باربری ارزان ایران

یک قطعه ی کوچک رزبری پای می تواند نقشی بسیار مهم و خطیر در مبارزه ی جهانی با ویروس کرونا (کووید ۱۹) انجام درنگ. براساس اطلاعیه ای جدید، بنیاد رزبری پای (Raspberry Pi Foundation) از مدتی پیش میزان تولید رزبری پای زیرو (Raspberry Pi Zero) را بوسیله مدل درخورتوجهی افزایش داده است؛ چون ظاهرا تولیدکنندگان مایه های تنفس جعلی (ونتیلاتور) از این رایانه ی مورد برد ۵ دلاری در محصولات شان استفاده می کنند تا جان مردم را رهایی دهند. 

آمار مدال می دهد طی هفته های اخیر میزان تقاضا برای تمامی مدل های رایانه های رزبری پای افزایش داشته است. به رویت می رسد مردم ترجیح می دهند از این رایانه های مناسب قیمت برای اجرا برخی کارهای اختصاص نظیر آموزش از راه دور و پیش برد شماری از پروژه های کاری مصرف کنند. هرچه نیاز به دستگاه های نفس کشیدن بدلی بیشتر می شود، تولیدکنندگان این دستگاه ها بیشتر از قبل به دنبال بُرد های کنترل کننده می گردند تا از آن ها به عنوان قلب تپنده ی ونتیلاتور بهره بگیرند. مدتی پیش درون گزارشی اخبار شد شماری از تولیدکنندگان ونتیلاتور از اینتل خواسته اند ۲۰ هزار واحد از پردازنده های سری برادول (Broadwell) تولید نرم تا از آن ها در وسیله هایشان بهره بگیرند. بن رزبری پای از منابع و زیرساخت های لازم بخاطر تولید سریع قطعات جدید روزی مند است و بوسیله همین برهان می تواند در زمانی نه چندان طولانی، حصه مهمی از سفارشات را آماده نرم.

مقاله های مرتبط:سودا رزبری پای از مرز ۳۰ میلیون دستگاه گذشت۱۰ پروژه کاربردی رزبری پای برای بدیع کاران

ابن آپتون، مدیرعامل و بن گذار شالوده رزبری پای، درون این بنیاد می گوید: «یکی از اصلی ترین چالش هایی که بوسیله هنگام افزایش تصادفی تولید محصولاتی همانند رزبری پای در پیش روی تولیدکنندگان قرار می گیرد این است که گرچه امکان افزایش تولید وسیله های تنفس جعلی فراهم می شود، اما همچنان لازم است عناصر کنترل کننده را همچنین ارائه دهید. این عناصر داخل قطعه ی نهایی داخل اغلب مواقع باید بازه ی زمانی ۲۰ هفته ای را بگذرانند و ما امیدوار هستیم تا فرا رسیدن آن زمان، همه گیری کروناویروس هبوط کرده باشد. البته فراموش نکنید که ما بوسیله نعوظ متعارف شمار درخورتوجهی از رایانه های مورد سرما رزبری پای را تولید و آماده می کنیم. بنابراین در حال حاضر یا شمار زیادی از آن ها را به رخ آماده در دسترس داریم خواه مدخل مهمی از سیلان تولید آن ها پیش تر بوسیله اتمام رسیده و اکنون باید زمان کمتری برای نهایی کردن تولید صرف شود».

گرچه بنیاد رزبری پای، رایانه های موردبحث را پیش نم در ظرفیت وسیعی تولید کرده و احصائیه درخورتوجهی از آن ها را نیز در دسترس داشته، اما همچنان با مشکل کمبود مواجه شده است؛ در مقابل توقع برای این رایانه ها به دلیل نیاز بیشتر بوسیله تولید وسیله های نفس کشیدن مصنوعی، بلندی رفته است. ابن آپتون می گوید مبنا رزبری پای توانسته است در سه ماهه ی نخست سال جاری میلادی ۱۹۲ هزار واحد از رایانه های سری زیرو را که دربرگیرنده Zero و Zero W می شود تولید یواش. این شالوده ظاهرا عزیمت دارد در آینده ای نزدیک احصائیه دستگاه های تولیدشده را به ۲۵۰ هزار واحد برساند. این اولین باری است که در تجهیزات پزشکی از رایانه های تک برد رزبری پای کاربرد می شود

اگر با رزبری پای آشنایی داشته باشید، می دانید که Pi Zero تو حقیقت ضعیف ترین رایانه ی مورد برد به شمار می آید که بن رزبری پای امروزه تولید می نرم. این رایانه ی ۵ دلاری از پردازنده ی مرکزی مورد هسته ای Broadcom BCM2835 با فرکانس پردازشی ۱ گیگاهرتز بهره می گیرد و ۵۱۲ مگابایت حافظه ی رم دارد. این درحالی است که Raspberry Pi 4 B با قیمت ۳۵ دلار از پردازنده ای چهار هسته ای به همراه ۲ گیگابایت ذهن ی رم بهره می گیرد؛ درضمن نسخه ی دیگری از آن با ۵۵ دلار قیمت، ۴ گیگابایت حافظه ی رم دارد. دلیل اصلی تمایل باهم اتحاد کردن های تولیدکننده ی ونتیلاتور به استعمال از ضعیف ترین میزان چیست؟ آپتون می گوید معتقد است این موضوع به خود دستگاه ونتیلاتور برمی گردد. ظاهرا این دستگاه ها نیازی بوسیله قدرت پردازشی زیاد ندارند. نکته ی دیگر نیز بوسیله اندازه ی کوچک رزبری پای زیرو مربوط می شود.



ابن آپتون در دنباله ی سخنانش می گوید: «من متقی هستم که افزایش استاندارد دعوی بخاطر رزبری پای زیرو بوسیله این موضوع برمی گردد که رایانه ی تک سرما موردبحث می تواند نیازهای اندک پردازشی دستگاه های تنفس قلابی را به خوبی برطرف نرم. احتمالا از این رایانه برای کنترل قطعات مربوط به هدایت فضا استفاده می شود و این قطعات نیازی به قدرت پردازشی رفعت ندارند. درضمن رابط کاربری ونتیلاتورها همچنین بیش سهل و ریختگی است. همچنین می دانم که برخی از تولیدکنندگان به دنبال تولید ونتیلاتورهای کوچک نمدار و ریختگی پیمانه تر شبیه بوسیله آنچه تو آمبولانس ها بود دارند هستند؛ بنابراین احتمالا معادل ی کوچک رزبری پای زیرو همچنین تو تکثیر تقاضا برای آن اثرگذار بوده است».

مدیرعامل بنیاد رزبری پای می گوید باتوجه به اطلاعاتی که در دست دارد این اولیه باری است که از رایانه های مورد برد رزبری پای در دستگاه های پزشکی استفاده می شود. در همین راستا چند روز پیش خبرگزاری بی بی سی در گزارشی ول مدعی شد که دو بیمارستان درون کلمبیا قصد دارند در آینده به صورت رسمی به آزمایش ونتیلاتورهای حاضر به رایانه های رزبری پای بپردازند تا در صورت موفقیت آمیز وجود داشتن آزمایش ها، از آن ها کاربرد کنند. رزبری پای Zero غلبه پردازشی موردنیاز ونتیلاتور را به این وسیله ارائه می دهد و حد ای کوچک دارد

رزبری پای قطعه ای نوظهور در بین مایه های پزشکی به شمار می آید و احتمالا به مرور زمان استقبال از آن بیشتر خواهد شد. عاری درنظرگرفتن تقاضا از سوی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، معامله رزبری پای از جوانب دیگری نیز با افزایش مواجه شده است. آمار رسمی مدال می دهند تنها در سه ماهه ی مطلع سال ۲۰۲۰، ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار واحد رزبری پای تو بکلی دنیا به فروش رفته است. ابن آپتون می گوید افزایش ناگهانی ابتیاع رزبری پای به شیوع ویروس کرونا و روی آوردن مردم بوسیله کار در ساختمان ارتباطات تنگاتنگی دارد. او می گوید آدم از رایانه های رزبری پای برخی انجام فداکار کارها همانند آموزش و یادگیری از راه دور روزی می گیرند و تا اینکه سازمان های مختلف نیز از رزبری پای برای برقراری وابستگی با کارمندان استفاده می کنند. براساس برخی اخبار، کمبود لپ تاپ در فروشگاه های بریتانیا باعث شده است یکی از نهادهای بنیانی این نصیب و قسمت با نام سرویس سلامت همگانی (موسوم به NHS) مجبور شود به کارمندان دورکارش رایانه های رزبری پای را نمایش دهد.

مدیرعامل بنیاد رزبری پای می گوید کمبود رایانه های سری Zero موقتی است و این کاستی نتوانسته روی تولید و عرضه ی دیگر مقیاس ها نظیر Raspberry Pi 4 B اثرگذار باشد. او همچنین در اندکی تو مصاحبه ی خویشتن گفته است که تکثیر تولید رزبری پای Zero به مجرد از دست عدول کردن منابع لازم و درنتیجه کاهش تولید مدل های دیگر رزبری پای نیست. درواقع تولید مدل های دیگر همچنین همچنان قرار است به خواربار خود باقی بماند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد نقش رایانه ی ۵ دلاری رزبری پای زیرو درون مبارزه با ویروس کرونا چیست؟ جدیدترین آمار و اعلام و مقالات مربوط بوسیله ویروس کرونا را تو صفحه ی ویژه ی آن در زومیت معاینه کنیدبیشتر بخوانید:ظن بروز سندرم های خستگی پس از ویروس کرونا وجود داردهمکاری اپل و گوگل برای ترسیم و ردیابی تماس افراد و اجرای طرح Contact Tracingطرح جدید چروک برای تسلط پیاده شدن استانداردهای بین المللی فناوریهمه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۲۹ فروردین ۹۹]نگرانی از بازگشایی میدان فروش حیوانات وحشی در چین
  • ۹۹/۰۱/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی