باربری ارزان ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آخرین دیدار محمد جوادظریفدر سفر به لبنان عصر امروز در کاخ بعبدا و با میشل عونرییس جمهور لبنان ادا شد.

وزیر امور خارجه کشورمان داخل این ملاقات مراتب همدردی و همبستگی رییس جمهور و آدم ایران را بوسیله رییس جمهور و مردم لبنان بخاطر انفجار اخیر در بارانداز بیروت اخبار کرد.

ظریف با تبریک بوسیله مناسبت سالگرد پیروزی لبنان در جنگ ۳۳ بسرعت مقابل رژیم صهیونیستی که امروز چهاردهمین سالروز آن است، آن را بعنوان آماج ای از غلبه مردم لبنان به خشکی امدن سختیها و عبور موفق از شرایط مجهز یاد کرد و به خشکی امدن آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای امتداد کمک ها به لبنان تاکید کرد.

رییس وسیله دیپلماسی جمهوری اسلامی نیز بروز امیدواری کرد با شریک شدن همه طرفهای دیپلماتیک در عریضی داخلی و انسجام لبنان، شرایط پایداری درون فضای سیاسی این کشور شکل گیرد.

میشل عون رییس جمهور لبنان نیز در این ملاقات از اطلاع دادن همبستگی رییس جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با انفجار درون بارانداز بیروت قدردانی کرد.



به گزارش همشهری آنلاین، محمد جواد باریکه که شب گذشته (پنجشنبه) وارد لبنان شده بود، تاکنون با «حسان دیاب» نخست وزیر این کشور، «شربل وهبه» وزیر خارجه لبنان و «نبیه بری» رییس پارلمان لبنان، ملاقات و گفت وگو کرده است.

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی داخل این دیدارها پیاده شدن امنیت ایران از آسیب دیدگان حادثه بندرگاه بیروت تاکید کرد و با ابلاغ دلداری و همدردی شانس و انسان جمهوری اسلامی ایران با مردم و دولت لبنان، آمادگی کشورمان برای همیاری تو بازسازی ویرانی های ناشی از انفجار تو بیروت را اخبار کرد.

۱۴ مردادماه در بندر بیروت انفجار مهیبی رخساره داد و ساختمان های زیادی در منطقه اشرفیه را تخریب کرد. موج ناشی از انفجار باعث بااطلاع شدن خسارات گسترده به ساختمان های اطراف محل غلیان شد. شدت فوران (پیمانه ۱٫۲ کیلوتن تی ان تی) به حدی وجود که به عنوان یکی از قوی ترین انفجارهای غیرهسته ای تاریخچه محسوب می شود و صدای آن تو جزیره قبرس در فاصله ۲۵۰ کیلومتری غصه شنیده شد.

علت انفجار پس انداز دو هزار و ۷۵۰ تن نیترات آمونیوم بود که به مدت ۶ سال داخل گمرک بندر بیروت نگهداری شده حیات. در پی ترکیدن دولت لبنان بوسیله مدت دو هفته وضعیت اضطراری اعلام کرد.
  • ۹۹/۰۵/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی