باربری ارزان ایران

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

صحبت کردن درباره مسائل مالی، بخاطر بسی از ما باطراوت و مشکل است. این وضعیت غریزی برای همگی افراد بود دارد و موضوع عجیبی بوسیله شمار نمی آید. توجه بوسیله مسائل مالی وقتی به عمر مشترک در بین زوجین مربوط می شود، اهمیت بیشتری پیدا می کند. اگر تا به حال از صحبت کردن با همسرتان درباره مسائل مالی کاهلی می رفته اید، یا چنانچه از گزارش دادن دیدگاه های مالی خویشتن به انبازی زندگی تان خجالت می کشیده اید، حالا دیگر زمان آن فرا رسیده است که برای شروع یک بحث صادقانه و جدی درباره تفکرات و وضعیت مالی و اقتصادی آماده شوید.

حتما بخوانید:مدیریت نفقه های روزمره با ۴ گامی که جیب تان را پر پول نگه می داردمدیریت مالی خانواده؛ چگونه پول هایمان را با حساب و کتاب خرج کنیم؟چرا مردان و زنان تصمیمات اقتصادی متفاوتی می گیرند؟

با نزدیک شدن به روزهای تابستان، شاهد تعداد زیادی از جوانانی هستیم که تصمیم می گیرند زندگی مشترک خویشتن را شروع کنند. آغاز زندگی مشترک، معمولا همراه با خاطرات و لحظات دلگشا و به دور از نگرانی های مختلف است. ولی نباید فراموش کنیم، که برای باقی ماندن این لحظات خوش درون ادامه راه، نیاز به تدریس مهارت های زندگی زناشویی داریم.



یکی از مهارت های مهمی که درون اول زندگی مشترک باید بوسیله آن توجه کنیم، مهارت صحبت کردن درباره مسائل مالی و اقتصادی است. شاید اغلب ما داخل ابتدای زندگی مشترک، این تصور را داشته باشیم، که با شرکت زندگی مان نباید درباره مسائل مالی صحبتی کنیم و اگر درباره پول بحث کنیم، جلوه زشتی دارد. ولی جالب است بدانید که زندگی زوج های زیادی در دنیا، به فکر همین موضوع بوسیله محسوس سهل متلاشی شده است.

یکی از اساسی ترین موضوعاتی که داخل زندگی مشترک بین دو فرید وجود دارد، توجه و تصمیم گیری درباره مسائل مالی است. به توصیه زوج درمانان و روانشناسان، هر دو فردی، پیش از ازدواج و پذیرفتن مسئولیت زندگی مشترک، باید درباره پول و مسائل اقتصادی با یکدیگر گپ کنند و با توافق هم، قوانین مالی مشخصی بخاطر زندگی گیرایی تدوین کنند. چرا باید درباره پول با همسرمان گفتگو کنیم؟



مشکلات مربوط به مسائل مالی در بین زوجین، معمولا آثار مخرب عمیقی روی روابط آن ها می گذارد. به همین دلیل، نپرداختن بوسیله آن و پیدا نکردن جنبه های مختلف آن در تماس بین دو فرد، می تواند آسیب نوک تیز باشد.

برای آنکه درون آینده با مباحثه های دنباله دار و بی پایانی درباره پول و نحوه خرج کردن آن مواجه نشوید، بهتر است هر چه سریع تیز با همسرتان درباره این موضوعات بوسیله مولود ای واضح برسید.

گری کوییک، رییس مرکز برنامه ریزی های مالی و مدیریت دارای فرانسیس کلارک درباره این موضوع می گوید: «گپ درباره مسائل مالی و پول با همسر، نه عزب موضوع نابه هنجاری نیست، بلکه زیاد عاقلانه، آینده نگرانه و منطقی است. اعتقاد کنید، برای مناظره درباره موضوع پول هیچ نگرانی و ترسی وجود ندارد.» چگونه سر بحث درباره پول را با همسرمان باز کنیم؟



گری کوییک ادامه می دهد: «برای مقدمه صحبت درباره مسائل مالی، بهتر است با صحبت کردن درباره آرزوها و برنامه های خود مطلع کنید. از همسرتان درباره بلندپروازی ها و آرزوهایی که دارد بپرسید و با یکدیگر واقعیت های زندگی تان را بررسی کنید.

درباره پرداخت رخساره حساب ها، دسترسی های مالی خانوادگی، هزینه های ماهانه و سایر موارد بنیانی اینچنینی صحبت کنید. چنانچه وامی اندوهناک اید، حتما وضعیت تان را درباره چگونگی بازپرداخت آن به طور رک و عاری رودربایستی تجسس کنید تا به ارامش برسید.»

در واقع، مبصر ترین شاق زوج ها برای صحبت کردن درباره پول، آن است که تامل می کنند، این صحبت ها می تواند طرف مقابل شان را سراسیمه و عصبانی کند. براساس تحقیقات صورت گرفته توسط بانک بریتانیایی لویدز، ۳۶ درصد از مردم هنگام مصاحبت کردن درباره مباحث مالی احساس نگرانی می کنند.

براساس یافته های این تحقیق، ۲۹ درصد از افراد، خجالت می کشند که درباره پول و امور مالی با سایرین مصاحبت کنند و ۱۸ درصد از آدم ها نیز، بخاطر پیش روی وضعیت مالی شخصی خود احساس عار دارند. با توجه بوسیله آمار این تحقیق، این عاطفه شرم و خجالت بخاطر مصاحبت درباره پول و مسائل مالی در افراد زیر ۴۵ سال بسیار شدیدتر است. بهترین و مفت ترین زمان بخاطر صحبت درباره پول با همسرمان چه وقت است؟



قطعا ابتدا گفتگو درباره مسائل مالی در ابتدای ازدواج، می تواند بسیار شاق باشد. کلیر پورتر، یکی از وکلا و مشاورین تیم حقوقی دنیلز SAS درباره این موضوع می گوید: «ابتدای زناشویی و رفتن تو زیر یک سقف، بهترین زمان برای شروع گفتگوهای جدی درباره پول با همسرتان است.»

پورتر توضیح می دهد: «درباره تصمیم گیری های اساسی خویشتن قرین خرید شریکی خانه، گرفتن وام ازدواج یا مسکن، اخذ اعتبارات مالی و قبول کردن مسئولیت بدهی های مربوط به عمر مشترک خود، در همان روزهای ابتدا صحبت کنید. پیش از آنکه اولین سررسید پرداخت قسط وامی که خمود اید، فرا برسد و متوجه شوید که حساب مشترک تان خالی شده است، باید دستور کار ریزی مالی خود را مشخص کنید.»

فراموش نکنید، که افراد مختلف قوم تو حوالی شما، نظرات متنوع و متفاوتی درباره مسائل مالی دارند. هر چند که کیاست کردن با آن ها در این مورد، می تواند مفید باشد، اما وضعیت امروز آن ها با وضعیت شما متفاوت است. بنابراین بهتر است، دشواری مباحثه درباره پول با همسرتان را، شخصا برعهده بگیرید و به هیچ عنوان رخصت دخالت سایر افراد خانواده ها را درون مورد مسائل مالی زندگی دونفره تان ندهید. تو تک چه مواردی باید با همسرتان بوسیله توافق برسید؟



زیتون های جوان باید درباره باور کردن مسئولیت های اقتصادی با یکدیگر به تفاهم برسند. صحبت درباره اینکه چه کسی مسئولیت صیقل اقساط وام را دارد، چه کسی باید برای تعمیرات خانگی پول پس انداز کند، مخارج ماهانه ساختمانی برعهده کیست، چه کسی باید اجاره بهای ماهانه را پرداخت کند و خرج های مربوط به خودرو را چه کسی باید پرداخت کند، بسیار اهمیت دارد.

چنانچه از ابتدا بخواهید هزینه ها را بوسیله صورت مدیریت شده و جداگانه برعهده نگیرید، بهتر است یک شمار مشترک باز کنید و ماهانه مبلغ مشخصی را بوسیله آن حساب واریز کنید. البته باید برای این حساب یک دستور کار فاحش و قوانینی بی پرده تدوین کنید تا در کشش زندگی بوسیله خاطر سقوط شان غافلگیر نشوید. چگونه از بروز ناراحتی، طی بحث درباره مسائل مالی جلوگیری کنیم؟



معمولا در بحث هایی که زوجین بر سر مسائل مالی دارند، احساسات نقش پررنگی ایفا می کنند. تو دستور کار ریزی های مالی چوب بست ها، اغلب یکی از طرفین، مسئولیت بالاتری را برای پرداخت وام ها برعهده می گیرد و همین موضوع باعث این عاطفه می شود، که او تصمیم گیرنده است.

به گفته پیتر سدینگتون، یکی از مشاوران مالی بانک بریتانیایی لویدز؛ طی گپ درباره مسائل مالی، باید بی طرفی و آرامش خود را حفظ کنیم و همان قدری که بوسیله خودمان راست می دهیم، برای حق و حقوق طرف موافق هم احترام قائل باشیم.

زوجین نباید داخل بحث های مالی خویشتن از عبارت های انتقادی و هتک حرمت آمیز مصرف کنند و فرد موافق را خارج از تیم مالی خودشان ببینند. آم ها باید با مصالحه یکدیگر، بوسیله نتیجه ای مشخص و کاربردی دست پیدا کنند.

گپ صادقانه درباره مسائل مالی در بین زوجین، می تواند گام مثبتی در سبب خلق تماس ای بهتر و صمیمانه برنده باشد. اما بخاطر آنکه نتیجه مباحثه ها به ناکامی منجر نشود، بهتر است دادرسی صحیحی را پیش بگیرید. مذاکره های مالی با همسرمان را با چه سیاستی پیش ببریم؟



بخاطر شروع صحبت درباره مسائل مالی با همسرتان، هر دوی شما، ابتدا باید فهرستی از بدهی ها و درآمدهای خویشتن تهیه کنید. پس ازآن هر یک از شما، درباره آرزوهای آینده خود و چیزهایی که خویش دارید در عمر بوسیله دست آورید، گفتگو کنید. به این ترتیب درون موقعیتی برابر و صمیمانه قرار می گیرید.

پس از این کار، درباره وضعیت مالی فعلی و واقعیت عمر تان دست افزار بزنید. از نگرانی های تان درباره پول و شرایط زندگی بگویید و دست افزار های انبازی زندگی تان را همچنین در این باره خوب گوش دهید.

پس ازآن پیشنهاد دهید، که برای ساختن یک موضع عالی و قدرتمند مالی در آینده ای نه چندان دور، با یکدیگر برنامه ریزی کنید. داخل همه پروگرام هایی که می چینید، انعطاف پذیری را حفظ کنید و یک برنامه جایگزین داشته باشید. به این ترتیب در صورت بروز دشوار یا شرایطی ناگهانی قرین ابراز یک بیماری، فراخوانی شدن به یک مراسم عمده و سایر موارد مشابهی که برای تان خرج های جدیدی خلق کردن می کند، می توانید جلوی بحث های احتمالی را بگیرید. داخل برنامه ریزی های مالی خود، قوانین را فراموش نکنید



بخاطر آنکه داخل عمر مشترک خویشتن از نظر مالی به مشکل نخورید، بهتر است، از فاتحه با راهکارهای قانونی همه چیز را پیش ببرید. از قدیم گفته اند: «امر از برقرار مفید نقص نمی درنگ» این یعنی، اگر در مقدمه قرار است اموال مشترکی بین شما و همسرتان حیات داشته باشد، حتما ثبت های قانونی را انجام دهید و به گفتگوی زبانی اکتفا نکنید.

شرایط زندگی ناهمواری های زیادی دارد و آدم نیز در وضعیت مختلف، با واکنش های و حالت های روحی مختلفی مواجه می شود. بنابراین بهتر است تا اینکه با شریک زندگی خود نیز، همگی مسائل مربوط به امور مالی و اقتصادی را به رخساره قانونی ثبت کنید.

خیلی از زوجین، فرض می کنند که جستجو قانونی به قراردادهای مالی، تنها برای افراد بسیار میلیونر وقار دارد. اما جالب است بدانید، که با استفهام و ثبت عرفی تصمیمات و قراردادهای مالی خود و همسرتان، در آینده از بروز بسیاری مشکلات غیرقابل پیش دماغ جلوگیری خواهید کرد.



معمولا همان حرمت که صحبت کردن درباره مرگ برای انسان ها بغرنج است، گپ کردن درباره امور مالی نیز شرایطی سخت و بردباری فرسا برای افراد ساختن می کند. اما زیتون ها باید ابد این موضوع را در پس اساس حافظه خویشتن داشته باشند، که قرار است سالیان درازی در پهلو یکدیگر زندگی کنند و از منافع مشترک روزی ببرند. بنابراین از ابتدا، بهتر است درباره دارایی ها، اموال، درآمدها و حتی حقوق بازنشستگی پایگاه با یکدیگر صحبت کنند.

هر چند که مناظره و گفتگو درباره پول در بین زوجین، یک تابو در تمام دنیا به شمار می آید و برای بسیاری از افراد، ناراحت کننده است، اما مصاحبت نکردن درباره آن می تواند مخرب مرطوب و نگران کننده خیس باشد. پس اگر می خواهید، تو آینده تماشاگر عمر مالی موفقیت آمیزتری بین خود و همسرتان باشید، بهتر است درباره همگی جزئیاتی که باید برای سندیت پول خرج کنید، با یکدیگر به اصلاح برسید. از مخارج بزرگ و عمده عمر ابتدا کنید و صحبت های خود را تا رفتن به تعطیلات، مخارج آینده فرزندان، شمار کردن هزینه شام بیرون از خانه و نحوه هزینه کردن حقوق بازنشستگی خود ادامه دهید. تو ادامه بخوانید: ۶ اختلاف رایج زوج ها درون مسائل مالی و روش حل آنها

تاریخچه الکترونیکی

قیمت نسخه انگلیسی در سایت آمازون ۱۱ دلار قالب فایل PDF تعداد صفحه ۲۴۷ سال انتشار ۱۳۹۸ ناشر TarcherPerigee تعداد فایل ۱ فایل PDFکتاب الکترونیکی دلبستگی



اگر می خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شرکت عاطفی، یا حتی خودتان را داخل ارتباط خبردار شوید، حتما این کتاب را بخوانید.

25،000 تومان 19،500 تومان مشاهده تاریخ الکترونیکی
چه یک بازیکن و بدن ساز حرفه ای باشید و چه به تری ورزش را شروع کرده باشید بوسیله گمان زیاد، یکی از دغدغه های شما تکثیر کارایی و انرژی بدن تان است. بسیاری از ورزشکاران بخاطر پیوستن به این هدف از مکمل های ورزشی داخل کنار بازی استفاده می کنند؛ اما در مقابل گروهی با تصور اینکه استفاده از مکمل ورزشی به تنهایی باعث بزمین نشستن آنها بوسیله نتیجه مطلوب می شود از این محصولات بدون مشی پزشک و مباشر ورزشی استفاده می کنند و گاه نیز پیش می آید که از مکمل های نامناسب، غیر اصل یا جاهل اورجینال، قاچاق و … استفاده می کنند که نتیجه بخاطر آنها خیر تنها مثبت نیست؛ بلکه آنها را دچار دردسر همچنین می بطی ء.
داخل یادداشت امروز قصد داریم به شما بگوییم که چگونه می توانید مفروضات مناسب در مورد کاربرد از این محصولات از مکمل ورزشی گرفته تا کاهش وزن و… را بدست آورید و نیز مکمل های ورزشی اصل را از کجا خریداری کنید. با ما همراه باشید. هم مشاوره بگیرید و هم مکمل اصل بخرید

بیشتر ما فروشندگان جاهل رسمی مکمل های ورزشی را در سطح دهکده در فروشگاه های متنوع و حتی عطاری ها اقدام بوسیله فروش این محصولات می کنند را دیده ایم. بیشتر این افراد مکمل های ورزشی را با ارزش های گران به سودا می رسانند و حتی برخی دستورهای کاربرد را به مغلوط به خریدار ارائه می دهند.
اما برای اینکه با خیال مکمل های ورزشی را خریداری کنیم و بدانیم که چه مکمل ورزشی ارزان ماست چه راهکاری وجود دارد؟
شما می توانید با داروخانه های معتبری که در سطح ایالت هستند، مکمل های ورزشی را با مشورت پزشک و مسوول فروش داروخانه خریداری کنید. بخاطر اینکه کارتان مرده تیز شود غصه پیشناد ما رجوع بوسیله وب سایت های معتبری مثل داروکده است.
داروکده وب سایت رسمی داروخانه مرکزی جمالزاده با ۵۰ سال سابقه فعالیت و از عفیف و شناخته شده ترین داروخانه های تهران و اولین موجودی اطلاع رسانی تمامیت اینترنتی محصولات داروخانه است.
درون داروکده شما می توانید علاوه بر داروهای غیردرمانی، مکمل های ورزشی، محصولات آرایشی و بهداشتی، ارتوپدی و… را خریداری کندی. داخل گروه مکمل های ورزشی، داروکده یکی از تام ترین وب سایت هاست که بیشتر محصولات این دسته را با کیفیت فراز و ارج واقعی، ارائه می دهد.
نیز گروه بندی و منوهای دسترسی بوسیله دسته محصولات همچنین به شکلی مدل سازی و چیده شده است که کاربران با کمترین زمان تفحص بتوانند بوسیله گروه محصولی خویشتن دسترسی فاش کنند . معرفی کردن مکمل های ورزشی داروکده

مکمل های ورزشی که تو وب سایت داروکده نمایش می شود، شامل موارد کوچکتر است: پروتئین ها: تمام پروتئین های تک حاجت ورزشکاران از پروتئین های گیاهی محزون تا پروئنین های گوشت، تخم مرغ، وی آلبومین و… با کیفیت و ارزش مفت بوسیله شما ارائه می شود. کافیست مخبر وب سایت داروکده شوید و از قسمت قسمت کردن مکمل های ورزشی، گروه پروتئین ها را تفویض و از میان انبوه محصولات موجود در این وب سایت، علیه موردنظرتان را خریداری کنید. کروهیدرات ها: محصولات کربو، گیرن، مس و… غم از قسمت قسمت کردن کربوهیدرات های دسته مکمل های ورزشی وب سایت داروکده درون وارستگی شما قرار دارند تا بسته بوسیله نیاز خود از میان آنها تفویض کنید. آمینو اسیدها: شما با مراجعه به وب سایت داروکده همچنین می توانید محصولات گروه آمینواسیدها را درون دسته های مختلف خریدار و استفاده کنید. کاهش معادل: اگر بوسیله تعاقب کاهش حد خود هستید هم می توانید از محصولات این دسته که شامل مواردی چون، سی ال ای، چربی سوزها، فیبرها و… هستند، دشت کم ارزش خود را تفویض و خریداری کنید. کارمایه زا: پمپ، کافئین و اچ ام بی حزن با زیرمجموعه های متنوع خود را می توانید از داروکده خریداری کنید. کراتین: برای بیع محصولات این قسمت قسمت کردن هم می توانید به داروکده رجوع کنید. محصولات این گروه با چونی اوج و مقدار کم قیمت متناسب عرضه است و ضمن اینکه می توانید قبل از خرید هر محصول با وکیل نیز کیاست کنید. گلوتامین: گلوتامین هم دسته دیگری از محصولات مکمل ورزشی است که شما می توانید محصولات این دسته را با توجه بوسیله نیاز بدن خویشتن خریداری کنید. بی سی ای ای، کارنیتین و سی ای ای گروه دیگری از محصولات گروه مکمل های روزشی هستند که داخل وب سایت داروکده نمایش می شوند.

شما می توانید با خیال راحت بابت عنصر وجود داشتن مکمل های ورزشی از مکمل کاهش حد محزون تا انرژی زا و…، پس از بررسی بها محصولات در وب سایت داروکده، برای خرید اقدام کنید. هیچ نیازی بی قراری حلق راهی داروخانه شوید و با چند کلیک ساده، سریع، ساده و امن می توانید محصولات مورد نظرتان را خریداری کنید.
کافیست یک بار خرید آنلاین از این وب سایت معتبر را تجربه کنید و شیرین ترین خرید عمرتان را با چند کلیک امتحان کنید.
برآوردهای این وزارتخانه نشان می دهد رقم طاس اموال مازاد بانک ها به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد. به گزارش همشهری، زمستان سال ۱۳۹۳ کانون همه بانک ها و موسسات اعتباری را موظف کرد در مدت ۳ سال اموال منقول و غیرمنقول مازاد و سهام زیر تملک خود را تو بنگاه هایی که فعالیت غیربانکی دارند، واگذار کنند اما بانک ها در اجرای آن تعلل کردند.

خرداد سال ۹۴ بود که با پسند سر رفع موانع تولید داخل محفل  همه بانک ها و موسسات اعتباری ملزم شدند سالانه مشت کمتر ۳۳ درصد اموال خویشتن اعم از منقول، غیرمنقول و سرقفلی را که به تملک آنها و مشارکت های تابعه آنها درآمده و به تشخیص شورای پول و قدر و بانک مرکزیمحسوب می شود، واگذار کنند. کنار شالوده قانون،  اگر ارجاع های اموال مازاد بانک ها انجام نشود، علاوه به خشکی امدن جریمه مالیاتی با نرخ ۲۸ درصد، با مدیرعامل بانک و هیات مدیره مورد برخورد انتظامی و قانونی می شود.

پهلو مبنا گزارش عملکرد بانک مرکزی و وزارت اقتصاد املاک و دارایی غیرمنقول بانک ها تو سال ۹۵ علامت داد مقیاس دارایی بانک ها از نگرش این املاک و اموال به ۲۵۸ هزاره میلیارد ریال گویا و عملکرد فروش دارایی مازاد بانکها در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶  مدال می دهد ۱۱۲ هزاره از این دارایی مازاد فروخته شده است البته اردیبهشت ۹۷ اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی در صحن نمودار کانون اعلام کرد اطلاعات ارائه شده به برهان خوداظهاری بانک ها پایدار محو و بانک مرکزی مصمم است تا اطلاعات و آمار اعلام شده را راستی آزمایی کند.

بوسیله گفته محمد قاسمی، متین مقام مرکز پژوهش های محفل در مورد معیار کچل دارایی مازاد بانک ها به صورت رسمی اطلاعاتی تو اختیار بانک مرکزی وجود ندارد. او افزود: وضعیت حاکم در صرفه جویی ایران و بازار خانه موجب شده امکان واگذاری وجود نداشته باشد؛ بخشی از ماشین آلات و دارایی کارخانه ها برای تسویه وام های افراد به بانک ها واگذار شده که داخل عمل خریداری بخاطر آنها وجود ندارد.

معاون اقتصادی مرکز پژوهش ها می گوید: دولت بخاطر تسویه دیون خود به بانک ها، برخی شرکت ها را به بانک ها واگذار کرده، این باهم اتحاد کردن ها کم بازده هستند و کسی آنها را نمی خرد. قاسمی تاکید می درنگ: گاهی اوقات بانک ها برای اجرای این حکم، اموال خود را به یکدیگر می فروشند که این واگذاری نامیده نمی شود؛ تو مواردی نیز بوسیله قیافه غیرنقدی تنها اموال تغییر می کند. ۱۰۰ هزاره میلیارد تومان اموال مازاد

معاون امور بانک و بیمه وزیر قناعت از بیع ۴۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانکها تا پایان امسال وقوف انصاف و گفت: در یکسال گذشته ۱۲ هزاره میلیارد تومان از اموال مازاد بانکها فروخته شده است. عباس معمارنژاد توضیح داد: بانک های دولتی و خصوصی شده ای که هنوز تحت بازرسی وزارت اقتصاد هستند بر مبنا برآوردهای رخساره خمود بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد درون اختیار دارند.

کمک امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزیر صرفه جویی داخل پاسخ بوسیله این استفسار که چرا رقم اموال مازاد بانک ها به طور نکته سنج اعلام نمی شود؟ گفت: فداکار بانک ها تقویم های جدیدی از دارایی خود ندارند خواه ارزش سهام انبازی ها روز به روز تو حال تبدیل است؛ بنابراین بوسیله دلیل بود نوسان تو ارج و قیمت اموال ها نمی نبوغ ارقام دقیقی را اطلاع دادن کرد.
پژوهش های بدیع مدال می دهند که میان رژیم غذایی و افسردگی، ارتباطاتی مولکولی وجود دارد. آیا این قضیه صحت دارد؟ همگی ما تقریبا می دانیم که رژیم غذایی انباشته از میوه، سبزیجات و غذاهای گیاهی بخاطر بدن مفید است. ولی هیچ وقت به اثرات چربی در رژیم غذایی پیاده شدن روح و روان خود اندیشیده ایم؟ تحقیقات نشان می دهند که بستگی مستقیمی میان رژیم غذایی سرشار از چربی و افسردگی بود دارد. داخل یک تحقیق به شیوه دقیق اثرگذاری رژیم انباشته از روغن بر عملکرد شناختی افراد پرداخته شده است. برای بررسی بیشتر این موضوع تا پایان این مقاله همراه ما باشید. مناسبت میان رژیم غذایی لبریز از روغن و رنجش چیست؟



بخاطر بررسی دقیق تر ارتباط میان غذاهای چرب و ابتلا به افسردگی، محققان در دانشگاه کالیفرنیا داخل سانفرانسیسکو، دانشگاه گلاسگو و دانشکده کینگ، چندی موش را در بازه زمانی سه تا هشت هفته درون معرض رژیم غذایی انباشته از روغن قرار دادند. در این مدت، رفتارها و نفوذ های موش ها از نظر ابتلا به افسردگی بررسی شد.

در طول مدت پژوهش از دو آزمایش تعلیق دُم (tail suspension) و آزمایش های شنا (swim tests) برای بررسی رنجش در موش ها استفاده شد. این دو آزمایش، پژوهش هایی برای تخمین تغییرات ساختن و انس درون موش ها در تحقیقات تجربی هستند. در این آزمایش ها تفاوت میان موش هایی که رژیم غذایی پر از چربی داشتند (۶۰ درصد کالری مورد نیازشان از طریق چربی تأمین می شد) با موش های گروه کنترل که رژیم غذایی متعادل داشتند مورد مقایسه صبر گرفتند.

همان طور که میل می رفت، موش هایی که از رژیم غذایی پرچربی استفاده می کردند، رفتارهای شان درون طول مدت آزمایش با نشانه هایی از ملالت همراه بود. آنها داخل آزمایش های شناوری و تعلیق دُم بسیار منفعل مرطوب از موش های دیگر بودند. بی میلی بوسیله تحرک، یکی از آماج های رنجش است. علت بی تحرکی موش ها به خاطر اضافه وزن ناشی از مصرف چربی ها نبود بلکه ریشه در تغییرات شیمیایی مغزشان داشت. یعنی افزودن چربی در رژیم غذایی، بروز واکنش های رفتاری توأم با رنجش را افزایش می دهد. تماس میان اختلال در عملکرد شناختی و مصرف روغن ها چیست؟

برای کشف رابطه میان مصرف چربی و افسردگی، دانشمندان دست به پژوهش های متعددی زده اند. آنها با تکنیک های عکس برداری در پی کشف ارتباطات مولکولی میان مصرف چربی و رنجش بوده اند. تصاویر پزشکی مشعر از آن بوده است که کاربرد چربی زیاد باعث تجمع اسیدهای چرب در هیپوتالاموس موش ها می شود. نتیجه چنین چیزی، ساختن اختلال در سیگنال دهی طبیعی پروتئین هاست.

دانشمندان معتقدند، مصرف رژیم غذایی مملؤ از چربی نهایتا سبب تجمع اسیدهای چرب درون بدن بوسیله ویژه درون هیپوتالاموس می شود و مستقیما روی پروتئین پی.کی.ای(PKA) جای پا می گذارد. یعنی مسیر سیگنال دهی که منجر به فعال شدن افسردگی می شود. دستاوردهای پزشکی درباره روغن و رنجش چیست؟



این دستاوردها متجاوز بنیانی هستند. زیرا در منصب اول بوسیله مدح فرایندی می پردازد که طی آن روغن بیش موجب تغییراتی در ابداع و خو می شود. البته چربی زیاد درون رژیم غذایی مستقیما روی تولید سروتونین و انتقال دهنده های تندخو دیگر بدن اثر نمی گذارد. اما عملکرد طبیعی هیپوتالاموس را مخدوش می یواش و علائم ملالت را تکثیر می دهد.

داخل هر حال، دستاوردهای این تحقیقات می تواند بوسیله تداوی افسردگی به ویژه در کسانی که به واسطه افزودن حد افسرده هستند، معاون شایانی درنگ. توسعه مولکول هایی که انگیزه عملکرد طبیعی هیپوتالاموس می شوند بوسیله ساخت داروهای ضدافسردگی کمک خواهد کرد. داروهایی که به طور اختصاصی برای افراد چاق خواه دارای تکثیر وزن باریک می شوند.
شیوهٔ زندگی سالم، عامل مهمی داخل بهبود سلامت قلب و پایین آوردن خطر ابتلا به بلای ناگهانی های قلبی عروقی است. چالش سلامت بیرونی در ۷ روز بر اساس نکاتی نقشه کشی شده است که از تأیید و پشتیبانی متخصصان برخوردارند و موجب برطرف شدن نگرانی های خاص افرادی می شوند که به دیابت سنخ ۲ مبتلا هستند. البته این اصول و تفویض ها برای افراد دیگری نیز که می خواهند شیوهٔ عمر سالمی داشته باشند، قابل استفاده هستند. حتما بخوانید:بهترین رژیم غذایی مناسب بیرونی چیست؟خواص تخم چیا برای سلامت قلب، استخوان و لاغریجلوگیری از حمله قلبی با ۱۱ وضع نوظهور اما موثر

چنانچه بوسیله دیابت نوع ۲ مبتلا باشید، احتمالا می دانید که تجسس منظم سطح گلوکز یا قند خون چقدر برای مصونیت شما جلال دارد. علاوه بر بررسی منظم قندخون باید کارهایی را نیز برای تنظیم سطح قندخون خود انجام دهید؛ کارهایی مثل مصرف دارو و انسولین و انتخاب شیوهٔ زندگی سالم. ولی کمیت گیری سطح قندخون به تنهایی کافی نیست و باید ۳ مغز دیگر یعنی فشار خون، پیمانه و کلسترول را نیز به طور دقیق کنترل کنید و با گزینش شیوهٔ زندگی سالم آنها را درون سطح مناسبی نگهدارید. تو امتداد با راهکارهای یک هفته ای برای حفظ سلامت قلب آشنا می شوید.

در طول این ۷ روز به جلال موارد پایین تر پِی خواهید برد: ورزش منظم داشتن رژیم غذایی ارزان بخاطر مصونیت دل مدیریت استرس خواب کافی محدود کردن مصرف الکل

هدف از این چالش ۷ روزه، بااطلاع کردن برگزینی های جدید و تندرست به عمر روزمره، به خشکی امدن پایهٔ درسی است که درون روز قبل یاد گرفته اید. مجموع اثرات ایجادشده می تواند تأثیر زیادی روی سلامت قلب، مخاطره ابتلا به بلای ناگهانی های قلبی عروقی و طول عمر شما داشته باشد.

ولی پیش از پرداختن به این چالش ۷ روزه گرفتن مطلع به این قضیه می پردازیم که چرا این چالش بخاطر کسانی که بوسیله دیابت نوع ۲ مشغول هستند، بسیار مهم است. چرا باید وارد این چالش شوید؟

ظن ابتلای بیماران دیابتی به بلای ناگهانی های قلبی و احتمال ابتلای آنها به این بلای ناگهانی ها داخل سنین پایین تر، نسبت به کسانی که دچار مصیبت دیابت نیستند، بیشتر است. به علاوه خطر بروز حمله قلبی یا سکته مغزی داخل کسانی که بوسیله دیابت مبتلا هستند، از سایرین بیشتر است.

طبیب مارینا باسینا (Marina Basina) متخصص غدد و دانشیار بالینی (clinical associate professor) پزشکی در دانشکدهٔ پزشکی دانشگاه استنفورد می گوید: «بیماری های قلبی عروقی جهت اصلیِ مرگ ومیر ناشی از دیابت سنخ ۱ و سنخ ۲ است. ممکن است که بیماران مبتلا بوسیله دیابت سنخ ۲ سال ها پیش از آنکه مصیبت دیابت آنها تشخیص داده شود، تو مسیر ابتلا بوسیله بیماری های قلبی عروقی قرار بگیرند، زیرا ممکن است پیش از آنکه بیماری آنها تشخیص داده شود، دچار دیابت پیش از بارداری (preexisting diabetes) شده باشند.»

اگر به دیابت مشغول هستید، می توانید با کنترل میزان قندخون بوسیله صلح و صفا قلب خود کمک کنید. کنترل فشارخون و سطح کلسترول خون نیز می تواند در کاهش عوامل خطری که منجربه بیماری های قلبی می شوند، مؤثر باشد. این فرمان برای کاهش آسیب به رگ های خونین و اعصاب شما نیز مفید است.

طبیب باسینا می گوید: «برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی باید زود مشت بوسیله فرمان شویم. پهلو مبنا آنچه درون آزمایش های قلبی عروقی در بیماران دیابتی علنی شده است، اگر برای گشایش تمام عوامل خطر قلبی عروقی (که صرفا شامل کنترل دیابت نیست و شامل فشارخون بالا، کلسترول بالا، شیوهٔ عمر و سیگار کشیدن نیز می شود) زود اقدام کنیم، می توانیم از ابتلا به بلای ناگهانی های قلبی عروقی پیشگیری کنیم.»

درون هر سنی که باشید یا مدت زمان ابتلای شما بوسیله بیماری دیابت نوع ۲ هر چقدر غم که باشد، باز غم می توانید از همین امروز در مسیر زندگی سالم لطافت صبر بگیرید. مبدا با روز اولِ چالش مادون شروع کنید. روز مبدا: تکان داشته باشید

هدف امروز: ۳۰ دقیقه پیاده روی



بازی یکی از محور های سبک عمر تندرست است، چه به دیابت مبتلا باشید و چه نباشید. چنانچه مبتلا بوسیله پیش دیابت هستید (شرایطی که تو آن قندخون افزایش واضح می کند ولی سطح آن به اندازه ای محو که مصیبت دیابت تشخیص داده شود)، فعالیت فیزیکی منظم می تواند به خلق کردن ثبات و آهسته کردن قضیه دستخوش شدن به دیابت جنس ۲ کمک بطی ء. ورزش روند پیشرفت آسیب به رگ های خونی و سیستم قلبی عروقی را نیز آهسته می نرم.

بوسیله گفتهٔ حکیم باسینا مجموع فعالیت های فیزیکی که ادا می دهیم، روی بدن ما اثر می گذارند. یعنی تحرک های کوتاه داخل طول روز به اندازهٔ بازی بی وقفه مفید است. حکیم باسینا می گوید: «هر نوعی از ورزش و تحرک بهتر از بی تحرکی است. تا اینکه ۵ تا ۱۰ دقیقه بازی نیز می تواند مفید باشد.» انجمن دل آمریکا پند می یواش که دست ناچیز ۵ روز در هفته، روزانه ۳۰ دقیقه بازی با شدت متوسط ایفا دهیم.

تو ورزش کردن، نکات ذیل را بوسیله یاد داشته باشید: ضربان قلب خود را اوج ببرید. دکتر باسینا می گوید: «نباید با سرعت بسیار کمی حرکت کنید.» باید سرعت لول خویشتن را اوج ببرید تا جست قلب تان همچنین رفعت برود. ولی اگر به اندازه ای به نفس نفس می افتید که نمی توانید با شخصی که در کنارتان قرار دارد، مکالمهٔ کوتاهی داشته باشید، بوسیله این ذهنی است که بیش از حد به خودتان تنگ کردن آورده اید. هدفی برای تعداد گام هایتان گلچین کنید. شلنگ شمارها یا ردیاب های تندرستی (fitness tracker)، نسبتا کم ارزش و به راحتی شایان استفاده هستند. این ابزارها به شما نشان می دهند که چقدر تکان داشته اید و بنابراین با استعمال از آنها می توانید هر روز هدفی را بخاطر خود تعیین کنید. ابتدا مرام بزمین نشستن به ۵۰۰۰ قدم را برای خود گلچین کنید و سپس آن را به ۱۰ هزار شلنگ در روز برسانید. استقامت عضلات را فراموش نکنید. بازی کردن فقط بخاطر سلامت دل نیست. تقویت عضلات نیز می تواند کارمایه شما را تکثیر دهد، استفاده قند در بدن را بهبود دهد و راندمان دل تان همچنین افزایش دهد. روز دوم: روی ترازو بروید

کمال مطلوب امروز:اندازه گیری وزن خود

دکتر باسینا می گوید: «اضافه معادل خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. اضافه وزن موجب ابراز شرایطی می شود (فشارخون بالا، کلسترول اوج و بدتر شدن کنترل دیابت) که ظن ابتلا به بیماری های قلبی را تکثیر می دهند».

عواملی که باید به آنها توجه داشته باشید، عبارت اند از: کنترل اندازه خود به نعوظ منظم:به گفتهٔ دکتر باسینا اندازه خلوت کنترل وزن، یک وعده داخل هفته است. در بعضی موارد پزشک از شما می خواهد که در فواصل کوتاه تری خودتان را قطع کنید. استفاده از شاخص تودهٔ بدنی (BMI): BMI پشته علت بالا عدول کردن خطرات سلامتی و بدتر شدن عوامل خطر بیماری های قلبی می شود. آگاهی از متمایز تودهٔ بدنی موجب می شود که به دنبال ایجاد دستور کار ای برای پایین آوردن آن باشید. با محاسبه کردن متمایز تودهٔ بدنی ملتفت می شوید که تو کدام گروه استراحت می گیرید. متمایز تودهٔ بدنی با تقسیم حد به کیلوگرم بر هیکل برحسب متر به توان ۲ لحاظ می شود. شاخص تودهٔ بدنی سالم، حرفی بین ۲۰ تا ۲۵ است. توجه بوسیله تأثیر بسیار زیادِ مقادیر کوچک: حتی پس از کاهش اندکی از کمیت خود تماشایی بهبودهایی خواهید بود. طبیب باسینا می گوید: «کاهش وزنی ۳ تا ۵ درصدی می تواند سبب کاهش کلسترول یا تری گلیسیریدها و نیز قندخون شود.» روز سوم: تغذیه ای مناسب بخاطر سلامت دل داشته باشید

هدف امروز: بخاطر مصرف غذاها و ادا خریدهای سالم بخاطر دل درون یک هفته برنامه ریزی کنید.



گرچه پژوهشگران بوسیله رژیم غذایی مشخصی نرسیده اند که بهترین گزینه برای مصونیت قلب افراد مبتلا بوسیله دیابت باشد، ولی بوسیله گفتهٔ دکتر باسینا، نکات کلیدی و مهمی را یافته اند که بخاطر همه صدق می یواش.

موادغذایی که باید استعمال آنها را کاهش دهید: روغن های سیری شده: این دسته از چربی ها شامل لبنیات، گوشت قرمز و چربی های حیوانی است. روغن های ترانس مصنوعی:مانند مارگارین، محصولات پخته و فراوری شده و غذاهای سرخ شده. الکل:به گفتهٔ دکتر باسینا نوشیدن مقدار کمی الکل مشکلی خلق کردن نمی کند، ولی اگر داخل کمیت اعتدال باشد. الکل دارای کالری های اضافه ای است و می تواند کل کالری مصرفی را بالا ببرد.

موادغذایی که باید بیشتر استعمال کنید: موادغذایی با روغن پایین و فیبر رفعت: این موادغذایی شامل غلات کامل، سبزیجات و سبزیجات برگ دار است. محصول ها و سبزیجات: دکتر باسینا می گوید: «محصول ها قند نسبتا بالایی دارند» اما با این وجود می توانید چند وعده در روز دشت کاربرد کنید. ماهی:هفته ای دو کود ماهی بخورید. نیکوترین ماهی ها، ماهی سالمون، ماهی تن و قزل آلا است. چربی های سیری نشده:مانند آووکادو، روغن زیتون، مغزها، شیر سویا، برز ها و روغن ماهی.

دکتر باسینا می گوید اگر به رژیم غذایی پیدا و منظمی حاجت دارید که به شما پروگرام ای برای غذا خوردن بدهد، رژیم مدیترانه ای و رژیم غذایی DASH (بوسیله معنیِ اسلوب های غذایی برای توقف فشارخون بالا) دو نمونهٔ خوب از رژیم های غذایی هستند که بسیاری از این هدف ها را برآورده می کنند. رژیم مدیترانه ای بیشتر بر غذاهای گیاهی تمرکز دارد و رژیم غذایی DASH نیز در کنترل سهم هریک از موادغذایی در هر وعدهٔ غذایی و کاهش کاربرد سدیم مؤثر است. روز چهارم: استعمال دخانیات را ترک کنید

هدف امروز:اگر دودی هستید، پروگرام ای برای ترک آن داشته باشید.



دکتر باسینا می گوید: «ترک سیگار خطر بروز حملهٔ قلبی، سکتهٔ مغزی، بیماری های عصبی، بیماری های کلیوی، بیماری های چشم و اندازه قامت را کاهش می دهد.» او می افزاید که بخاطر ابداع این خطرها لازم محو که حتما روزی یک بسته سیگار بکشید؛ حتی سیگار کشیدنِ محدود در جمع دوستان نیز می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

نکات مهمی که درترک سیگار باید به آنها توجه داشته باشید: کمک گرفتن از دیگران: با پزشک خود درمورد درمان های ممکن، از جمله داروهای تجویزی که می توانند در صرفنظر سیگار به شما کمک کنند، گپ کنید. توجه بوسیله این روند که ترک سیگار همیشه کار آسانی نیست: حکیم باسینا می گوید: «برای بیشتر افراد ترک سیگار امر بسیار دشواری است.» ولی دشوار بودن این کار بوسیله این انتزاعی ازاله که نباید برای آن تقلا کنید. او می گوید که بهترین کاری که می توانید انجام دهید، پروگرام ریزی و ایجاد سیستمی حمایتی بخاطر تشویق کردن و انگیزه دادن بوسیله شماست. نومید نشدن و دوباره تلاش کردن: پژوهشگران در مطالعه ای دریافتند که هر بی مانند سیگاری عادی پیش از اینکه به موفقیت برسد، بیش از ۳۰ بار تلاش می یواش تا سیگار را به خشکی امدن بگذارد. به گفتهٔ مراکز مدیریت و پیشگیری بلای ناگهانی آمریکا (CDC) ۶۸ درصد از افراد سیگاری ارشد سال گفته اند که می خواهند سیگار را به نعوظ کامل ترک کنند. بسیار از نیمی از این افراد دست کمینه یک بار تلاش کرده اند که سیگار را ترک کنند.

حکیم باسینا می گوید بدن تان بوسیله شما معاون می یواش تا از آسیب هایی که در طول سال ها داخل معلول سیگار ایجاد شده است، نجات رک کنید. پس از صرفنظر سیگار، داخل کشش یک سال خطر ابتلا بوسیله مصیبت های قلبی در شما بوسیله شقه سربزرگی موجود برای هر فرد دودی کاهش جلوه گر می درنگ. ۱۵ سال پس از ترک سیگار نیز این سربزرگی به اندازهٔ خطر موجود برای افراد غیرسیگاری پایین می آید. روز پنجم: با استعمال از طرز های موثر و کارآمد با استرس مقابله کنید

هدف امروز:فعالیتی را فاحش کنید که شما را آرام می کند و آن را انجام دهید.



دکتر باسینا می گوید: «وقتی استرس داریم، درون بدن هورمون های استرسی تولید می شود که ورید های خونی را سبو می کنند. درون محدودیت که دچار پرفشاری خون باشد و فشارخون او بوسیله نواخت کنترل نشده باشد، این قضیه می تواند علت ارتفاع رفتن فشارخون تا سطح خطرناکی شود.»

استرس فقط علت بالا عدول کردن قندخون و فشارخون نمی شود و می تواند التهاب را نیز اضافه دهد و احتمال ابراز حملهٔ قلبی یا سکتهٔ مغزی را بالا ببرد.

مقدور است که بخاطر کاهش استرس بوسیله پرخوری، سیگار، الکل خواه عصبانیت نسبت به سایرین روی بیاورید. ولی این ها راه های درستی نیستند و اشتی جسمانی یا روند شما را بوسیله سربزرگی می اندازند. دکتر باسینا توصیه می کند که به جای مصرف از این طرز ها از برنامهٔ دیگری برای مدیریت استرس خود کاربرد کنید. چندی از فعالیت هایی که می توانند موجب کاهش استرس شما شوند، عبارت اند از: بازی باغبانی تنفس ژرف یوگا پیاده روی مراقبه گوش دادن به موسیقی موردعلاقهٔ خویشتن کار کردن روی پروژه ای که از آن لذت می برید. تمیزکاری نگاشتن خاطرات و مطلب های روزمره پرداختن بوسیله کارهای موردعلاقه و مشغولیت ها روز ششم: اولویت اعطا کردن به ساعات خواب و استراحت

کمال مطلوب امروز:زود به رختخواب بروید تا بتوانید ۷ تا ۹ ساعت بخوابید.

چنانچه زمان کافی برای انجام کارهای تان ندارید و باید آنها را قانون موعد تحویل دهید، بچه های شلوغ و پرجنب وجوشی دارید یا بخاطر پیوستن به محل حکم باید مسافتی طولانی را خلال کنید، به مشقت می توانید خواب کافی داشته باشید. ولی خواب کافی یکی از بهترین روش های بهبود سلامت قلب است.

طبیب باسینا می گوید: «ابد مشاهده کرده ایم که وقتی محدودیت درون شب خواب خوبی ندارد، این خواب ناکافی موجب افزایش فشارخون و قندخون او می شود. افرادی که خواب کافی ندارند، معمولا کالری بیشتری مصرف می کنند و دچار اضافه وزن می شوند.»

گونه های دستیابی به بهداشت خوابِ (sleep hygiene) سالم تر عبارت اند از: مشخص کردن برنامه ای زمانی برای خواب: دستور کار ای برای خود تنظیم کنید که با نیازهای شما و خانواده تان بیشترین تناسب را دارد و در عین حال به شما امکان می دهد که ۷ تا ۹ ساعت بخوابید. بوسیله بهترین شکل ممکن به این دستور کار پایبند باشید، حتی تو روزهای هفته و در زمان مسافرت. ابجاد قاعده و گونه ای همیشگی برای خود: طبیب باسینا می گوید فعالیتی را جلوه گر کنید که به شما دستیار می کند تا برقرار قبل از روبیدن به رختخواب، آرامش پیدا کنید. او می گوید: «چند ورقه تاریخ بخوانید یا قبل از رویا پیاده روی کنید خواه چای گیاهی بنوشید. نکتهٔ واقعی این است که کاری را بوسیله رخ روتین قبل از خواب عمل دهید تا با ایفا دادن آن بدن شما حس بطی ء که اکنون دیگر وقت رفتن بوسیله رویا است.» رجوع بوسیله پزشک:اگر شب ها ۷ تا ۹ زمانه می خوابید و با این وجود هنوز هم احساس خستگی می کنید و سرحال نیستید، درون مراجعهٔ بعدی خود بوسیله پزشک این موضوع را مطرح کنید. ممکن است که بلای ناگهانی یا مشکلی داشته باشید که روی کیفیت خواب تان اثر می گذارد. روز هفتم: اعداد سلامتی خود را ردیابی کنید

هدف امروز: استفاده از دفتر مطلب سلامتی را شروع کنید.



شاید بی قراری اکنون غصه میزان گلوکز خون خود را به طور یومیه یا چند جنین در روز قطع گیری می کنید. این کار بخش مهمی از حراست های شماست. ولی شاید زمان آن روان باشد که ۳ مغز دیگر را نیز که سلامت قلب شما را علامت می دهند، اندازه گیری کنید. این اعداد محتوی فشارخون، هموگلوبین گلیکوزیله (hemoglobin A1c) و سطح کلسترول هستند.

تو رجوع به پزشک از او بخواهید که این اعداد را اعاده کند تا بتوانید آنها را مطلب کنید. با پزشک درمورد راه های اندازه گیری این اعداد توسط خودتان در ساختمان نیز صحبت کنید. ممکن است که پزشک دستگاه کنترل فشارخونی را بوسیله شما توصیه کند که کار کردن با آن آسان است و نسبتا مناسب است.

چنانچه به طور منظم این اعداد را تجسس نکنید، ممکن است که بوسیله استراحت از اهدافی که برای خود تعیین کرده اید، منحرف شوید.

دکتر باسینا می گوید: «هموگلوبین گلیکوزیلهٔ ۷ درصد یا کمتر، سطح مناسبی برای بیشتر افراد مشغول بوسیله دیابت است.» او اضافه می کند که فشارخون کم ارزش برای بیشتر بیماران دیابتی ناچیز از ۱۳۰٫۸۰ میلی متر جیوه (mmHg) است، ولی این قیمت درون تعدادی از افراد باید از این مقدار همچنین پایین تر باشد. درمورد لیپوپروتئین کمینه چگالی (LDL) یا کلسترول «بد» نیز، عدد هدف تو بیشتر افراد کمتر از ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر (mg/dL) است، ولی در افرادی که سابقهٔ بیماری قلبی، سکتهٔ مغزی یا بلای ناگهانی شریانی دارند، این رقم باید اندک از ۷۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.

درون دفتر مطلب سلامتی خود می توانید درمورد اینکه هر روز چه احساسی دارید، چقدر ورزش کرده اید و چه غذاهایی زده اید یادداشت هایی بنویسید. این کار بوسیله شما دستیار می کند که هدف هایی را برای خود گلچین کنید و بوسیله شما نشان می دهد که داخل طول زمان چقدر بهبود پیدا کرده اید. واج پایانی

وقتی در طول یک هفته این تغییرات را در عمر خویشتن ایجاد کنید، در مسیر درستی بخاطر پیوستن به سبک زندگی سالم خیس بخاطر دیابت نوع ۲ صبر می گیرید. فراموش نکنید که بخاطر بهبود سلامت دل خویشتن باید تو بلندمدت به این انتخاب ها و روش ها متعهد باشید. اگر بهره را از دست دادید یا کاری را فراموش کردید، مشت نکشید، چون همیشه می توانید دوباره تلاش کنید. در ادامه بخوانید: جهت تپش قلب چیست؛ از نشانه ها تا راه های درمان تپش بیرونی

مقاله صوتی

مدت ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری حجم ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتیمجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بلای ناگهانی ها



سلامتی ارزشمندترین دارایی مردم است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی
از نوار نقاله کارخانه که بالا می رود به سرنوشت خویشتن فکر می کند. آیا قرار است بعد از این همه ماندگی که پیش رو دارد در به خشکی امدن خرمن خاک بخورد و یا مردم برای به دست آوردنش سر و دست بشکنند؟ کسی رک می شود که بوسیله جای «صددرصد اجنبی» به قفا «صددرصد ایرانی» روی پاکت چای باشد؟ در همین خیالات است و خویشتن را تو فنجان های چای یک خانواده تصور می نرم که از نوار نقاله بوسیله مرتبه بالای کارخانه متباعد می شود و زیر کوهی از برگ های دیگر گم می شود. انگار خیر انگار که تا همین چند ساعت پیش زیر نور آفتاب خودنمایی می کرد. ولی الان بوسیله سختی روزنه ای از تلالو را می بیند. ولی ادبیات ما کمی قبل از این ابتدا شده است. یک تحول عقب مانده اما شیرین

اردیبهشت ماه درون استان گیلان و بوسیله خصوص لاهیجان و فومن و املش، ماه پر کثیف و جوشی برای تجهیزات های چای است.برگ سبز چای بعد از متوجه شدن از یک رویا زمستانه با تیغه های قیچی چایکار از بوته چای جدا می شود و داخل کنار پاینده برگ ها در گونی پارچه ای رفعت که چایکار با خود بوسیله این سو و آن فروغ می کشد آرام می گیرد تا بوسیله سرنوشتی که برایش مقدر شده بدنه دهد.اما چه اتفاقاتی برای برگ سبز می افتد که از آن طراوت و سبزی و لطافت بوسیله این سیاهی و درهم تنیدگی تغییر می شود؟

چایکار پس از پر کردن گونی های ارشد تجهیزات سبز چای، آن ها را با ماندگی از بیرونی باغ تا حقیقت جاده بر دوش می کشد تا به یکی از کارخانه های چای ببرد و بوسیله مشت کارخانه دار بسپارد. اینجا نقطه جدایی برگ سبز چای از خانه اولش باغ چای است و آغاز سفری ست که انتهای آن به نوشیده شدن درون یک فنجان توسط شما و عزیزانتان در بر یک گپ و گفت دوستانه ختم می شود.



تجهیزات سبز پس از ادخال بوسیله کارخانه مراحل مختلفی را می گذراند. اول با بادهای سرد و گرم پلاسیده می شود و طراوتش را از مشت می دهد، پس ازآن زیر بازوهای قدرتمند دستگاه مالش و تحت فشار، شیره یا شهد زدن به وجودش خارج می شود و پس از استراحتی دو ساعته در کنار هوای آزاد، وارد کوره می شود تا با گذر از این وعده کاملاً از یک تجهیزات جوان و بی تجربه به یک برگ رقیق و ورزیده تغییر شود. پس از این اما وارد آخرین جنین شده و با عبور از دستگاه های مختلف سورتینگ که برای برگ چای حکم زمین لرزش و گردباد را دارد به انواع مختلفی از چای متشابه قلم، ممتاز و شکسته شاخه می شود. حال دیگر سیر تکاملی چای در کارخانه به اتمام رسیده و پس از این بوسیله فروشگاه می رود و منتظر می ماند تا توسط خانواده ای خریداری شود. بخت با بعضی مانوس است و همان ابتدا توسط قوم های ایرانی ای که هواخواه پایگاه هستند خریداری می شوند و تعدادی ها هم باید چند ماهی خواستار بمانند.

از دارجلینگ هند تا لاهیجان ایران

ولی چه چیز باعث شده که بعضی ها به چای ایرانی بی مهری کنند و با وجود محنت هایی که تو این سطر مملو فراز و نشیب میگذراند، همچنان درون بین کتابخانه های فروشگاه و صندوق های چای به دنبال همتای اجنبی آن باشند درون حالی که می توانند از بهینه چای های ایرانی مصرف کنند؟

چای مصنوع وطن بی شیله پیله است و برخلاف بسیاری از مدعیان پرسروصدای از فرنگ آمده، نه طعم جزیی و لعابی بوسیله خود خورده و نه حاضر شده برای خرسند دیگران عطری بوسیله خویشتن بزند. اما چه حیف که بعضی از انسان نمی دانند چای ایرانی برای بیشتر بوسیله چشم آمدن مهیا نشده مصونیت هموطنانش را با افزودنی های شیمیایی بوسیله خطر بی اندازد. فرق دیگرش هم با رقبای هندی اش این است که به خاطر شرایط آب و هوایی نگرش کاشتش، برای از بین بردن آفات نیازی به سموم و آفت کش ندارد. چه کارگر از مشت شما و ما برای کمک به چای و چایکار ایرانی برمی آید؟

ما در درکام کمپین #چای_ایرانی_بنوش را راه انداخته ایم تا کمکی باشد هرچند کوچک به شناساندن این نوشیدنی دلنشین ایرانی که صبح و شب و داخل غم و شادی و در خستگی و قبراقی در کنارمان بوده. شما همچنین اگر عزمتان جزم شده که نقشی در این شعر داشته باشید می توانید با خرید چای ایرانی درکام و یا دیگر فروشندگان چای ایرانی حمایت خود را از این میوه ایرانی نشان دهید. همچنین بخاطر فروش عمده و فله چای ایرانی توسط راه اندازی ها، شریک شدن ها و کسانی که به رخ گروهی با دوستان و آشنایانشان ابتیاع می کنند همچنین تخفیف ویژه ای در دیدن محزون ایم.
وقتی دست ها به خواب می روند، بی حس خواه سوزن سوزن می شوند. چنین حالتی در طول روز یا شب ممکن است روی بدهد. واژه علمی این عاطفه رویا رفتگی است. اگر این مورد بیشتر در طول شب روی می دهد، چند مسئلهٔ مهم در علت آن دخیل هستند. بخاطر کشف کردن علت خواب رفتن دست در خواب و طرز های پیشگیری و مقابله با آن، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

حتما بخوانید:علت رویا رفتن دست و راه درمان آنخواب کافی برای بدن چند ساعت است؟علت خواب عدول کردن مشت و پا و تداوی آن؛ ۹ دلیلی که شما را مورمور می کند خواب رفتگی چیست؟

خواب رفتگی (Pareshhesia) عاطفه سوز خواه تیرکشیدنی است که بیشتر داخل نواحی مشت ها و پاها اتفاق می افتد. تعدادی ها هم خواب رفتگی را با احساس سوزن سوزن شدن، گزندگی پوست یا بی حسی توصیف می کنند. وصف مرسوم دیگری بی قراری این است که آن ناحیه، به رویا رفته است. سبب خواب روبیدن دست درون خواب



بیشتر آدم ها گاهی اوقات و به نرخ مختلف، دچار رویا رفتگی می شوند. بیشتر اوقات، شکل فراغت شهود فرد، سبب رویا عدول کردن دست در خواب است. بخاطر مثال، شاید علت رویا عدول کردن دست تو خواب این است که فرید طوری دراز کشیده که روی اعصاب دست ها و پاهایش تنگ کردن می آید. انگیزه های رویا رفتگی معمولا وقتی رخ می دهند که تندخو تحت تنگ کردن مدلل است.

این شرایط پزشکی اندوه ممکن است انگیزه خواب رفتن مشت در خواب باشند: سندرم نقب کارپ

سندرم تونل کارپ (Carpal Tunnel Syndrome) خواه نشانگان مجرای مچ دستی بیش شایع است. این سندرم زمانی رخ می دهد که فعالیت هایی قرین تایپ کردن یا نواختن پیانو، فشار زیادی به عصب میانی می آورند. این عصب در طول بازوست و از قانون مچ، بوسیله مشت می رسد.

این سندرم ممکن است باعث درد و بی حسی درون بازوها و دست ها شود، اما یکی از مقدماتی عوارض آن، خواب رفتگی است که بیشتر در طول شب، درون مشت ها و مچ ها موافقت می افتد، چون افراد اغلب با مچ خم به خواب می روند.

این افراد بیشتر از دیگران داخل معرض ریسک ابتلا بوسیله سندرم نقب کارپ هستند: کسانی که اشتغال پایگاه حرکت های تکراری انگشت، متشابه تایپ کردن یا فرمان با دستگاه دارد؛ خانم هایی که حامله هستند؛ کسانی که تعادل مایعات در بدن شان ندارند. دیابت

افراد مبتلا بوسیله دیابت، بیشتر تو خطر آسیب عصبی هستند، و زبان پزشکی بخاطر این عارضه، نوروپاتی دیابتی (Diabetic Neuropathy) است. این سانحه زمانی رخ می دهد که سطح بالای تشکر و روغن در خون، با گذشت زمان بوسیله پایانه های عصبی آسیب می رساند.

نوروپاتی دیابتی معمولا باعث بی حسی و مورمور شدن پاها می شود؛ البته امکان پذیر است روی بازوها و دست ها حزن جای پا بگذارد. نزول ویتامین B

کاستی ویتامین B ممکن است باعث مشکلات مختلفی شود؛ ازجملهکم خونی، و مورمورشدن اندام ها. این احساس مورمور، قرین خواب رفتگی دست است و شاید با غم اشتباه شوند.

این افراد در معرض کمبود ویتامین B هستند: گیاه خواران؛ افراد بالای از ۵۰ سال؛ کسانی که دچار اختلال های گوارشی خاصی، همچون بلای ناگهانی سلیاک یا مصیبت رودهٔ التهابی (IBD) هستند. سایر سبب های نوروپاتی محیطی



نورپاتی محیطی (Peripheral Neuropathy) آسیب تندخو است که روی هیکل ها معلول می گذارد. نوروپاتی دیابتی یکی از انواع آن است. اما شاید عوامل دیگری باعث آسیب خشمناک شوند که منجر بوسیله رویا رفتگی بازوها، مشت ها یا پاها می شود.

سایر موجب های نوروپاتی محیطی عبارت اند از: بعضی از گوناگون صدمه ها؛ اختلال استفاده الکل، یا اعتیاد به مشروبات الکلی؛ اختلال های خودایمنی؛ تعدادی داروها مانند داروهای شیمی درمانی؛ اختلال های مغز استخوان؛ عفونت هایی مانند بیماریلایم یا ایدز؛ تومورهایی که روی بعضی عصب ها فشار می آورند. ام اس

بی حسی و مورمور شدن، ممکن است از نخستین نشانه های ام اس (Multiple Sclerosis) خواه تصلب بافتن چندگانه باشد. این آماج ها معمولا روی رخ تأثیر می گذارند. اما ودیعه بوسیله محل تلفات نخاعی که با ام اس رخ می دهند، امکان پذیر است بی تا دچار بی حسی و مورمور شدن مشت ها و پاها غصه بشود. سکته

سکته ها و حمله های ایسکمی گذرا (Transient Ischemic Attack) تیمار ممکن است باعث بی حسی و مورمورشدن تو دست ها بشوند.
حملهٔ ایسکمی گذرا زمانی رخ می دهد که چیزی، جلوی جریان خون به مغز را به عارض موقتی بگیرد. متخصصین، این حمله ها را هشداری بخاطر سکته می دانند.

سکته ها و حمله های اسکمی سست ممکن است پیاده شدن عملکرد اعصاب اثر بگذارند، و می توانند باعث تغییراتی هم بشوند، از جمله خواب رفتگی در دست ها و پاها، و همین طور تشدید احساس بی حسی خواه درد. پیشگیری از خواب رفتن دست تو خواب

علت رویا رفتن مشت تو خواب هر چه باشد، شاید بتوان از آن پیشگیری کرد. بخاطر مثال، مقاربت داخل وضعیت آزادتر می تواند موثر باشد. چنانچه فرید دچار سندرم تونل کارپ است، استفاده از آتل خواه ورزش کردن، می تواند مؤثر واقع بشود.

چنانچه کمبود ویتامین B جهت خواب رفتن مشت درون رویا است، پزشک می تواند مکمل های ارزان یا تغییراتی درون رژیم غذایی تجویز نماید. جمع بندی

خواب رفتگی مشت ها مسئلهٔ شایعی است، بوسیله ویژه شب ها، از طرف احتمالا فرد در وضعیتی می خوابد که روی یکی از اعصابش فشار دانا می شود. اما اگر فرید موردنظر مدام دستخوش این احساس می شود، باید به پزشک رجوع کنید، بوسیله ویژه چنانچه دستخوش این ها هم می شود: اختلال های بینایی؛ بی حسی خواه مورمورشدن صورت؛ بغرنج داخل گفتار؛ بغرنج داخل حفظ تعادل، به طور شهید موقع راه رفتن؛ ضعف یا درد بی برهان.

چنانچه خیال می کنید خواب رفتگی دست تان به تفکر مشکلی پزشکی، دارویی یا مصرف مشروبات الکلی است، حتما به پزشک مراجعه کنید. درون دنباله بخوانید: گوناگون اختلالات خواب، علل، علائم و روش های درمانی آنها
بوسیله گزارش "ورزش سه"، با اخبار رسمیباشگاه السد قطر ژاوی هرناندز بوسیله عنوان سرمربی متاخر این تیم انتخاب شد و رسما بوسیله نشانی خلیفه اوسوالدو فریرا پرتغالی کار خود را در اولین تجربه مربیگری آغاز می نرم. قرار است سرجیو اوریل، ایوان توریس، اسکار هرناندز، ژوزه مانوئل سرجیو گارسیا و آنتونی ترامولاس قصه سابق بارسلونا را در این امر مدد دهند و به نشانی دستیاران ژاوی برگزینی شده اند.

طبق برنامه قرار است السد همراه با ژاوی از ۱۴ تا ۲۹ جولای اردوی تدارکاتی خود را در خیرونا اسپانیا برگزار کند. این اردو با حضور تمامی بازیکنان از جمله ملی پوشان قطری بعد از مسابقات کوپا آمریکا ادا می شود و رسما کار خویشتن را زیر نظر ژاوی هرناندز آغاز می کنند.

ژاوی هفته گذشته پس از بازی با پرسپولیس در آخرین مشق مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از مستطیل سبز خداحافظی کرد تا حالا به عنوان سرمربی امر خود را در این باشگاه قطری پیگیری بطی ء. از چند ماه قبل هذیان زیادی در خصوص جدایی فریرا و جانشینی ژاوی حیات داشت که حالا همگی آن ها بوسیله واقعیت تغییر شده است و باید افسانه قبلی بارسا و تیم ملی اسپانیا را در قامت جدیدی ببینیم.

السد امسال فوق العاده عمل کرد. آن ها با ثبت رکوردهای خارق العاده بالاتر از الدحیل مقام قهرمانی لیگ ستارگان را به دست آوردند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز بوسیله نشانی آویشن فاتحه از گروه خود بالا رفتند. حالا سران این تیم همراه با ژاوی به چیزی جز قهرمانی درون آسیا فکر نمی کنند. مسئله ای که با توجه بوسیله امتحان ای که سرمربی جوان آن ها پس از قهرمانی ها متعدد تو اروپا و جهان بوسیله مشت آورده، دور از دسترس زدودن. در این راه برخی شایعات از حضور فرانک ریبری و داوید سیلوا درون اسب سواری قطر خبر می دهد که بی وسواس نباید آن را بی ارتباط با موضع جدید ژاوی بدانیم. روند ای که می تواند پای بسیاری از ستارگان فوتبال را به این کشور حاشیه خلیج فارس باز نرم.
پرورش قارچ هنگام سال های اخیر متجاوز موردتوجه قرار گرفته؛ هم سرگرمی جذابی است و هم می تواند کسب وکار سودآوری باشد؛ البته این کار با پرورش سایر سبزیجات تباین دارد، اما می توانید آن را در منزل هم بوسیله قرار انجام بدهید. چنانچه وسایل مناسبی داشته باشید، تحصیل قارچ آسان برنده از آن چیزی خواهد بود که تصور می کنید. لازم نیست حتما پرورش قارچ را تو ابهام انجام دهید. نکتهٔ اصلی برای درس قارچ در منزل، تهیهٔ بذر خوب و ایجاد وضعیت مناسب رشد است. برای دانستن گام بوسیله شلنگ پرورش قارچ در خانه و نکته های آن، این مقاله را تا انتها بخوانید.

حتما بخوانید:کاشت سبزی در گلدان؛ ۱۶ سبزی تندرست که می قابلیت در بناء پرورش داد۱۲ گیاهی که محافظت پایگاه در بناء بوسیله حفظ مصونیت شما دستیار می کندگیاهان آپارتمانی مقاوم؛ ۲۹ گیاه آپارتمانی که به خانه شما طراوت می بخشند

قارچ ها، این موجودات خوشمزهٔ دنیای خوراکی ها، زیاد سالم هستند، چربی ندارند، کالری کمی دارند و پُر از ویتامین ها، آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی هستند. از این رو یادگیری آنها تو بناء طرفداران بسیاری دارد. در امتداد بیشتر درمورد فراگیری قارچ درون خانه می خوانید. قارچ ها چگونه رشد می کنند؟

قارچ ها از هاگ (Spore) به عمل می آیند، اما این هاگ ها یا اسپورها آن قدر ریز هستند که نمی توانید آن ها را با چشم غیرمسلح ببینید.

از آنجا که این هاگ ها کلروفیل ندارند که ابتدا به جوانه زدن بکنند، بخاطر تغذیه، به موادی همچون پوشال، کاه، خراش ها و شاخه های چوبی، یا مایعات نیاز دارند. ترکیبی از هاگ ها یا اسپورها و این مواد مغذی را بذر قارچ (Spawn) می نامند. بذر قارچ مشابه مایه ای عمل می نرم که برای مستحکم کردن خمیر نان مصرف می شود.

بذر قارچ باعث رشد ریشه های ریز، سفیدرنگ و نخ مشابه قارچ می شوند که به آن ها جُلینه یا میسیلیوم (Mycelium) می گویند. جُلینه اول از همه نمو می کند؛ پیش از آنکه چیزی متشابه به قارچ از محیط کشت سر برآورد.

خود بذر قارچ به تنهایی می تواند قارچ را رشد بدهد، اما اگر آن را تو یک بستر یا محیط زراعت قرار بدهید، برداشت بسیار بهتری خواهید داشت. این بستر، بسته بوسیله نوع قارچ، می تواند نی، مقوا، تراشه های چوب، خواه کمپوستی از ترکیب موادی همچون نی، غلاف ذرت، غشا دانه های پنبه خواه کاکائو، سنگ گچ و مکمل های نیتروژنی باشد. چه جایی مناسب پرورش قارچ است؟



قارچ ها، فضا های تاریک، خنک، و نمدار را برای رشد ترجیح می دهند. اگر این فقره را در منزل انجام می دهید، زیرزمین محل ایدئالی است، ولی اگر تو آپارتمان کوچکی زندگی می کنید، کابینت زیر سینک هم انتخاب خوبی محسوب می شود.

مقدمه دمای محل موردنظر را وارسی کنید. بیشتر قارچ ها تو دمای بین ۱۲ تا ۱۵ سانتی گراد، و دور از خشکی و گرمای یمین و باد، بهترین رشد را دارند. قارچ های انوکیتاکه دمای پایین تر، در حدود ۷ سانتی گراد را تقدم می دهند. بی حد از زیرزمین ها درون طول تابستان گرم نم از آنچه هستند که بتوان در آن ها قارچ یادگیری داد، بنابراین اگر چنین شرایطی دارید، بهتر است پرورش قارچ را به فصل زمستان موکول کنید.

قارچ ها قدری نور را می توانند تحمل کنند، اما محلی که گزینش می کنید، باید نسبتا تاریک یا کم تلالو باشد. بعضی انواع قارچ ها حزن در فضای باز و در زمین های آمادهٔ زراعت رشد می کنند؛ این فرایند زمان تمام رطوبت نسبت بوسیله تحصیل قارچ درون محیط های تویی کنترل شده می گیرد، حدود شش ماه تا سه سال. انواع قارچ کم قیمت پرورش

قارچ ها گوناگون زیاد زیادی دارند. یکی از خوبی های فراگیری قارچ برای خودتان، بوسیله جای چیدن قارچ های وحشی، این است که تامین هستید قارچ زهردار نیست.

مرسوم ترین گوناگون قارچ برای پرورش تو منزل این ها هستند: قارچ خوراکی دکمه ای (Crimini)، قارچ انوکیتاکه (Enokitake)، قارچ مرغ چوب (Maitake)، قارچ پورتوبلو (Portobello)، قارچ صدفی (Oyster)، قارچ شیتاکه (Shiitake)، قارچ سفید دکمه ای (White Button).

هر نوع قارچی، نیازهای ویژهٔ خودش را برای رشد دارد. برای مثال، قارچ های سفید دکمه ای باید درون کود کمپوست رشد، شیتاکه ها روی کوهمیز یا خاک اره، و صدفی ها روی علوفه رشد کنند. حتما بخوانید: خواص قارچ؛ ۱۱ خاصیتی که این خوراکی خوشمزه را دوست داشتنی نمدار می کند مراحل پرورش قارچ تو ساختمانی

اگر این کار را داخل ساختمانی اجرا می دهید، چند مادهٔ متنوع هستند که می توانید برای زراعت از آن ها استفاده کنید.

اول اینکه می توانید کیت درس قارچ بخرید. این کیت ها محیط کشتی دارند که قبلا ابله کوبی شده است. معامله کیت راه نواخت بخاطر ارتفاع بردن معرفت اولیه از درس قارچ است. اگر نمی خواهید به سراغ این کیت ها بروید، بستر مناسب، بستگی به نوع قارچی دارد که تفویض می کنید. باید در مورد نیازهای هر قارچی جداگانه تحقیق کنید.

تحصیل قارچ تکمه ای، یکی از مرده ترین گزینش ها برای آغاز حکم است. در ادامه گام به گام پرورش قارچ دکمه ای را برایتان توضیح می دهیم. ۱. سینی ها را پُر از کمپوست کنید



از سینی هایی استفاده کنید که حدود ۱۵ سانتی متر عمق داشته باشند. سینی ها را پُر از کمپوست قارچ کرده و بذرها را واکسن زنی کنید. ۲. از پد گرم کننده استفاده کنید

برای پشته بردن دمای مقبره تا حدود ۲۱ سانتی گراد، از پد گرم کننده یا هیتر استعمال کنید؛ این امر را به مدت سه هفته، یا تا وقتی جلینه ها، یا همان ریشه های ریز و چفت قرین را ببینید، ادامه بدهید. در این مرحله، دما را تا حدود ۱۲ تا ۱۵ سانتی گراد پایین بیاورید. بذرها را با حدود ۲ سانتی متر خاک گلدان خواه کمی بیشتر بپوشانید. ۳. خاک را نمدار نگه دارید



همیشه خاک را با اسپری آب تیز نگه دارید و آن را با پارچهٔ مرطوب بپوشانید. مدام آب روی پارچه اسپری کنید تا بی آب نماند. ۴. قارچ ها را برداشت کنید

سروکلهٔ قارچ های دکمه ای طی سه تا چهار هفته پیدا می شود. آن ها را وقتی برداشت کنید که کلاهک موجودی باز است؛ می توانید ساقهٔ قارچ را از انتهای آن با چاقوی تیز ببُرید. آن ها را بیرون نکشید، چون مقدور است بوسیله قارچ های اطراف که هنوز در حال رشد هستند آسیب بزنید. اگر هر روز قارچ ها را برداشت کنید، مقدور است محصول تا شش ماه ادامه داشته باشد. تو ادامه بخوانید: پیدایش تراریوم درون ۶ دامنه و راهنمای نگهداری از آن
بیشتر افراد به دلیل تجربه ی حکم با لیزر ها ی کوچک، با لیزر ها ی اپتیکی آشنایی دارند؛ ولی با لیزر ها ی ساخته شده از امواج صوتی چطور؟ پرتو لیزر فردی ها یی دارد که آن را از تلالو ها ی دیگر شبیه تلالو فانوس یا نور خورشید متمایز می نرم. امواج نوری اعزام شده از لیزر همگی تو یک راستا منتشر می شوند و با یکدیگر تیمار فاز هستند؛ بوسیله همین دلیل، نور خارج شده از لیزر به اطراف و همگی ی موجب ها پخش نمی شود.

به خشکی امدن خلاف نور لیزر، تلالو گسیل شده از لامپ یا از خورشید به همه ی سبب ها منتشر می شود. این انفراد مفیدی است؛ چرا که اگر این طرز نبود، دیگر به استراحت نمی توانستیم کچل اتاق را پیدا کنیم یا تا اینکه زمین نمی توانست به سادگی از نور خورشید محسوس شود. بی آرامی فاز نگه داشتن امواج نوری که فیزیک دانان به آن «همدوسی« می گویند، ویژگی بسیار رادیکال لیزر ها است که آن را از سایر نور ها متمایز می کند. متناسب تذکر است ندا هم از امواج درست شده است.



به لطافت دانشمندان به تاسیس لیزر ها ی فونونی علاقه مند شده اند. لیزر ها ی فونونی نوعی لیزر هستند که داخل آن ها نوسان های موجی با رعشه های ذرات کوچک جامد جایگزین می شود. با ساخت لیزر ها ی صوتی که در آن ها امواج صوتی به خوبی همگام شده باشند، می نبوغ داخل دست خط ساخت لیزر ها ی فونونی همچنین شلنگ برداشت.

در پژوهشی که بوسیله تازگی تو مجله ی Nature Photonics منتشر شده ، با کاربرد از نوسان های ذرات، ساخت لیزر فونونی ممکن شده است. این لیزر قطری حدود ۱۰۰ نانو متر دارد و داخل آن با استفاده از انبرک ها ی نوری، ذرات به پرواز درمی آیند و ارتعاش می کنند. دست اندرکاران این پروژه، میشکات باتاچاریا، دستیار پروفسور فیزیک و نجوم تو مؤسسه ی فن شناسی راچستر و نیک وامیواکاس، دستیار پروفسور اپتیک کوانتومی و فیزیک کوانتومی داخل دانشگاه راچسترهستند. امواج همگام شده

اگر بخواهیم انبرک نوری را خیلی میسر توضیح دهیم، باید بگوییم انبرک نوری درواقع لیزری است که از یک لنز رد می شود و یک ذره ی نانو را در فضا ی در دستگاه بوسیله تله می اندازد؛ چیزی شبیه ترس تراکتوری در جنگ ستارگان. ذره ی نانو بازهم در جا ی خود ثابت نمی ماند. این ذره درون راستا ی تپش بوسیله دام اندازنده، مانند پاندول بوسیله عقب وجلو رعشه می کند.

ازآنجاکه ذره ی نانو بوسیله جسم مکانیکی گیر نکرده و به هیچگاه جسمی همواره نیست، به نوع دوستی از محیط اطرافش جدا می شود و رها ادا می کند. این موضوع به فیزیک دانان امکان تجسس نیرو ها ی درمانده الکتریکی و مغناطیسی و گرانشی را می دهد؛ چرا که معلول آن ها روی این مورچه ی نانو درک پذیر و مشاهده شدنی است.

برای اضافه توانایی درک نیرو ها ی تاثیر گذار بر ذره، با سرد کردن ذره، حرکت آن را کُند می کنند و با تعقیب تغییرات مکان مورچه با زمان، از عمل این کار مطمئن می شوند. سپس، این اطلاعات به کامپیوتری داده می شود که قدرت هیجان به دام اندازنده را کنترل می کند.

با تحول قدرت گیر اندازی می قابلیت ذره را به نحو ای مقید کرد که با سرعت زیاد اندکی حرکت بطی ء. این کار را گروه ها ی مختلف تو بکلی جهان اجرا داده اند؛ ولی هیچ کدام از آن ها از لیزر ها ی صوتی برای این امر استفاده نکرده اند. پژوهشی که به تری انجام شده ، شلنگ بزرگی برای بی همتا و ضروری کردن این دستاورد برداشته است.

در استیناف جدید، با مدوله کردن بیم به دام اندازنده، ذره ی نانو را وادار می کنند نوک تیز تیز لرزه کند و بازده ی مطلوبی شبیه به لیزر داشته باشد. نوسانات مکانیکی ذره ی نانو باعث تولید امواج صوتی همگام شد و به عبارت دیگر، لیزر فونونی ایجاد شد.  لیزر فونون گروهی از امواج صوتی بی آرامی فاز را شامل می شود.

با تغییرات سرمشق ی این امواج صوتی، آشکار ساز می تواند مخبر آن ها شود و بود نیرو ها ی گرانشی و مغناطیسی را آشکار کند.  به نظر می رسد به دلیل نوسان جدی مورچه ی نانو، حس وسیله کمینه می شود؛ اما اثر نوسانات هم زمان و همگام، اثر این کاهش درک را خنثی می کند و دریافتن دستگاه را افزودن می دهد. کاربردهای ممکن

معین است که لیزر ها ی اپتیکی مصرف ها ی فراوانی دارند. آن ها مفروضات را با کابل های فیبر نوری حمل می کنند و در سوپرمارکت ها برای قرائت کردن بارکد استفاده می شوند و برای کار کردن ساعت ها ی اتمی و در خراج برای GPS ضروری هستند.

لیزر ها ی فونونی درون عنصر بخاطر آشکار سازی نیرو ها ی کوفته الکتریکی و مغناطیسی و راسته ها ی گرانشی نقشه کشی و مصنوع شده اند. در این لیزر ها، تأثیر نیرو ها به خشکی امدن امواج صوتی به گونه ای است که قابلیت آشکار سازی آن وجود دارد؛ اما ممکن است در آینده، دیگران کاربرد ها ی دیگری در ارتباطات و پیمانه گیری ها ی بسیار کنجکاو و حساس برای آن ها نمودار کنند.

از دیدگاه بنیادی، این امر می تواند وسیله ای برای آزمودن نظریه ها ی مکانیک کوانتومی باشد. بخاطر مثال، می استعداد از آن بخاطر بررسی اقدام گروهی تشکیل شده از یک میلیارد اتم استفاده کرد. این تعداد همان تعداد ذرات نانو ِ مصرف شده تو لیزر ها ی فونونی است.

افزون براین،  لیزر ها نقطه ی شروعی برای خلق حالت ها ی کوانتومی بر انگیخته هستند؛ حالت ها یی متشابه گربه ی شرودینگر مشهور که در این حالت، یک ذره می تواند در یک وقت در دو جا محضر داشته باشد.  مسلما سست شدن انگیز ترین کاربرد ها ی انبرک ها ی اپتیکی و لیزر ها ی فونونی، استعمال ها یی هستند که هنوز درباره شان نمی دانیم. بیشتر بخوانید:استفاده از پادماده برای نخستین وهله تو آزمایشی کلاسیکساخت ابتدایی فرستنده رادیویی لیزریایجاد ماده کوانتومی جدیدی که به عنوان هشداردهنده در مغز عمل می کندفناوری هایی که تحت خاصیت خودروهای خودران قرار گرفته اندبرترین روندهای بصیرت و فناوری که آینده بشر را متحول می کنند