باربری ارزان ایران

دنیای استارتاپ پر از خطر و تاریکی و نبود قطعیت تو کامل مراحل است. درون چنین دنیایی، این فرض پیش می‌آید که قبل از انجام هر امر باید برنامه‌ریزی دقیق و سخت‌گیرانه‌ای کنیم. البته، برنامه‌ریزی جزء خطیر هر کسب‌وکار محسوب می‌شود و نمی‌توان داخل جایگاه مدیر یا بنیان‌گذار هر روز صبح فقط با امید آنچه پیش می‌آید، کار را شروع کرد و دنباله داد.

برنامه‌ریزی کمک می‌کند حرکت‌های خود را جهت‌دهی کنیم و تاحدممکن از خطرهای مسیر پیش رو دور باشیم. همین برنامه‌ریزی و آماده‌بودن کمک می‌کند از بسیاری از استرس‌ها درون دنیای پراسترس کسب‌وکار و کارآفرینی دور باشیم.مقاله‌های مرتبط:آموزش نگارش طرح کسب‌و‌کار یا بیزینس پلنبهترین زمان برای نوشتن طرح کسب‌و‌کار

با حیات کامل مزایای برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی، این ابزار می‌تواند قرین چاقویی دولبه عمل نرم. دنیا استارتاپی به‌طورکلی بوسیله انعطاف‌پذیری و توانایی تغییر تمرکز و اهداف نیاز دارد. طرح‌های کسب‌وکار داخل پدیدار ماهیتی مخالف این نیاز دارند و دربرابر هرگونه فشار خارجی و تمایل برای تغییر مقاومت می‌کنند.

طرح‌های کسب‌وکار عموما برنامه‌هایی هستند که روی فایل‌های مخصوص یا کاغذ اجرا می‌شوند. فداکار فرض می‌کنند برنامه‌ها به‌‌دلیل این ماهیت تغییر‌ناپذیرند و باید به‌عنوان تربیت پاینده و مدلل جلو چشم باشند. این در حالی است که طرح کسب‌وکار باید به‌صورت اهدافی کوتاه‌مدت و تغییرپذیر باشد، نه اینکه نقشی قرین گاردریل‌های اتوبان ادا کند که هرگونه تحول مسیر خواه بازگشت را غیرممکن سازد.

به‌هرحال هیچ طرح کسب‌وکاری در مقدمه ممتاز و بی‌نقص حلق. کارآفرینان برای اول امر خود باید طرحی اولیه داشته و آماده‌ی تبدیل نیز باشند. همین آماده‌سازی طرح اولیه هم می‌تواند مشکلاتی به‌همراه داشته باشد؛ ولی می‌توان با اجرای برخی راهکارها آن را تسهیل کرد. در ادامه‌ی این پیغام زومیت، راهکارهایی نظریه برای پیشرفت درون فرایند مدل سازی کسب‌وکار را بررسی می‌کنیم.

تمرکز روی احتمالات

ورود به دنیای کارآفرینی، یعنی استقبال از انواع احتمالات و نبود قطعیت‌ها. در ابتدای کار، برنامه‌ریزی برای قول تمام همه‌ی فرایندها مقابل طرح کسب‌وکار آسان به‌نظر می‌رسد. تو روزهای اول به‌عنوان بنیان‌گذار استارتاپ، مسیر خود به‌سمت موفقیت را مستقیم می‌بینید و همین دردسترس‌بودن هدف، برایتان جذاب هم خواهد بود. در این طور وضعیتی، فکرکردن درباه‌ی شکست‌های احتمالی یا ضعف‌های مسیر کسب‌وکار هیچ‌گاه درون حافظه شما جرقه نمی‌زند؛ چراکه روزهای ابتدایی تأسیس استارتاپ لبریز از صدای زیر مردانه به آینده هستند.حروف استارتاپی مملو از احتمالات و نبود قطعیت‌ها است

درون مقام کارآفرین، باید بدانید هیچگاه طرحی در مقابله‌ی اولیه با مشکلات پیش‌ رو لزوما قاهر نخواهد بود. جهان اطراف به‌اندازه‌ای بزرگ و پیش‌بینی‌نشدنی است که قطعا پس از مدتی، ضربه‌هایی به کسب‌وکار شما وارد خواهد شد. با دانستن چنین حقایقی، برنامه‌ریزی بخاطر شرایط سخت و داشتن راه‌های جایگزین حساب دان به‌نظر می‌رسد. وقتی به‌عنوان تیم استارتاپی برای هرگونه تصادف جدید و پیش‌بینی‌نشده برنامه‌ای طاسی داشته باشید، از خسارت‌های مفرط مشکلات پیش رو تاحدودی در زنهار خواهید وجود. برای الحاق به این ریختگی از برنامه‌ریزی فقط باید سؤال «چه کاری انجام دهیم چنانچه...؟» را در طرح کسب‌وکار خود در دید داشته باشید.ارزیابی دوره‌ای

طرح‌های کسب‌وکار در لحظه و طبق اطلاعاتی آماده می‌شوند که درون همان زمان داریم. به‌بیان دیگر، هر طرحی برای زمان خود و مفروضات موجود در آن زمان طرز کار خواهد بود. اگر استراحت بود همگی روی طرح‌های اولیه‌ی خویشتن بمانند، هیچ‌گاه دستاوردهای ارشد کتاب بشر را تماشاگر نبودیم و بوسیله ماه سفر نمی‌کردیم و شاید پدیده‌ای به‌نام اینترنت نداشتیم.

تو دست خط پیشرفت کسب‌وکار، درس‌های یدکی می‌آموزیم؛ درس‌هایی که فقط ازطریق تجربه به‌دست می‌آیند. همین تجربه‌ها باعث می‌شوند پس از مدتی، طرح‌های اولین باستانی و منسوخ به‌نظر برسند. درواقع با اول حرکت، نیاز به تغییر و به‌روزرسانی طرح‌ها بیش‌ازپیش مشخص می‌شود. به‌همین‌دلیل اختصاص‌دادن زمانی مناسب برای تخمین مجدد طرح‌ها به شما کمک می‌کند طرحی پویا داشته باشید؛ طرحی که نه‌تنها با اهداف اولیه هم‌مسیر است؛ بلکه با موقعیت‌های واقعی دنیای پرگیر همچنین هماهنگی دارد.

تمرکزنداشتن روی جزئیات اضافه

جزئیات در همه‌ی کارها اهمیت دارند. آن‌ها تنظیمات کوچکی هستند که تا اینکه می‌توانند ضعف یا موفقیت نهایی را رقم بزنند. شما به‌عنوان کارآفرین باید نگران جزئیات باشید؛ وگرنه ریسک عملیاتی کسب‌وکار را افزایش می‌دهید. با‌این‌حال، مدیریت جزئیات در زمان برنامه‌ریزی اولیه مشکلاتی به‌همراه دارد و حفظ رجحان تو پرداختن به آن‌ها می‌تواند برنامه‌ریزی را بیش دشوار بطی ء.

اگر استارتاپ‌ها را بوسیله مسافرت شبیه سازی کنیم، اهداف داخل مسیر قرار دارند. شاید درون ابتدا بتوانید شکلی طاسی را با چهارچوب‌هایی مبهم و جزئیاتی کمینه از هدف نهایی ببینید؛ ولی جزئیات نهایی، عزب پس از ورود بوسیله سطر خود را مدال می‌دهند و از چشم‌انداز شما بیرون هستند. پرداختن روی جزئیات در طرح کسب‌وکار و اختصاصی‌بودن برنامه‌ها باید با اطمینان شما از ادامه‌ی سطر هم‌خوانی داشته باشد. درواقع، نباید اعتماد‌به‌نفس بیش را بهانه‌ای بخاطر تعیین‌کردن اهدافی بلندپروازانه با جزئیات بی شمار کنید که درنهایت، به نرسیدن بوسیله آن‌ها منجر شود.

با بود تمامی مسائل گفته‌شده، اهمیت برنامه‌ریزی را نباید دست‌کم بگیرید. هر کسب‌وکاری که بوسیله موفقیت فکر می‌کند، باید طرحی محکم بخاطر دست خط خود داشته باشد. اگر می‌خواهید از دنیای پرتلاطم استارتاپ بوسیله سلامت گذر و به مقاومت و رشد ادامه‌دار دست روبرو کنید، اول به طرح کسب‌وکار نیاز خواهید داشت. البته چگونگی رفتار با همین طرح‌ها و استفاده از آن‌ها، اهمیت بیشتری در مسیر دارد. همین که بدانید هیچ طرحی بی‌نقص حلق و تو موقع نیاز باید تغییراتی ابداع کنید، دامنه مقدمه در درک ماهیت طرح کسب‌وکار است.

درنهایت، طرح ضعیف کسب‌وکار هرچقدر اندوه که خوب اجرا شود، تفاوتی با طرح‌نداشتن نخواهد داشت. به‌همین‌ترتیب، طرح‌ها فقط در لحظه‌ی خصوصی خود خوب هستند. طرح‌های بلندپروازانه زمانی‌که مشکلات و تغییرات ماهیتی کسب‌وکار پیش می‌آیند، هیچگاه کاربردی نخواهند داشت. بهترین طرح‌های کسب‌وکار به‌صورت هوشمندانه و انعطاف‌پذیر و هم‌سو با اهداف مدنظر کارآفرین برنامه‌ریزی می‌شوند.بیشتر بخوانید:توصیه‌های متخصصان برای عبور از شورش و رونق کسب‌و‌کاردرس‌های مدیریت شهری که از منطقه سبز تجاری پاریس می‌آموزیمچه نکاتی بخاطر ساخت اطلس نحو ثمر باید درون نظر خمود شودایده استارتاپ را با این روش‌ها پیش از انجام ارزش گذاری کنیدفعالیت تصرف و حکم نباید وابسته به مدیر باشد
  • ۹۸/۰۲/۲۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی