باربری ارزان ایران

به گزارش همشهری آنلاین ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت طرز و شهرسازی نوشت: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی به تشریح آخرین اقدامات این وزارتخانه برای ساماندهی میدان مسکن صیقل و تورم بخش مسکن را متاثر از رخدادهای بازارهای موازی نظیر تغییرات نرخ ارز و زر و کاهش ارزش پول ملی دانست و افزود: این شرایط همواره به طور طبیعی باعث دخول منابعی بوسیله بخش مسکن می شود و تجدید ارزیابی انجام شده که بر همه جزء های اقتصادی اثرگذار است، حصه ساختمانی را همچنین دربرگیرنده می شود.  

وی با بیان اینکه مقایسه منحنی های رشد نرخ ارز، تورم، طلا، بها هر مترمربع ساختمان و دربست بها از دهه ۷۰ تاکنون، مشعر از غصه پایی و تیمار پیوندی این مولفه ها با یکدیگر است، نکته حائز اهمیت در مقدر شدن بناء را بوسیله کارگیری برنامه ای پایدار توسط طالع بخاطر کمک به صاحب مسکن شدن آدم خواند.

اسلامی، بعد بوسیله ذکر آماری از معاملات مقدر شدن مسکن داخل کشور پرداخت و بیان کرد: پایش معاملات جزء مسکن، کاهش ۷۰ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال گذشته نشان می دهد. نکته حائز اهمیت در این بخش این است که ۶۰ درصد معاملات این بخش مربوط به واحدهای ارشد و لوکس و حاکی از سوداگری در این پاره است که میدان مسکن را ملتهب می کند. نیز سهم کمی از معاملات این بخش مربوط بوسیله واحدهای کوچک و مناطقی است که قیمت مناسب تری وجود داشته است.  

وزیر رویه و شهرسازی بعد به لزوم پایه گذاری ضوابط و مقرراتی برای جلوگیری از ورود منابع غیرمولد به بخش بناء صیقلی و دنباله قسط: در این حوزه باید مقرراتی وضع شود تا از ورود سرمایه هایی که با شعار سوداگری و سفته بازی بوسیله بخش مسکن وارد می شود و آن را بوسیله مثابه کالایی تنخواه ای می بینند، یک بار برای همیشه جلوگیری شود. به این ترانه در وزارت اسلوب و شهرسازی چندین طرح را به حلقه شورای اسلامی پیشنهاد کرده ایم و به متعاقب وضع مقررات و عوارض های خاص و ویژه ای هستیم تا ورود منابع غیرمولد بوسیله این بخش را مهار و ضوابطی را برای بازدارندگی در این حصه نحو کنیم. آپارتمان های دامن ۱۰ میلیون هنوز بی آرامی در تهران پیدا می شود | پاخور مشکل دارها زیاد شد

او سپس به برخی از اساسی ترین اقدامات وزارت سیاق و شهرسازی برای ساماندهی میدان اجاره قیمت رمز کرد و گفت: نصیب و قسمت در گذشته هیچ گاه درون میدان مسکن مداخله ای نداشته است.

وی افزود: درون شرایط کنونی این ضرورت بنا بوسیله دلایل مختلفی همانند شیوع کرونا احساس شد؛ بر این ماخذ ستاد ملی مبارزه با کرونا مصوبه ای را به تایید رساند که قرارداد اجاره مستاجران تا سه ماه پس از پایان دوره کرونا تمدید شود. بنابراین پرهیز از ابزار کشی مستاجران تو شرایط همه گیری کرونا در اجازه حکم راحتی گرفت و هر اقدام غیرقانونی زیرزمینی، شفاهی، متعاقب قولنامه ای و ... در  این خصوص قابل قبول تراشیدن.

این عضو دستشویی نصیب و قسمت دوازدهم در ادامه به اضافه سه و چهار برابری مبلغ اجاره بها توسط برخی موجران اشاره کرد و افزود: این افزایش افسار گسیخته که از هیچ مرجعی تبعیت نمی کرد ما را با یک دعوی سنگین مدنی مواجه کرد و ما باید تصمیماتی در این خصوص اتخاد می کردیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطر علامت کرد: مقرر شد که سقف افزودن کرایه بها در تهران ۲۵، داخل هفت کلان ولایت کشور ۲۰ و داخل سایر شهرهای ملک ۱۵ درصد باشد. اقدامی که تاثیرات خویشتن را به جای گذاشته است و ما تاکنون شکایتی مبنی کنار تجاوز موجران از این مصوبه قبض نکرده ایم که تا پیمانه زیادی به آرامش مردم در این خصوص منجر شده است.  

او با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی طرح رفتار ملی مسکن را داخل رخصت حکم صبر داده و داخل حال پیشبرد این دستور کار است، ادامه قسط: در این مدت بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار خواستگار در طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کردند و ما پس از انجام غربال گری های لازم، جامعه هدف خویشتن را شناخته ایم.

وزیر متد و شهرسازی گفت: تایید صلاحیت شدگان این طرح ملی نیز در حال تکمیل ثبت صیت هستند و برخی از آن ها حساب خویشتن را نیز در بانک گشادن کرده و آورده اولیه را نیز واریز کرده اند. با توجه به همه گیری مصیبت کرونا، کامل این اقدمات از راه دور و به شکل رمزی اجرا شد تا مانع از گسترش و شیوع ویروس شویم.   جدیدترین قیمت آپارتمان در مناطق مختلف تهران | آمادگی ابتیاع مالکین مناطق شمالی پایتخت
  • ۹۹/۰۴/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی