باربری ارزان ایران

پژوهش های بدیع مدال می دهند که میان رژیم غذایی و افسردگی، ارتباطاتی مولکولی وجود دارد. آیا این قضیه صحت دارد؟ همگی ما تقریبا می دانیم که رژیم غذایی انباشته از میوه، سبزیجات و غذاهای گیاهی بخاطر بدن مفید است. ولی هیچ وقت به اثرات چربی در رژیم غذایی پیاده شدن روح و روان خود اندیشیده ایم؟ تحقیقات نشان می دهند که بستگی مستقیمی میان رژیم غذایی سرشار از چربی و افسردگی بود دارد. داخل یک تحقیق به شیوه دقیق اثرگذاری رژیم انباشته از روغن بر عملکرد شناختی افراد پرداخته شده است. برای بررسی بیشتر این موضوع تا پایان این مقاله همراه ما باشید. مناسبت میان رژیم غذایی لبریز از روغن و رنجش چیست؟



بخاطر بررسی دقیق تر ارتباط میان غذاهای چرب و ابتلا به افسردگی، محققان در دانشگاه کالیفرنیا داخل سانفرانسیسکو، دانشگاه گلاسگو و دانشکده کینگ، چندی موش را در بازه زمانی سه تا هشت هفته درون معرض رژیم غذایی انباشته از روغن قرار دادند. در این مدت، رفتارها و نفوذ های موش ها از نظر ابتلا به افسردگی بررسی شد.

در طول مدت پژوهش از دو آزمایش تعلیق دُم (tail suspension) و آزمایش های شنا (swim tests) برای بررسی رنجش در موش ها استفاده شد. این دو آزمایش، پژوهش هایی برای تخمین تغییرات ساختن و انس درون موش ها در تحقیقات تجربی هستند. در این آزمایش ها تفاوت میان موش هایی که رژیم غذایی پر از چربی داشتند (۶۰ درصد کالری مورد نیازشان از طریق چربی تأمین می شد) با موش های گروه کنترل که رژیم غذایی متعادل داشتند مورد مقایسه صبر گرفتند.

همان طور که میل می رفت، موش هایی که از رژیم غذایی پرچربی استفاده می کردند، رفتارهای شان درون طول مدت آزمایش با نشانه هایی از ملالت همراه بود. آنها داخل آزمایش های شناوری و تعلیق دُم بسیار منفعل مرطوب از موش های دیگر بودند. بی میلی بوسیله تحرک، یکی از آماج های رنجش است. علت بی تحرکی موش ها به خاطر اضافه وزن ناشی از مصرف چربی ها نبود بلکه ریشه در تغییرات شیمیایی مغزشان داشت. یعنی افزودن چربی در رژیم غذایی، بروز واکنش های رفتاری توأم با رنجش را افزایش می دهد. تماس میان اختلال در عملکرد شناختی و مصرف روغن ها چیست؟

برای کشف رابطه میان مصرف چربی و افسردگی، دانشمندان دست به پژوهش های متعددی زده اند. آنها با تکنیک های عکس برداری در پی کشف ارتباطات مولکولی میان مصرف چربی و رنجش بوده اند. تصاویر پزشکی مشعر از آن بوده است که کاربرد چربی زیاد باعث تجمع اسیدهای چرب در هیپوتالاموس موش ها می شود. نتیجه چنین چیزی، ساختن اختلال در سیگنال دهی طبیعی پروتئین هاست.

دانشمندان معتقدند، مصرف رژیم غذایی مملؤ از چربی نهایتا سبب تجمع اسیدهای چرب درون بدن بوسیله ویژه درون هیپوتالاموس می شود و مستقیما روی پروتئین پی.کی.ای(PKA) جای پا می گذارد. یعنی مسیر سیگنال دهی که منجر به فعال شدن افسردگی می شود. دستاوردهای پزشکی درباره روغن و رنجش چیست؟



این دستاوردها متجاوز بنیانی هستند. زیرا در منصب اول بوسیله مدح فرایندی می پردازد که طی آن روغن بیش موجب تغییراتی در ابداع و خو می شود. البته چربی زیاد درون رژیم غذایی مستقیما روی تولید سروتونین و انتقال دهنده های تندخو دیگر بدن اثر نمی گذارد. اما عملکرد طبیعی هیپوتالاموس را مخدوش می یواش و علائم ملالت را تکثیر می دهد.

داخل هر حال، دستاوردهای این تحقیقات می تواند بوسیله تداوی افسردگی به ویژه در کسانی که به واسطه افزودن حد افسرده هستند، معاون شایانی درنگ. توسعه مولکول هایی که انگیزه عملکرد طبیعی هیپوتالاموس می شوند بوسیله ساخت داروهای ضدافسردگی کمک خواهد کرد. داروهایی که به طور اختصاصی برای افراد چاق خواه دارای تکثیر وزن باریک می شوند.
  • ۹۸/۰۳/۲۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی