باربری ارزان ایران

برآوردهای این وزارتخانه نشان می دهد رقم طاس اموال مازاد بانک ها به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد. به گزارش همشهری، زمستان سال ۱۳۹۳ کانون همه بانک ها و موسسات اعتباری را موظف کرد در مدت ۳ سال اموال منقول و غیرمنقول مازاد و سهام زیر تملک خود را تو بنگاه هایی که فعالیت غیربانکی دارند، واگذار کنند اما بانک ها در اجرای آن تعلل کردند.

خرداد سال ۹۴ بود که با پسند سر رفع موانع تولید داخل محفل  همه بانک ها و موسسات اعتباری ملزم شدند سالانه مشت کمتر ۳۳ درصد اموال خویشتن اعم از منقول، غیرمنقول و سرقفلی را که به تملک آنها و مشارکت های تابعه آنها درآمده و به تشخیص شورای پول و قدر و بانک مرکزیمحسوب می شود، واگذار کنند. کنار شالوده قانون،  اگر ارجاع های اموال مازاد بانک ها انجام نشود، علاوه به خشکی امدن جریمه مالیاتی با نرخ ۲۸ درصد، با مدیرعامل بانک و هیات مدیره مورد برخورد انتظامی و قانونی می شود.

پهلو مبنا گزارش عملکرد بانک مرکزی و وزارت اقتصاد املاک و دارایی غیرمنقول بانک ها تو سال ۹۵ علامت داد مقیاس دارایی بانک ها از نگرش این املاک و اموال به ۲۵۸ هزاره میلیارد ریال گویا و عملکرد فروش دارایی مازاد بانکها در سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶  مدال می دهد ۱۱۲ هزاره از این دارایی مازاد فروخته شده است البته اردیبهشت ۹۷ اکبر کمیجانی، قائم مقام بانک مرکزی در صحن نمودار کانون اعلام کرد اطلاعات ارائه شده به برهان خوداظهاری بانک ها پایدار محو و بانک مرکزی مصمم است تا اطلاعات و آمار اعلام شده را راستی آزمایی کند.

بوسیله گفته محمد قاسمی، متین مقام مرکز پژوهش های محفل در مورد معیار کچل دارایی مازاد بانک ها به صورت رسمی اطلاعاتی تو اختیار بانک مرکزی وجود ندارد. او افزود: وضعیت حاکم در صرفه جویی ایران و بازار خانه موجب شده امکان واگذاری وجود نداشته باشد؛ بخشی از ماشین آلات و دارایی کارخانه ها برای تسویه وام های افراد به بانک ها واگذار شده که داخل عمل خریداری بخاطر آنها وجود ندارد.

معاون اقتصادی مرکز پژوهش ها می گوید: دولت بخاطر تسویه دیون خود به بانک ها، برخی شرکت ها را به بانک ها واگذار کرده، این باهم اتحاد کردن ها کم بازده هستند و کسی آنها را نمی خرد. قاسمی تاکید می درنگ: گاهی اوقات بانک ها برای اجرای این حکم، اموال خود را به یکدیگر می فروشند که این واگذاری نامیده نمی شود؛ تو مواردی نیز بوسیله قیافه غیرنقدی تنها اموال تغییر می کند. ۱۰۰ هزاره میلیارد تومان اموال مازاد

معاون امور بانک و بیمه وزیر قناعت از بیع ۴۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد بانکها تا پایان امسال وقوف انصاف و گفت: در یکسال گذشته ۱۲ هزاره میلیارد تومان از اموال مازاد بانکها فروخته شده است. عباس معمارنژاد توضیح داد: بانک های دولتی و خصوصی شده ای که هنوز تحت بازرسی وزارت اقتصاد هستند بر مبنا برآوردهای رخساره خمود بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اموال مازاد درون اختیار دارند.

کمک امور بانک، بیمه و شرکت های دولتی وزیر صرفه جویی داخل پاسخ بوسیله این استفسار که چرا رقم اموال مازاد بانک ها به طور نکته سنج اعلام نمی شود؟ گفت: فداکار بانک ها تقویم های جدیدی از دارایی خود ندارند خواه ارزش سهام انبازی ها روز به روز تو حال تبدیل است؛ بنابراین بوسیله دلیل بود نوسان تو ارج و قیمت اموال ها نمی نبوغ ارقام دقیقی را اطلاع دادن کرد.
  • ۹۸/۰۳/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی