باربری ارزان ایران

با خروج هوندا از فرمول یک، تمرکز این برند ژاپنی به خشکی امدن ایندی فرمان (IndyCar) آمریکا افزایش علنی کرده است. از سال ۲۰۲۳، هوندا و شورولت با پیشرانه های هیبریدی ۹۰۰ اسب بخار، بزرگ ترین تأمین کنندگان قوای محرکه برای مسابقات ایندی خواهند بود. 



هفته ی گذشته، هوندا اعلام کرد که در پایان انفصال ۲۰۲۱، فرمول ۱ را به عنوان تأمین کننده پیشرانه ترک خواهد کرد. درحالی که این تصمیم بخاطر بسیاری حیرت آور بود، اقدام متاخر هوندا برای تسلسل قرارداد با ایندی کار احتمالا خوشحالی اکثر طرفداران مسابقات چرخ باز (Open-Wheel Racing) را در آمریکا به همراه خواهد داشت. خودروساز ژاپنی و شورولت اخبار کردند که با تمدید قرارداد تأمین پیشرانه ی خود با ایندی کار اتفاق کرده اند.

با نخست سری NTT ایندی کار از سال ۲۰۲۳، هوندا و شورولت پیشرانه های هیبریدی خورجینی ۶ سیلندر توربوشارژ ۲/۴ لیتری با قدرت بیش از ۹۰۰ اسب دود تولید می کنند. این پیشرانه های هیبریدی ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری از پیشرانه های ۲/۲ لیتری توئین توربو خورجینی ۶ سیلندر فعلی ارائه می دهند. در ابتدا، تصویب پیشرانه های هیبریدی برای گسستگی ۲۰۲۲ پروگرام ریزی شده بود؛ اما همه گیری جهانی کووید ۱۹ شناساندن آن را یک سال بوسیله تأخیر انداخت.

تد کلاوس، مهتر مدخل ترقی عملکرد هوندا، در این اساس گفت:هوندا از این گام بلند ایندی کار برای آینده استقبال می یواش. این رفتار نمایانگر تلاش هوندا برای تولید و توسعه محصولات الکتریکی قدرتمندی است که با مشکلات صنعت خودرو رو بوسیله رو می شوند و مشتریان ما را به هوس می آورند. 

مارک رویس، رئیس هیئت مدیره ی جنرال موتورز، نیز درباره ی این موضوع گفت:ما از اینکه با ایندی فرمان بوسیله جلو حرکت کنیم، بسیار هیجان خورده هستیم؛ زیرا این ویترینی عالی برای نمایش فناوری پیشرانه های ما درون تنها سری مسابقات خودروهای چرخ باز آمریکا است. این سری مسابقات روبه رشد و حاضر به فناوری پیشرفته با تقلا های راجر پنسکه و تیمش پله های ترقی را به سرعت می پیماید. مقاله های مرتبط:هوندا با هدف تمرکز بر خودروهای برقی از فرمول یک خداحافظی کردجنرال موتورز از باتری جدیدی برای خودروهای برقی رونمایی کرد

جهیز پیشرانه ی متاخر از استارترهای دستی و سنتی کاربرد نمی بطی ء و به فناوری پیشرفته تری مجهز است. این فناوری بوسیله رانندگان امکان می دهد درصورت متوقف شدن در پیست، خودرو خویشتن را زننده راه اندازی کنند. این فرمان با کاهش بالقوه ی تعداد دفعات بالابردن پرچم احتیاط در پیست، بر لذت و هیجان طرفداران می افزاید؛ بنابراین، به جریان یافتن بهتر محک و کاهش زمان آن منجر می شود. نیز با کاهش زمان قرارگرفتن داخل پیست، به تیم پناه AMR ایندی حکم سود می رساند.

فرمول هیبریدی ادامه ی هم چشمی تولیدکنندگان را در برترین سری مسابقات چرخ باز آمریکای شمالی تا دهه ی آینده امکان پذیر می نرم. این تعهد فرصت هایی نیز برای تولیدکنندگان یدکی به قصد فرود امدن بوسیله این مجموعه مهیا می نرم. هم اکنون، هوندا و شورولت می گویند که به شدت از این سری مسابقات جذاب پشتیبانی می کنند و همین باعث تشویق سایر خودروسازان بخاطر درگاه درون ایندی کار خواهد بود.



مسئولان هوندا می گویند که اعلامیه ایندی کار برنامه های خودروساز ژاپنی را بخاطر حضور در مسابقات آمریکای شمالی با فعالیت های توسعه ی ثمر این شرکت همسو می کند؛ بمنظور دو سوم خرید اسباب نقلیه ی متاخر هوندا داخل سراسر گیتی تا سال ۲۰۳۰ به خودروهای الکتریکی خاص می یابد. شورولت نیز عزم دارد تسهیم وسایل نقلیه ی برقی را در دهه ی سیال به نعوظ درخورتوجهی در سبد محصولات تولیدی خویشتن اضافه دهد.بیشتر بخوانید:قایق هیدروپلین فراری آرنو XI حراج می شودکاهش بی سابقه نرخ تویوتا کمری هیبریدمجلس طرحی برای دگرگونی قیمت سوخت و کاهش سهمیه نداردتویوتا برای تولید کامیون هیدروژنی در آمریکا آماده می شودنمونه ای کمیاب از فورد تاندربرد 1963 حراج می شود
  • ۹۹/۰۷/۱۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی