باربری ارزان ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی با اظهار این که سررشته استعفای وزیر بهداشت یک شوخی تلخ بود، گفت: به هیچ اسکناس موضوع استعفا از لفظ ایشان مطرح نبوده است؛ این موضوع اصلا در شأن ایشان و تیمی که با ایشان حکم می کنند مطرح نیست. این تیم با فداکاری کامل در حال کار هستند. هنگام چهار ماه گذشته می توانم بگویم طبیب نمکی تا اینکه شب ها هم هوشیار بودند و پیگیر موضوعات بودند. هرچه دارند بخاطر این ملت خواهند گذاشت و بخاطر آنها کار می کنند. معاونین ما حتی بوسیله انجام کارهای مهم خود نمی رسند. مجموعه دولت، تزیین و وزارت بهداشت در اختیار انسان است تا این ویروس منحوس را انقراض دهیم.

وی با پیش روی این که همگی کشورها بوسیله برهان معیشت مردم مجبور به بازگشایی ها هستند، افزود: مهم ترین ابزاری که می توانیم با آن از واگذاری بلای ناگهانی جلوگیری کنیم، ماسک است. افراد باید خلال خروج از خانه از ماسک استفاده کنند. مردم می توانند از ماسک سه لایه و یا ماسک شوهردار هنگام برون رفت از منزل استفاده کنند. برای تهیه هر دو نوع ماسک بوسیله بها های مناسب، دستوراتی از سوی رئیس جمهوری به وزارت صمت داده شده است تا این کالای بهداشتی درون اختیار مردم استراحت گیرد. اگر همه آدم ماسک بزنند و قطرات تنفسی بی مانند بیمار بوسیله سایرین نرسد می توان از واگذاری بلای ناگهانی جلوگیری کرد. ما از هنرمندان، ورزشکاران، روحانیون و... می خواهیم اطرافیان خود را به استفاده از ماسک تشویق کنند. حتی به نظر من عدم استفاده از ماسک می تواند به عنوان یک رفتار بد مدنی تلقی شود. همین الان تعداد افرادی که به واسطه شرکت در رسوم عروسی، سوگ و... به کرونا مبتلا شدند نما متناسب توجهی است. اگر از ماسک استفاده کرده بودند حتی داخل استان های جنوبی ما چنین معضلی بوسیله وجود نمی آمد.

دستیار طاس وزارت بهداشت، ادامه انصاف: فاصله گذاری دو متری داخل مترو، اتوبوس، مغازه ها و... محقق نمی شود. آدم نباید این موضوعات را طنز بگیرند؛ پزشکان، پرستاران و کادر تداوی ما کوفته شده اند. وقتی فردی تو آی سی یو بستری می شود، لوله ای بوسیله کشش ۱.۵ متر و و قطر یک سانتی از بینی او دانا می کنیم، لوله ای تنفسی وارد حلق می شود، برای کنترل پیشاب سُند به بیمار وصل می شود و... کسی که یک هفته در آی سویو علیل باشد با این لوله گذاری ها حدود ۴۰ درصد از بافت عضلانی خود را از مشت می دهد، شش او دیگر شش قبلی نخواهد وجود. وقتی ما ویروس را به دیگران منتقل می کنیم ما تیمار درصدی درون مرگ او سهیم خواهیم بود.

وی با مداومت پهلو این که ما هنوز داخل موج مقدمه کرونا هستیم، تصریح کرد: تا روز ۲۲ فروردین عمده تست هایی که انجام می دادیم فقط برای بیماران بستری حیات. از هفته دوم و سوم فرودین جریان کاهشی قابل توجهی در بیماری داشتیم و نسبت بوسیله این روزها حدود ۷۰ درصد کاهش داریم. درون چند روز اخیر موارد مرگ سه رقمی را مجددا مشاهده می کنیم که باعث پشیمانی است اما تمام مجموعه داخل سعی برای کاهش آمار موارد مرگ و میر هستند. ما درون کل جنگ تحمیلی ۱۹۲ هزار شهید دادیم پس ارقام سه گانه رقمی بخاطر مرگ شاگرد از کرونا بسیار است. متورم روزانه حدود ۱۰۰ نفر تقریبا می شود ۱۰ درصد از مرگ های ما اما مطمئنیم می توانیم این نما را کاهش دهیم. انسان نباید بخاطر گردش و تفریح بوسیله پاساژها بروند

وی با اشعار این که از بور گذاری مدنی در سیستم خدماتی گله داریم، افزود: ما با کلی پروتکل به این مشاغل اجازه بازگشایی دادیم. تا ۲۷ اردیبهشت موارد بهداشتی تا ۷۸ درصد رعایت می شده و همین باعث شد تا تعداد اجل و میر و علیل ناشی از کرونا کاهش چشمگیری داشته باشد. این نما درون ۱۵ خرداد به ۲۷ درصد و در ۲۱ خرداد بوسیله ۱۸ درصد رسید واین یعنی در مراکز خدماتی تا ۸۲ درصد موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند. ما با بازگشایی ها با عادی انگاشته شدن مصیبت توسط آدم مواجه شدیم. این روند در استان های جنوبی همچنین به گونه ای بوده است که احترام گذاردن فاصله گذاری اجتماعی از ۸۰ درصد بوسیله ۲۰ درصد روان است. استان های خاوری از ۷۹ درصد به ۱۷ درصد رسا است. اما فاجعه درون استان تهران رخ می دهد؛ رعایت بور گذاری اجتماعی تو تهران به ۹ درصد رسا است و این موضوع اصلا خوب نیست. مردم نباید برای گردش و تفریح بوسیله پاساژها بروند.

وی با بیان این که حتما موارد علیل ناشی از کرونا افزایش خواهد یافت، گفت: ما ممکن است برگشت به عقب و فاصله گذاری مجدد اجتماعی داشته باشیم. امکان پذیر است عناصر حکومتی تصمیم بگیرند به وضعیت محدودیت ها بازگردیم و آن موقع است که بی شمار ها عاری تقصیر، از این انفراد زیان اقتصادی می بینند. تعداد ابتلا به مصیبت داخل ایران علی رغم آن که پایین است اما متناسب توجه است.

معاون بی مو وزارت بهداشت ادامه انصاف: ما برای خوزستان خیلی ناراحت هستیم. هیچ استانی نداریم که نگرانی برای سیلان بلای ناگهانی در آن نداشته باشیم. عزب خانه دادن سبز ناحیه نیز ابوموسی است. محاکمه دولت و وزارت بهداشت ایجاد امنیت جمعی بوسیله پشت ابتلای همه مردم به کرونا حلق بلکه به امان پرسنل با واکسن تامل می کنیم.

وی که داخل یک برنامه تلویزیونی مصاحبت می کرد درباره علائم شایع کرونا گفت: تب، از دست اعطا کردن اشتها، خستگی، از مشت دادن بویایی، تنگی نفس، سرفه، درد عضلانی، گیجی، سرفه با خون، درد هیئت دولت سینه، نارسایی کلیه و حتی علائم مغز و اعصاب بروز خواهد کرد. از مردم می خواهیم نکات بهداشتی را رعایت کنند و تو عارض بروز علائم با سامانه ۴۰۳۰ وفاق بگیرند.
  • ۹۹/۰۳/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی