باربری ارزان ایران

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

براساس گزارش موسسه بهداشت جهانی، درحال حاضر ۱۶۰ واکسن بخاطر کووید ۱۹ تو فازهای مختلفی از تحقیقات و توسعه قرار دارند. باتوجه بوسیله افزایش نگرانی ها پرگیر چگونگی دسترسی سایر کشورها به واکسن، برخی کشورها متشابه چین و روسیه با مصرف از حملات سایبری به مراکز کلیدی تحقیقاتی واکسن ویروس کرونای جدید، تلاش دارند نتایج تحقیقات ادا شده را بوسیله مشت آورند.

دولت های ایالات متحده آمریکا، کانادا و انگلیس تعدادی از هکرهای مورد حمایت برخی بخت ها را مسئول حملات سایبری مداوم به تعدادی دانشگاه ها، آژانس های دیپلماتیک و دایره بهداشت جهانی می دانند که داده های مربوط به این تحقیقات را دراختیار دارند.

بنابر گزارش مرکز امان سایبری ملی انگلیس (NCSC)، شعار مهاجمان استخراج مفروضات مرتبط با تولید واکسن ویروس کرونای جدید بوده است. همه ی آماج های موجود بوسیله گروه هک APT29 منتهی می شوند که به صیت Cozy Bear نیزاز آن ها یاد می شود و پیش از این ارتباطاتی با سازمان های اطلاعاتی روسیه داشته اند.مقاله های مرتبط:شاید واکسن ویروس کرونا به شکل اسپری دماغ نمایش شودنتایج مثبت کارآزمایی مادرنا: تولید پادتن داخل تمام ۴۵ نفر دریافت کننده واکسن کرونا

موسسه ایمنی ملی ایالات متحده و دایره امنیت ارتباطات کانادا، بیانیه ی منتشرشده توسط مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس را تأیید کرده اند و در گزارشی مجزا تشریح کردند که قسمت قسمت کردن هک موسوم به Cozy Bear درتلاش بوده است تا داده های تحقیقات را با مصرف از ابزار و تکنیک های مختلف استخراج کند. ازجمله تلاش های این دسته شامل اسکن میسر ی پورت ها و ادا اسپیر فیشینگ (Spear-phishing) برای تزریق بدافزارهایی مثل WellMess بوسیله منظور حصول داده ها، می شود.

انگلیس به صورت اشتراکی اخبار کرد که سرویس های اطلاعاتی روسیه را مسئول اجرای این حملات می داند و این عمل را صریحا محکوم می نرم. دولت انگلیس در بیانیه ی خود چنین گفت:درحالی که برخی کشورها به رخ خودخواهانه و با رفتاری بی دوراندیشی بوسیله دنبال منافع خویشتن هستند، انگلیس و متحدانش سخت تلاش می کنند تا واکسنی برای حفاظت از اشتی جهانی تولید کنند.

البته روسیه تنهای کشوری نیست که انگشت اتهام به سمتش نشانه رفته است. داخل ماه های گذشته، اف بی آی به همراه آژانس امن سایبری و آژانس امنیت زیرساخت داخل وزارت کنف ملی ایالات متحده آمریکا، اتهامات مشابهی را به چروک نسبت دادند و تقاضا کردند چروک گروه های سازمان یافته ای را تأسیس کرده است تا داده های مرتبط با تحقیقات واکسن کووید ۱۹ را ربایش کنند.بیشتر بخوانید:بازی چگونه عدد را تقویت می کند؟آیا اقدامات دوطرف در نبردهای هکری تیمار زمان هستند؟آیا پختن خوردنی با مایکروویو زیان بخش است؟رئیس جمهور از گمان ابتلای ۵۵ تا۶۰ میلیون ایرانی به ویروس کرونا خبر دادتوییتر داده ها تکمیلی گرداگرد هک بزرگ منتشر کرد؛ احتمال سرقت پیام های انحصاری تأیید شد
گفت و گوی مهران مدیری با لاله صدیق را درون لینک زیر بخوانید: روایت لاله صدیق از شهود تجویز برای شرکت داخل مسابقات اتومبیلرانی مردان | ماجرای دستکاری ترمز سامان لاله صدیق
به گزارش همشهری آنلاین ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت طرز و شهرسازی نوشت: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به تشریح آخرین اقدامات این وزارتخانه برای ساماندهی میدان مسکن صیقل و تورم بخش مسکن را متاثر از رخدادهای بازارهای موازی نظیر تغییرات نرخ ارز و زر و کاهش ارزش پول ملی دانست و افزود: این شرایط همواره به طور طبیعی باعث دخول منابعی بوسیله بخش مسکن می شود و تجدید ارزیابی انجام شده که بر همه جزء های اقتصادی اثرگذار است، حصه ساختمانی را همچنین دربرگیرنده می شود.  

وی با بیان اینکه مقایسه منحنی های رشد نرخ ارز، تورم، طلا، بها هر مترمربع ساختمان و دربست بها از دهه ۷۰ تاکنون، مشعر از غصه پایی و تیمار پیوندی این مولفه ها با یکدیگر است، نکته حائز اهمیت در مقدر شدن بناء را بوسیله کارگیری برنامه ای پایدار توسط طالع بخاطر کمک به صاحب مسکن شدن آدم خواند.

اسلامی، بعد بوسیله ذکر آماری از معاملات مقدر شدن مسکن داخل کشور پرداخت و بیان کرد: پایش معاملات جزء مسکن، کاهش ۷۰ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد. نکته حائز اهمیت در این بخش این است که ۶۰ درصد معاملات این بخش مربوط به واحدهای ارشد و لوکس و حاکی از سوداگری در این پاره است که میدان مسکن را ملتهب می کند. نیز سهم کمی از معاملات این بخش مربوط بوسیله واحدهای کوچک و مناطقی است که قیمت مناسب تری وجود داشته است.  

وزیر رویه و شهرسازی بعد به لزوم پایه گذاری ضوابط و مقرراتی برای جلوگیری از ورود منابع غیرمولد به بخش بناء صیقلی و دنباله قسط: در این حوزه باید مقرراتی وضع شود تا از ورود سرمایه هایی که با شعار سوداگری و سفته بازی بوسیله بخش مسکن وارد می شود و آن را بوسیله مثابه کالایی تنخواه ای می بینند، یک بار برای همیشه جلوگیری شود. به این ترانه در وزارت اسلوب و شهرسازی چندین طرح را به حلقه شورای اسلامی پیشنهاد کرده ایم و به متعاقب وضع مقررات و عوارض های خاص و ویژه ای هستیم تا ورود منابع غیرمولد بوسیله این بخش را مهار و ضوابطی را برای بازدارندگی در این حصه نحو کنیم. آپارتمان های دامن ۱۰ میلیون هنوز بی آرامی در تهران پیدا می شود | پاخور مشکل دارها زیاد شد

او سپس به برخی از اساسی ترین اقدامات وزارت سیاق و شهرسازی برای ساماندهی میدان اجاره قیمت رمز کرد و گفت: نصیب و قسمت در گذشته هیچ گاه درون میدان مسکن مداخله ای نداشته است.

وی افزود: درون شرایط کنونی این ضرورت بنا بوسیله دلایل مختلفی همانند شیوع کرونا احساس شد؛ بر این ماخذ ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوبه ای را به تایید رساند که قرارداد اجاره مستاجران تا سه ماه پس از پایان دوره کرونا تمدید شود. بنابراین پرهیز از ابزار کشی مستاجران تو شرایط همه گیری کرونا در اجازه حکم راحتی گرفت و هر اقدام غیرقانونی زیرزمینی، شفاهی، متعاقب قولنامه ای و ... در  این خصوص قابل قبول تراشیدن.

این عضو دستشویی نصیب و قسمت دوازدهم در ادامه به اضافه سه و چهار برابری مبلغ اجاره بها توسط برخی موجران اشاره کرد و افزود: این افزایش افسار گسیخته که از هیچ مرجعی تبعیت نمی کرد ما را با یک دعوی سنگین مدنی مواجه کرد و ما باید تصمیماتی در این خصوص اتخاد می کردیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطر علامت کرد: مقرر شد که سقف افزودن کرایه بها در تهران ۲۵، داخل هفت کلان ولایت کشور ۲۰ و داخل سایر شهرهای ملک ۱۵ درصد باشد. اقدامی که تاثیرات خویشتن را به جای گذاشته است و ما تاکنون شکایتی مبنی کنار تجاوز موجران از این مصوبه قبض نکرده ایم که تا پیمانه زیادی به آرامش مردم در این خصوص منجر شده است.  

او با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی طرح رفتار ملی مسکن را داخل رخصت حکم صبر داده و داخل حال پیشبرد این دستور کار است، ادامه قسط: در این مدت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خواستگار در طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کردند و ما پس از انجام غربال گری های لازم، جامعه هدف خویشتن را شناخته ایم.

وزیر متد و شهرسازی گفت: تایید صلاحیت شدگان این طرح ملی نیز در حال تکمیل ثبت صیت هستند و برخی از آن ها حساب خویشتن را نیز در بانک گشادن کرده و آورده اولیه را نیز واریز کرده اند. با توجه به همه گیری مصیبت کرونا، کامل این اقدمات از راه دور و به شکل رمزی اجرا شد تا مانع از گسترش و شیوع ویروس شویم.   جدیدترین قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران | آمادگی ابتیاع مالکین مناطق شمالی پایتخت
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بازرگانی نیوز، بر خلاف وعده های مسئولان نه تداوی کرونا رایگان است و نه همه افراد می توانند تست مجانی کرونا بدهند. از طرف دیگر گزارش های میدانی نشان می دهد هزینه های تداوی کرونا بالاست. از ۵ میلیون تومان در بیمارستان های دولتی تا ۱۵۰ میلیون تومان در درمانگاه های مخصوص.

هزینه تست کرونا غم متفاوت است. جز تعدادی که به تشخیص بیمارستان و پزشک می توانند تست مجانی بدهند، بقیه افراد باید بین ۴۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان خرج تست بدهند. تستی معتبر که ابتلای آنها بوسیله ویروس کرونا را صریح نرم.

این هزینه ها زمانی نگران کننده می شود که آن را در بر سخنان ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت قرار دهیم. او گفته بود وقتی یک قوم ۲۵ درصد درآمدش صرف تداوی و هزینه های سلامت شود، به زیر خط فقر می جوی و کمر قوم می شکند.

کنار این بن با احتساب حقوق محور دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی امسال، اگر یک خانوار یک چهارم درآمدش یعنی حدود ۷۰۰ هزار تومان را صرف درمان کند، با دشوار مواجه می شود. ولی هزینه درمان کرونا چقدر است؟ هزینه درمان کرونا؛ ۵ میلیون یا ۵۰ میلیون؟

مجموع هزینه های بیماران کرونایی صریح نیست. مربوط به عوامل متعددی داخل هزینه درون مان کارگر است. از شدت بیماری و نوع داروی مصرفی گرفته تا نوع بیمارستان و بستری ناخوش در مدخل حراست های ویژه یا پاره های اشتراکی. روایت مردم از بستری خویشتن خواه اقوامشان تو بیمارستان برای درمان کرونا اما اعدادی والاتر از این را مدال می دهد.

حسین علی شهریاری رئیس مجلس بهداشت و درمان مجتمع تو گپ با رونامه خراسان از فاکتورهای ۵۴ میلیونی، ۲۰ میلیونی و ۱۵ میلیونی بیمارستان های خصوصی برای بیمارانش خبر داده وجود. اگرچه به گفته مردم خرج علیل درون درمانگاه های دولتی بی آرامی کمینه تراشیدن.

بیمارستان پیش نویس بیمه خدمات درمانی را قبول نکرد و ما یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه بیمارستان دادیم»ٰ،« خرج ۵ روز بستری در بیمارستان ۵ میلیون و ۳۰۰ شد. این فقط نفقه سرم و دوا است»، «۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از خانواده ما دریافت کردند. مگر قرار نبود درمان مجانی باشد؟، بیمارستان … ۲۰ میلیون تومان برای درمان کرونا گرفت.

قاسم جان بابایی معاونت درمان وزارت بهداشت هم به روزنامه نگار ایسنا گفته حیات: متوسط هزینه درمان کرونایی ها داخل هر بایگانی برای درمانگاه بین پنج میلیون درون بخش حراست های ویژه و ۲٫۵ میلیون تو بخش عادی است.

البته وزارت بهداشت می گوید ۹۰ درصد این خرج بر عهده داری دولت و درمانگاه است. اما درمان مجانی خواه ارزان تر به شرطی است که بیماران بیمه باشند و بیمارستان های دولتی تخت خالی و امکان پذیرش بیماران را داشته باشند.

در غیر این رخ بیماران یا مجبور به مراجعه بوسیله بیمارستان های مخصوص و صیقل هزینه بالا هستند خواه مجبورند در غبطه تخت خالی درمانگاه دولتی بمانند خواه قید درمان را بزنند.

مساله زمانی نگران کننده می شود که بدانیم بخش یدکی از طبقات کم درآمد اجتماع نه شغل ثابت دارند و خیر چرک نویس بیمه درمان و نه بیمه تکمیلی.

حال باید پرسید با مسری فراخ ویروس کرونا، بیکاری شاغلان پاره حین و کاهش درآمد خانوارهای اندک درآمد، تو آینده نزدیک باید شاهد چه چیزی باشیم؛ بیمارانی که استعداد تداوی ندارند و خواه خانوارهای فقیری که هزینه علاج کمر آنها را پیچ کرده و فقیرتر شده اند؟

برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به کرونا، به صفحه ویروس کرونا رجوع نمایید. همه چیز درباره ویروس کرونا
همشهری آنلاین_ شهره کیانوش بامروت:    بوسیله گفته«مهرنوش یگانگی» مسئول روابط عمومی کشور شمال تهران هیئت قانونگذاری معتادان گمنام، اعتیاد یک مصیبت مرموز و پیش رونده است و خانواده ها با ارتقای آگاهی خود می توانند از ابتلای فرزندان خود، پیشگیری خواه آنها را در مسیر علاج هدایت کنند. پیوند می گوید: «فعالیت انجمن معتادان گمنام همزمان با شیوع ویروس کرونا و ایام قرنطینه خیر تنها تعطیل نشد بلکه برنامه بهبود درون فضای مجازی و با قوت بوسیله کار خود ادامه می دهد. » با او درباره فعالیت های این انجمن گفت وگو کرده ایم.  

  فعالیت انجمن معتادان گمنام در ایام قرنطینه تعطیل شد یا متشابه قبل دنباله فاحش کرد؟  
با شیوع کرونا و همزمان با مبدا قرنطینه و تشویق به داخل ساختمانی ماندن، فعالیت حضوری اتحادیه معتادان گمنام در ایران و تو اغلب دنیا راکد شد. از همان موقع فدایی از اعضای هم گذاری نگران شدند که مبادا با حیات تعطیلی جلسات، بهبودشان در معرض ترساندن صبر گیرد. ولی همین اعضا با نصیب گیری به موقع و مؤثر از تکنولوژی روز دنیا و با کمک اپلیکشین های مختلف به فعالیت خود با همان وضع جلسات حضوری درون فضای رمزی دنباله دادند. این موضوع بخاطر ما روبه رو شدن با پدیده ای جدید و پیش دماغ نشده بود.  
  با توجه به تجربه به دست آمده هنگام این چند ماه، استفاده از ظرفیت مجازی تا چه اندازه می تواند در تحقق برنامه بهبود مؤثر باشد؟  
هنگام ۴ ماه گذشته که اعضای انجمن، جلسات خویشتن را داخل فضای مجازی دنبال کردند، امتحان تازه و بدیعی در فضای بهبود و همین طور انتقال پیام رهایی از اعتیاد کسب کردیم. با این حال، فاصله بین افراد در نتیجه بوسیله دست آمده، در مقایسه با جلسات حضوری از دید توشه و زمان کوتاه پیام رسانی تأثیر گذاشته حیات. ولی داخل این شرایط رقیق و محدود و داخل حالی که امکان تشکیل جلسات حضوری بود نداشت، فضای مجازی معاون مؤثری درون ربط اعضای اتحادیه با یکدیگر داشت و تا حدودی بستر لازم را برای پیام رسانی بوسیله اعضای ابتکاری واقف فراهم کرد.  
  فعالیت انجمن همچنان به صورت رمزی ادامه دارد؟  
جلساتی که بازگشایی شدند با پاس کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی به فعالیت خود امتداد می دهند. اما گروه هایی که هنوز امکان ازسرگیری جلسات به دلیل محدود بودن فضا برایشان مجهز نشده، همچنان به فعالیت خود در فضای مجازی دنباله می دهند. همه ما امیدواریم با رعایت مقررات بهداشتی، به نرم کردن اوضاع به حالت عادی بازگردد و بتوانیم با حداکثر حجم هیئت قانونگذاری به معتادان در حال بهبود کمک کنیم.  
  ارتباط اتحادیه معتادان بی نام با سایر مراکز و انجمن های محلی در زمینه ترک اعتیاد به چه شکل است؟  
ما فعالیتی تو اساس ترک اعتیاد و موارد مشابه نداریم. اما اگر اداره ها و انجمن هایی که در این زمینه تو حال فعالیت هستند از ما دعوت کنند ما مشتاقانه دعوت آنها را پذیرش می کنیم و علاوه بر اظهار امتحان آشفتگی های خود در روزگار مصرف، از نحوه تأثیرگذاری ساز و کارهای برنامه به خشکی امدن روند بهبود خود خواهیم گفت. نیز آنها را درون سیلان فعالیت ها، مناسبات و روابط هیئت قانونگذاری معتادان گمنام استراحت خواهیم عدالت. اساساً کمیته های روابط اشتراکی و زندان ها و بیمارستان ها در انجمن به همین منظور تشکیل شده اند.  
  داخل معاینه دلایل ابتلا بوسیله اعتیاد آیا می استعداد تفاوتی میان مناطق شمال و جنوب روستا از رویت آمار مبتلایان به اعتیاد قائل بود؟  
اعتیاد یک بلای ناگهانی است. با این وصف، اعتیاد با سیرت و جنوب عادت و حکم ندارد. این بیماری فارغ از محله، شهر، قلمرو و جغرافیا، جان و تن فرد مصرف کننده را محبوس می کند. تقسیم بندی فعالیت های اتحادیه درون قالب کمیته خبر رسانی سیرت تهران تنها به دلیل ساماندهی گروه هاست و اینکه دقیق مرطوب بتوانیم نیازهای دسته های خود را از رویت وقوف رسانی عمومی در نواحی و مناطق ۲۲ گانه شهرداری پایتخت تأمین کنیم. گروه های ما آزاد و وارسته خواهند حیات تا فارغ از مرزبندی، تمام تلاش و توجه خویشتن را بوسیله رساندن پیام غبطه و بهبود «معتادان بی نام» در جلسات معطوف کنند.  
  چه تعداد جلسه در خصیصه تهران برگزار می شود؟  
تعداد جلسه ها داخل خصیصه تهران ۱۴۶ میتینگ در هفته و متشکل از ۴۵ دسته است. ۵ دسته مختص بانوان و بقیه بی آرامی به آقایان اختصاص دارد. ۲ جلسه باز غصه به رخساره ماهانه درون شمال تهران برگزار می شود که ورود بوسیله آن برای خانواده ها، مسئولان و عموم انسان آزاد است. میان هیئت قانونگذاری معتادان گمنام درون سیرت شهر با شهرداری مناطق یک و ۳ همکاری عطا سفت است و تعدادی از جلسات ما با حمایت شهرداری این مناطق و نواحی آنها تشکیل می شود.  
  تکیه گاه قوم ها به این انجمن را چگونه تخمین می کنید؟  
به باور ما اعتیاد یک بلای ناگهانی پیچیده و پیش رونده است. درون عین حال معتقدیم می توان آن را در یک نقطه متوقف کرد. امیدواریم خانواده ها متناسب با این طور نگاهی اطلاعات و آگاهی خود را نسبت بوسیله اعتیاد تقویت کنند. تجربه ما نشان داده هرچه آگاهی یکسره و قوم ها از NA بیشتر می شود، تمایل بیشتری به حمایت از ما پیدا می کنند. این ایمنی اغلب از ضابطه ارجاع بیماران، اعضای قوم یا دوستان بوسیله پروگرام معتادان گمنام بروز می شود. این جنس تفاهم، روابطی بر مبنای متکی و خیرخواهی به بود می آورد.  
  درباره دلایل موفقیت هم گذاری بگویید.  
ما در این زمینه هیچگاه ادعایی نداریم. ولی کنار این گمان هستیم که با همدیگر قادر به انجام کارهای فراوانی هستیم. ما جلسات خود را گسترش می دهیم. به طور مستمر پیام خود را به درمانگاه ها، مراکز زین اعتیاد، کمپ ها و زندان ها می رسانیم. ما دولت ها، نهادها و افراد حرفه ای را از وجود «معتادان گمنام» و دستیار هایی که می تواند ادا دهد آگاه می کنیم. نشریات، خبرنامه ها و جزوه های خدماتی تک نیازمان را تألیف و ترجمه می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که پیام ما واقعی و بی وقفه و عاری هیچ محدوده زمانی و مکانی به معتادان و اجتماع کمال مطلوب می رسد. معتادان گمنام امروز خیلی بزرگ تر از ۶۷ سال پیش شده، که اساس آن گذاشته شد. گروه های ما در جاهایی از جهان نمو کرده اند که غصه از دیدن جغرافیایی و هم فرهنگی بسیار از یکدیگر دور هستند. اساساً ساختار برنامه ما امکان عضویت برابر بخاطر معتادان درون مکان های بسیار متفاوت را به وجود آورده و معاون کرده است تا پیام آزادی و استقلال از اعتیاد فعال به زبان ها و فرهنگ های متنوع شنیده و درک شود.   چند قانون نانوشته

هم گذاری معتادان گمنام هیچ برنامه، نصیحت و پیشنهادی درباره زین موادمخدر ندارد. به عبارت سهل تر وقتی همدردی که درون حال استفاده موادمخدر است به جلسات بهبود معتادان بی نام ملحق می شود، اصلاً هیچ روشی بخاطر ترک فیزیکی بوسیله او پیشنهاد نمی کنیم. او آزاد است به هر طریق ای که مایل است از وهله ترک عبور نرم. تو اینجا تنها لازمه عضویت تمایل به معادل کاربرد است. حق عضویتی حزن نداریم. ما قبلاً ضایع گشایش خود را با درد پرداخت کرده ایم. در بدو ورود همچنین لازم حلق پاک باشیم. اما پس از میتینگ مقدمه بوسیله ابتکاری واردان پیشنهاد می شود که پاک بیایند. امتحان هایی که اعضای باستانی با مهربانی و احترام با ابتکاری واردان در میان می گذارند سبب می شود مقصود تو قلب آنها زنده شود. اینجا معتادان دیده می شوند و نتیجه آن پیوند خاصی است که بین خودمانی در رنج و زحمت و سندیکا لباس می گیرد. با ماندن تو انجمن، نسبت بوسیله یکدیگر اعتماد و احساس عمیقی پیدا می کنیم. جلسات گشایش سقف ایمنی و فضایی برابر را فراهم می کند تا بدون ترس از قضاوت، ژرف ترین احساسات خود را با یکدیگر داخل میان بگذاریم. درون واقع، برنامه ما یک سر زندگی است برای معتادانی که عمری را در خلأ عاطفی بوسیله سر برده و اغلب ته شیار را امتحان کرده اند.  
باستان شناسان مکانی کشف کرده اند که ممکن است قدیمی ترین سکونتگاه وایکینگ ها در ایسلند باشد. بیارنی اینارسون باستان شناسی هدایت کاوش ها را برعهده داشته است. به گفته ی وی، تصور می شود این خانه ی طویل سکونتگاهی تابستانی بوده باشد که در دهه ی ۸۰۰ ساخته شده باشد. این دوران چندین دهه پیش از زمانی است که فرض می شود این پناهندگان دریانورد درون ایسلند سکونت رک کرده اند. درواقع، این بنا از دو بناء تشکیل شده بود که یکی قدیمی تر بود. خانه ی جدیدتر روی مسکن ی قدیمی تر صبر داشت و پر از طوطی بود. اینارسون درون مصاحبه با لایوساینس گفت:سالن جدیدتر غنی ترین سکونتگاهی است که تاکنون در ایسلند کشف شده است. باطراوت نیست نتیجه گیری کنیم که این خانه، خانه ی یکی از رؤسا بوده است.



مسکن ی جدیدتر حاوی انبوهی از اشیای باارزش است که تاکنون داخل ایسلند پیدا شده و احتمالا منزلگاه یکی از رؤسای وایکینگ ها بوده است. خانه های اشتراکی

بناء های رفیع تالار های چوبی بزرگی بودند که طولشان بوسیله ۷۵ متر و عرضشان بوسیله ۶ متر می رسید. این خانه ها با الیاف گیاهی و کاه گِل پوشانده شده بودند و در عصر وایکینگ ها درون سرتاسر جزایر نورس به نشانی مکان های همگانی استفاده می شدند. آن ها به حجره هایی انشعاب می شدند و احتمالا چندین خانواده بوسیله طور مشترک از آن ها مصرف می کردند. آتش در اجاق های سنگی مرکز بنا به پا می شد و تله های آن ها می توانستند بخاطر محافظت دربرابر برد درون آنجا ودیعه شوند. هر دو خانه طویل در استو در خلط خوش نشین در شرق ایسلند واضح شدند. قدمت سازه ی جدیدتر بوسیله حدود سال ۸۷۴ میلادی می رسد که کتاب پذیرفته شده برای استقرار آدم داخل ایسلند است. براساس روایت های ایسلندی، وایکینگ ها در حال گریختن از دست شاه نروژ، یعنی هارالد موبور، بوسیله آنجا رسیدند.

اینارسون گفت این محوطه حاوی مجموعه ای از ذخایر با نرخ مهره های زینتی و سکه های نقره و باستانی محسوب می شود که تاکنون در اسکاندیناوی علنی شده است. ازجمله اشیای کشف شده سکه های نقره رومی و خاورمیانه ای و قطعات نقره ی بریده و خم شده است که وایکینگ ها و دیگر مردمان باستانی بوسیله نشانی شمش خواه پول رایج از آن مصرف می کردند. بوسیله گفته ای اینارسون، از کاوش های ۴۰ متر از سالن مهره های الماس ای تزیینی، باشگاه ها، وزنه ها و قطعه ی کوچکی از زر نیز پیدا شده است. ساکنان این نگرش ها احتمالا این کالاها را ازطریق مبادله با منابع محلی همانند پوست و گوشت نهنگ ها و فک ها بوسیله دست آورده بودند که تو سرتاسر اسکاندیناوی وایکینگ ها باارزش بوده اند.

زیر خانه ی طویل انباشته از گنجینه، ساختار قدیمی رطوبت نهانی حیات. نتایج تجزیه و تجرید پژوهشگران نشان می دهد این مسکن ی طویل مدفون شده درون دهه ی ۸۰۰ میلادی باریک شده است که به گفته ی اینارسون، مدت ها پیش از اسکان دائمی داخل ایسلند است. او خیال می درنگ این سازه سکونتگاه خواه اردوگاهی فصلی بوده است که عزب در طول تابستان و شاید در پاییز، کارگران در این منطقه از آن کاربرد می کرده اند. به گفته ی او، درحالی که گرازدریایی تو شرق ایسلند یافت نمی شد، منابع محلی برای تغذیه خواه نگه داری یا دادوستد می تواند شامل محصولاتی مثل ماهی ها و نهنگ ها و پرنده ها بوده باشد.



علاوه بر سکه های رومی و خاورمیانه ای و قطعاتی از نقره، تعداد اضافی مهره ی تیغ ای تزیینی و یک مهره ی بزرگ از سنخ شن سنگ کشف شد که احتمالا در داد و ستد استعمال می شده است.

افزون براین، باستان شناسان مصنوعاتی از عمر یومیه درون این سکونتگاه پیدا کردند که چندین مجتمع دوک ساخته شده از ماسه حجر محلی را دربر می گرفت که برای ریسندگی الیاف به شکل طناب یا پاوند به کار برده می شده است. بخش هایی از ساختمانی قدیمی پر حرارت که تاکنون معاینه شده است، نشان می دهد این سازه یکی از مسکن های طویل بزرگی است که تاکنون در ایسلند ظاهر شده است. اینارسون گفت: «می دانیم غربی ترین قسمت سالن قدیمی آهنگری بوده (برای کار با فلز) که تنها آهنگری درون یک سالن بوسیله حساب می آید که تاکنون در ایسلند علنی شده است.»

اینارسون گفت اردو فصلی تو استو ازنظر مدل و کارکرد شبیه سکونتگاه وایکینگ ها است که داخل صحن ای باستان شناسی در کانادا (L'Anse aux Meadows) کشف شده است. این محوطه که تاریخ آن مربوط به سال ۱۰۰۰ میلادی است، اینک بخشی از نیوفاندلند است. اینارسون معتقد است: «این الگوی سکونتگاه ها در جزایر اقیانوس اطلس حیات. ما ابتدا اردوگاه های فصلی را داشتیم و بعد سکونتگاه ها ظاهر شدند.»

اینارسون بیش از بیست سال است که هدایت شرکت باستان شناسی خصوصی را برعهده دارد و از سال ۲۰۰۹، یکی از سکونتگاه های عصر وایکینگ ها را داخل ووگور روی ساحل غربی ایسلند کاوش کرده است که برای عاج و پوست و گوشت تکیه گاه پیاده شدن شکار گرازدریایی بوده اند. در سال ۲۰۰۷، او خرابه هایی از خانه ی رفیع را در استو کشف و درون سال ۲۰۱۵، حفاری این مکان را شروع کرد.



قدیمی ترین مسکن ی طویل در استو مربوط بوسیله حدود سال ۸۰۰ میلادی است؛ یعنی چندین دهه پیش از تاریخی که به عنوان زمان استقرار این بومی در ایسلند داخل نظر گرفته می شود.بیشتر بخوانید:دانشمندان در دوران قرنطینه ۹ گونه ی جدید از حشرات کشف کردندپرورش مینی مغزهای حاوی DNA نئاندرتال در آزمایشگاهمرغ مگس قادر به دید رنگ جزیی هایی خارج از تصور انسان استداستان های علمی تخیلی انعطاف معنی جوانان را اوج می برندپیداشدن اولین شواهد مبنی کنار وجود اکسیون؛ کاندیدای توضیح ماده تاریک
اپل پس از ۳۳ سال مجبور شد به دلیل دنیاگیری ویروس کرونا، گویش حقیقی مجمع WWDC را به شکل کاملا آنلاین برگزار درنگ. اپل داخل مسئله همایش امسال نسخه ی جدید جهیز های عامل خویشتن را معرفی کرد و در خلال آن ها گواه اشاراتی به اعمال به روزرسانی در دستیار صوتی سیری (Apple Siri) بودیم. به لطف نسخه ی جدید آی او اس یعنی iOS 14 سیری راحتی است میزبان قابلیت هایی جدید شود و از لحاظ معنوی نیز بهبودهایی خاص بوسیله خود ببیند. 

آن دسته از کاربران آیفون و آیپد که نسخه ی متاخر سیستم های عامل iOS و iPadOS را دریافت کنند متوجه خواهند شد که اشباع به هنگام فعال شدن، ظاهری تقریبا متفاوت نسبت بوسیله قبل دارد. در حال فراهم اشباع بوسیله هنگام کوشا شدن طولانی صفحه را می پوشاند، اما تو نسخه ی جدید iOS، این دستیار داخل قالب آیکونی کوچک در مقدر شدن پایینی ورق محسوس می شود. اگر از دستیار صوتی اپل بخواهید که مثلا آب و هوا را به اطلاع تان برساند، خواهید دید که بنری شامل اطلاعات موردنیاز شما در بخش بالای صفحه ظاهر می شود.

اشباع در پیاده شدن این ها از قابلیت Translate اپل برای ترجمه ی آنی مکالمات پشتیبانی می یواش. در هنگام آغازبه کار، اپلیکیشن Translate اقتدار پشتیبانی از ۱۱ زبان مختلف را دارد که شامل انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، چینی ماندارین، اسپانیایی، ایتالیایی، ژاپنی، کره ای، عربی، پرتغالی و روسی هستند. این استعداد ازلحاظ امنیتی بسیار پیشرفته است و بوسیله لباس کاملا آنلاین امر می درنگ.



ماسه فدریگی، نایب مهتر ارشد بخش مهندسی نرم ابزار در اپل، درون رابطه با نسخه ی بهبودیافته ی سیری می گوید: «قابلیت جدید سیری در زمانی که می خواهید بوسیله اطلاعاتی ویژه داخل صفحه عرضه رجوع کنید، متجاوز مفید خواهد حیات. برای مثال می توانید از اشباع بخواهید که سیاهه خرید شما را تنظیم کند». بهبود مهم دیگری که قرار است در  iOS 14 اعمال شود این است که سیری می تواند پاسخ های متنوع تری بوسیله سؤال های محبوب بدهد.

مقابل گفته ی اپل، اشباع امروزه نسبت بوسیله سه سال پیش بوسیله میزان ۲۰ برابر حقایق بیشتری می داند. سیری نیز می تواند برای کشف کردن پاسخ سؤال بوسیله منابع اینترنتی مراجعه درنگ. این موضوع باعث می شود سیری کمینه کمتر بتواند ازلحاظ بینش عمومی به رقیبی برای گوگل اسیستنت دگرگونی شود. کاربران نسخه ی متاخر آی او اس خواهند توانست ازطریق اشباع در کنار ارسال پیام های متنی، پیام های صوتی نیز بفرستند. سیری در پهلو این ها درون بنیان ی ترجمه هم کمک شایانی به کاربر خواهد کرد.



سیری که تاریخ رونمایی آن به سال ۲۰۱۱ برمی گردد، اینک چندین سال است که به کاربران اپل نوکری رسانی می کند. این معاون صوتی با بهره گیری از فناوری تشخیص لحن و پردازش هایی ویژه به سؤال های کاربر پاسخ می دهد. اشباع از مدت ها پیش به صورت پیش فرض به تمامی آیفون ها و آیپدهای فروخته شده توسط اپل تکثیر شده است. طی سال های گذشته حتی تماشاچی اضافه شدن سیری بوسیله اسپیکر هوشمند هوم پاد نیز بوده ایم.

سیری روشی جدید و منحصربه بی نظیر بخاطر تعامل با گوشی بوسیله شما ارائه می دهد تا بتوانید کارهای ساده را عاری لمس کردن گوشی ادا دهید. با این حال زمان یدکی نگذشته بود که رقبایی قدرتمند نظیر گوگل اسیستنت و آمازون الکسا ملتفت بازی شدند. باید دید که در ادامه ی راه، وضعیت بوسیله چه سیاق بخاطر سیری رقم می خورد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد بهبودهای دستیار صوتی سیری چیست؟بیشتر بخوانید:جمع بندی میتینگ WWDC 2020 اپلابرکامپیوتر ژاپنی مبتنی بر آرم، کندرو ترین ابرکامپیوتر گیتی استامکان دگرگونی مرورگر و اپلیکیشن ایمیل پیش تصور به iOS 14 و iPadOS 14 اضافه شداپل در iOS 14 یک محدودیت مختص دوچرخه سواری به اپلیکیشن Maps افزوده استبا کاربرد از حالت Wind Down اپل، به موقع به رختخواب خواهید رفت