باربری ارزان ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بازرگانی نیوز، بر خلاف وعده های مسئولان نه تداوی کرونا رایگان است و نه همه افراد می توانند تست مجانی کرونا بدهند. از طرف دیگر گزارش های میدانی نشان می دهد هزینه های تداوی کرونا بالاست. از ۵ میلیون تومان در بیمارستان های دولتی تا ۱۵۰ میلیون تومان در درمانگاه های مخصوص.

هزینه تست کرونا غم متفاوت است. جز تعدادی که به تشخیص بیمارستان و پزشک می توانند تست مجانی بدهند، بقیه افراد باید بین ۴۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان خرج تست بدهند. تستی معتبر که ابتلای آنها بوسیله ویروس کرونا را صریح نرم.

این هزینه ها زمانی نگران کننده می شود که آن را در بر سخنان ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت قرار دهیم. او گفته بود وقتی یک قوم ۲۵ درصد درآمدش صرف تداوی و هزینه های سلامت شود، به زیر خط فقر می جوی و کمر قوم می شکند.

کنار این بن با احتساب حقوق محور دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی امسال، اگر یک خانوار یک چهارم درآمدش یعنی حدود ۷۰۰ هزار تومان را صرف درمان کند، با دشوار مواجه می شود. ولی هزینه درمان کرونا چقدر است؟ هزینه درمان کرونا؛ ۵ میلیون یا ۵۰ میلیون؟

مجموع هزینه های بیماران کرونایی صریح نیست. مربوط به عوامل متعددی داخل هزینه درون مان کارگر است. از شدت بیماری و نوع داروی مصرفی گرفته تا نوع بیمارستان و بستری ناخوش در مدخل حراست های ویژه یا پاره های اشتراکی. روایت مردم از بستری خویشتن خواه اقوامشان تو بیمارستان برای درمان کرونا اما اعدادی والاتر از این را مدال می دهد.

حسین علی شهریاری رئیس مجلس بهداشت و درمان مجتمع تو گپ با رونامه خراسان از فاکتورهای ۵۴ میلیونی، ۲۰ میلیونی و ۱۵ میلیونی بیمارستان های خصوصی برای بیمارانش خبر داده وجود. اگرچه به گفته مردم خرج علیل درون درمانگاه های دولتی بی آرامی کمینه تراشیدن.

بیمارستان پیش نویس بیمه خدمات درمانی را قبول نکرد و ما یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه بیمارستان دادیم»ٰ،« خرج ۵ روز بستری در بیمارستان ۵ میلیون و ۳۰۰ شد. این فقط نفقه سرم و دوا است»، «۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از خانواده ما دریافت کردند. مگر قرار نبود درمان مجانی باشد؟، بیمارستان … ۲۰ میلیون تومان برای درمان کرونا گرفت.

قاسم جان بابایی معاونت درمان وزارت بهداشت هم به روزنامه نگار ایسنا گفته حیات: متوسط هزینه درمان کرونایی ها داخل هر بایگانی برای درمانگاه بین پنج میلیون درون بخش حراست های ویژه و ۲٫۵ میلیون تو بخش عادی است.

البته وزارت بهداشت می گوید ۹۰ درصد این خرج بر عهده داری دولت و درمانگاه است. اما درمان مجانی خواه ارزان تر به شرطی است که بیماران بیمه باشند و بیمارستان های دولتی تخت خالی و امکان پذیرش بیماران را داشته باشند.

در غیر این رخ بیماران یا مجبور به مراجعه بوسیله بیمارستان های مخصوص و صیقل هزینه بالا هستند خواه مجبورند در غبطه تخت خالی درمانگاه دولتی بمانند خواه قید درمان را بزنند.

مساله زمانی نگران کننده می شود که بدانیم بخش یدکی از طبقات کم درآمد اجتماع نه شغل ثابت دارند و خیر چرک نویس بیمه درمان و نه بیمه تکمیلی.

حال باید پرسید با مسری فراخ ویروس کرونا، بیکاری شاغلان پاره حین و کاهش درآمد خانوارهای اندک درآمد، تو آینده نزدیک باید شاهد چه چیزی باشیم؛ بیمارانی که استعداد تداوی ندارند و خواه خانوارهای فقیری که هزینه علاج کمر آنها را پیچ کرده و فقیرتر شده اند؟

برای آگاهی از آخرین اخبار مربوط به کرونا، به صفحه ویروس کرونا رجوع نمایید. همه چیز درباره ویروس کرونا
  • ۹۹/۰۴/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی