باربری ارزان ایران

همشهری آنلاین_ شهره کیانوش بامروت:    بوسیله گفته«مهرنوش یگانگی» مسئول روابط عمومی کشور شمال تهران هیئت قانونگذاری معتادان گمنام، اعتیاد یک مصیبت مرموز و پیش رونده است و خانواده ها با ارتقای آگاهی خود می توانند از ابتلای فرزندان خود، پیشگیری خواه آنها را در مسیر علاج هدایت کنند. پیوند می گوید: «فعالیت انجمن معتادان گمنام همزمان با شیوع ویروس کرونا و ایام قرنطینه خیر تنها تعطیل نشد بلکه برنامه بهبود درون فضای مجازی و با قوت بوسیله کار خود ادامه می دهد. » با او درباره فعالیت های این انجمن گفت وگو کرده ایم.  

  فعالیت انجمن معتادان گمنام در ایام قرنطینه تعطیل شد یا متشابه قبل دنباله فاحش کرد؟  
با شیوع کرونا و همزمان با مبدا قرنطینه و تشویق به داخل ساختمانی ماندن، فعالیت حضوری اتحادیه معتادان گمنام در ایران و تو اغلب دنیا راکد شد. از همان موقع فدایی از اعضای هم گذاری نگران شدند که مبادا با حیات تعطیلی جلسات، بهبودشان در معرض ترساندن صبر گیرد. ولی همین اعضا با نصیب گیری به موقع و مؤثر از تکنولوژی روز دنیا و با کمک اپلیکشین های مختلف به فعالیت خود با همان وضع جلسات حضوری درون فضای رمزی دنباله دادند. این موضوع بخاطر ما روبه رو شدن با پدیده ای جدید و پیش دماغ نشده بود.  
  با توجه به تجربه به دست آمده هنگام این چند ماه، استفاده از ظرفیت مجازی تا چه اندازه می تواند در تحقق برنامه بهبود مؤثر باشد؟  
هنگام ۴ ماه گذشته که اعضای انجمن، جلسات خویشتن را داخل فضای مجازی دنبال کردند، امتحان تازه و بدیعی در فضای بهبود و همین طور انتقال پیام رهایی از اعتیاد کسب کردیم. با این حال، فاصله بین افراد در نتیجه بوسیله دست آمده، در مقایسه با جلسات حضوری از دید توشه و زمان کوتاه پیام رسانی تأثیر گذاشته حیات. ولی داخل این شرایط رقیق و محدود و داخل حالی که امکان تشکیل جلسات حضوری بود نداشت، فضای مجازی معاون مؤثری درون ربط اعضای اتحادیه با یکدیگر داشت و تا حدودی بستر لازم را برای پیام رسانی بوسیله اعضای ابتکاری واقف فراهم کرد.  
  فعالیت انجمن همچنان به صورت رمزی ادامه دارد؟  
جلساتی که بازگشایی شدند با پاس کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی به فعالیت خود امتداد می دهند. اما گروه هایی که هنوز امکان ازسرگیری جلسات به دلیل محدود بودن فضا برایشان مجهز نشده، همچنان به فعالیت خود در فضای مجازی دنباله می دهند. همه ما امیدواریم با رعایت مقررات بهداشتی، به نرم کردن اوضاع به حالت عادی بازگردد و بتوانیم با حداکثر حجم هیئت قانونگذاری به معتادان در حال بهبود کمک کنیم.  
  ارتباط اتحادیه معتادان بی نام با سایر مراکز و انجمن های محلی در زمینه ترک اعتیاد به چه شکل است؟  
ما فعالیتی تو اساس ترک اعتیاد و موارد مشابه نداریم. اما اگر اداره ها و انجمن هایی که در این زمینه تو حال فعالیت هستند از ما دعوت کنند ما مشتاقانه دعوت آنها را پذیرش می کنیم و علاوه بر اظهار امتحان آشفتگی های خود در روزگار مصرف، از نحوه تأثیرگذاری ساز و کارهای برنامه به خشکی امدن روند بهبود خود خواهیم گفت. نیز آنها را درون سیلان فعالیت ها، مناسبات و روابط هیئت قانونگذاری معتادان گمنام استراحت خواهیم عدالت. اساساً کمیته های روابط اشتراکی و زندان ها و بیمارستان ها در انجمن به همین منظور تشکیل شده اند.  
  داخل معاینه دلایل ابتلا بوسیله اعتیاد آیا می استعداد تفاوتی میان مناطق شمال و جنوب روستا از رویت آمار مبتلایان به اعتیاد قائل بود؟  
اعتیاد یک بلای ناگهانی است. با این وصف، اعتیاد با سیرت و جنوب عادت و حکم ندارد. این بیماری فارغ از محله، شهر، قلمرو و جغرافیا، جان و تن فرد مصرف کننده را محبوس می کند. تقسیم بندی فعالیت های اتحادیه درون قالب کمیته خبر رسانی سیرت تهران تنها به دلیل ساماندهی گروه هاست و اینکه دقیق مرطوب بتوانیم نیازهای دسته های خود را از رویت وقوف رسانی عمومی در نواحی و مناطق ۲۲ گانه شهرداری پایتخت تأمین کنیم. گروه های ما آزاد و وارسته خواهند حیات تا فارغ از مرزبندی، تمام تلاش و توجه خویشتن را بوسیله رساندن پیام غبطه و بهبود «معتادان بی نام» در جلسات معطوف کنند.  
  چه تعداد جلسه در خصیصه تهران برگزار می شود؟  
تعداد جلسه ها داخل خصیصه تهران ۱۴۶ میتینگ در هفته و متشکل از ۴۵ دسته است. ۵ دسته مختص بانوان و بقیه بی آرامی به آقایان اختصاص دارد. ۲ جلسه باز غصه به رخساره ماهانه درون شمال تهران برگزار می شود که ورود بوسیله آن برای خانواده ها، مسئولان و عموم انسان آزاد است. میان هیئت قانونگذاری معتادان گمنام درون سیرت شهر با شهرداری مناطق یک و ۳ همکاری عطا سفت است و تعدادی از جلسات ما با حمایت شهرداری این مناطق و نواحی آنها تشکیل می شود.  
  تکیه گاه قوم ها به این انجمن را چگونه تخمین می کنید؟  
به باور ما اعتیاد یک بلای ناگهانی پیچیده و پیش رونده است. درون عین حال معتقدیم می توان آن را در یک نقطه متوقف کرد. امیدواریم خانواده ها متناسب با این طور نگاهی اطلاعات و آگاهی خود را نسبت بوسیله اعتیاد تقویت کنند. تجربه ما نشان داده هرچه آگاهی یکسره و قوم ها از NA بیشتر می شود، تمایل بیشتری به حمایت از ما پیدا می کنند. این ایمنی اغلب از ضابطه ارجاع بیماران، اعضای قوم یا دوستان بوسیله پروگرام معتادان گمنام بروز می شود. این جنس تفاهم، روابطی بر مبنای متکی و خیرخواهی به بود می آورد.  
  درباره دلایل موفقیت هم گذاری بگویید.  
ما در این زمینه هیچگاه ادعایی نداریم. ولی کنار این گمان هستیم که با همدیگر قادر به انجام کارهای فراوانی هستیم. ما جلسات خود را گسترش می دهیم. به طور مستمر پیام خود را به درمانگاه ها، مراکز زین اعتیاد، کمپ ها و زندان ها می رسانیم. ما دولت ها، نهادها و افراد حرفه ای را از وجود «معتادان گمنام» و دستیار هایی که می تواند ادا دهد آگاه می کنیم. نشریات، خبرنامه ها و جزوه های خدماتی تک نیازمان را تألیف و ترجمه می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که پیام ما واقعی و بی وقفه و عاری هیچ محدوده زمانی و مکانی به معتادان و اجتماع کمال مطلوب می رسد. معتادان گمنام امروز خیلی بزرگ تر از ۶۷ سال پیش شده، که اساس آن گذاشته شد. گروه های ما در جاهایی از جهان نمو کرده اند که غصه از دیدن جغرافیایی و هم فرهنگی بسیار از یکدیگر دور هستند. اساساً ساختار برنامه ما امکان عضویت برابر بخاطر معتادان درون مکان های بسیار متفاوت را به وجود آورده و معاون کرده است تا پیام آزادی و استقلال از اعتیاد فعال به زبان ها و فرهنگ های متنوع شنیده و درک شود.   چند قانون نانوشته

هم گذاری معتادان گمنام هیچ برنامه، نصیحت و پیشنهادی درباره زین موادمخدر ندارد. به عبارت سهل تر وقتی همدردی که درون حال استفاده موادمخدر است به جلسات بهبود معتادان بی نام ملحق می شود، اصلاً هیچ روشی بخاطر ترک فیزیکی بوسیله او پیشنهاد نمی کنیم. او آزاد است به هر طریق ای که مایل است از وهله ترک عبور نرم. تو اینجا تنها لازمه عضویت تمایل به معادل کاربرد است. حق عضویتی حزن نداریم. ما قبلاً ضایع گشایش خود را با درد پرداخت کرده ایم. در بدو ورود همچنین لازم حلق پاک باشیم. اما پس از میتینگ مقدمه بوسیله ابتکاری واردان پیشنهاد می شود که پاک بیایند. امتحان هایی که اعضای باستانی با مهربانی و احترام با ابتکاری واردان در میان می گذارند سبب می شود مقصود تو قلب آنها زنده شود. اینجا معتادان دیده می شوند و نتیجه آن پیوند خاصی است که بین خودمانی در رنج و زحمت و سندیکا لباس می گیرد. با ماندن تو انجمن، نسبت بوسیله یکدیگر اعتماد و احساس عمیقی پیدا می کنیم. جلسات گشایش سقف ایمنی و فضایی برابر را فراهم می کند تا بدون ترس از قضاوت، ژرف ترین احساسات خود را با یکدیگر داخل میان بگذاریم. درون واقع، برنامه ما یک سر زندگی است برای معتادانی که عمری را در خلأ عاطفی بوسیله سر برده و اغلب ته شیار را امتحان کرده اند.  
  • ۹۹/۰۴/۱۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی