باربری ارزان ایران

به گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از بلومبرگ، پیونگ-ایل ۶۵ ساله که تقریبا همسن و سال کشور کره شمالی است، در تمام این سال ها یکی از گزینه های رهبری حصه شمالی شبه جزیره اکراه بوده است. تنها فرزند شخص زنده از کیم ایل-سونگ (پیشگام و بنیانگذار کره شمالی) رقابت برای بلندی رفتن از پلکان قدرت را داخل دهه ۱۹۷۰ بوسیله برادر ناتنی خود واگذار کرد و این کیم جونگ-ایل بود که از ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۱ به خشکی امدن اضطرار شمالی امر راند.

درون این دوران پیونگ-ایل وقت و فرصت را غنیمت شمرد و در ایستگاه های سیاسی نماینده کره شمالی در کشورهای مجارستان، بلغارستان، فنلاند، لهستان و جمهوری چک حیات. او سال گذشته پس از نزدیک بوسیله ۴۰ سال دوری به سرزمین مادری بازگشت و هر چند این چند ماه را تو سایه و حاشیه نویسی و دور از توجه رسانه ها در حصر شوهردار گذراند اما همزمان با جیره دریافت شایعه بیماری و مرگ کیم جونگ-اون، معروفیت پیونگ-ایل کود دیگر بخاطر وکالت رهبر ۳۶ ساله قاعده زبان ها افتاد.

از آنجا که خون خاندان کیم درون رگ های پیونگ-ایل جاری است و البته مرد است، کارشناسان او را گزینه ای کم ارزش تیز از خواهری کردن ۳۱ ساله کیم جونگ-اون برای رهبر شدن می دانند. رهبران محافظه کار پیونگ یانگ از سپردن زمام قدرت به کیم یو-جونگ واهمه دارند؛ زنی تقریبا ۳۱ ساله که در سال های اخیر دست راست برادر بوده و تو بسیاری از ماموریت های اساسی از جمله دو دور مذاکره کیم با آمریکا و شخص دانلد ترامپ، در نزدیک ترین فاصله بوسیله او حضور داشته است.

این نظر شخصی تائه یانگ-هو، نفر دوم سفارت الزام شمالی در بریتانیاست؛ دیپلمات ارشد که سال ۲۰۱۶ بوسیله کره جنوبی گریخت و اکنون از کمی دورتر دگرگونی های سیاسی را در پیونگ یانگ تجرید می نرم. او با رمز به اینکه زن بودن و جوان وجود داشتن بخت خواهر کیم را بخاطر رهبر شدن کاهش می دهد، گفت: «شاق این است که کره شمالی به رهبری کیم یو-جونگ روی آرامش را نمی بیند و هرج و مرج بدوی پیامد نشستن او روی صندلی بزرگواری است.»

به گفته این سیاستمدار کهنه کار، عقلای قوم در پیونگ یانگ می خواهند کیم پیونگ-عشیره را از حصر خانگی درآورند و غلبه را به او بسپرند. هر چند این نگاه مخالف هم کم ندارد. یکی از مخالفان کیم بیونگ-کی عضو کمیته معلومات پارلمان الزام جنوبی است که می گوید پیونگ-ایل بختی برای رهبر شدن ندارد و حتی حرف کوفتن از این احتمال بی قراری خنده دار به نظر می رسد. اگر کیم بزرگ به قدرت برسد، جایگاه بسیاری از کسانی به مخاطره می افتد که سال ها برای سرکوب کردن او و صدایش کوشیده اند.



این یک رسم نانوشته در خاندان کیم تو کره شمالی است که رقیبان احتمالی رسیدن بوسیله جایگاه های بالاتر بی نهایت زود حذف می شوند. وقتی کیم جونگ-اون در ۲۰۱۱ جانشین پدرش شد، بوسیله این رسوم اجرا و شوهرعمه و درست مقام پیشین خود جانگ سونگ-تائک را اعدام کرد. بعد نوبت بوسیله برادر ناتنی اش کیم جونگ-نام رسید که در تبعید درون مالزی بوسیله قتل رسید و گفته می شود دستور کشتن او را حزن کیم جونگ-اون از پیونگ یانگ صادر کرده وجود.

این واقعیت که پیونگ-ایل در طولانی این سال ها داخل رده های قدرت کره شمالی دوام آورده یک معنی بیشتر ندارد؛ کیم جونگ-اون هرگز او را یک رقیب و جانشین احتمالی بوسیله شمار نیاورده است. عموی کیم سال ۲۰۱۵ پیک عنف شمالی تو جمهوری سیلی شد و پس از ترور جونگ-نام در مالزی در ۲۰۱۷، پیونگ یانگ سپر حفاظتی از او را گسترده نم کرد.

درباره شیوه رهبری و دیدگاه های سیاسی پیونگ-ایل خبرهای نکته سنج تو مشت نیست. لوبومیر زورالک، وزیر امور خارجه جمهوری چک از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ درباره عموی کیم گفته وجود: «او بیش مراقب کلمه ها و حرف زدنش حیات اما با مخاطب تماس کامل جماز می کرد و قاعده رفتار و گفتارش چنان حیات که انگار از کره جنوبی آمده است.»

کیم پیونگ-ایل پیش از روبیدن به بیرون سال ها عضو ارتش کره شمالی بود و مسئولیت فرماندهی یک واحد اختصاص محافظان را پیاده شدن عهده داشت. پیاده شدن اساس اطلاعات وزارت اتحاد زور جنوبی، عموی کیم درون حزب فرمانده همسایه شمالی غم به جایگاه های مهم رسیده حیات. والده کیم همسر دوم بنیانگذار عنف شمالی بود و تلاش هایش بخاطر رهبر شدن پسرش به نتیجه نرسید.

چنانچه همشیره ۳۱ ساله رهبر زور شمالی از جمع گزینه های جانشینی بر برود، شاید این بار شاهین بخت و قضا و قدر به خشکی امدن دوش عموی ۶۵ ساله کیم بنشیند و پیونگ یانگ با هدایت یک سیاست باز کارکشته اروپادیده، روزهایی بهتر پیش رو داشته باشد.
  • ۹۹/۰۲/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی