باربری ارزان ایران

امروزه، کوالکام بخاطر اکثر کاربران دنیای فناوری نامی اساسی و شناخته شده محسوب می شود. اغلب کاربران می دانند که این شرکت در صنعتی خراش و بستگی های بی سیم فعال هستند و برخی مواقع هم به برهان شکایت از همکاری های دیگر بر سر حقوق پتنت یا متهم شدن داخل پرونده های مشابه، تو محکمه های حقوق پتنت مجهز می شوند. بوسیله طور کلی، می توان یکی از فعالیت های قطعی کوالکام را ساخت فناوری های دانست که قطعات بنیانی مایه های موبایل را تشکیل می دهند. آن ها پس از طراحی و ساخت، راست پتنت این قطعات را نیز دراختیار می گیرند. پردازنده های اسنپدراگون که امروزه درون گوشی های هوشمند زیادی مصرف می شوند، محصول کوالکام هستند.

نکته ی اساسی درباره ی کوالکام، حقوق معنوی و پتنت هایی است که دراختیار این همدستی راحتی دارد. در میدان کنونی، ایجاد گوشی هوشمند بدون پرداخت هزینه ی مجوز بوسیله کوالکام تقریبا امکان ندارد و تفاوتی بی آرامی نمی بطی ء که در آن گوشی از تراشه های شرکت استفاده شده باشد یا خیر. درنهایت، شرکتی که بدون پرداخت عبث مجوز به کوالکام تصمیم بگیرد گوشی هوشمند بسازد، احتمالا باید وکلایی خبره را استخدام یواش. بوسیله عنوان نمونه، می استعداد اپل را مثال زد که سال ها درگیر دعوایی حقوقی با شرکت غصه وطن بود. کوپرتینویی ها عقیده داشتند به دلیل کاربرد نکردن از تراشه های کوالکام در گوشی هایشان، نباید هزینه ای به آن ها صیقل کنند. دعوای حقوقی تا آنجا پیش رفت که کمیسیون تجارت ایالات متحده حدس سوءاستفاده ی کوالکام از برتری بر بازار را موشکافانه بررسی کرد. البته درنهایت اپل با کوالکام به توافق رسید و خرج هایی بی آرامی بین دو شریک ردوبدل شد. دادگاه پژوهش غم رأی عدالت که کوالکام قاعده را زیر پا نگذاشته است.کوالکام فعالیت خود را با تمرکز روی ترقی ی استانداردهای وایرلس شروع کرد

اروین جیکوبز، ماخذ گذار کوالکام، تو سالگرد ۳۵ سالگی شرکت مصاحبه ای با روزنامه نگار وایرد کرده است. او یکی از افسانه های صنعتی فناوری محسوب می شود که افتخارهایی همچون Marconi Prize و Silicon Valley Visionary Award را در کارنامه دارد.

استیون لوی، خبرنگار وایرد، با تعریف از ظاهر مهربان و موقر جیکوبز می گوید قطعا او شرکتی بوسیله وقار کوالکام را با مهربانی و وقار نحو اندازی نکرده است. او پیش از نحو اندازی کوالکام، استاد دانشگاه UC San Diego بود و به همراه تعدادی از دوستانش، شرکتی به نام Linkabit تأسیس کرد که درنهایت، در سال ۱۹۸۵ فروخته شد. جیکوبز غرض گرفت وظیفه خور شود؛ اما دوستانش او را مجاب کردند تا شرکت دیگری این وعده با تمرکز بر بستگی های وایرلس راه اندازی کند. جیکوبز درباره ی ایده های ابتدایی ی کوالکام می گوید:هیچ محصولی در ذهن نداشتیم و هیچ طرح کسب وکاری توسعه نداده بودیم و تا اینکه یک صفحه ی گسترده برای توضیح ایده ها نداشتیم. بااین حال، مشتاق چیزی بودیم که متولد شود و ما را بوسیله خود علاقه مند کند. درنتیجه، من به همسرم اطمینان دادم که تا چند سال بعد، حتما به تعداد ۱۰۰ کارمند می رسیم.

درکنار قرائت کردن این گفتگو های فروتنانه ، فراموش نکنید که شرکت بدون دستور کار ی جیکوبز امروز ارزشی نزدیک به ۱۳۴ میلیارد دلار دارد.



درون دورانی که کوالکام طرز اندازی شد، فعالان استاندارد وایرلس ازلحاظ تعداد محاوره های مدیریت شدنی محدودیت هایی داشتند. جیکوبز به دنبال راهکاری جایگزین بود که آن را به معروفیت Code Division Multiple Access خواه CDMA شناساندن کرد. طرح او مفهومی حیات که داخل سال ۱۹۴۰ ریشه داشت. داخل آن سال ها، هدی لامار به همراه یکی از همکارانش ایده ی استفاده از بسامد های فراوان بخاطر ارسال یک پیام را مطرح کرده بود. جیکوبز روزی درون مسیر رانندگی از لس آنجلس بوسیله خانه اش در سن دیگو بوسیله ایده ی ارتباط وایرلس اندیشه می کرد و به این نتیجه رسید که CDMA را می قابلیت به عنوان مقیاس وایرلس موبایل با ظرفیت ها و امکانات برجسته در دید گرفت. او به سرعت تیمش را بوسیله کار روی طرح مبتلا کرد تا ایده های اولیه را بوسیله فناوری واقعی و ملموس دگرگونی و البته پتنت آن ها را نیز ثبت کنند.

در آن زمان که مهندسان کوالکام به شدت مشغول توسعه ی فناوری CDMA بودند، هیچگاه کس تصور نمی کرد که استانداردی وایرلس نصیب به یکی از مفاهیم اصلی دنیای مدرن تبدیل می شود. جیکوبز می گوید چنین برنامه ای به ابتکار طعام مشابه وجود. او درنهایت کلیات استاندارد خویشتن را در میتینگ ی فعالان صنعت ارتباط های بی سیم، CTIA، توضیح قسط. جیکوبز درباره ی جلسه ی عرضه می گوید:به یاد دارم که حدود ۱۰۰ نفر در جلسه حضور داشتند. ما یک اسلایدشو از طرح خویشتن بوسیله عرضه گذاشتیم که تو آن پروگرام ها و طرح های خود را برای حل دشوار تطویل دادیم و مزیت ها را هم عنوان کردیم. هیچ کس اشکالی داخل طرح ما نیافت و البته هیچ کس غصه ابراز تمایل نکرد.

سال های پس از ارائه ی طرح جیکوبز، به سال های نبرد وایرلس (Holy Wars of Wireless) مشهور شدند. جیکوبز و تیمش به سختی تلاش می کردند تا CDMA بوسیله عنوان فناوری بنیادی در مایه های وایرلس پذیرفته شود. کوالکام برای تایید ادعاهایش باید خراش هایی می ساخت تا تو درون گوشی های تجاری مصرف شوند و به حصار های مخابراتی متصل باشند. جیکوبز درباره ی مراح بعدی می گوید:چنین اقدامی به تنخواه ی بسیار زیادی نیاز داشت. برخی از اپراتورها (متشابه AT
  • ۹۹/۰۶/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی