تشریفاتی با عشق و اشتیاق عمر مشترک خویشتن را آغاز کنند.

حال که این زوج دلگشا فکر این رسوم نیک را بنا نهادند، تلنگر خوبی  بخاطر همگی ما باشد که با کف نفس از جهانگردی عدول کردن ها و دید و بازدیدهای عیدانه بوسیله نوبه خود تو مدیریت این فساد سهیم باشیم و با ماندن در خانه دعای خیرمان را بدرقه راه که های جوانی کنیم که زیباترین اتفاق عمر پایگاه به جای برگزاری مراسمی باشکوه و جلب از ولایت ها نفر؛ دو نفره جشن می گیرند.