باربری ارزان ایران

باستان شناسان مکانی کشف کرده اند که ممکن است قدیمی ترین سکونتگاه وایکینگ ها در ایسلند باشد. بیارنی اینارسون باستان شناسی هدایت کاوش ها را برعهده داشته است. به گفته ی وی، تصور می شود این خانه ی طویل سکونتگاهی تابستانی بوده باشد که در دهه ی ۸۰۰ ساخته شده باشد. این دوران چندین دهه پیش از زمانی است که فرض می شود این پناهندگان دریانورد درون ایسلند سکونت رک کرده اند. درواقع، این بنا از دو بناء تشکیل شده بود که یکی قدیمی تر بود. خانه ی جدیدتر روی مسکن ی قدیمی تر صبر داشت و پر از طوطی بود. اینارسون درون مصاحبه با لایوساینس گفت:سالن جدیدتر غنی ترین سکونتگاهی است که تاکنون در ایسلند کشف شده است. باطراوت نیست نتیجه گیری کنیم که این خانه، خانه ی یکی از رؤسا بوده است.



مسکن ی جدیدتر حاوی انبوهی از اشیای باارزش است که تاکنون داخل ایسلند پیدا شده و احتمالا منزلگاه یکی از رؤسای وایکینگ ها بوده است. خانه های اشتراکی

بناء های رفیع تالار های چوبی بزرگی بودند که طولشان بوسیله ۷۵ متر و عرضشان بوسیله ۶ متر می رسید. این خانه ها با الیاف گیاهی و کاه گِل پوشانده شده بودند و در عصر وایکینگ ها درون سرتاسر جزایر نورس به نشانی مکان های همگانی استفاده می شدند. آن ها به حجره هایی انشعاب می شدند و احتمالا چندین خانواده بوسیله طور مشترک از آن ها مصرف می کردند. آتش در اجاق های سنگی مرکز بنا به پا می شد و تله های آن ها می توانستند بخاطر محافظت دربرابر برد درون آنجا ودیعه شوند. هر دو خانه طویل در استو در خلط خوش نشین در شرق ایسلند واضح شدند. قدمت سازه ی جدیدتر بوسیله حدود سال ۸۷۴ میلادی می رسد که کتاب پذیرفته شده برای استقرار آدم داخل ایسلند است. براساس روایت های ایسلندی، وایکینگ ها در حال گریختن از دست شاه نروژ، یعنی هارالد موبور، بوسیله آنجا رسیدند.

اینارسون گفت این محوطه حاوی مجموعه ای از ذخایر با نرخ مهره های زینتی و سکه های نقره و باستانی محسوب می شود که تاکنون در اسکاندیناوی علنی شده است. ازجمله اشیای کشف شده سکه های نقره رومی و خاورمیانه ای و قطعات نقره ی بریده و خم شده است که وایکینگ ها و دیگر مردمان باستانی بوسیله نشانی شمش خواه پول رایج از آن مصرف می کردند. بوسیله گفته ای اینارسون، از کاوش های ۴۰ متر از سالن مهره های الماس ای تزیینی، باشگاه ها، وزنه ها و قطعه ی کوچکی از زر نیز پیدا شده است. ساکنان این نگرش ها احتمالا این کالاها را ازطریق مبادله با منابع محلی همانند پوست و گوشت نهنگ ها و فک ها بوسیله دست آورده بودند که تو سرتاسر اسکاندیناوی وایکینگ ها باارزش بوده اند.

زیر خانه ی طویل انباشته از گنجینه، ساختار قدیمی رطوبت نهانی حیات. نتایج تجزیه و تجرید پژوهشگران نشان می دهد این مسکن ی طویل مدفون شده درون دهه ی ۸۰۰ میلادی باریک شده است که به گفته ی اینارسون، مدت ها پیش از اسکان دائمی داخل ایسلند است. او خیال می درنگ این سازه سکونتگاه خواه اردوگاهی فصلی بوده است که عزب در طول تابستان و شاید در پاییز، کارگران در این منطقه از آن کاربرد می کرده اند. به گفته ی او، درحالی که گرازدریایی تو شرق ایسلند یافت نمی شد، منابع محلی برای تغذیه خواه نگه داری یا دادوستد می تواند شامل محصولاتی مثل ماهی ها و نهنگ ها و پرنده ها بوده باشد.



علاوه بر سکه های رومی و خاورمیانه ای و قطعاتی از نقره، تعداد اضافی مهره ی تیغ ای تزیینی و یک مهره ی بزرگ از سنخ شن سنگ کشف شد که احتمالا در داد و ستد استعمال می شده است.

افزون براین، باستان شناسان مصنوعاتی از عمر یومیه درون این سکونتگاه پیدا کردند که چندین مجتمع دوک ساخته شده از ماسه حجر محلی را دربر می گرفت که برای ریسندگی الیاف به شکل طناب یا پاوند به کار برده می شده است. بخش هایی از ساختمانی قدیمی پر حرارت که تاکنون معاینه شده است، نشان می دهد این سازه یکی از مسکن های طویل بزرگی است که تاکنون در ایسلند ظاهر شده است. اینارسون گفت: «می دانیم غربی ترین قسمت سالن قدیمی آهنگری بوده (برای کار با فلز) که تنها آهنگری درون یک سالن بوسیله حساب می آید که تاکنون در ایسلند علنی شده است.»

اینارسون گفت اردو فصلی تو استو ازنظر مدل و کارکرد شبیه سکونتگاه وایکینگ ها است که داخل صحن ای باستان شناسی در کانادا (L'Anse aux Meadows) کشف شده است. این محوطه که تاریخ آن مربوط به سال ۱۰۰۰ میلادی است، اینک بخشی از نیوفاندلند است. اینارسون معتقد است: «این الگوی سکونتگاه ها در جزایر اقیانوس اطلس حیات. ما ابتدا اردوگاه های فصلی را داشتیم و بعد سکونتگاه ها ظاهر شدند.»

اینارسون بیش از بیست سال است که هدایت شرکت باستان شناسی خصوصی را برعهده دارد و از سال ۲۰۰۹، یکی از سکونتگاه های عصر وایکینگ ها را داخل ووگور روی ساحل غربی ایسلند کاوش کرده است که برای عاج و پوست و گوشت تکیه گاه پیاده شدن شکار گرازدریایی بوده اند. در سال ۲۰۰۷، او خرابه هایی از خانه ی رفیع را در استو کشف و درون سال ۲۰۱۵، حفاری این مکان را شروع کرد.



قدیمی ترین مسکن ی طویل در استو مربوط بوسیله حدود سال ۸۰۰ میلادی است؛ یعنی چندین دهه پیش از تاریخی که به عنوان زمان استقرار این بومی در ایسلند داخل نظر گرفته می شود.بیشتر بخوانید:دانشمندان در دوران قرنطینه ۹ گونه ی جدید از حشرات کشف کردندپرورش مینی مغزهای حاوی DNA نئاندرتال در آزمایشگاهمرغ مگس قادر به دید رنگ جزیی هایی خارج از تصور انسان استداستان های علمی تخیلی انعطاف معنی جوانان را اوج می برندپیداشدن اولین شواهد مبنی کنار وجود اکسیون؛ کاندیدای توضیح ماده تاریک
  • ۹۹/۰۴/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی