باربری ارزان ایران

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

دریافتن فصلی (تب یونجه)، یکی از بیماری های مرسوم خلع خزنده محسوب می شود و با علائمی قرین آب ریزش بینی، برنده شدن چشم ها، عاطفه خارش در خرخره و تودماغی گپ کردن همراه است. با اول فصل این بیماری، ۱۰ تا ۳۰ درصد افراد دچار آن می شوند. از گذشته تاکنون، باورهایی درباره ی حساسیت فصلی و آلرژی و عوامل مؤثر درون گشایش یا تشدید علائم آن بود داشته که برخی از آن ها امین و فدایی دیگر یا نادرست است یا نمی استعداد آن ها را کاملا تأیید کرد.یونجه هیچ نقشی در خلق کردن حساسیت فصلی ندارد



درون اوایل صد نوزدهم، فرض می شد قرارگرفتن تو نزدیکی یونجه ی تازه چیده شده باعث خلق حساسیت می شود و نام «تب یونجه» همچنین برگرفته از همین موضوع است. مدتی بعد پزشکی بریتانیایی بوسیله صیت جیمز باستاک که تابستان ها به علائم آزاردهنده ی حساسیت دچار می شد، به درستی تشخیص داد یونجه نقشی در ایجاد حساسیت یا تشدید آن ندارد. او فهمید وقتی تب یونجه دارد، اگر کنار دریا برود، بهتر می شود؛ اما به خبط این نعوظ استادی کرد که ابتلا بوسیله بیماری های مکرر که گرمای تابستان آن ها را بدتر می کند، باعث تشدید علائم حساسیت فصلی می شوند. به همین دلیل، این بیماری را «زکام تابستانی» نامید.مقاله های مرتبط:شروع زودهنگام بهار منجر به تشدید آلرژی می شودآلرژی: علائم، علل و درمان

در سال ۱۸۵۹، پزشکی بریتانیایی به نام چارلز بِلَکلی وفاق ی بین گرده و آلرژی فصلی را امتیاز قسط. او گفت هروقت مقداری چمن می بویید، عطسه می کرده است. دکتر بِلَکلی خیر تنها فهمید گرده های معلق داخل هوا در ایجاد آلرژی نقش دارند؛ بلکه به این موضوع پی برد که احتمالا گرده های سبکی که بوسیله قرار در محیط پخش می شوند، بیشتر می توانند موجب حساسیت شوند. داخل آن زمان، نقش جهیز امنیت بدن در واکنش های آلرژیک هنوز رک نشده بود؛ ازاین رو، طبیب بِلَکلی تصور می کرد مواد سمی موجود در گرده ها باعث ایجاد حس و علائم آزاردهنده می شود.



با ابتدا فصل گرده افشانی و افزودن گرده های معلق تو هوا، ۳۰ درصد از افراد دستخوش حساسیت فصلی می شوند.

امروزه، می دانیم جهیز امن بدن افرادی که درمعرض گرده ی گیاهان خاصی قرار می گیرند، بوسیله میزان زیادی به گرده ها نفوذ مدال می دهد و با گرده به عنوان ویروس مقابله می کند؛ درنتیجه بدن عرشه تأثیر این تاثیر ها علائمی مشابه علائم حس فصلی از خود بروز می دهد.

نتیجه ی نهایی: این موضوع کاملا پایدار است.افزایش سن موجب کاهش تدریجی تیر های حساسیت می شود



معمولا بیشتر افراد تصور می کنند تب یونجه در سنین کودکی مقدمه می شود و با افزایش سن مردم به تدریج از بین می رود. خوشبختانه نیمی از مردم دریافته اند شدت علائم این مصیبت با زیادشدن سن کمی کمتر می شود و حتی در ۲۰ درصد از افراد مبتلا به آن کاملا از بین می رود. پژوهشگران سوئدی در معاینه ای دریافتند احتمال ازبین رفتن حس فصلی با افزایش سن، داخل دهه ی ۵۰ سالگی مردم به بیشترین میزان خود می رسد. البته یادآوری می شود نشانه های این بیماری هرسال با آغاز جزئی از جمله گرده افشانی مکرر عود می کنند.

البته، امکان ایجاد فرایند وارونه داخل ابتلا بوسیله تب یونجه با تکثیر سن حزن وجود دارد. برخی از افراد در بچگی خواه نوجوانی اصلا بوسیله این بیماری مبتلا نمی شوند؛ اما با واردشدن به دهه های ۳۰ و ۴۰ سالگی، این بلای ناگهانی آن ها را درگیر خویشتن می نرم. متأسفانه بوسیله دید می رسد میزان ابتلا به آلرژی فصلی در بسیاری از جا ها داخل حال افزایش است.

مولود ی نهایی: این اعتقاد مقاوم است؛ اما ربط بوسیله شانس شما دارد!باران باران سبب کاهش شدت علائم حس می شود



فداکار از افرادی که در انفصال گرده افشانی دچار آلرژی فصلی شدیدی می شوند، دعا می کنند بارش ببارد تا پراکنده شدن گرده ها داخل هوا و ورود این ذرات به چشم و بینی شان پایان یابد. بارش ریختگی یا باران معمولی می تواند وضعیت را بهتر کند؛ ولی باران شدید نه تنها کمکی به بهبود شرایط نمی کند؛ بلکه باعث تشدید حساسیت هم می شود. طبق آمار ارائه شده داخل تجزیه و تجرید اطلاعات بیمه ی سلامتی در جبر جنوبی که شرایط آب وهوای روزانه نیز در آن مطالعه می شود، مدل مراجعه ی افراد دچار گرفتگی و آب زکام دماغ به پزشک، داخل روزهای بارانی قطعی خواه طوفانی، افزایش یافته است.باران جدی باران باعث تشدید حساسیت می شود

به نظر می رسد زیادترین میزان بارندگی برای متوقف شدن یا کاهش مقیاس پراکندن گرده ها در هوا، ۱۰ سانتی متر است. پژوهشگران آمریکایی با بررسی اطلاعات مرتبط با هواشناسی و معیار گرده افشانی مربوط به دوروبر ای ۱۴ ساله، باخبر شدند معیار پراکندگی گرده ها تا زمانی که بارش باران کمتر از ۱۰ سانتی متر باشد، کاهش می یابد؛ اما زمانی که این میزان به بیش از ۱۰ سانتی متر رسید، گرده ها بی قراری بیشتر تو محیط منتشر می شوند. پس می توان به صراحت گفت باران جدی افزایش انتشار گرده ها داخل هوا را در پی دارد؛ مخصوصا اگر با جریان هوا و طوفان همراه باشد.

نتیجه ی نهایی: این طور خیالی امانت به استاندارد باران می تواند منیع یا نادرست باشد.دریافتن فصلی درون روز شدیدتر می شود



چنانچه حساسیت فصلی شما را آزار می دهد، توصیه می کنیم روزهایی که گرده افشانی بیشتر می شود، در خانه بمانید و از افول به بعد بیرون بروید. ماندن تو خانه برای افراد دچار آلرژی، نصیحت ی میسر ای بوسیله نظر می رسد؛ ولی این پند سپرده بوسیله اینکه به چه نوعی از گرده ها حساسیت دارید، می تواند تغییر کند.

پژوهشگران لهستانی برای بررسی این موضوع مطالعه ی جالبی با عنوان «بختک گرده ها: افزودن میزان گرده های پراکنده درون فضا در شب» عمل دادند که بوسیله نیکوکاری مفهوم آن را انتقال می دهد. آن ها داخل این وارسی برای جمع آوری گرده ها موانعی روی پشت بام ها نصب و سپس، میزان ازدحام پنج سنخ متداول از گرده ها را وارسی کردند. آن ها دریافتند گرده های گیاه برنجاسف درون شب ناچیز از روز درون هوا پراکنده می شوند؛ اما این موضوع درباره ی شوک پیربهار کاملا وارونه است. میزان ترویج گرده های علف ها و گیاه توسکا نیز داخل ۲۴ روزگار شبانه روز به مدل کمی تغییر می کند.برخی از گرده ها در شب بیشتر درون هوا منتشر می شوند

افزایش گرمی در روز استاندارد گرده های معلق در محیط را افزایش می دهد؛ اما با فرارسیدن شب، این ذرات پایین می آیند و روی زمین جمع می شوند؛ به همین دلیل، هنگام سحر حساسیت فدایی از افراد تشدید می شود. میزان گرده های پراکنده داخل فضا در زمان های مختلف به چند عامل بستگی دارد که شامل مدل سهولت پراکنده شدن ذرات در هوا، میزان مسافت انتقال آن ها در هوا و زمان ابتدا گرده افشانی نوع خاصی از علف ها در روز است. گرده های برنجاسف مسافت زیادی خلال نمی کنند و میزان آن ها در هوا در شب کمتر است؛ اما گرده های پیربهار حرکت بیشتری داخل فضای پیرامون خویشتن دارند. بنابراین در پاسخ به این سؤال که افراد دستخوش حساسیت، چه زمانی باید داخل خانه بمانند، می توان گفت این موضوع بوسیله محل زندگی این افراد و گیاهان و کاه های موجود در نگرش زندگی آن ها یا خلط به گیاهانی وفاق دارد که به آن ها حساس هستند.

مولود ی نهایی: چنین نظری لزوما منیع محو.کاربرد داروهای آنتی هیستامین برای مقابله با حساسیت باعث خواب آلودگی می شود

جهیز ایمنی بدن به گرده ها واکنش نشان می دهد

داروهای آنتی هیستامین با متوقف کردن فعالیت هیستامین، مشکلات ناشی از حساسیت را تاحدودی کاهش می دهند. هیستامین ماده ای شیمیایی محسوب می شود که وقتی بدن تصور می کند تک حمله ی پروتئین های موجود داخل گرده ها قرار گرفته، آن را برای دفاع از خویشتن ترشح می یواش.

داروهای باستانی آنتی هیستامین و نخستین نسل از این داروها، افراد را خواب آلوده و کسل می کردند که یکی از مالیات جانبی این داروها بود. معمولا افرادی که دچار دریافتن هستند، فقط می خواهد خیسی چشم و عطسه ی آن ها هرچه زودتر خوب شوند و خواب آلوده بودن داخل شب را بغرنج بزرگی نمی دانند؛ اما قطعا کسی نمی خواهد در طول روز دائما احساس خواب کند و سرحال نباشد.

البته در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ جنس متاخر و سلاله دوم داروهای آنتی هیستامین معرفی شد که به دلیل اینکه نمی توانند به صبر از سد خونی مغزی عبور کنند، اندک باعث رویا آلودگی می شوند خواه گاهی اوقات اصلا این طور حسی ایجاد نمی کنند.

نتیجه ی نهایی: چنین حسی فقط گاهی اوقات درست است.شهد حساسیت را کاهش می دهد



برخی از افراد استفاده یک قاشق شیرینی را بخاطر مقابله با حساسیت مفید می دانند؛ اما آیا واقعا عسل می تواند به برطرف شدن آلرژی کمک کند؟ پژوهش های بسیار بخشی درباره ی این موضوع عمل شده است. در پژوهشی در آمریکا، پژوهشگران به چند نفر یکی از سه ماده ی عسل پاستوریزه و عسل غیرپاستوریزه و شربت ذرتی را که به صورت ساختگی با طعم دهنده ای با مزه ی شیرینی طعم دار شده بود، دادند. البته افراد آزمایش شده نمی توانستند چه چیزی گرفته اند. سپس، پژوهشگران از آن ها خواستند بدون توجه بوسیله سر ای که برای مقابله با درک و کاهش شدت آن مصرف می کنند، یک قاشق غذاخوری از ماده ای که دریافت کرده اند، مصرف کنند. براساس نتایج این پژوهش، هیچگاه کدام از این شهد ها تاثیری در شدت حساسیت نداشتند.

نتایج پژوهش دیگری که در فنلاند انجام شد، نشان رحم استعمال انگبین معمولی تأثیر متجاوز قدری بر گشایش حساسیت می گذارد؛ اما به نظر می رسد عسلی که با کمی گرده ی خاربن توس مرکب شده باشد، می تواند بوسیله رفع حساسیت دستیار کند. البته، پژوهشگران درباره ی این پژوهش بانگ داده اند و مقابل گفته ی آن ها، این بررسی فقط بررسی ای آزمایشی است و نباید آن را نصیحت در رویت گرفت.

خراج ی نهایی: مؤثربودن عسل برای مقابله با حساسیت هنوز ثابت نشده است.بیشتر بخوانید:بهبود عفونت های صدمه به کمک پانسمان الکتریکیبا ۱۰ تک از عجیب ترین اختلالات جریان آشنا شوید (بخش دوم)با ۱۰ مورد از عجیب ترین اختلالات قضیه آشنا شوید (مدخل فاتحه)کاربرد هوش مصنوعی در تشخیص اختلال استرسی پس از آسیب روانیبا پنج بیماری شایع اعصاب و روان آشنا شوید
با توجه بوسیله موقعیت جغرافیایی ایران، داشتن عینک آفتابی تو تمامی فصول لازمه. از لمحه احساس نیاز تا زمان خریدن عینک آفتابی جدید، چالش ها و سوالات مختلفی قرین سوالات دامن تو ذهن شکل می گیره. چه عینک آفتابی بگیرم که طبی حزن بشه؟ شبیه عینک آفتابی قبلی ام بگیرم یا جدید باشه؟ عینک آفتابیم چه شکلی باشه که کنار غرق کردن هم بتونم مصرف کنم؟ شیشه اش چه رنگی باشه؟ از کجا بدونم عنصر هست؟ بوسیله چشمم آسیب نزنه؟ گارانتی دار هم می تونم جلوه گر کنم؟ با کی برم بگیرم که بتونه خوب نظر بده؟

تفاوت حقیقی عینک آفتابی با عینک طبی، داخل برخی از سوالات بالاست. گاهی اوقات یک نفری که عینک طبی استفاده می کنه گزینش می کنه که پولش را با چه توازنی بین عینک و عدسی اش پخش کنه. تو حالی که تو عینک آفتابی، شما ضایع انتخاب جداگانه ندارید.
به شما پیشنهاد می کنیم که ۴ گام پیش رو بخاطر برگزینی عینک آفتابیتون در رویت بگیرید تا بتونید تو نهایت از خرید عینک آفتابی جدیدتون راضی باشید. میزان و رنگ جزیی عینک

مدل یا شکل عینک به شکل گویایی ی اون گفته می شه که به جاهل از اشکال هندسی معروف مثل گرد، مستطیل، بیضی، مربع و … چند شکل اسمی دیگه بی قراری هست که احتمالا یا اسمش را شنیدید و یا تا با به حال اون مدل رو داشتید. فرم عارض تو تقسیم بندی های مختلف بین ۵ تا ۸ شکل گروه بندی شده. یکی از معیارها مطابقت شکل صورت با فرم عینک هست. مدل خلبانی خواه aviator که حتی گاهی تخم مرغی غصه گفته می شه به اکثر فرم های رخساره میاد به همین پندار به مدلی تبدیل شده که اکثر سلبریتی ها خواه ورزشکاران این مدل رو مصرف می کنند.
از مدلهای نامی دیگه بی آرامی می شود به مدل ویفرر، پروانه ای، کلاب مستر، گربه ای و … شهرت برد. بهتون پیشنهاد می کنیم در به خشکی امدن این موضوع که از یک همراه درون گزینش عینک یکروز می برید، بخشی در مورد چگونگی امتیاز شکل رخ خودتون بخونید. اما این موضوع را حزن بوسیله یاد داشته باشید که این قوانین طاسی هستند و ریزه مفید های چهره ی شما داخل دید گرفته نشده.
عامل مهم دیگری که حتما باید درون دید بگیرید علی الخصوص اگر خانم هستید مذاکره رنگ مو، غشا و چشمان شماست. رنگ موی شما، عامل به شدت تاثیرگزاری تو گزینش رنگ عینک شماست و مشکی یا قهوه ای تنها اثر جزیی هایی نیستند که به غشا و موی شما می آیند. انتخاب رنگ خبط باعث می شه که از عینک بدتون بیاد. می تونید بیشتر درون مورد رنگهای کم ارزش پوست صورتتون بخونید و بدونید. سنخ و رنگ عدسی



معمولا جنس عدسی های عینک آفتابی یا بلور هستند یا انواع پلاستیک های مقیاس (CR39، پلی کربنات و …). معمولا برندهایی که استیل کلاسیک دارند مثل پرسل، از عدسی های سنخ شیشه مصرف می کنه و بقیه برندهای نامدار معمولا درصد کمتری از جنس تیغ و بیشتر پلاستیک دارند. اگر براتون روانی حد عینک در ترجیح نباشه و پشت یک خیساندن حرفه ای باشید پیشنهاد می کنیم از عینک های با عدسی تیغ ای استعمال کنید داخل حالی که پلاستیک از شیشه سبکترهست. در مورد رنگ عدسیتون خیلی عمده هست که شهر، آب و محیط و نوع استفاده اتون را درون نظر بگیرید. پولاریزه بودن، UV400 و دیگر فردی ها

این موضوع رو در دید داشته باشید که از پولاریزه بودن عینک آفتابی مهمتر؛ کیفیت سنگ مبتدی عدسی شماست. از عدسی پیدایش چروک تا بهترین عدسی های اروپایی؛ حتی الماس اتومبیل و منزل شما توان داشتن لایه محافظ UV400 هستند. پس در نظر داشته باشید که اگه مشت فروش به خشکی امدن مترو هم دستگاه تست نور ماورا بنفش داشت و به شما نشان داد که عینک آفتابی اش UV400 رو پوشش می ده، متین هست. ولی اون چیزی که به چشم شما آسیب می زنه چونی خویشتن عدسی است. اگه عدسی ضعیفی باشه به چشم شما در بلند مدت آسیب می زنه و اگه تعداد لایه های محافظش کم باشه به مرور زمان بر اثر استفاده از بین می ره و دیگه از چشمان شما محافظت نمی کنه. پس حتما تو نظر داشته باشید که نداشتن عینک آفتابی، آسیب کمتری نسبت به یک عینک آفتابی بی کیفیت بوسیله چشمانتون خواهد زد.

اینکه عینک شما پولاریزه باشد یا نه وفاق به نوع سبک عمر شما داره. اگه تو هوا باز، زیاد هستید و خواه رانندگی جاده دارید، مشاغل مرتبط به دریا دارید، خلبان هستید پیشنهاد می کنیم عینک آفتابی پولاریزه استعمال کنید ولی اگه می خواهید اسکی کنید، پیشنهاد نمی دهیم؛ زیرا که باعث خطای دید شما می شه. در مورد مزایایی بیشتر عینک آفتابی پولاریزه در اینجا بخوانید. اصالت کالا و خدمات پس از سودا



مبادله کردن یک عینک کپی به بهای خریدن آسیب هایی که ممکن در آینده برای چشمان شما بوجود بیاید. چند اسلوب میسر بخاطر اطمینان از جوانمردی کالاتون پیشنهاد می کنیم که احتیاج به تخصص متخصص خاصی حلق. کد مدل عینکتون را در مدخل جستجوی عکس های گوگل با شهرت انگلیسی برند بزنید. اگه سایت های معتبر اروپایی آمریکایی لب کد معیار شما را درون نتایج نشان دادند احتمالا عینک شما اصل است در غیر این رخساره قطعا جعلی است. تو چند سال اخیر برندهای مشهور متشابه ریبن، پرسول، سیلوئت، آدیداس و … روی باکس مقوایی جلدشون یک بارکد دارند که می تونید اون بارکد رو اسکن کنید و یا به سایت کارخانه تولید کننده این برندها بروید و مدخل اعتبار سنجیشون برید و کد رو بزنید و به شما قطعا می گه که این کد درسته یا خیر؟ انتخاب فروشگاهی که بتونید بوسیله اون اطمینان داشته باشید و اگه برای عینکتون در آینده مشکلی پیش اومد بتونه کمکتون کنه بسی مهم هست. می تونید به پیشنهاد ما سری بزنید.

در نظر داشته باشید که طرز محلول های بالا فقط بخشی از طرز تعیین اصالت و خدمات هستند و سیاق های مختلف دیگه ای نیز حیات دارد.
یکی از مخاطبان هم گذاری های TechPowerUp دم انتصاب درایور گرافیکی Radeon Adrenalin نسخه ی 19.4.3، به طورتصادفی با عنوان پر رمز و راز Radeon RX 640 مواجه شده است. افزون براین داخل فهرست کارت های پشتیبانی شده ی درایور گرافیکی AMD عناوین دیگری شامل Radeon 625 و Radeon 630 و Radeon 620 وجود دارد.

همان طورکه TechPowerUp نیز اشاره کرده، بوسیله دید می رسد کارت گرافیک رادئون RX 640 آی دی دستگاه یکسانی با کارت فعلی Radeon RX 550X دارد. بنابراین، می قابلیت تصور کرد سری جدید Radeon RX 600 بوسیله نوعی تجدید برند است. با این پیش فرض، شاید بتوان گفت Radeon 630 تجدید برندی برای کارت Radeon 540X است. البته تا این لحظه، درباره ی عناوین Radeon 625 و Radeon 620 چندان مطمئن نیستیم. 



آخرین شایعات درباره ی تراشه های Navi حاکی از آن است که AMD قصد دارد کارت های گرافیک ۷ نانومتری آینده ی خویشتن را برپایه ی این پردازنده ی گرافیکی، با نام تجاری RX 3000 روانه ی میدان سازد. ارگان ی آنلاین Hot Hardware براساس شایعات موجود گزارش داده AMD قصد دارد کارت گرافیک جدیدی با صیت  Radeon RX 3080 XT را روانه ی بازار کند که ازنظر عملکرد، در حدواندازه ی کارت GeForce RTX 2070 است؛ ولی تفاوت بانوا اساسی با محصول انویدیا دارد.  

با کنارهم قراردادن قطعات این پازل، می استعداد دریافت تراش ساز آمریکایی عزم دارد با روش معروفیت گذاری متفاوتی محصولات گرافیکی Navi را از دیگر کارت های گرافیک خویشتن جدا کند. این اولیه باری حلق که شرکت های تراشه ساز این طور تدبیری در پیش می گیرند. انویدیا در حال حاضر زنبیل محصولات تورینگ خود را با دو نام گذاری متفاوت RTX 2000 و GTX 1600 عرضه می درنگ تا تمایزی اصولی میان معیار های دارای هسته های RT و Tensor و معیار های فاقد این هسته ها ایجاد کند. گفتنی است هسته های RT پردازش جلوه های حاصل از رهگیری نور را در کارت های RTX برعهده داشته و هسته های Tensor آنتی الیاسینگ مبتنی پهلو فهمیدن مصنوعی در این کارت ها را انجام می کنند.

چنانچه AMD نشان تجاری RX 3000 را برای محصولات Navi حفظ کردن کند، می تواند آزادانه دیگر محصولات خود را با نشان دیگری ارائه یواش. پهلو این اساس، این همکاری تراشه های گرافیکی تقویت شده ی پلاریس خود را با نام گذاری سری RX 600 تجدید برند خواهد کرد. معنای دیگر این طور حرکتی این است که AMD تمرکز خود را بر بازار تراشه های گرافیکی رده رفعت قرار داده و ممکن است تا مدت ها مدل های رده پایین مبتنی بر تراشه های Navi را روانه ی بازار نکند.

کارت های گرافیک فعلی Radeon RX 550X و Radeon RX 540X مبتنی بر معماری باستانی GCN 4 است. داخل هر دو کارت تراشه ی Lexa به کار رفته که نام رمز Polaris 12 است. این تراشه با فناوری ساخت ۱۴ نانومتری شریک تایوانی AMD ساخته شده است. این تراشه های ۵۰ واتی محبوبیت فراوانی در میان قطعه سازان پا بر جا دارد؛ چراکه جایگزین بسیار مناسبی برای خراش های جماعت سطح پایین دسکتاپ و لپ تاپ است.

درون حال حاضر، مشهود نیست تو پیدایش کارت های گرافیک سری RX 600 از همان تراشه ی پایه و فناوری ساخت استفاده خواهد شد یا این محصول با تراش ی جدیدتر ۱۲ نانومتری ارتقا خواهد یافت. دست کم تمایل داریم سرعت کلاک کاری در تراش های گرافیکی متاخر بهبود یابد. همچنین، بوسیله دیدن می رسد AMD قصد دارد پیش از ارائه ی معماری Navi، باردیگر معماری GCN را تکرار یواش. بیشتر بخوانید:نتایج بنچمارک پردازنده ی ۱۲ هسته ای سری ۳۰۰۰ مستشار فاش شدپردازنده های سری ۳۰۰۰ رایزن از حافظه رم بسیار سریع ۵۰۰۰ مگاهرتزی پشتیبانی می کنندآیا مدیران اینتل رقبای خود را مشت کمتر می گیرند؟کارت گرافیک RX 3080 XT شرکت AMD رقیبی سرسخت برای RTX 2070مشخصات پردازنده دسکتاپ ۱۶ هسته ای سری ۳۰۰۰ رایزن پیدا شد
در این پانسیون‌ها فضایی مجهز شده تا دانشجویان به‌طور اختصاصی بوسیله مطالعه، تحقیق و پژوهش‌ بپردازند. کتابخانه معصوم علی(ع) داخل منطقه ۲۲ عزب کتابخانه عمومی پهنه مغرب پایتخت است که با راه‌اندازی پانسیون مطالعاتی توانسته مخاطبان زیادی جذب یواش. خال قوت این پانسیون مطالعاتی استراحت ستاندن در کتابخانه‌ای عمومی است که باعث شده است دانشجویان و دانش‌آموزان بتوانند برای تحقیقات و پژوهش‌های خود از کتاب‌های قفسه امام علی(ع) که زیاد از ۱۳ هزار جلد تاریخچه دارد کاربرد کنند. این پانسیون از ساعت ۸ تا ۲۴ کوشا است. هیئت دولت امام علی(ع) درون شهرک گلستان، یاس ۶، خیابان طوبی، جنب آتش‌نشانی واقع شده است.
دنیای استارتاپ پر از خطر و تاریکی و نبود قطعیت تو کامل مراحل است. درون چنین دنیایی، این فرض پیش می‌آید که قبل از انجام هر امر باید برنامه‌ریزی دقیق و سخت‌گیرانه‌ای کنیم. البته، برنامه‌ریزی جزء خطیر هر کسب‌وکار محسوب می‌شود و نمی‌توان داخل جایگاه مدیر یا بنیان‌گذار هر روز صبح فقط با امید آنچه پیش می‌آید، کار را شروع کرد و دنباله داد.

برنامه‌ریزی کمک می‌کند حرکت‌های خود را جهت‌دهی کنیم و تاحدممکن از خطرهای مسیر پیش رو دور باشیم. همین برنامه‌ریزی و آماده‌بودن کمک می‌کند از بسیاری از استرس‌ها درون دنیای پراسترس کسب‌وکار و کارآفرینی دور باشیم.مقاله‌های مرتبط:آموزش نگارش طرح کسب‌و‌کار یا بیزینس پلنبهترین زمان برای نوشتن طرح کسب‌و‌کار

با حیات کامل مزایای برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی، این ابزار می‌تواند قرین چاقویی دولبه عمل نرم. دنیا استارتاپی به‌طورکلی بوسیله انعطاف‌پذیری و توانایی تغییر تمرکز و اهداف نیاز دارد. طرح‌های کسب‌وکار داخل پدیدار ماهیتی مخالف این نیاز دارند و دربرابر هرگونه فشار خارجی و تمایل برای تغییر مقاومت می‌کنند.

طرح‌های کسب‌وکار عموما برنامه‌هایی هستند که روی فایل‌های مخصوص یا کاغذ اجرا می‌شوند. فداکار فرض می‌کنند برنامه‌ها به‌‌دلیل این ماهیت تغییر‌ناپذیرند و باید به‌عنوان تربیت پاینده و مدلل جلو چشم باشند. این در حالی است که طرح کسب‌وکار باید به‌صورت اهدافی کوتاه‌مدت و تغییرپذیر باشد، نه اینکه نقشی قرین گاردریل‌های اتوبان ادا کند که هرگونه تحول مسیر خواه بازگشت را غیرممکن سازد.

به‌هرحال هیچ طرح کسب‌وکاری در مقدمه ممتاز و بی‌نقص حلق. کارآفرینان برای اول امر خود باید طرحی اولیه داشته و آماده‌ی تبدیل نیز باشند. همین آماده‌سازی طرح اولیه هم می‌تواند مشکلاتی به‌همراه داشته باشد؛ ولی می‌توان با اجرای برخی راهکارها آن را تسهیل کرد. در ادامه‌ی این پیغام زومیت، راهکارهایی نظریه برای پیشرفت درون فرایند مدل سازی کسب‌وکار را بررسی می‌کنیم.

تمرکز روی احتمالات

ورود به دنیای کارآفرینی، یعنی استقبال از انواع احتمالات و نبود قطعیت‌ها. در ابتدای کار، برنامه‌ریزی برای قول تمام همه‌ی فرایندها مقابل طرح کسب‌وکار آسان به‌نظر می‌رسد. تو روزهای اول به‌عنوان بنیان‌گذار استارتاپ، مسیر خود به‌سمت موفقیت را مستقیم می‌بینید و همین دردسترس‌بودن هدف، برایتان جذاب هم خواهد بود. در این طور وضعیتی، فکرکردن درباه‌ی شکست‌های احتمالی یا ضعف‌های مسیر کسب‌وکار هیچ‌گاه درون حافظه شما جرقه نمی‌زند؛ چراکه روزهای ابتدایی تأسیس استارتاپ لبریز از صدای زیر مردانه به آینده هستند.حروف استارتاپی مملو از احتمالات و نبود قطعیت‌ها است

درون مقام کارآفرین، باید بدانید هیچگاه طرحی در مقابله‌ی اولیه با مشکلات پیش‌ رو لزوما قاهر نخواهد بود. جهان اطراف به‌اندازه‌ای بزرگ و پیش‌بینی‌نشدنی است که قطعا پس از مدتی، ضربه‌هایی به کسب‌وکار شما وارد خواهد شد. با دانستن چنین حقایقی، برنامه‌ریزی بخاطر شرایط سخت و داشتن راه‌های جایگزین حساب دان به‌نظر می‌رسد. وقتی به‌عنوان تیم استارتاپی برای هرگونه تصادف جدید و پیش‌بینی‌نشده برنامه‌ای طاسی داشته باشید، از خسارت‌های مفرط مشکلات پیش رو تاحدودی در زنهار خواهید وجود. برای الحاق به این ریختگی از برنامه‌ریزی فقط باید سؤال «چه کاری انجام دهیم چنانچه...؟» را در طرح کسب‌وکار خود در دید داشته باشید.ارزیابی دوره‌ای

طرح‌های کسب‌وکار در لحظه و طبق اطلاعاتی آماده می‌شوند که درون همان زمان داریم. به‌بیان دیگر، هر طرحی برای زمان خود و مفروضات موجود در آن زمان طرز کار خواهد بود. اگر استراحت بود همگی روی طرح‌های اولیه‌ی خویشتن بمانند، هیچ‌گاه دستاوردهای ارشد کتاب بشر را تماشاگر نبودیم و بوسیله ماه سفر نمی‌کردیم و شاید پدیده‌ای به‌نام اینترنت نداشتیم.

تو دست خط پیشرفت کسب‌وکار، درس‌های یدکی می‌آموزیم؛ درس‌هایی که فقط ازطریق تجربه به‌دست می‌آیند. همین تجربه‌ها باعث می‌شوند پس از مدتی، طرح‌های اولین باستانی و منسوخ به‌نظر برسند. درواقع با اول حرکت، نیاز به تغییر و به‌روزرسانی طرح‌ها بیش‌ازپیش مشخص می‌شود. به‌همین‌دلیل اختصاص‌دادن زمانی مناسب برای تخمین مجدد طرح‌ها به شما کمک می‌کند طرحی پویا داشته باشید؛ طرحی که نه‌تنها با اهداف اولیه هم‌مسیر است؛ بلکه با موقعیت‌های واقعی دنیای پرگیر همچنین هماهنگی دارد.

تمرکزنداشتن روی جزئیات اضافه

جزئیات در همه‌ی کارها اهمیت دارند. آن‌ها تنظیمات کوچکی هستند که تا اینکه می‌توانند ضعف یا موفقیت نهایی را رقم بزنند. شما به‌عنوان کارآفرین باید نگران جزئیات باشید؛ وگرنه ریسک عملیاتی کسب‌وکار را افزایش می‌دهید. با‌این‌حال، مدیریت جزئیات در زمان برنامه‌ریزی اولیه مشکلاتی به‌همراه دارد و حفظ رجحان تو پرداختن به آن‌ها می‌تواند برنامه‌ریزی را بیش دشوار بطی ء.

اگر استارتاپ‌ها را بوسیله مسافرت شبیه سازی کنیم، اهداف داخل مسیر قرار دارند. شاید درون ابتدا بتوانید شکلی طاسی را با چهارچوب‌هایی مبهم و جزئیاتی کمینه از هدف نهایی ببینید؛ ولی جزئیات نهایی، عزب پس از ورود بوسیله سطر خود را مدال می‌دهند و از چشم‌انداز شما بیرون هستند. پرداختن روی جزئیات در طرح کسب‌وکار و اختصاصی‌بودن برنامه‌ها باید با اطمینان شما از ادامه‌ی سطر هم‌خوانی داشته باشد. درواقع، نباید اعتماد‌به‌نفس بیش را بهانه‌ای بخاطر تعیین‌کردن اهدافی بلندپروازانه با جزئیات بی شمار کنید که درنهایت، به نرسیدن بوسیله آن‌ها منجر شود.

با بود تمامی مسائل گفته‌شده، اهمیت برنامه‌ریزی را نباید دست‌کم بگیرید. هر کسب‌وکاری که بوسیله موفقیت فکر می‌کند، باید طرحی محکم بخاطر دست خط خود داشته باشد. اگر می‌خواهید از دنیای پرتلاطم استارتاپ بوسیله سلامت گذر و به مقاومت و رشد ادامه‌دار دست روبرو کنید، اول به طرح کسب‌وکار نیاز خواهید داشت. البته چگونگی رفتار با همین طرح‌ها و استفاده از آن‌ها، اهمیت بیشتری در مسیر دارد. همین که بدانید هیچ طرحی بی‌نقص حلق و تو موقع نیاز باید تغییراتی ابداع کنید، دامنه مقدمه در درک ماهیت طرح کسب‌وکار است.

درنهایت، طرح ضعیف کسب‌وکار هرچقدر اندوه که خوب اجرا شود، تفاوتی با طرح‌نداشتن نخواهد داشت. به‌همین‌ترتیب، طرح‌ها فقط در لحظه‌ی خصوصی خود خوب هستند. طرح‌های بلندپروازانه زمانی‌که مشکلات و تغییرات ماهیتی کسب‌وکار پیش می‌آیند، هیچگاه کاربردی نخواهند داشت. بهترین طرح‌های کسب‌وکار به‌صورت هوشمندانه و انعطاف‌پذیر و هم‌سو با اهداف مدنظر کارآفرین برنامه‌ریزی می‌شوند.بیشتر بخوانید:توصیه‌های متخصصان برای عبور از شورش و رونق کسب‌و‌کاردرس‌های مدیریت شهری که از منطقه سبز تجاری پاریس می‌آموزیمچه نکاتی بخاطر ساخت اطلس نحو ثمر باید درون نظر خمود شودایده استارتاپ را با این روش‌ها پیش از انجام ارزش گذاری کنیدفعالیت تصرف و حکم نباید وابسته به مدیر باشد
گشت‌وگذار در ملک چهار منفصل ایران، طبیعت‌های گوناگونی را بوسیله مردمان سفر می‌شناساند. نیستان سحاب شاهرود یکی از لطیف‌ترین چهره‌های طبیعت ایران است که هر گردشگری را شیفته‌ی خویشتن می‌کند. سفر به سرزمین ابر و مه تا مدت‌ها ذهن‌تان را اسیر نظم خود خواهد کرد. همسفر ما شوید تا این‌بار راهی شاهرود سمنان شویم و با هم به تماشای اقیانوس ابرها در بیرونی جنگل سبز این سرزمین بنشینیم.

حتما بخوانید:جاهای دیدنی ماسوله؛ بهشتی که بر زمین جا مانده استساحل گیسوم؛ رویایی آبی تو انتهای سبزینگی یک جادهدریاچه سقالکسار؛ گشت‌وگذار درون طبیعت دلفریب گیلان تزیین خیال‌انگیز جنگل ابر شاهرود عکس از احسان احمدی

غرق شدن در اقیانوسی از ابرهای شناور، پایین تر سایه‌ی درختان سبز جنگلی، حسی فراموش‌نشدنی است که کلمات در توصیفش فرومانده هستند و فقط باید تجربه‌اش کرد. شاهرود از توابع استان سمنان است و یکی از جاذبه‌های مشهور این شهر، قلمرو جنگلی و ابری آن است. نیستان اسفنج شاهرود از نسل جنگل‌های هیرکانی است که بخشی از دامنه‌های البرز را سبز کرده است. قدمت چند میلیون ساله‌ی جنگل‌های هیرکانی با تنوع پوشش گیاهی، فردوس عاشقان گیاه‌شناسی است. زیبایی و سرسبزی نیستان ابر شاهرود با مناطق جنگلی شمالی ایران رقابت می‌کند و اقیانوس ابر داخل ارتفاعات آن، این تزیین را چندبرابر کرده است. میزبانی ابرهای سفید عکس از امیرحریرچی – ایسنا

پیوستن به ابرها و فراغت ستاندن داخل یک قدمی آن‌ها، لحظه‌ای جذاب است که بسیاری از ما آن را داخل کودکی تخیل کرده‌ایم. جنگل اسفنج همان جایی است که شما مرز میان زمین و کرسی را تشخیص نخواهید قسط و این دو درون آغوش هم یکی می‌شوند. در ارتفاعات این سرزمین افسانه‌ای، امواج ابرها آرام‌آرام به سوی‌تان حرکت می‌کنند و شما را با زیبایی خیال‌انگیز خود، افسون می‌کنند. این‌جا زمان را به‌راحتی فراموش می‌کنید، ساعت‌ها بوسیله درختی اعتماد خواهید داد و درون ساحل اقیانوس ابری جنگل، آرامش را لمس خواهید کرد. تنوع گیاهی و جانوری در جنگل سحاب شاهرود بیشه ابر شاهرود

این جنگل سرزمینی غنی از انواع گیاهان و جانوران است که بها آن را افزون کرده‌اند. تنوع پوشش گیاهی جنگل ابر شاهرود مثال‌زدنی است و بافت سبز این جنگل شامل توسکا، افرا، راش، بلوط، آویشن، نارون و… و چندین گونه‌ی دیگر از گیاهان و درختان ارزشمند همچون درخت اورس است که ریشه‌هایی جادویی دارد. تنوع بود جانوری درون این جنگل از دیگر جذابیت‌های آن است. این سرزمین بکر جنگلی، محل سکونت حیوان‌های مختلفی همچون گرگ، روباه، شغال، پلنگ، خرس قهوه‌ای و… است. جنگل‌نوردی تا رسیدن به ساحل ابری عکس از جعفر شاهرودی

برای تماشای اقیانوس سفید ابرها، باید تا ارتفاعات جنگل پیش بروید و خودتان را بخاطر پیاده‌روی درون پستی و بلندی‌های مسیر جنگلی آماده کنید. با هر قدمی که برمی‌دارید، اکسیژن خالص آب‌وهوای ناب این بیشه را ببلعید تا وجودتان سرشار از طراوت و حیات شود و یک جنگل‌نوردی ناب را امتحان کنید. جذابیت‌های اسلوب چسبیدگی بوسیله ساحل اقیانوس ابرها، حسابی سرذوق‌تان می‌آورد و هر شلنگ که بوسیله جلو برمی‌دارید، چهره‌ای فریبنده‌تر از لحظات قبل منتظرتان است تا شما را شگفت‌زده کند. حتما بخوانید: املش؛ گنجی درون قلب گیلان هیشه سرسبز

درختان خوش‌قدوقامت، سرسبزی نشاط‌آوری که این جنگل را فرش کرده و هیاهیوی آبشارهایی که صدای آب را زمینه‌ساز سفرتان کرده‌اند، وسوسه‌ای روح‌نواز برای پیشروی در این بیشه خواهند وجود. همچنین اگر تبعه دوچرخه‌سواری هستید و از حرفه‌ای‌های این بازی انرژی‌بخش محسوب می‌شوید، نیستان سحاب شاهرود مکانی برجسته برای لذت بردن ازدوچرخه سواری و کسب آرامش است. روانی زندگی‌بخش آب در جنگل ابر شاهرود عکس از مسعود محقق – ایسنا

برای تماشای اقیانوس ابر، باید بوسیله ارتفاعات این جنگل برسید. در کشش این مسیر، زیبایی‌های سبز و با طراوت بسیاری وجود دارد که شما را تا مقصد پیوند می‌کند. یکی از زیباترین قسمت‌های جنگل ابر شاهرود، چشمه‌ها و آبشارهای آن است که دل کوه را بزک داده‌اند و با سرسبزی حوالی خود، قابی دیدنی از خلقت پدید آورده‌اند. چشمه‌هایی که از دل کوه‌های این بیشه می‌جوشند، شما را بوسیله استراحت و رفع خستگی مسیر پیموده اغوا می‌کنند و با لذت نوشیدن آب گوارای معدنی از شما خوش آمد خواهند کرد. چشمه‌های بسیاری در دل کوه‌های جنگلی این منطقه حیات دارند و چشمه ترش و چشمه قطری درون بین آن‌ها نام‌آشناتر هستند. آبشار آلوچال تو جنگل ابر شاهرود – عکس از ایسنا

آبشارهای بسیاری صخره‌ها و کوه‌های این جنگل دیدنی را ترتیب کرده‌اند که شناخته‌‌شده‌ترین آن‌ها آبشار آلوچال و شرشر است. بخشی از مسیر منتهی به آلوچال، به دهلیز ارم مشهور است و درختان با قدوقامت تنومند، برگ‌های سبز و شاخه‌های بزرگ خود، مسیری رویایی و دیدنی به‌وجود آورده‌اند.

چسبیدگی بوسیله آبشار شرشر در تخصص حرفه‌ای‌هاست. بخاطر رفتن به این آبشار حاجت است که کوهنوردی حرفه‌ای باشید تا سختی‌های خوش نویسی منتهی بوسیله شرشر، شما را به دردسر نیندازد. تماشای ابرها جنگل ابر شاهرود – عکس از سلمان غفارثمر

از اواسط فروردین تا اواسط مهر، سفر به جنگل ابر شاهرود بیش رونق دارد. در این فصول چنانچه آب‌وهوای منطقه و شرایط جوی آن محیای شلوغی ابرها باشد، بعد از فرود امدن به ارتفاعات کوهستان‌های جنگل، خیال‌انگیزترین تصویر بیشه را مشاهده خواهید کرد. در این لحظه باید زمان را فراموش کنید، گوشه‌ای دنج در ساحل اقیانوس سحاب ظاهر کنید و بوسیله تماشای این ناحیه بهشتی بنشینید. آرامش این اقیانوس سفید، تا مدت‌ها همراه‌تان خواهد بود و نظم آن هرگز از ذهن‌تان پاک نخواهد شد. پیش به‌سوی جنگل ابر شاهرود عکس از فرزاد کوکب‌زاده

همان‌طور که گفته شد، نیمه‌ی نخست سال و نیز تا اوایل پاییز، زمان انعام بخاطر سیر به جنگل ابر شاهرود است. سفر پاییزی این نیستان با کامل تزیین افسونگرش، برای کسانی که طبیعت‌گرد حرفه‌ای نیستند، سفری پر اب خواهد بود. بنابراین بهتر است تا قبل از فاتحه آب‌وهوای پاییزی و حداکثر تا اواسط مهر، به این جنگل سیر کنید. زمستان جنگل ابر، شرایط جوی بسیار نامساعدی دارد و سیر تکاملی به آن مقدور ازاله. جنگل ابر شاهرود تو شهرستان شاهرود استان سمنان واقع شده است. باید خودتان را به شاهرود برسانید و داخل مسیر جاده‌ی منتهی به آزادشهر بوستان پیش بروید و به روستای سحاب برسید. این روستا در ابتدای جنگل ابر جا خوش کرده و همچنین برای اقامت نیز گزینه‌ی نوع دوستی است. بعد از گذشتن از این روستا، سفر شما به قصد بزمین نشستن بوسیله جنگل آغاز خواهد شد.

طبیعت گردی داخل این جنگل، به سفری شیرین و تجربه‌ای خاص تبدیل خواهد شد. در این نیستان به لنز دوربین‌تان استراحت ندهید و تا می‌توانید قاب‌های سبز و مه‌آلود آن را ثبت کنید. در ادامه بخوانید: پارک های جنگلی تهران؛ طبیعت‌گردی داخل دل پایتخت
مدیتیشن یکی از روش‌های درمانی اثبات‌شده بخاطر گشایش اختلال بیم است. برابر آمار منتشرشده در مجله lifehack، در‌ حال حاضر به‌ازای هر هزاره نفر، تنها یک روان‌درمانگر متخصص وجود دارد. به‌علاوه، نظر مردم جامعه نسبت به کسی که به فنی روان‌درمانگر رجوع می‌کند، خواه‌ناخواه دگرگونی خواهد کرد و استفاده از مدیتیشن، از این حیث بسیار بافایده خواهد بود. البته مزیت‌های مدیتیشن محدود به کاهش سست شدن نمی‌شود و علاوه بر آن، به شما کمک می‌کند که به سلامت ذهنی پایداری مشت نمودار کنید. در دنباله این یادداشت درمورد انواع مدیتیشن بیشتر خواهید خواند.

حتما بخوانید:آموزش مدیتیشن برای تازه‌کارها با ۲۰ نکته عملیمدیتیشن صبحگاهی چه تأثیری کنار سلامت تنه و روح شما دارد؟مراقبه چیست و چه تاثیری به خشکی امدن ذهن ما دارد؟ استفاده از گوناگون مدیتیشن به‌منظور افزایش ذهن‌آگاهی

با مدیتیشن و دست‌یابی به مصونیت انتزاعی پایدار، روابط سالم‌تری خواهید داشت، کمتر دچار بیماری خواهید شد و به‌طور کلی، زندگی پربارتری خواهید داشت. هدف از گردآوری مطالب این مقاله که در واقع به‌نوعی راهنمای تکنیک‌های متنوع و گوناگون مدیتیشن است، معاون به شما برای گزینش نوعی از مدیتیشن است که برای‌تان سودمندتر خواهد بود و با آن، احساس صبر بیشتری خواهید داشت. به‌خاطر داشته باشید که هدف نهایی شما، فارغ از تکنیک انتخابی، باید چسبیدگی به خلاصی از ضیق و اضطراب زندگی روزانه و افزایش حافظه آگاهی باشد. پس بخاطر انتخاب از میان گوناگون مدیتیشن، این نتیجه را ملاک قرار بدهید. ۱. مدیتیشن بخاطر افراد خام



داخل میان انواع مدیتیشن پیش از هر چیز مشق نخستین و اساسی‌ای معرفی خواهد شد که برای افراد مبتدی مناسب‌تر است و با کاربرد از آن، فعلا از یاد شهود تمرین‌های پیچیده‌تر بی‌نیاز خواهید شد و در نسب حال، از مزایای مدیتیشن نصیب خواهید برد و با چگونگی قضیه انجام آن آشناییِ نسبی پیدا خواهید کرد. این مسابقه باعث می‌شود تا از شکوه تنفس، توجه کردن به احساسات و قضاوت نکردن افکار و احساسات درون مدیتیشن حساسیت بهتری پیدا کنید. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ تمرین تازه کار مدیتیشن بنشینید خواه دراز بکشید. چشمان‌تان را ببندید. اسایش نفس بکشید و تکاپو بر تنظیم کردن نفس کشیدن نداشته باشید. اجازه بدهید ادا لمحه و بازدم تو حالت عادی انجام بگیرد. سعی کنید پهلو روی احساسی تمرکز کنید که به‌هنگام تنفس به شما دست می‌دهد. به حرکت شکم، قفسهٔ سینه و شانه‌ها توجه کنید و به لحظات ورود و برون رفت هوا از ضابطه بینی دقت کنید. اگر احیانا حواس‌تان متباعد شد، تقلا کنید دوباره کنار روی نفس کشیدن متمرکز بشوید. سه دقیقه تو روز را به انجام این محک ویژه دهید و هر چه پیش رفتید، کم‌کم زمان مسابقه را بیشتر کنید. ۲. ذاذن



ذاذن یکی از انواع مدیتیشن است که لب در دبیرستان بودایی ذن (مکتبی است که پیروان آن بیشتر به مدیتیشن و بینش و شهود اهمیت می‌دهند تا خواندن متون مقدس خواه همکاری در مراسم‌های مذهبی) دارد. بعضی از بودایی‌های پیروِ این مکتب، ذاذن را به‌عنوان نوعی مدیتیشن به‌رسمیت نمی‌شناسند و درون لفظ دیگر، بعضی برای آن عظمت بسیاری قائل هستند. به هر عنوان میان‌شان اتفاق‌نظر حیات ندارد.

ذاذن محتوی سه گانه اِلِمان وابسته‌به‌هم است: موضع بدنی به‌هنگام نشستن، تنفس، و افکار و ذهنیت به‌هنگام نشستن و حین کشیدن. بودایی مدرسه ذن، به‌واسطهٔ تمرین و تکرار، دیگر تمایزی میان این سه اِلِمان قائل نمی‌شود و به‌هنگام تمرین این نوع مدیتیشن، هر سه تو کنار هم برایش حکم یک عمل را دارند. با فتنه مداوم می‌توان بوسیله این منصب رسید. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن ذاذن بالین کوچکی را روی زمین بگذارید و روی آن بنشینید. می‌توانید به‌جای متکا لحافی را تا کنید و از آن استفاده کنید. هدف این است که به‌هنگام نشستن اندکی با زمین فاصله داشته باشید. بر روی یک‌سوم جلویی بالش بنشینید. از میان انواع حالات بدنی مورداستفاده در ذاذن، یکی را انتخاب کنید. بسته بوسیله انعطاف‌پذیری بدن‌تان می‌توانید از یکی از حالت‌های بدنی زیر استفاده کنید: چهارزانو بنشینید، اما اجازه ندهید پاهایتان روی اندوه استراحت بگیرند. قسمت پشتی هر دو پا باید صاف روی زمین باشد و زانو بی آرامی در وابستگی با زمین (این حالت نشستن، حالت برمه‌ای اشتهار دارد، به‌انگلیسی Burmese position)؛ چهارزانو بنشینید و پای چپ‌تان را بدون اینکه خم شود روی ران پای راست قرار بدهید. پای راست را هم پایین تر پای چپ ببرید (حالت گل نیلوفر نصفه‌ونیمه، به‌انگلیسی half lotus position)؛ چهارزانو بنشینید و هر پا را بدون اینکه خم بشود، بر روی ران پای دیگر قرار بدهید (حالت گل نیلوفر کامل، به‌انگلیسی full lotus position)؛ دست‌هایتان را دقیقا کنار روی پاها بگذارید، بوسیله این صورت که کف دست‌ها رو به رفعت باشد. متعاقب انگشت‌های یک دست، باید روی انگشتان دست دیگر راحتی بگیرد. نوک شست‌های دو مشت غم باید بوسیله هم برسد؛ صورت‌تان را حزن رو بوسیله بالا بگیرید. شانه‌ها را کاملا آزاد و اسایش بگذارید. دهان‌تان را بسته نگه دارید، دندان‌ها را روی هم بگذارید. واژه بی آرامی باید داخل مناسبت با سقف دهان باشد. از طریق بینی نفس بکشید و تمامی تمرکزتان را متوجه ضرب‌آهنگ وقت کشیدن کنید. اهمیت دادن می‌تواند باعث تمرکز بیشتر شود و احیانا اگر حواس‌تان گاه‌به‌گاه پرت می‌شود، می‌توانید از این راهکار استفاده کنید (از عدد ۱۰ شروع کنید و هر کود که اجرا لمحه را عمل می‌دهید بشمارید. وقتی بوسیله ۱ رسیدید، مجددا از ۱۰ شروع کنید.). سعی کنید حالت بدنی‌تان را همان‌گونه که هست حفظ کردن کنید. اگر بتوانید هم‌زمان روی حالت بدن، تنفس و ذهن‌تان تمرکز داشته باشید، بوسیله هدف ایده‌آل و سلیقه این نوع از گوناگون مدیتیشن دست جلوه گر کرده‌اید و در لحظه، میان حافظه و بدن‌تان وحدت به وجود خواهید آورد. ۳. چی‌کونگ

چی‌کونگ (یا چی‌گونگ) یکی دیگر از انواع مدیتیشن است. «چی» داخل اصطلاح چینی به معنای کار و «کونگ» بوسیله معنای کارمایه خفیه است. اختلاط این دو به معنای تعالی خواه پرورش انرژی خفیه است. این جنس مدیتیشن شامل تمرینی می‌شود که بر بن مکتب فکری-فلسفی تائوئیسم چینی طراحی شده است و به‌صورت کلی، ترکیبی است از تمرین‌های مرتبط با تکنیک‌های تنفسی. بخاطر استفاده از این جنس مدیتیشن، باید سعی کنید بر «چی» متمرکز شوید، که همان انرژی حیاتی شما است. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن چی‌کونگ راحت بنشینید و کمرتان را صاف نگه دارید. تمامی قسمت‌های بدن‌تان را آزاد و اسودگی بگذارید. پیاده شدن نفس‌های عمیق و طولانی (به‌اندازه‌ای ژرف که قسمت پایینی بطن همگام با لحظه کشیدن حرکت نرم) تمرکز کنید و سعی کنید به هیچ‌چیز دیگری اندیشه نکنید. طبق این مکتب روحی-فلسفی، مرکز تجمع انرژی «چی» درون بدن، در نقطه‌ای حدودا ۵ سانتی‌متر پایین‌تر از ناف راحتی دارد. با طولانی توان، تمرکزتان را معطوف به این نقطه کنید. داخل حالی که متمرکز روی نقطهٔ تجمع انرژی هستید، جدیت کنید نیرویی را که به‌واسطهٔ جریان انرژی درون بدن‌تان پدید می‌آید، احساس کنید. چنانچه بتوانید پیاده شدن نقطهٔ شلوغی انرژی متمرکز بمانید، نیروی جریان آن را هم احساس خواهید کرد. ۴. ذهن‌آگاهی



ذهن‌آگاهی در میان سایر انواع مدیتیشن محبوبیت زیادی داخل دنیا مغرب مشخص کرده است، چراکه برای انجام آن، به جا خواه امکانات بخصوصی نیاز تراشیدن و به‌علاوه، برای کاهش استرس و بیم متجاوز مؤثر است. همانند تمامی گوناگون مدیتیشن دیگر، درون ذهن‌آگاهی هم مرام این است که هم‌زمان بر وضعیت ذهنی و جسمی احاطه پیدا کنیم و پیاده شدن آن‌ها متمرکز شویم. حتما بخوانید: انواع مدیتیشن برای افزایش آگاهی ذهن و آموزش انجام آنها راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن ذهن‌آگاهی مایه تسلی بنشینید و چشمان‌تان را ببندید. روی تنفس متمرکز شوید. عمل دم را به‌آرامی از طریق دماغ انجام دهید و به‌دنبال آن، عمل بازدم را هم آهسته اجرا بدهید. در تک افکاری که بوسیله ذهن‌تان می‌رسند و حواس‌تان را پرت می‌کنند، هیچ قضاوتی نکنید و دنبال‌شان را نگیرید. بگذارید ذهن‌تان از چنین افکاری خالی شود، اما نباید رخصت بدهید تمرکزتان مدام صرف کردن افسون شده کردن افکار شود؛ به‌جای آن بر تنفس‌تان تمرکز کنید. تو مواجه با احساسات هم همان رویکرد مواجه با افکار را داشته باشید: پس از آنکه واقف احساسات بخصوصی شدید، رهایش کنید و دوباره به تنفس‌تان توجه کنید. سعی کنید به‌مرور زمان این تمرین را واقف فعالیت‌های روزمره کنید و در هر لحظه، به فعل‌وانفعالاتی توجه کنید که به‌واسطهٔ حین کشیدن در بدن‌تان موافقت می‌افتد. ۵. مدیتیشن خاطرخواهی و نرمی



عشق و مهربانی یکی دیگر از انواع مدیتیشن است که با صیت « مدیتیشن متا» غصه شناخته می‌شود. متا تو تعبیر سانسکریت (تعبیر هند باستان با قدمتی ۳۵۰۰ ساله) به‌معنای خیرخواهی، دوستی، محبت و اهمیت اعطا کردن بوسیله دیگران است. این مدیتیشن لب درون تراوادا دارد که یکی از کهن‌ترین شاخه‌های قرض بودایی است و هدف واقعی آن، جهت اعطا کردن و هدایت کردن افکار و احساساتی بخصوص است. این مدیتیشن برای کسانی که از افسردگی رنج می‌برند، یا دچار فوران‌های ناگهانی خشم می‌شوند یا مرتبا افکار منفی به‌سراغ‌شان می‌آید، بسیار موثر خواهد بود. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن عشق و مهربانی اسایش بنشینید و چشمان‌تان را ببندید. افکار و احساساتی را به‌سمت خودتان هدایت کنید که از کمال خیرخواهی و عشق بدون قیدوشرط برآمده باشند. پس از آنکه بخاطر چند کنفرانس این حکم را ادامه دادید و فرح و کیف شاگرد از آن را عاطفه کردید، مانوس خواه آشنایی را تفویض کنید و این بار، عشق و مهربانی‌تان را بوسیله سمت او راهنمایی کنید. پس از مدتی عشق و مهربانی را به جانب آشنایی راهنمایی کنید که چندان صمیمیتی با او ندارید. و سپس از آن عشق و مهربانی را به سمت کسی تربیت کنید که دوستش ندارید. با ادامهٔ این مسئله و مشق دوباره به جایی خواهید رسید که خاطرخواهی و مهربانی‌تان را برای تمام مردم دنیا خواهید فرستاد. این کار برای‌تان بسیار لذت‌بخش خواهد بود و خشم و افکار منفی را از شما دور خواهد کرد. ۶. مدیتیشن چاکرا



در ادامهٔ معرفی گوناگون مدیتیشن به مدیتیشن چاکرا می‌رسیم. چاکرا، داخل زبان سانسکریت به‌معنای چرخ یا صفحه است و درون واقع، چرخی است که باعث قضیه روشن کردن انرژی و حرکت آن می‌شود. به‌طور طاسی هفت چاکرا تو بدن وجود دارد و مکان‌شان از پایین‌ترین سرنوشت سیلندر فقرات (دنبالچه) شروع می‌شود و تا مغایرت سر امتداد پیدا می‌کند. هر چاکرا تو معادله کامل با رشته‌های تندخو و اندام‌های اصلی بدن فعالیت می‌کند.

هدف اصلی داخل این نوع مدیتیشن، باز کردن چاکراهای بدن و انتظام فعالیت آن‌هاست. پهلو اساس طبقه‌بندی‌های صورت‌گرفته، هر چاکرا در بدن با عبارت (تقریر عبارت مرتبط با هر چاکرا برای متمرکز شدن پهلو روی آن مؤثر است، این عبارت با اصطلاح مانترا، به‌انگلیسی mantra شناخته می‌شود) و فام بخصوصی شناخته می‌شود. به‌عنوان مثال پایین‌ترین چاکرا در قسمت دنبالچهٔ استوانه فقرات، چاکرای نسب نام دارد و با رنگ قرمز شناخته می‌شود؛ این چاکرا با غریزهٔ بقای انسان و توانایی یادگیری مهارت‌های جدید ربط دارد. کمی اعلی از آن چاکرای ساکرال استراحت دارد که با اثر جزیی زرد شناخته می‌شود و مرتبط با تمایلات جنسی و تعلق است. این سیر تصاعدی ادامه مشخص می‌کند تا تو نهایت به چاکرای هفتم می‌رسیم که تاج نام دارد، با رنگ بنفش شناخته می‌شود و به ارتباط‌های انسان و فرزانگی یا حکمت او تماس دارد. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن چاکرا راحت و به‌صورت چهارزانو روی بالشی بنشینید. آهسته و پیوسته نفس بکشید. چشمان‌تان را ببندید، چرخ قرمزرنگی از انرژی را تو ذهن‌تان تجسم کنید و با مصرف از آن، به خشکی امدن چاکرای نسب متمرکز شوید. تمرکزتان باید معطوف به مکان چاکرا در بدن باشد. عبارت مرتبط با چاکرا را تکرار کنید. اینک جریان پیدا کردن انرژی داخل بدن‌تان را تجسم کنید. به این کار دنباله بدهید تا تو نهایت تصویر واضحی از روانی انرژی چاکرای قزل در قالب چرخی که داخل حال غلتیدن است، تو ذهن‌تان لباس بگیرد. این فقره را با سایر چاکراها هم ایفا دهید و فعالیت‌تان را ادامه بدهید تا به چاکرای کلاه برسید. بخاطر هر چاکرا به‌اندازهٔ کافی حین بگذارید و عقب انداختن نکنید. زمان بیشتری را صرف شناخت کامل چاکراهای متنوع کنید و به مدیتیشن و تمرین خودآگاهی ادامه بدهید تا به درجه‌ای برسید که اگر چاکرایی مسدود شد، بتوانید آن را شناسایی کنید. پس از آن قادر خواهید بود مدیتیشن را به‌طور مجزا پیاده شدن روی چاکرای دلخواه‌تان ارتکاب بدهید. ۷. مدیتیشن با خیره نگاه کردن



خیره نگاه کردن تکنیک دیگری است که درون شمار انواع مدیتیشن صبر می‌گیرد و متأثر از تمرین‌های یوگا است. داخل این سنخ مدیتیشن تمرکز به خشکی امدن روی جسمی اجنبی خواهد حیات. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن خیره نگاه کردن اسایش بنشینید و به جسمی که گزینش می‌کنید خیره بشوید (شمع یا نماد و نشانه‌ای بخصوص). تا جایی که برایتان مقدور است، پلک نزنید و سعی کنید این حکم را با آرامش‌خاطر انجام بدهید. تمرکزتان را بر جسم مورد نظر نگه دارید تا زمانی که چشم‌تان به سوز بیفتد. اکنون چشمان‌تان را ببندید. برای چند دقیقه تصویر جسمی را که به آن خیره شده بودید درون ذهن‌تان تجسم کنید. پس از آن دوباره چشمان‌تان را باز کنید و همین مسئله را تکرار کنید. ۸. مدیتیشن چشم سوم



مدیتیشن چشم ثالث نوع دیگری از گوناگون مدیتیشن است و در آن تمرکز صرفا معطوف بوسیله چاکرای آجنا یا چشم سومین می‌شود. چشم سومی که مکانش کنار روی وصله و میان ابروها است. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن چشم سوم چهارزانو بنشینید و تمرکزتان را به نقطهٔ میان ابروها معطوف کنید. هر کود فکر دیگری بوسیله ذهن‌تان می‌آید و حواس‌تان متباعد می‌شود، تلاش کنید دوباره تمرکزتان را بوسیله همان نقطه برگردانید. به‌مرور زمان مشاهده خواهید کرد که افکار، دیربه‌دیرتر به سراغ‌تان خواهند آمد و تو ذهن‌تان نوعی سکوت و اطفا به وجود خواهد آمد. این کار را با چشمان بسته اندوه می‌توانید انجام بدهید. عبارت مربوط به چاکرا را اعاده کنید و با تجسم کردن چرخ نیلی‌رنگ (چاکرای چشم سوم با طعم جزیی آسمان نیلگون شناخته می‌شود)، بر روی نقطهٔ میان دو ابرو تمرکز کنید. حتما بخوانید: ۴۳ روال میسر که زندگی‌تان را بهبود می‌بخشد ۹. مدیتیشن کندالینی

مدیتیشن کندالینی یکی دیگر از انواع مدیتیشن است که عین داخل فلسفهٔ هند باستان دارد. کندالینی به اصطلاح هندی به‌معنای پیچ‌خورده یا مارپیچ‌شده است و به انرژی‌ای اشاره دارد که مانند مار، قدری پایین‌تر از سرنوشت انتهایی سیلندر فقرات به دور خویشتن مبهم است. این انرژی پس از رها شدن در بدن سیلان پیدا می‌کند و اوج می‌رود تا به تباین سر برسد. این سنخ از انواع مدیتیشن دربرگیرنده رژیم های غذایی، تمرین‌های تنفسی و حرکت‌های بخصوص است. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن کندالینی سوراخ سمت چپ بینی‌تان را مسدود کنید و نفسی ژرف و طولانی بکشید. بخاطر اجرا دمِ بعد اینده این بار سوراخ جانب ضایع را بست کنید. این کار را برای مدتی تکرار کنید و تو این حین، به چیز دیگری خیال نکنید. نباید فراموش کرد که کندالینی، از تمرین‌های یوگا گرفته شده است و برای یادگیری‌اش به مطالعه و پشتکار حاجت است. مقالات متعددی دربارهٔ فواید این نوع از انواع مدیتیشن نوشته شده است، اما به‌طور کلی طرفدارانِ آن ادعا می‌کنند که تو تغییر فیزیولوژی، امواج مغزی و سطوح انرژی بدن نقش دارد. ۱۰. مدیتیشن نادا یوگا

نادا در حقیقت یکی از انواع یوگاست که به عالم مدیتیشن بی قراری راه معلوم کرده است. نادا سیستمی متافیزیکی و فلسفی است و مشابه برخی دیگر از انواع مدیتیشن که در این مقاله تذکر شد، حقیقت درون سنت‌های هند باستان دارد؛ نظریه‌ها و جنبه‌های کاربردی این جهیز متکی بر این انگاره است که عالم کیهانی، و هر آنچه داخل آن بود دارد (از جمله انسان‌ها)، شامل ارتعاشات صدایی می‌شوند که «نادا» شهرت دارد. به باور پیروان این جهیز باستانی، جریان معین کردنِ انرژیِ ناشی از صداهاست که محور و ماخذ شکل‌گیری فقیه کیهانی را فراهم کرده است؛ نه انرژی ذرات و اجسام. با این تفاسیر احتمالا می‌توانید حدس بزنید که نادا یوگا، نوعی مدیتیشن متکی به صدا است و استفادهٔ از آن تو پهلو موسیقی‌درمانی که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است، می‌تواند نتایج بیش سودمندی به‌دنبال داشته باشد. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن نادا یوگا از میان حالت‌های بدنی مختلف گوناگون مدیتیشن، هر کدام را که رجحان می‌دهید انتخاب کنید. چشمان‌تان را ببندید و روی صدایی که به گوش‌تان می‌رسد تمرکز کنید. صداهای آرامش‌بخش مختلفی متشابه صدای باران خواه جریان آب رودخانه در اینترنت بود دارد که می‌توانید دانلود کنید و برای این منظور استفاده کنید. پس از مدتی، درون تمرکز بر این صداهای دل مهارت اضافی پیدا می‌کنید. پس از آن نوبت به گوش اعطا کردن بوسیله بدن و ذهن خودتان می‌رسد. داخل نهایت، قادر به شنیدن صدایی خواهید وجود که عملا ارتعاشی ندارد: این صدا، همان صدای جهان هستی است و با نماد یا مانترای مهذب «اُم» از آن یاد می‌شود. ۱۱. کاوش خفیه



کاوش درونی نوع دیگری از انواع مدیتیشن است که درون آن، با سؤال کردن از «من»، خواه بوسیله عبارت بهتر از خودمان، سعی کنار آن است تا از دوگانگی وجودی، رهایی یابیم و میان حافظه و بدن، نوعی اتحاد و یکدلی پدید بیاید. این مدیتیشن ریشه در عبارت سانسکریت «آتما ویچارا» دارد که بوسیله معنای کاوش یا تفحص درون تو است. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ کاوش خفیه هر حالت بدنی مدیتیشنی را که ترجیح می‌دهید، برگزینی کنید. زمانی که فکری به ذهن‌تان می‌رسد خواه احساسی بخصوص بهتان دست می‌دهد، از خودتان بپرسید «چه کسی آن عاطفه را معین کرده است؟» یا «آن تامل به حافظه چه کسی رسا است؟». جواب سؤال مشخصا «من» خواهد بود. از خودتان بپرسید «من کیستم؟»، اما سعی نکنید جوابی برای آن مشخص کنید. بوسیله این صورت، به‌مرور زمان تمرکز معطوف بوسیله درون خواهد شد و هر جنین که فکر دیگری به ذهن‌تان برسد، آن را مختار می‌کنید و مجددا بر سؤال یادشده تمرکز خواهید کرد. زمانی که در این کار مهارت معین کنید و بتوانید عاری حواس‌پرتی، بر درون خودتان تمرکز کنید، به‌مرور به یگانگی میان ذهن و بدن مشت خواهید یافت. ۱۲. تانترا

بسیاری تخیل می‌کنند این سنخ مدیتیشن لزوما متمرکز بر رابطهٔ جنسی خواهد بود؛ حال آنکه داخل این مکتب هند باستان کبیر پهلو ۱۰۰ موضوع مختلف مطرح شده است که امکان بوسیله فرمان گرفتن‌شان برای مدیتیشن و مراقبه بود دارد. البته بیشتر این موضوعات، در سطوح پیشرفتهٔ مدیتیشن به امر خمود می‌شوند و برای استفاده از آن‌ها، حداقل باید با تمرین‌های پا بر جا و پایه‌ای مدیتیشن آشنایی داشته باشید.

تو دنباله راهنمای یکی از موضوعات مطرح داخل مدیتیشن تانترا را درون اختیارتان قرار خواهیم داد. این موضوع ریشه در این عقیده فکری تانترا دارد که بدن از نور الهی به وجود آمده است. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ تانترا (پرتو خدایی) از میان حالت‌های بدنی انواع مدیتیشن هر کدام را که تقدم می‌دهید، گزینش کنید. با آگاهی انتزاعی کامل به فعل‌وانفعالات بدن و تنفس‌تان توجه کنید. به پای راست‌تان (پایین‌ترین قسمت پا شامل انگشتان) توجه کنید و تخیل کنید پرتوهای طلایی‌رنگ نور آن را درون بر گرفته‌اند. به این خاطر کنید: «پایم طلایی‌رنگ است.». این فقره را با پای چپ غم تکرار کنید و بعد از آن، به‌مرور بالاتر بیایید و این فقره را با یک‌یکِ اندام‌ها تکرار کنید. پاشنهٔ پا، ساق، ران و همین روند را دنباله بدهید تا به عدد و مغایرت قاعده برسید. نور طلایی‌رنگ را به تمامی اندام‌های بدن‌تان بدمید. در حالی که این کار را انجام می‌دهید، این باور را تو ذهن‌تان نگه دارید که تمامی اندام‌های بدن متشکل از پرتو‌های طلایی‌رنگ نور هستند. درون پایان به این خاطر کنید: «من سراسر تلالو شده‌ام. غلام نور هستم.». پرتوهای طلایی‌رنگ نور را با حین کشیدن وارد بدن‌تان کنید و سپس، آن را در جهان هستی بدمید. ۱۳. مدیتیشن تهی‌سازی تائو



تهی‌سازی تائو، همان طور که از نامش پیدا است از انواع مدیتیشن الهام‌گرفته از سنت‌های تائوی گره است و تأکید آن به خشکی امدن رها کردن افکار، احساسات و فعل‌وانفعالاتی است که در ثانیه به‌سراغ آدم می‌آیند و پدیدار می‌شوند. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن تهی‌سازی تائو چهارزانو بنشینید، کمرتان را کاملا صاف نگه دارید و چشمان‌تان را نیمه‌باز بگذارید (در حدی که تنها نوک دماغ دیده شود). هر زمان اندیشه یا احساسی به سراغ‌تان آمد، دنبال آن را نگیرید و رهایش کنید. جایی بنشینید که تسکین و آرام باشد. به تمرکز بر سکوت محیط اطراف‌تان ادامه بدهید و سعی کنید نسبت به تفکر کردن، خواه عقب کردن هیجانات و احساسات بی‌میلی نشان بدهید. حتما بخوانید: ۱۲ حرکت یوگا برای حفظ صلح و صفا که می‌توانید پشت میزتان غصه انجام دهید ۱۴. ویپاسانا

ویپاسانا (از واژه سانسکریت و به‌معنای معرفت است)، از انواع دیگر مدیتیشن است که عین درون سنت‌های بودایی دارد و پدیده‌ای که امروزه تحت‌عنوان ذهن‌آگاهی می‌شناسیم، از آن پژمان شده است. همانند ذهن‌آگاهی و انواع دیگر مدیتیشن، برای استفاده از ویپاسانا هم با تمرین‌های تنفسی نخست می‌کنیم. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن ویپاسانا به‌مانند آنچه دربارهٔ مراحل ادا ذاذن عنوان شد، روی بالشی کوچک، چهارزانو و با کمر بی پیرایه بنشینید. روی تنفس و ورود و در رو هوا از طریق سوراخ‌های بینی تمرکز کنید؛ خواه روی حرکات شکم لحظه تنفس. به احساسات و افکاری که به سراغ‌تان می‌آیند یا به صداهایی که می‌شنوید، توجه نکنید و تمرکز اصلی‌تان روی تنفس باشد. اگر ادراک حسی‌ای پیدا کردید، برایش برچسبی انتخاب کنید. به‌عنوان شهید چنانچه صدای سگی را شنیدید، آن را با برچسب «صدا» در ذهن‌تان ثبت کنید، یا بوق سواری را با برچسب «ترافیک». فکر ناراحت‌کننده‌ای را که دربارهٔ تجربه‌های عمر بوسیله ذهن‌تان می‌رسد، با برچسب «فکر کردن» ثبت کنید و به‌همین منوال امر را ادامه بدهید. پس از انتخاب برچسب، دیگر به فهمیدن حسی توجه نکنید و تمرکزتان را مجددا کنار نفس کشیدن معطوف کنید. ۱۵. مدیتیشن مانترا

مانترا فاقد معنایی بخصوص است و صرفا، تعبیر یا نمادی است که اعاده می‌کنید تا به سطح مطلوب از تمرکز دست پیدا کنید. مانترا با سایر گوناگون مدیتیشن از این حیث تفاوت دارد که در آن تلاش می‌شود با جبران مانترایی بخصوص، و با استعمال از ارتعاش صوتی ناشی از آن، امواج مغزی را درون تطابق و هماهنگی با دیگر امواج جهان هستی راحتی داد، امواجی که گاهی عروج صعودی دارند و گاهی سفر نزولی (امواج نوری، امواج صوتی، امواج رادیویی و …). راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن مانترا یکی از حالت‌های بدنی دلخواه نشستن گوناگون مدیتیشن را انتخاب کنید و بنشینید. از میان مانتراها یکی را برگزینی کنید. «اًم» شناخته‌شده‌ترین مانترا است. از دیگر گوناگون مانترا می‌توان به «اًم ناماه شیوایا»، «هام»، «یام» و «راما» اشاره کرد. بازهٔ زمانی مشخصی را برای خودتان تعیین کنید؛ فرضا پنج‌دقیقه برای شروع و به‌مدت پنج دقیقه مانترای انتخابی را در ذهن‌تان اعاده کنید. اگر بخواهید می‌توانید جبران مانترا را با ضرب‌آهنگ تنفس‌تان تنظیم کنید (فرضا با هر مرحله عمل وقت مانترا را جبران کنید) یا آنکه به جبران معنی بس نکنید و مانترا را زمزمه کنید. کمال مطلوب بازپسین این است که افکار دیگر را کنار بگذارید و تمامی حواس‌تان ملتفت صدای خفیه مانترا شود. ۱۶. مدیتیشن با استفاده از پیشقدم

مدیتیشن با استعمال از راهنما یکی دیگر از انواع مدیتیشن است و در آن، مصاحبت از نیازی می‌شود که در مدیتیشن متعالی حزن مطرح است: نیاز به مربی برای آموزش صحیح تمرین‌ها. البته میان این دو سنخ مدیتیشن اختلاف عمده‌ای وجود دارد. بخاطر مصرف از مدیتیشن متعالی، باید هزینهٔ زیادی به مربی پرداخت کنید؛ حال آنکه برای مدیتیشن با کاربرد از راهنما به چنین هزینه‌ای نیاز نخواهید داشت و کافی است یکی از اپلیکیشن‌های مرتبط با آن را دانلود خواه به منابع اینترنتی مرتبط موجود دسترسی مشخص کنید. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ مدیتیشن به‌همراه پیشقدم می‌توانید از میان اپلیکیشن‌های رایگان موجود برای تلفن‌های هوشمند یکی را تفویض کنید که البته نیازمند آشنایی سطحی با واژه انگلیسی است. استفاده از ویدئوهای موجود در سایت‌هایی همانند یوتیوب گزینش دیگری است که پیش رو دارید. این ویدئوها شامل راهنمای کامل استعمال از انواع مدیتیشن است. بدون قضاوت خوبی خواه بدی تمرین‌های ارائه‌شده در این راهنماها، سعی کنید در انجام‌شان احاطه روشن کنید. تا حدی که بتوانید بدون نیاز مجدد به راهنما تمرینات را ایفا بدهید. ۱۷. پویش بدن

پویش بدن در میان انواع مدیتیشن شباهت اضافی با ذهن‌آگاهی دارد و درون آن، شعار واقعی تمرکز کنار تمامی نقاط بدن و فعل‌وانفعالاتی است که داخل آن‌ها صورت می‌گیرد. طبق توصیهٔ محققان دانشگاه برکلی، برای دست‌یابی به نتیجهٔ دلخواه با مصرف از این نوع مدیتیشن، باید سه تا شش روز در هفته را به انجام دادنش اختصاص بدهید و هر جلسهٔ تمرینی، مدت‌زمانی بین ۲۰ تا ۴۵ دقیقه داشته باشد. راهنمای مرحله‌به‌مرحلهٔ پویش بدن حالت بدنی را امانت به ترجیح خودتان گزینش کنید؛ می‌توانید بنشینید، دراز بکشید یا بایستید. چنانچه با بستن چشم‌ها آرامش‌خاطر بیشتری رک می‌کنید، این کار را انجام بدهید. فارغ از اینکه روی چه سطحی قرار گرفته‌اید، تلاش کنید کنار احساس شاگرد از فشاری که وزن‌تان روی آن ایجاد می‌کند، تمرکز کنید. از قاعده بینی چند لمحه عمیق بکشید و به‌هنگام عمل عمل بازدم، بوسیله آرامش‌تان توجه کنید. حالا سعی کنید به احساسات و فعل‌وانفعالات قسمت‌های مختلف بدن توجه پیدا کنید. می‌توانید به‌صورت دلخواه اقدام به خبر آن‌ها کنید خواه آنکه از پایین‌ترین قسمت‌ پاها شروع کنید و یک‌یکِ قسمت‌های بدن را تا بالا بررسی کنید. اگر در جایی گرفتگی احساس کردید، تکاپو کنید هم‌زمان با انجام بازدم، گرفتگی‌ها را برطرف کنید. به بدن‌تان به‌طور کلی توجه کنید. نفس بکشید، آرامش‌خاطرتان را حفظ کنید و هر زمان آماده بودید، چشمان‌تان را باز کنید. انتخاب یکی از گوناگون مدیتیشن ودیعه به نتایج حاصل



استفاده از مدیتیشن در بلندمدت نتیجه‌های پرمنفعت بسیاری به‌دنبال دارد که شاید مهم‌ترین آن‌ها، رهایی از انتظار به فکر کردن دربارهٔ مسائل سلبی عمر باشد. تکثیر زیبایی و انضباط، بهبود قوهٔ تمرکز و مهارت‌های نظارتی، کاهش اضطراب و افزایش آگاهی نسبت به بدن، افکار و محیط اطراف، از دیگر نتایج سودمند مصرف از مدیتیشن هستند.

از میان انواع مدیتیشن، آن‌هایی را تفویض کنید که احساس می‌کنید برای‌تان نیکوترین خراج را به‌همراه دارند. می‌توانید برای این گزینش از راه آزمون و خطا استفاده کنید و هر کدام از انواع مدیتیشن را بخاطر بازهٔ زمانی کوتاهی ادا بدهید و در نهایت، اقدام به مقایسهٔ نتایج حاصل کنید. پس از انتخاب مدیتیشن مناسب، به محک کردن ادامه بدهید و تامین باشید پس از مدتی، نتایج مثبت آن را درون زندگی‌تان مشاهده خواهید کرد. در ادامه بخوانید: ریلکسیشن؛ تکنیک‌ها و روش‌هایی بخاطر آرامش روح و قامت