باربری ارزان ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علیرضا بیگلری مهتر انستیتو پاستور ایران با اشاره بوسیله اینکه خود روس ها اذعان دارند که کارایی واکسنشان قابل پیش دماغ نیست، گفت: اگر هر واکسنی وارد کشور شود دوباره باید روی دسته های خاصی که داریم تست شود، اما مسلما مثل تولیدش انجام این تست ها بیش نوک تیز خواهد بود. 

وی توضیح داد: ما از دی سال ۹۸ تحقیقات را روی ویروس کرونا شروع کردیم و وارد جنین تشخیص شدیم و پیاده شدن همین مبنا سناریوهای مختلف را تو سرزمین چیدیم و دیدیم بهینه راه این است که تست مولکولی را فورا سیاق بیندازیم و وقتی ۳۰ بهمن اولین موارد درون قم تأیید شد موقت اخبار کردیم و درون بکلی ملک تمام نمونه ها را گرفتیم و ارزیابی کردیم و این باعث شد مرگ ومیر بیمارستانی کم شود. 

مهتر انستیتو پاستور ایران گفت: هم زمان با اینکه اسفند و فروردین تمام تست ها را از طاس قلمرو پذیرش کرده و وارسی می کردیم، موفق شدیم کامل کارشناسان را آموزش دهیم و امروز بیش از ۱۵۰ آزمایشگاه داریم که تو بکلی کشور هماهنگ با پروتکل ما حرکت می کنند. همچنین فراخوان کیت های سلولژی و آزمایشگاهی را دادیم و پس از وارسی آنهایی که مورد تأیید بود برای استفاده در ملک توزیع شد. 

بیگلری داخل پاسخ به این سؤال که «بحث تاسیس واکسن در کشور فقط برعهده شماست» گفت: با توجه بوسیله اینکه برای پیدایش واکسن راه های مختلفی داخل دنیا خلال می شود، تقریبا همه اسلوب هایی که می روند در سرزمین هم نمونه آن در  انستیتو پاستور و هم داخل سایر مراکز علمی انجام می شود. با اینکه ما در بایکوت هستیم ولی بینش فنی خوبی داریم، درون محورهای احسان پیش می رویم و حتی چنانچه نتوانیم زودتر بسازیم فرصتی دارد خلق می شود و آدم های را داریم که بتوانند ارجاع فن شناسی را سریع به قلمرو انجام دهند. این احاله فن شناسی داخل صنعت واکسن سازی اصلا ایراد نیست، چراکه واکسن با هزینه زیادی مخلوق می شود، ممکن است با هزینه گزاف واکسنی ساخته شود که اصلا تیمار کارایی نداشته باشد. 

وی افزود: البته هنوز هم مطمئن نیستیم واکسنی باریک شود که بتواند به صورت دائم ایمنی ایجاد کند، این خودش نکته ای است که مورد سؤال است. با توجه به رفتاری که از ویروس می بینیم امکان پذیر است واکسن یا پی نداشته و یا اثرات آنها مربوط بوسیله زمانی کوتاه باشد. غافلگیری دنیا در مورد ویروس کرونا به یک عامل رابطه داشت و آن تیمار این بود که معرفت پزشکی در ۱۰۰ سال گذشته همه گیری جهانی مثل این را تجربه نکرده و اینکه نادانسته های ما در تک این ویروس بسیار بسیار گشاد است، هرچه جلوتر می رویم می بینیم داروهایی که گفته می شد مؤثر است تأثیر چندانی ندارد و پروتکل ها عوض می شوند، برای همین مدت زمانی طول می کشد از نحوه تغییر و همین طور نحوه بیماری زایی آن کامل آگاهی پیدا کنیم. 

این پزشک متخصص تو خصوص پروسه ساخت واکسن نیز توضیح عدل: درعلم فناوری واکسن زمان فاکتور متجاوز مهمی است، چراکه زمان تاسیس واکسن خودش یک امر زمان پهلو و هزینه پیاده شدن است و تو نهایت باید کود تست حیوانی و چهار مرحله تست انسانی را پشت قاعده بگذارد، تازه بی اندازه از واکسن ها هم بعدها مصرف آنچنانی ندارند و به همین دلیل آنها را تکامل می دهند.

بوسیله گفته مهتر انستیتو پاستور ایران، لذا اگر واکسنی بوسیله نعوظ معمول درون گیتی مصنوع شود، چیزی بین ۵ تا ۱۰ سال در یک بازه زمانی عادی باید بخاطر آن وقت گذاشت، اما درون مورد کرونا وافر از بررسی های کنجکاو را سعی کردند پهلو بگذارند و بی نهایت از کشورهایی که پیش می روند آنهایی هستند که روی دو عضوی از قوم آنها قبلا کار کرده بودند، ساختارهای آن را در مشت داشتند، اینک چنانچه حدود یک سال بعد اندوه واکسن بیاید، هفت میلیارد جمعیت جهان به آن نیاز دارد و اگر حتی ۱۰۰ شریک شدن هم تولید کنند کفاف این انباشتگی را نخواهد انصاف. 

وی با رمز بوسیله اینکه ما تقریبا به روز و مداوم در جلسات و ویدئو کنفرانس ها با راه اندازی بهداشت جهانی و مراکز تحقیقاتی جهان در ارتباط بوده و مراحل تاسیس واکسن ها را ردیابی می کنیم، یادآور شد: وزارت بهداشت بی آرامی به رخساره کاملا پروگرام ریزی شده این تحولات را در دید دارد و همه را پیگیری می کند، نیز سازمان بهداشت جهانیدر اثر آن است که با تعدادی از شرکت های پیدایش واکسن  قرارداد منسجمی ببندد تا توزیع عادلانه واکسن را به خشکی امدن زمینه انباشتگی هر کشور تأمین درنگ برای آنکه مقدور است از هر ۱۰ تا یکی به نتیجه برسند. در حال فراهم انگلیس، چین، روسیه و آمریکا کشورهایی هستند که ادعای ساخت واکسن را داشتند ولی باید بعد از یک سال قضاوت کنیم که کدام یک از آنها مؤثر بوده و چند دوز از آن سالیانه باید کاربرد شود. 

بیگلری در خصوص ساخت واکسن تو روسیه نیز گفت: در مقابل ما مرتبا جلسات ویدئو جلسه با دانشمندان روسی داشتیم کاملا می دانیم محور کار آن ها چیست و چه طرز هایی را ردیابی می کنند، درون هر رخساره کارایی این واکسن سزاوار سرزنش پیش دماغ ازاله این را خودشان هم اذعان دارند، در مقابل باید در جمعیتی حدود ایران روی ۱۷ تا ۱۸ میلیون نفر تست شود، چون واکسن براساس ژنتیک و شرایط بدن و محیطی روی افراد مختلف واکنش های متفاوتی دارد. بر این زمینه چنانچه واکسنی وارد کشور شود مکرر باید روی گروه های خاصی که داریم تست شود، اما مسلما قرین تولیدش این تست ها بسیار سریع خواهد بود.
  • ۹۹/۰۵/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی